Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ;

Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter
2
Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter

Μιλώντας αποκλειστικά στο LIFO.gr, στο πλαίσιο συνεντεύξεων στο Φεστιβάλ Βενετίας, οι συντελεστές της μεγαλόπνοης σε κλίμακα, αλλά προσωπικής σε αφήγηση, δραματικής περιπέτειας «Έβερεστ» εξιστορούν το χρονικό των γυρισμάτων και τις αποφάσεις σε κρίσιμες σκηνές, γνωρίζοντας τη λεπτότητα του χειρισμού που απαιτεί ένα θέμα που βασίζεται σε πραγματική τραγωδία, καθώς αφορά πρόσωπα που χάθηκαν κατά τη διάρκεια μια μοιραίας κατάβασης τον Μάιο του 1996. Ο Ισλανδός σκηνοθέτης Μπαλτάσαρ Κορμακούρ εξηγεί τη δική του προσέγγιση σε μια ιστορία που απαιτούσε ισορροπία ανάμεσα σε πολλές πηγές πληροφοριών και πλούσιο, αντικρουόμενο υλικό δεδομένων, ενώ οι πρωταγωνιστές Τζέισον Κλαρκ, Τζέικ Τζίλενχαλ και Τζος Μπρόλιν δίνουν τη δική τους οπτική, με πιο απολαυστικό τον Μπρόλιν και τις μεθοδολογικές συγκρίσεις που επιχειρεί με αφορμή τις εμπειρίες του με τον Κορμακούρ, τον Όλιβερ Στόουν της εποχής του «W» και τους αδελφούς Κοέν, με τους οποίους ξανασυνεργάστηκε πρόσφατα.

ΜΠΑΛΤΑΣΑΡ ΚΟΡΜΑΚΟΥΡ (σκηνοθέτης)

Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter
Πραγματικά, δεν κρίνω αυτούς που ανεβαίνουν στο Έβερεστ, πόσο μάλλον εκείνους που πραγματεύεται η ταινία και βρήκαν τραγικό τέλος. Δεν το κάνω ποτέ με τα θέματα των ταινιών μου.

Οι απόψεις για την ταινία ποικίλλουν, όπως και οι αντιδράσεις μετά την πρώτη προβολή. Διάβασα κριτικές που επαινούν τον τρόπο προσέγγισης που επιχείρησα και άλλες που διαφωνούν κάθετα ακριβώς για τα ίδια πράγματα. Προσωπικά, κατέκτησα 100% αυτό που ξεκίνησα να κάνω, με εκφράζει απόλυτα η υλοποίηση.


- Έχουν γραφτεί 10 βιβλία πάνω στο δυστύχημα που περιγράφουμε στην ταινία, τα περισσότερα σε πρώτο πρόσωπο, με αφήγηση από πρώτο χέρι. Και άλλες πολλές μαρτυρίες ανθρώπων που βρέθηκαν στο Έβερεστ τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, είτε είχαν άμεση εμπλοκή είτε γνώριζαν καλά τους ανθρώπους που έγιναν ήρωες και θύματα. Πολλές μαγνητοφωνημένες εκπομπές και συζητήσεις από τον ασύρματο με βοήθησαν σημαντικά, γιατί οι ποικίλες πηγές προκαλούν σύγχυση σχετικά με την αλήθεια και τα πραγματικά γεγονότα. Δεν επιδίωξα ποτέ να καταγράψω μονομερώς την ιστορία ούτε να δώσω μαθήματα ασφαλούς ορειβασίας. Ούτε βέβαια να γράψω ένα χολιγουντιανό σενάριο, με το βουνό στον ρόλο του κακού.

Κάθε πρωί αναρωτιόμουν τι στο διάολο έκανα, τι δουλειά είχα εγώ εκεί. Αλλά με το που έπιανα το νήμα της πλοκής για να γυρίσω τις σκηνές δεν μπορούσα να γυρίσω πίσω.


- Πραγματικά, δεν κρίνω αυτούς που ανεβαίνουν στο Έβερεστ, πόσο μάλλον εκείνους που πραγματεύεται η ταινία και βρήκαν τραγικό τέλος. Δεν το κάνω ποτέ με τα θέματα των ταινιών μου. Δεν είμαι ο Μάικλ Μουρ της μυθοπλασίας, που θα βγω και θα καταγγείλω τις εμπορικές μεθόδους επιτήδειων που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή αθώων ανθρώπων! Ανέκαθεν η φύση αποτελούσε στόχο για τον άνθρωπο, που επιδίωκε να δαμάσει τα στοιχεία της και να την κατακτήσει. Αν με ρωτάτε προσωπικά, θεωρώ πως το να μένει κάποιος κλεισμένος σε ένα υπόγειο μπροστά σε έναν υπολογιστή είναι πολύ χειρότερο από τα να κάνει κάτι ριψοκίνδυνο, όπως ο αλπινισμός. Αλλά και ένας ιστιοπλόος που διασχίζει έναν ωκεανό διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο, νομίζω, από έναν ορειβάτη. Δεν πάνε εκεί για να πεθάνουν, δεν είναι το ίδιο με αποστολή αυτοκτονίας. Οι ειδικοί φροντίζουν να ελαχιστοποιήσουν τα υπαρκτά εμπόδια.


- Δεν μπερδεύω τους άσχετους και τους τυχάρπαστους με εκείνους που έχουν όνειρα και παθιάζονται. Επειδή κάναμε γυρίσματα στο Νεπάλ και στους πρώτους σταθμούς συγκέντρωσης, τα base camps πάνω από το Κατμαντού, διαπιστώσαμε πόσο σεβασμό έχουν οι εκπαιδευτές και οι οδηγοί στους αστάθμητους παράγοντες, επειδή γνωρίζουν, από την πείρα τους και από τους ντόπιους, τους Σέρπας. Όσο περισσότερες φορές έχεις ανέβει στην κορυφή, τόσο λιγότερα ρίσκα παίρνεις. Κι έπειτα, το ίδιο το βουνό σε συναρπάζει. Ειδικά το Έβερεστ. Και τα Ιμαλάια. Έχουν μια ιδιαίτερη μαγεία, άρρηκτα δεμένη με την πρόκληση και τον μύθο.


- Με το τρισδιάστατο γίνεται αντιληπτή πιο άνετα η διάσταση του Έβερεστ. Δεν ήθελα να τρομάξω το κοινό αλλά να δημιουργήσω την αίσθηση του μεγάλου ύψους.


- Κάθε πρωί αναρωτιόμουν τι στο διάολο έκανα, τι δουλειά είχα εγώ εκεί. Αλλά με το που έπιανα το νήμα της πλοκής για να γυρίσω τις σκηνές δεν μπορούσα να γυρίσω πίσω.


- Δεν μπορώ να γνωρίζω με σιγουριά γιατί ο Ρομπ (τον υποδύεται ο Τζέισον Κλαρκ) επέστρεψε για να σώσει αυτούς που έμειναν πίσω. Ενώ κάτι τέτοιο δεν ήταν μέσα στους κανόνες ασφαλείας, δεν είχε αντιληφθεί τη χιονοθύελλα που ερχόταν. Ήθελα να μετατρέψω την απόφασή του σε μια προσωπική στιγμή. Λάθη γίνονται όχι μόνο από κακούς υπολογισμούς αλλά και από ανθρώπινες αδυναμίες και καλή θέληση. Υπήρχε πίεση στο βουνό, κυρίως από την παρουσία του δημοσιογράφου Τζον Κρακάουερ που κάλυπτε την αποστολή. Φανταστείτε πως σε μια πρόβα είναι παρών ο κριτικός των «New York Times». Οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης δεν θα λειτουργήσουν όπως έχουν σχεδιάσει! Κυρίως, κατανόησα πως ο Ρομπ ήθελε να βλέπει τους άλλους να τα καταφέρνουν, ακόμη κι αν εκείνος δεν είχε άμεσο όφελος. Ταυτίζομαι με τη χειρονομία αυτή, γιατί ξεκίνησα ως ηθοποιός, και μάλιστα επιτυχημένος, και συνέχισα με τη σκηνοθεσία, γιατί δεν ένιωθα πλήρης παρά μόνον όταν βοηθούσα τους άλλους ηθοποιούς να αναδειχθούν με την καθοδήγησή μου, βλέποντάς τους να κατακτούν τον ρόλο τους!

ΤΖΕΪΣΟΝ ΚΛΑΡΚ (Ρομπ Χολ)

Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter
Κάθε πρόκληση στη δουλειά μου είναι θετική. Πρόκειται για έναν υπερανταγωνιστικό χώρο που δεν σε αφήνει να εφησυχάσεις.

- Είδα την ταινία για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Βενετίας και συγκινήθηκα γιατί δίπλα μου κάθονταν μέλη των οικογενειών των νεκρών. Ένιωσα την αγωνία τους, την επιθυμία τους να τιμηθούν σωστά οι συγγενείς τους. Κακά τα ψέματα, η ταινία απλώς αναπαριστά ένα τραγικό γεγονός που δεν είναι ποτέ ισότιμο με το μέγεθος του πόνου που έχει προκαλέσει. Μπορούμε να το αγγίξουμε, αλλά όχι να το αισθανθούμε στην πλήρη έκτασή του και με τις συνέπειές του.


- Κάθε πρόκληση στη δουλειά μου είναι θετική. Πρόκειται για έναν υπερανταγωνιστικό χώρο που δεν σε αφήνει να εφησυχάσεις. Το «Έβερεστ» είναι μια θαυμάσια μεταφορά για την ίδια τη ζωή, τις δυσκολίες που παρουσιάζονται από το πουθενά, ένα ταξίδι που συνεχίζεται χωρίς σταματημό.


- Η αγαπημένη μου στιγμή στην ταινία είναι όταν ο Ρομπ, γνωρίζοντας πως βρίσκεται στα τελευταία του, λέει το οριστικό αντίο στη γυναίκα του από το δορυφορικό τηλέφωνο. Εκείνη −η Κίρα Νάιτλι στο φιλμ− κουλουριάζεται στον καναπέ της σε εμβρυακή στάση, χιλιάδες μίλια μακριά. Η ανατριχίλα, η αντικειμενική ψυχρότητα του αποχαιρετισμού, όπως αντικαθίσταται από ψιθυριστά, θερμά λόγια αγάπης, τελειωτικά και δραματικά, όλη αυτή η σκηνή με λύγισε...

ΤΖΕΪΚ ΤΖΙΛΕΝΧΑΛ (Σκοτ Φίσερ)

Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter
Αν ήθελα να ανέβω στο Έβερεστ για να προετοιμαστώ; Με τίποτα. Είμαι ηθοποιός, για όνομα του Θεού.

- Μετά τον Χιθ Λέτζερ στο «Brokeback Mountain», μου τυχαίνει ένας ακόμη εξαιρετικός Αυστραλός ηθοποιός, ο Τζέισον Κλαρκ στο «Έβερεστ». Αν και αποφεύγω τις γενικότητες και κυρίως τις φιλοφρονήσεις ενώπιον των ανθρώπων που θαυμάζω κι εκτιμώ, όσο κι αν αξίζουν αυτήν τη βρετανική γενναιοδωρία εκ μέρους μου, δεν μπορώ παρά να παραδεχθώ πως οι Αυστραλοί διαθέτουν μια διαύγεια που με συναρπάζει. Είναι αξιαγάπητοι, συμμετοχικοί, δεν ξεχωρίζουν τη δουλειά, αλληλοσυμπληρώνονται για να βγει το καλύτερο αποτέλεσμα, χωρίς τη σνομπίστικη συμπεριφορά που συναντάμε συχνότατα στη show business. Δεν υπάρχει ματαιοδοξία, για να το πω σύντομα.


- Αν ήθελα να ανέβω στο Έβερεστ για να προετοιμαστώ; Με τίποτα. Είμαι ηθοποιός, για όνομα του Θεού. Γι' αυτό κάνω αυτήν τη δουλειά. Για να αναπαριστώ την πραγματικότητα, όχι για να τη ζω. Σέβομαι τόσο πολύ τους επαγγελματίες εκπαιδευτές και αλπινιστές, που δεν θα ήθελα να αντικαταστήσω την ειδικότητά τους με βιωματική εμπειρία. Εκτός αυτού, αν μου έλεγε κάποιος πως θα μοιραζόμουν κινηματογραφικό χρόνο με τον Τζέισον Κλαρκ, την Έμιλι Μπλαντ, τον Τζον Χοκς, την Κίρα Νάιτλι και τον Τζος Μπρόλιν, όντες στην ίδια ταινία δηλαδή, δεν θα το πίστευα. Νιώθω ευγνώμων που συνεργάστηκα με συναδέλφους που θαύμαζα ανέκαθεν.

ΤΖΟΣ ΜΠΡΟΛΙΝ (Μπεκ Γουέδερς)

Πώς γυρίστηκε η ταινία Έβερεστ; Facebook Twitter
Ύστερα από αυτό το χαώδες γύρισμα για το «Έβερεστ», με κόσμο και βουνοκορφές, συνεργεία και παραγωγούς, χιόνια και εφέ, μου έστειλαν ο Τζόελ και ο Ίθαν το νέο τους σενάριο, μήπως θέλω να παίξω κανέναν ρόλο. Το διαβάζω και είναι το καλύτερο και πιο διασκεδαστικό σενάριο που έχω διαβάσει στη ζωή μου!

- Η σκηνή που ανασταίνομαι σαν τον Λάζαρο ως Μπεκ, χωμένος μέσα στα χιόνια, σακατεμένος, παραλυμένος, χωρίς άκρα και με ελάχιστες αισθήσεις ήταν επώδυνη στο γύρισμα. Ο Μπαλτάσαρ επέμενε να την επαναλαμβάνουμε ξανά και ξανά, έβλεπα τα μέλη του συνεργείου να κουράζονται, οι τεχνικοί φυσούσαν τεχνητά χιόνια στο πρόσωπό μου κι εγώ φώναζα στα ενδιάμεσα: «Δεν κάναμε αρκετά πλάνα, δεν έχεις τη σκηνή που θες, όπως τη θες;». Κι όλα αυτά γιατί τέτοιες κρίσιμες σκηνές κινδυνεύουν να μετατραπούν σε κάτι γκροτέσκ, να μη βγουν αληθινές και να γίνεις ρεζίλι όπως ρουφάς την ανάσα σου και ψυχορραγείς, σαν να πρόκειται για φτηνή ταινία τρόμου. Αλλά είδα πώς εξελίχθηκε και μονταρίστηκε και νομίζω πως αποδίδει με αξιοπρέπεια και εντιμότητα μια δύσκολη κατάσταση, καθόλου βολική και ριψοκίνδυνη στην έκφρασή της. Δεν μπορώ να σας πω κουταμάρες, πως δηλαδή κάναμε κάτι τρομακτικά ζημιογόνο για τη σωματική μας ακεραιότητα, για να σας εντυπωσιάσω. Χολιγουντιανή ταινία είναι, με χολιγουντιανά χρήματα, παρ' όλα αυτά το γύρισμα δεν ήταν εύκολο. Άλλαξα τη ζωή μου για να προσαρμοστώ στις απαιτήσεις του ρόλου, για να προετοιμαστώ, κάνοντας αναβάσεις σε βουνά, έχοντας περάσει δυο άσχημες χρονιές. Όταν μπήκα στην περιπέτεια των γυρισμάτων, είπα στον εαυτό μου πως έκανα το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας μου, αλλά, τώρα που είδα την ταινία τελειωμένη, άλλαξα γνώμη φυσικά και παραδέχτηκα πως καλά έκανα και συμμετείχα. Και μία από τις αποφάσεις μου είναι πλέον να κάνω ταινίες με νόημα, που θα τις δει πολύς κόσμος.

Όταν μπήκα στην περιπέτεια των γυρισμάτων, είπα στον εαυτό μου πως έκανα το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας μου, αλλά, τώρα που είδα την ταινία τελειωμένη, άλλαξα γνώμη φυσικά και παραδέχτηκα πως καλά έκανα και συμμετείχα.

Και μια που μίλησα για ρίσκα, γι' αυτό κάνω αυτήν τη δουλειά − και για να βγάλω λεφτά. (γελάει). Έχω έναν πολύ υγιή φόβο, μήπως βρεθώ στο νεκροκρέβατό μου και ανακαλύψω πως δεν έκανα τα πράγματα που έπρεπε να κάνω, δεδομένων των ευκαιριών που μου παρουσιάστηκαν. Έχω παιδιά, σέβομαι τη σχέση που έχω μαζί τους, αλλά θέλω να ζήσουν με περιπέτεια, ακόμη κι αν αυτή η περιπέτεια εκτυλίσσεται στη φαντασία τους. Τα σπρώχνω από μικρά. «Μπορείτε απλώς να παίξετε ένα βιντεογκέιμ ή έχετε τη δυνατότητα να το δημιουργήσετε εσείς, να το βάλετε στο χαρτί και να το υλοποιήσετε, για να παίξουν κι άλλοι αυτό που εσείς φανταστήκατε» τους λέω συχνά. Τα προτρέπω να είναι δραστήρια, να κινητοποιούνται. Εγώ τεστάρω τα όριά μου. Ο ρόλος μου ως Τζορτζ Μπους είχε τόσο πολλά περιθώρια αποτυχίας, που είναι τρελό ακόμη και να το σκέφτεσαι. Κόντευα να αρρωστήσω πολύ σοβαρά. Έπαθα παράλυση στο πρόσωπο επί 8 εβδομάδες, έφτασα στο σημείο να παραιτηθώ από την ταινία. Κάλεσα τον Σαμ Ρόκγουελ να με αντικαταστήσει, καθώς και τον Σον Πεν, αλλά ο Όλιβερ Στόουν είπε πως θα με περίμενε να αναρρώσω για να συνεχίσουμε μαζί, όπως ξεκινήσαμε. Σταδιακά το πρόσωπό μου επανήλθε στην πρότερη κατάσταση. Και εκτός των άλλων, υπήρχε τόση περιρρέουσα ένταση, που δεν ξέραμε πώς θα αντιδρούσε κάποιος φανατικός Ρεπουμπλικάνος με το πορτρέτο του Μπους. Και μην ξεχνάτε εμένα και τον Όλιβερ. Τον Όλιβερ κι εμένα. Μαζί, σε ένα δωμάτιο κλεισμένους, έτσι όπως μας ξέρετε και μας φαντάζεστε, να διαφωνούμε ριζικά και κάθετα για πολλά θέματα. Ο Στόουν είχε προτείνει ένα σενάριο το οποίο απέρριψα χωρίς δεύτερη κουβέντα. Απλώς του είπα: «Όχι, δεν το κάνω με τίποτα». Με ρωτούσε γιατί και του απαντούσα πως όλα τα πολιτικά τα βλέπαμε στο CNN και δεν με ένοιαζε να τα ξαναδώ. Με ενδιέφερε να μάθω, πέρα από τις περίεργες ψήφους, γιατί τον ψήφισαν αυτό τον τύπο για δεύτερη τετραετία. Κάποιος λόγος θα υπήρχε, πολύ σοβαρότερος από το πρόβλημα στην καταμέτρηση της δεύτερης εκλογικής διαδικασίας. Ήθελα να ακτινογραφήσω την ψυχή του Μπους του νεότερου.


Όσο για τους αδελφούς Κοέν, ισχύει το αντίθετο απ' ό,τι στο γύρισμα και την προετοιμασία με τον Όλιβερ Στόουν: δεν συμβαίνει τίποτα το αξιοσημείωτο! Βαρετό, αλλά εξόχως επαγγελματικό σετ, που επιτείνεται από την αίσθηση οικειότητας που έχει αναπτυχθεί τόσα χρόνια, μετά από αρκετές συνεργασίες. Να, για παράδειγμα τώρα, ύστερα από αυτό το χαώδες γύρισμα για το «Έβερεστ», με κόσμο και βουνοκορφές, συνεργεία και παραγωγούς, χιόνια και εφέ, μου έστειλαν ο Τζόελ και ο Ίθαν το νέο τους σενάριο, μήπως θέλω να παίξω κανέναν ρόλο. Το διαβάζω και είναι το καλύτερο και πιο διασκεδαστικό σενάριο που έχω διαβάσει στη ζωή μου! Και τους απαντώ θετικά βεβαίως, και πάω στο πρώτο μου πλάνο, λέμε μερικά αστειάκια για να περάσει η ώρα και να στήσουν τις κάμερες, έρχονται οι υπόλοιποι, ο Ρέιφ Φάινς και ο Τζορτζ Κλούνι, φτάνει ο οπερατέρ, ο Ρότζερ Ντίκινς, κάνουμε τη δουλειά μας και σε μια ώρα είμαι στο σπίτι μου. Και το βράδυ στριφογυρίζω στο κρεβάτι και αναρωτιέμαι γιατί όλο αυτό το πράγμα δεν είχε καθόλου... ένταση. Και δεν λένε τίποτα για να σε ανακουφίσουν. Όταν ο Τζόελ μου είπε πρόσφατα για μια σκηνή «δεν τα πήγες κι άσχημα», ήταν γιγαντιαίο κομπλιμέντο. Γιγαντιαίο! Αλλά αμέσως παρηγοριέμαι, διότι ξέρω πως θα είναι καταπληκτική η ταινία τους. Μια άλλη φορά, παλιότερα, με άφησαν να παίζω έναν μονόλογο, μια σκηνή επί ώρα πολλή, και όταν κάποια στιγμή τους αναζήτησα πίσω από τα φώτα που ήταν στραμμένα επάνω μου για να μου δώσουν ένα στίγμα, να βρω μια ανταπόκριση για το πώς πάω, ανακάλυψα πως είχαν ήδη μετακομίσει σε άλλο σημείο του πλατό κι έστηναν την επόμενη σκηνή τους. Ούτε στοπ, ούτε αντίο...

Δείτε εδώ την κριτική του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου για την ταινία.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Περιμένω πως και πως να την δω!Άλλες ωραίες ταινίες με βουνά είναι το: Touching The Void , Nanga Parbat, North Face. Μακριά από το Vertical Limit που είναι παρωδία.Επίσης για το Everest και τις δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν για να κατακτήσει κάποιος τις κορυφές, υπάρχουν διάφορα Documentary και σειρές που μπορείτε να βρείτε απο δω κι από εκεί στο internet. Επίσης, υπάρχει και το Ελληνικό From Olympus to Everest του Παύλου Τσιάντου
Μια μικρή διόρθωση αν μου επιτρέπετε.Παύλος Τσιαντός είναι το όνομα του δημιουργού From Olympos to Everest, μέλος της πρώτης ελληνικής αποστολής που κατάφερε να ανέβει στη "στέγη του κόσμου".