Όσκαρ 2021: Η χρονιά του «Nomadland»

Frances-Chloe Oscar winners Facebook Twitter
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και η Κλόι Ζάο με τα βραβεία Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου και Σκηνοθεσίας ανά χείρας («Nomadland»). Φωτο: EPA
0

Επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, το Nomadland επικράτησε στην 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά για 4η συνεχόμενη χρονιά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτις Κλόι Ζάο έγραψε ιστορία και ο Άντονι Χόπκινς έκανε μια ευχάριστη (αν και όχι τόσο εκτός προγράμματος) έκπληξη την τελευταία στιγμή.

Ο παραγωγός της φετινής τελετής Στίβεν Σόντερμπεργκ προσανατόλισε τη ροή της βραδιάς των Όσκαρ στην εγγύτητα της κινηματογραφικής κοινότητας, την οικειότητα ανάμεσα στα μέλη της και το συναίσθημα της προσωπικής διαδρομής των υποψηφίων, γι’ αυτό και δεν ήταν καθόλου τυχαίο πως το βραβείο που θα έκλεινε το τρίωρο show ήταν αυτό του καλύτερου ηθοποιού πρώτου ρόλου. Μόνο στην απονομή του 1972 είχε σπάσει η παράδοση και αντί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, που εύλογα είναι το κλου κάθε οσκαρικής βραδιάς, η τιμή επιφυλάχθηκε στον Τσάρλι Τσάπλιν, στην επιστροφή του στο Χόλιγουντ, μετά από 20 χρόνια αναγκαστικής αυτοεξορίας.

Το φαβορί ήταν, από το ξεκίνημα της ασυνήθιστης σεζόν, ο Τσάντγκουικ Μπόουζμαν, στο κύκνειο άσμα του, τη Θρυλική Μα Ρέινι. Η χήρα του βρισκόταν στο Union Station για να παραλάβει την τιμητική διάκριση, ο συγκινητικός της λόγος θα ήταν ένα ιδανικό φινάλε αλλά ο απονεμητής Χοακίν Φίνιξ ανήγγειλε τον Άντονι Χόπκινς για τη συγκλονιστική ερμηνεία του στον Πατέρα.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο.

Ο Ουαλός ηθοποιός βρισκόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του για διακοπές, ομολογώντας πως δεν περίμενε καθόλου αυτή την εξέλιξη και αποτίνοντας φόρο τιμής στον εκλιπόντα συνάδελφό του, σε ένα θερμό μήνυμα χαιρετισμού μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.

Παρόμοια έκπληξη έγινε λίγα λεπτά νωρίτερα, όταν η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε μια ανοιχτή, ρευστή κούρσα, στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου. Από τις συνυποψήφιές της, η Βαϊόλα Ντέιβις είχε αποσπάσει το SAG award, η Κάρεϊ Μάλιγκαν τα βραβεία κριτικών και τα Independent Spirit Awards, η Άντρα Ντέι τη Χρυσή Σφαίρα, και η Βανέσα Κίρμπι το Volpi Cup στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ η πρωταγωνίστρια των Τριών Πινακίδων στο Έμπινγκ και του Φάργκο, το BAFTA.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο. Εκτός από καλύτερη ταινία της χρονιάς, το Nomadland χρίστηκε καλύτερη ταινία της βραδιάς, και με συνολικά 3 βραβεία, κέρδισε τις εντυπώσεις αφού καμία άλλη ταινία, από το Mank ως το Soul, δεν ξεπέρασε τα 2 βραβεία – η Δίκη των 7 του Σικάγο του Άαρον Σόρκιν δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα.

Η δημιουργός από το Πεκίνο έγραψε ιστορία αφού έγινε η δεύτερη γυναίκα που καταφέρνει να επικρατήσει στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, μετά τη νίκη της Κάθριν Μπίγκελοου για το Hurt Locker, και η πρώτη μη λευκή γυναίκα που το καταφέρνει. Μπορεί να έχασε δυο από τα τέσσερα προσωπικά βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφια στην 93 απονομή, αλλά ο θρίαμβος του ποιητικού, συμπονετικού, περίτεχνου οδοιπορικού της στην Αμερική των καταφρονεμένων, με αισιοδοξία και το βλέμμα της στραμμένο στην ανθρωπιά και την ανεπιτήδευτη αισιοδοξία, κρίθηκε από τα μέλη της Ακαδημίας ως το πιο ταιριαστό επίτευγμα σε μια χρονιά με πρωτόγνωρες και δυσχερείς συνθήκες.

Η Έμεραλντ Φενέλ, συνυποψήφια της Ζάο στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, τελικά κέρδισε το Όσκαρ για το πρωτότυπο σενάριό της στο Promising Young Woman, ενώ στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, νικητής ήταν ο θεατρικός συγγραφέας που σκηνοθέτησε μαεστρικά τον Πατέρα, ο Φλοριάν Ζελέρ, και ο συνεργάτης του, Κρίστοφερ Χάμπτον, στη δεύτερη νίκη του μετά τις Επικίνδυνες Σχέσεις του Στίβεν Φρίαρς.

Όσο για τους δεύτερους ρόλους, τα φαβορί δεν είχαν αντίπαλο: η Για Τζουν Γιουνγκ έγινε η πρώτη Κορεάτισσα που κερδίζει Όσκαρ για την εγκάρδια ερμηνεία της στο Μινάρι, ενώ ο Βρετανός Ντάνιελ Καλούγια επικράτησε άνετα, ως χειμαρρώδης Φρεντ Χάμπτον στο Judas and the Black Messiah.

Η 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα, 26/4, στις 21:15, υποτιτλισμένη στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ