Επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, το Nomadland επικράτησε στην 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά για 4η συνεχόμενη χρονιά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτις Κλόι Ζάο έγραψε ιστορία και ο Άντονι Χόπκινς έκανε μια ευχάριστη (αν και όχι τόσο εκτός προγράμματος) έκπληξη την τελευταία στιγμή.

 

Ο παραγωγός της φετινής τελετής Στίβεν Σόντερμπεργκ προσανατόλισε τη ροή της βραδιάς των Όσκαρ στην εγγύτητα της κινηματογραφικής κοινότητας, την οικειότητα ανάμεσα στα μέλη της και το συναίσθημα της προσωπικής διαδρομής των υποψηφίων, γι’ αυτό και δεν ήταν καθόλου τυχαίο πως το βραβείο που θα έκλεινε το τρίωρο show ήταν αυτό του καλύτερου ηθοποιού πρώτου ρόλου. Μόνο στην απονομή του 1972 είχε σπάσει η παράδοση και αντί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, που εύλογα είναι το κλου κάθε οσκαρικής βραδιάς, η τιμή επιφυλάχθηκε στον Τσάρλι Τσάπλιν, στην επιστροφή του στο Χόλιγουντ, μετά από 20 χρόνια αναγκαστικής αυτοεξορίας.

 

Το φαβορί ήταν, από το ξεκίνημα της ασυνήθιστης σεζόν, ο Τσάντγκουικ Μπόουζμαν, στο κύκνειο άσμα του, τη Θρυλική Μα Ρέινι. Η χήρα του βρισκόταν στο Union Station για να παραλάβει την τιμητική διάκριση, ο συγκινητικός της λόγος θα ήταν ένα ιδανικό φινάλε αλλά ο απονεμητής Χοακίν Φίνιξ ανήγγειλε τον Άντονι Χόπκινς για τη συγκλονιστική ερμηνεία του στον Πατέρα.

 

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο.

 

Ο Ουαλός ηθοποιός βρισκόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του για διακοπές, ομολογώντας πως δεν περίμενε καθόλου αυτή την εξέλιξη και αποτίνοντας φόρο τιμής στον εκλιπόντα συνάδελφό του, σε ένα θερμό μήνυμα χαιρετισμού μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.

 

 

Παρόμοια έκπληξη έγινε λίγα λεπτά νωρίτερα, όταν η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε μια ανοιχτή, ρευστή κούρσα, στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου. Από τις συνυποψήφιές της, η Βαϊόλα Ντέιβις είχε αποσπάσει το SAG award, η Κάρεϊ Μάλιγκαν τα βραβεία κριτικών και τα Independent Spirit Awards, η Άντρα Ντέι τη Χρυσή Σφαίρα, και η Βανέσα Κίρμπι το Volpi Cup στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ η πρωταγωνίστρια των Τριών Πινακίδων στο Έμπινγκ και του Φάργκο, το BAFTA.

 

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο. Εκτός από καλύτερη ταινία της χρονιάς, το Nomadland χρίστηκε καλύτερη ταινία της βραδιάς, και με συνολικά 3 βραβεία, κέρδισε τις εντυπώσεις αφού καμία άλλη ταινία, από το Mank ως το Soul, δεν ξεπέρασε τα 2 βραβεία – η Δίκη των 7 του Σικάγο του Άαρον Σόρκιν δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα.

 

Η δημιουργός από το Πεκίνο έγραψε ιστορία αφού έγινε η δεύτερη γυναίκα που καταφέρνει να επικρατήσει στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, μετά τη νίκη της Κάθριν Μπίγκελοου για το Hurt Locker, και η πρώτη μη λευκή γυναίκα που το καταφέρνει. Μπορεί να έχασε δυο από τα τέσσερα προσωπικά βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφια στην 93 απονομή, αλλά ο θρίαμβος του ποιητικού, συμπονετικού, περίτεχνου οδοιπορικού της στην Αμερική των καταφρονεμένων, με αισιοδοξία και το βλέμμα της στραμμένο στην ανθρωπιά και την ανεπιτήδευτη αισιοδοξία, κρίθηκε από τα μέλη της Ακαδημίας ως το πιο ταιριαστό επίτευγμα σε μια χρονιά με πρωτόγνωρες και δυσχερείς συνθήκες.

 

Η Έμεραλντ Φενέλ, συνυποψήφια της Ζάο στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, τελικά κέρδισε το Όσκαρ για το πρωτότυπο σενάριό της στο Promising Young Woman, ενώ στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, νικητής ήταν ο θεατρικός συγγραφέας που σκηνοθέτησε μαεστρικά τον Πατέρα, ο Φλοριάν Ζελέρ, και ο συνεργάτης του, Κρίστοφερ Χάμπτον, στη δεύτερη νίκη του μετά τις Επικίνδυνες Σχέσεις του Στίβεν Φρίαρς.

 

Όσο για τους δεύτερους ρόλους, τα φαβορί δεν είχαν αντίπαλο: η Για Τζουν Γιουνγκ έγινε η πρώτη Κορεάτισσα που κερδίζει Όσκαρ για την εγκάρδια ερμηνεία της στο Μινάρι, ενώ ο Βρετανός Ντάνιελ Καλούγια επικράτησε άνετα, ως χειμαρρώδης Φρεντ Χάμπτον στο Judas and the Black Messiah.

 

Η 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα, 26/4, στις 21:15, υποτιτλισμένη στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.