Όσκαρ 2021: Η χρονιά του «Nomadland»

Frances-Chloe Oscar winners Facebook Twitter
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και η Κλόι Ζάο με τα βραβεία Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου και Σκηνοθεσίας ανά χείρας («Nomadland»). Φωτο: EPA
0

Επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί, το Nomadland επικράτησε στην 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά για 4η συνεχόμενη χρονιά στην COSMOTE TV, η σκηνοθέτις Κλόι Ζάο έγραψε ιστορία και ο Άντονι Χόπκινς έκανε μια ευχάριστη (αν και όχι τόσο εκτός προγράμματος) έκπληξη την τελευταία στιγμή.

Ο παραγωγός της φετινής τελετής Στίβεν Σόντερμπεργκ προσανατόλισε τη ροή της βραδιάς των Όσκαρ στην εγγύτητα της κινηματογραφικής κοινότητας, την οικειότητα ανάμεσα στα μέλη της και το συναίσθημα της προσωπικής διαδρομής των υποψηφίων, γι’ αυτό και δεν ήταν καθόλου τυχαίο πως το βραβείο που θα έκλεινε το τρίωρο show ήταν αυτό του καλύτερου ηθοποιού πρώτου ρόλου. Μόνο στην απονομή του 1972 είχε σπάσει η παράδοση και αντί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, που εύλογα είναι το κλου κάθε οσκαρικής βραδιάς, η τιμή επιφυλάχθηκε στον Τσάρλι Τσάπλιν, στην επιστροφή του στο Χόλιγουντ, μετά από 20 χρόνια αναγκαστικής αυτοεξορίας.

Το φαβορί ήταν, από το ξεκίνημα της ασυνήθιστης σεζόν, ο Τσάντγκουικ Μπόουζμαν, στο κύκνειο άσμα του, τη Θρυλική Μα Ρέινι. Η χήρα του βρισκόταν στο Union Station για να παραλάβει την τιμητική διάκριση, ο συγκινητικός της λόγος θα ήταν ένα ιδανικό φινάλε αλλά ο απονεμητής Χοακίν Φίνιξ ανήγγειλε τον Άντονι Χόπκινς για τη συγκλονιστική ερμηνεία του στον Πατέρα.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο.

Ο Ουαλός ηθοποιός βρισκόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του για διακοπές, ομολογώντας πως δεν περίμενε καθόλου αυτή την εξέλιξη και αποτίνοντας φόρο τιμής στον εκλιπόντα συνάδελφό του, σε ένα θερμό μήνυμα χαιρετισμού μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.

Παρόμοια έκπληξη έγινε λίγα λεπτά νωρίτερα, όταν η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε μια ανοιχτή, ρευστή κούρσα, στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου. Από τις συνυποψήφιές της, η Βαϊόλα Ντέιβις είχε αποσπάσει το SAG award, η Κάρεϊ Μάλιγκαν τα βραβεία κριτικών και τα Independent Spirit Awards, η Άντρα Ντέι τη Χρυσή Σφαίρα, και η Βανέσα Κίρμπι το Volpi Cup στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ η πρωταγωνίστρια των Τριών Πινακίδων στο Έμπινγκ και του Φάργκο, το BAFTA.

Τελικά, η ΜακΝτόρμαντ έφυγε με το τρίτο Όσκαρ πρώτου ρόλου στην καριέρα της (μόνο η Κάθριν Χέπμπορν έχει 4) για μια ερμηνεία ψυχής στο Nomadland, διπλασιάζοντας τα βραβεία της, αφού ως συμπαραγωγός της ταινίας, ανέβηκε ξανά στη σκηνή μαζί με την Κινέζα σκηνοθέτιδά της, την Κλόι Ζάο. Εκτός από καλύτερη ταινία της χρονιάς, το Nomadland χρίστηκε καλύτερη ταινία της βραδιάς, και με συνολικά 3 βραβεία, κέρδισε τις εντυπώσεις αφού καμία άλλη ταινία, από το Mank ως το Soul, δεν ξεπέρασε τα 2 βραβεία – η Δίκη των 7 του Σικάγο του Άαρον Σόρκιν δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα.

Η δημιουργός από το Πεκίνο έγραψε ιστορία αφού έγινε η δεύτερη γυναίκα που καταφέρνει να επικρατήσει στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, μετά τη νίκη της Κάθριν Μπίγκελοου για το Hurt Locker, και η πρώτη μη λευκή γυναίκα που το καταφέρνει. Μπορεί να έχασε δυο από τα τέσσερα προσωπικά βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφια στην 93 απονομή, αλλά ο θρίαμβος του ποιητικού, συμπονετικού, περίτεχνου οδοιπορικού της στην Αμερική των καταφρονεμένων, με αισιοδοξία και το βλέμμα της στραμμένο στην ανθρωπιά και την ανεπιτήδευτη αισιοδοξία, κρίθηκε από τα μέλη της Ακαδημίας ως το πιο ταιριαστό επίτευγμα σε μια χρονιά με πρωτόγνωρες και δυσχερείς συνθήκες.

Η Έμεραλντ Φενέλ, συνυποψήφια της Ζάο στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, τελικά κέρδισε το Όσκαρ για το πρωτότυπο σενάριό της στο Promising Young Woman, ενώ στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, νικητής ήταν ο θεατρικός συγγραφέας που σκηνοθέτησε μαεστρικά τον Πατέρα, ο Φλοριάν Ζελέρ, και ο συνεργάτης του, Κρίστοφερ Χάμπτον, στη δεύτερη νίκη του μετά τις Επικίνδυνες Σχέσεις του Στίβεν Φρίαρς.

Όσο για τους δεύτερους ρόλους, τα φαβορί δεν είχαν αντίπαλο: η Για Τζουν Γιουνγκ έγινε η πρώτη Κορεάτισσα που κερδίζει Όσκαρ για την εγκάρδια ερμηνεία της στο Μινάρι, ενώ ο Βρετανός Ντάνιελ Καλούγια επικράτησε άνετα, ως χειμαρρώδης Φρεντ Χάμπτον στο Judas and the Black Messiah.

Η 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ θα προβληθεί σήμερα Δευτέρα, 26/4, στις 21:15, υποτιτλισμένη στο COSMOTE CINEMA OSCARS HD.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ