Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter
Ο Τζέϊ Ντέϊβιντσον στο Παιχνίδι των Λυγμών.
1

 

JAYE DAVIDSON

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter
Ο Χενγκ Νγκόρ, ο πρώτος Ασιάτης που κέρδισε Όσκαρ.

 

Η μεγάλη έκπληξη του έξοχου φιλμ του Νιλ Τζόρνταν, το Παιχνίδι των Λυγμών (που είδα στο φεστιβάλ Βενετίας σε πρώτη προβολή, μαζί με δεκάδες δημοσιογράφους, χωρίς να γνωρίζουμε από πριν ποιά και ποιού ταινία θα παρακολουθούσαμε, οπότε καταλαβαίνετε το ευχάριστο σοκ...) ήταν ο Τζέϊ Ντέϊβιντσον, στον οποίο χρωστάει την πιο αποκαλυπτική στιγμή της η ταινία. Ο Βρετανός με το ανδρόγυνο λουκ ανακαλύφθηκε σε πάρτι του Ντέρεκ Τζάρμαν, ήταν μοντέλο, δεν είχε καμία πείρα στο σινεμά, και προσλήφθηκε βάσει εμφάνισης (και ενστίκτου του σκηνοθέτη), φτάνοντας στις υποψηφιότητες του δεύτερου ανδρικού ρόλου το 1992, όπου πήγε με έναν φίλο του, σχεδόν ingognito και με εμφανές άγχος. Αμέσως μετά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο έπος φαντασίας Stargate, εγκατέλειψε τον κινηματογράφο και, ως γνήσιος διάττων αστήρ, δήλωσε πως δεν άντεξε τη φήμη και την πίεση, γι αυτό και επέστρεψε στην ανωνυμία και το σποραδικό μόντελινγκ.

HAING S. NGOR

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter
Ο Ζαν Πωλ Σαρτρ.

Η πραγματική ιστορία του Χενγκ Νγκόρ είναι άκρως κινηματογραφική, αν και δεν έχει σχέση με το σινεμά: πλήρωσε πολύ ακριβά την μετάβαση της χώρας του, της Καμπότζης, από το παλιό καθεστώς στην απολυταρχία των Κόκκινων Χμερ, καθώς αναγκάστηκε να κρύβει την ιατρική ειδικότητα του για να μην θεωρηθεί διανοούμενος (φτάνοντας να μην φοράει τα γυαλιά μυωπίας του, για να μην φαίνεται διανοούμενος...) και έχασε τη γυναίκα του όταν πέθανε στη γέννα του παιδιού τους, αδυνατώντας να τη βοηθήσει, αν και γυναικολόγος, για να μην αποκαλυφθεί!

Χωρίς να μπορεί να εξασκήσει το επάγγελμα του στην Αμερική όπου διέφυγε και δίχως καμία πείρα στο σινεμά, επιλέχθηκε στο ρόλο του Ντιθ Πραν στο Σκιές στη Σιωπή, την καλύτερη ταινία του Ρόλαντ Τζόφε, και έγινε ο πρώτος Ασιάτης που κέρδισε Όσκαρ , και μάλιστα στο ντεμπούτο του. Δεν είχε συνέχεια στο χώρο, παρά τις εμφανίσεις του σε ταινίες και σίριαλ, αμέσως μετά τον αναπάντεχο θρίαμβο του, και βρήκε τραγικό θάνατο το 1996, έξω από το σπίτι του στην Τσάϊναταουν του Λος Άντζελες, θύμα ληστείας από μέλη μιας συμμορίας. Οι δολοφόνοι καταδικάστηκαν την ίδια μέρα που ανακοινώθηκε ο θάνατος του αυτουργού για την απίστευτη οδύσσεια του Νγκορ, του Πολ Ποτ, στην Καμπότζη...

JEAN PAUL SARTRE

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter
Οι Bowery Boys.

Η κατηγορία του σεναρίου, διασκευασμένου και πρωτότυπου, θεωρείται δικαίως η πλέον ανοιχτόμυαλη και εξωχολιγουντιανή των Όσκαρ, έχοντας κατά καιρούς προτείνει ονόματα από πολλές χώρες, με έμφαση στην Ιταλία και κυρίως τον Φεντερίκο Φελίνι, αναδεικνύοντας ταινίες που οι άλλες κατηγορίες δεν νοιάστηκαν ποτέ να συμπεριλάβουν, παρά μόνο κατ' εξαίρεση.

Το αποκορύφωμα, μετά από υποψηφιότητες προσωπικοτήτων των γραμμάτων και του θεάτρου, όπως ο Τζον Στάϊνμπεκ, ο Αλέν Ρομπ Γκριγιέ, ο Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ και ο Τενεσί Γουίλιαμς, που ενεπλάκησαν περιστασιακά με το σινεμά, ήρθε όταν το 1956 πρότειναν τον υπαρξιστή φιλόσοφο Ζαν Πολ Σαρτρ. Αρκετά χρόνια πριν αρνηθεί το Νόμπελ, είχε γράψει το σενάριο Typhus, το 1947, το οποίο μετέφερε, αλλάζοντας τη χώρα και μερικά βασικά στοιχεία, ο Ιβ Αλεγκρέ, με τον Ζεράρ Φιλίπ και την Μισέλ Μοργκάν. Η γαλλομεξικανική συμπαραγωγή βγήκε στις αίθουσες της Γαλλίας το 1953 χωρίς εγκώμια και εισιτήρια, και 3 χρόνια αργότερα παίχθηκε στο Λος Άντζελες, και οι σεναριογράφοι-μέλη της Ακαδημίας θεώρησαν πρεστιζάτο να προτείνουν τον Σαρτρ, που είχε επισήμως το credit του στο story, στην πεντάδα. Φυσικά δεν πήγε στην απονομή, ούτε κέρδισε το βραβείο.

BOWERY BOYS

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter
Ο Μάϊκλ Γκάτσο.

Το 1957 βγήκαν στις αίθουσες δύο ταινίες με ακριβώς τον ίδιο τίτλο: το High Society με τον Μπινγκ Κρόσμπι, τον Φρανκ Σινάτρα και την Γκρέϊς Κέλι ήταν η μεταφορά σε χαλαρή μορφή μιούζικαλ της μεγάλης επιτυχίας του 1940, Κοινωνικά Σκάνδαλα. Το High Society των Bowery Boys ήταν ένας ασήμαντος σταθμός σε μια σειρά κωμωδιών χαμηλού προϋπολογισμού και γούστου, από ένα κουαρτέτο κωμικών, που υπέγραφαν σεναριογράφοι ειδικευμένοι στα σκετς και τα gags. Η Ακαδημία μπερδεύτηκε και, αντί για το καλό, πρότεινε το "φτηνό" High Society στην κατηγορία του καλύτερου σεναρίου- story λεγόταν τότε μιά από τις υποκατηγορίες του. Έχοντας αίσθηση του χιούμορ, οι Bowery Boys έβγαλαν μια ανακοίνωση που περίπου έλεγε πως δεν το περίμεναν και πως πρόκειται περί λάθους, ζητώντας οικιοθελώς να βγούν τα ονόματα τους από τη λίστα με τους υποψηφίους.

Η Ακαδημία, που προφανώς τους πρόλαβε τα περίεργα νέα και τους παρακάλεσε να ενεργήσουν ελλείψει αυτόματης διόρθωσης, ανακουφίστηκε με τη λύση και ευχαρίστως έσπευσε να δεχθεί τη λύση που πρότειναν οι άνθρωποι που δεν ξανακούστηκαν ποτέ πιά, ούτε στα Όσκαρ, ούτε κι αλλού. Αξιοσημείωτη σύμπτωση: μιλάμε για την χρονιά, που οι ίδιοι σεναριογράφοι πρότειναν τον Σαρτρ, όπως είπαμε πριν, αλλά και κάποιον Ρόμπερτ Ριτς, για την ταινία The Brave One, που τελικά κέρδισε το Όσκαρ και αποδείχθηκε πως Ριτς δεν υπάρχει, αλλά πρόκειται για ψευδώνυμο που χρησιμοποίησε ο blacklisted Ντάλτον Τράμπο, ο οποίος επίσης δεν πήγε στην απονομή και χάρηκε που άκουσε το λογοτεχνικό του avatar να κερδίζει αλλά δνε το είπε πουθενά, για ευνόητους λόγους. Η πιο σνομπ ομάδα των Όσκαρ πήγε για υπαρξισμό και δεν προλάβαινε τις γκάφες ολκής!

MICHAEL V. GAZZO

Οι 5 πιο απίθανοι υποψήφιοι στην ιστορία των Οσκαρ Facebook Twitter

Πάρα πολλοί ηθοποιοί, δικαίως, προτάθηκαν για Όσκαρ για τον πρώτο και τον δεύτερο Νονό. Ο Μάρλον Μπράντο και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο το πήραν, ο Αλ Πατσίνο το έχασε δύο φορές, ενώ ο Τζέϊμς Κάαν, ο Ρόμπερτ Ντυβάλ, ο Λι Στράσμπεργκ και ο Μάϊκλ Γκάτσο από μία. Ο Στράσμπεργκ δεν είναι άλλος από τον θρυλικό εμπνευστή και θεμελιωτή του Actor's Studio, ένας δάσκαλος υποκριτικής με πολλές εμφανίσεις στο θέατρο και ελάχιστες στο σινεμά. Ο Μάϊκλ Γκάτσο ήταν φίλος του Στράσμπεργκ και δεν είναι άσχετη με εκείνον η συμμετοχή του στο Νονό 2. Συγγραφέας θεατρικών έργων, όπως το βραβευμένο Hatful of Rain (που αργότερα μεταφέρθηκε στο σινεμά με τον Άντονι Φραντσιόζα), ξεκίνησε μια καινούρια καριέρα μπροστά από την κάμερα στα 50 του χρόνια, κάνοντας δυσανάλογα με την πρώτη φάση της επαγγελματική του καριέρας, πολλές εμφανίσεις κυρίως σε τηλεοπτικές σειρές της εποχής, επί 20 χρόνια, μέχρι τον θάνατο του, το 1994. Παραμένει ένας από τους λιγότερο γνωστούς χαρακτήρες της τριλογίας του Νονού, και κανείς δεν θυμάται καν πως παραλίγο να κερδίσει Όσκαρ.

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια