Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τα χτεσινοβραδινά βραβεία των Καννών

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τα χτεσινοβραδινά βραβεία των Καννών Facebook Twitter
Το φιλμ που τελικά πήρε τον Χρυσό Φοίνικα, το Dheepan του Ζαν Οντιάρ, δεν εντυπωσιάζει αμέσως, δεν σε κατακτά πάραυτα όπως ο Προφήτης, δεν σε ιντριγκάρει με την παράξενη ιδέα του Rust and Bone, ή με το πάθος του De Battre mon Coeur s' est arrete. Είναι όμως μια εξαιρετική ταινία και μια σωστή ανταμοιβή για έναν επίμονο και διαυγή σκηνοθέτη που έχει διακριθεί πολλές φορές στο παρελθόν... Φωτο: EPA / GUILLAUME
0

Όπως συνηθίζεται, τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια, οι Αμερικανοί σκηνοθέτες, που τελούν πρόεδροι της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών απονέμουν τον Χρυσό Φοίνικα σε ταινίες που δεν μοιάζουν σχεδόν καθόλου με τις δικές τους. Για να θυμηθούμε εν συντομία, ο Μάρτιν Σκορσέζε προτίμησε τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και την Αιωνιότητα και Μία Μέρα, έναντι του Η Ζωή Είναι Ωραία του Ρομπέρτο Μπενίνι, το 1998. Ο Ντέϊβιντ Λιντς, τον Ρόμαν Πολάνσκι και τον Πιανίστα, έναντι του Άκι Καουρισμάκι, που πήρε, όπως και ο Μπενίνι, το αμέσως σημαντικότερο βραβείο, το επονομαζόμενο και Μεγάλο της Επιτροπής.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2004, ο Κουέντιν Ταραντίνο έχρισε νικητή τον Μάϊκλ Μουρ και το Φαρενάϊτ 9/11, αντί για τον Παρκ Τσαν Γουκ και την στιλιζαρισμένη, ματωμένη εκδίκηση του, που φωνάζει Ταραντίνο από μακριά. Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δεν θα μπορούσε να είχε κάνει πιό εξωτική επιλογή πριν από δύο χρόνια, όταν φώναξε τον Αμπντελατίφ Κεσίς και τις δυό πρωταγωνίστριές του στο βήμα για να τους παραδώσει περιχαρής και περήφανος τον Χρυσό Φοίνικα για τη Ζωή της Αντέλ. Και λίγο πιο πρίν, ο Τιμ Μπέρτον έκανε πολλά φρύδια να ανασηκωθούν όταν ανακοίνωσε το όνομα του Ταϊλανδού Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ και τον Θείο Μπούνμι, τον κορυφαίο από τους κρυπτικούς auteurs, που μόνο στο πλαίσιο του μύθου μπορεί να έχει σχέση με το σινεμά του Μπέρτον. Μόνο ο Κλιντ Ίστγουντ, το 1994, με την προτίμηση του στο Pulp Fiction του Ταραντίνο, στάθηκε πιστός στο ύφος που είχε υπηρετήσει και ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης. Και αν δεν προκάλεσε έκπληξη, τουλάχιστον προέβλεψε ένα είδος σινεμά που πρέσβευε ανανέωση και τελικά επηρέασε πολύ.

Mε την βράβευση του Γιώργου Λάνθιμου, επικυρώνεται η απόπειρα του να ξεφύγει από τα ελληνικά σύνορα και στρώνεται η καριέρα του, όπως εκείνος την επιθυμεί.


Λόγω λοιπόν του αστάθμητου αμερικανικού παράγοντα στην κορυφή των αποφάσεων για τα βραβεία του Φεστιβάλ Καννών, ήταν πολύ δύσκολο να γίνει ασφαλής πρόβλεψη για την ταινία που θα κέρδιζε φέτος. Η πρόγνωση ωστόσο είχε αρχίσει να δυσκολεύει από την σταδιακή διαπίστωση πως, ενώ το φεστιβάλ δεν ήταν κακό, στο μέτρο που οι ταινίες του διαγωνιστικού δεν απογοήτευσαν (πλην του Γκας Βαν Σαντ), καμία δεν ξεχώρισε καθαρά, και, κυρίως, σχεδόν κανένας σκηνοθέτης δεν έφερε στο φεστιβάλ την καλύτερη της καριέρας του. Ούτε το Youth του Πάολο Σορεντίνο είναι καλύτερο από την Μεγάλη Ομορφιά, ούτε το Κάρολ του Τοντ Χέϊνς πιό προκλητικό από το I'm not There ή το Safe, ούτε καν ο Αστακός πιό πλήρης και συμπαγής από τον Κυνόδοντα, την ίδια στιγμή που και οι τρεις αυτές ταινίες περιείχαν θαυμάσιες σκηνές, ιδέες και ερμηνείες, σε ύφος χαρακτηριστικό των σκηνοθετών τους.

Ακόμη και το φιλμ που τελικά πήρε τον Χρυσό Φοίνικα, το Dheepan του Ζαν Οντιάρ, δεν εντυπωσιάζει αμέσως, δεν σε κατακτά πάραυτα όπως ο Προφήτης, δεν σε ιντριγκάρει με την παράξενη ιδέα του Rust and Bone, ή με το πάθος του De Battre mon Coeur s' est arrete. Είναι όμως μια εξαιρετική ταινία και μια σωστή ανταμοιβή για έναν επίμονο και διαυγή σκηνοθέτη που έχει διακριθεί πολλές φορές στο παρελθόν, και στις Κάννες με σενάριο και μεγάλο βραβείο επιτροπής, αλλά και πολλάκις στα Σεζάρ. Και αντανακλά την ιδιαίτερη δύναμη του Οντιάρ στην αφήγηση και την σκηνοθετική υποστήριξη κάθε θέματος με το οποίο καταπιάνεται. Αυτή τη φορά, είπε την ιστορία τριών Ταμίλ εξόριστων από την βαρβαρότητα της Σρι Λάνκα σε ένα βίαιο προάστειο του Παρισιού, την προσαρμογή τους σε μια άθλια και υποτιμητική διαβίωση, επιτρέποντας μας να διακρίνουμε ψήγματα της καταπιεσμένης προσωπικότητας του άνδρα, της γυναίκας και της μικρής κοπέλας που προσποιούνται την οικογένεια για τυπικούς λόγους, σε ένα συγκινητικό και καθόλου "χαϊδευτικό" σενάριο, που μάλιστα δεν ευλογεί τον φημισμένο ανθρωπισμό της Γαλλίας, και εκθέτει πρωτότυπα. ρεαλιστικά και επιτέλους ουσιαστικά, την σύγχρονη κατάσταση των μεταναστών. Το Dheepan διαθέτει μεστότητα που μένει στο μυαλό και εξελίσσεται δημιουργικά, με ήρωα έναν στρατιώτη που καίει την στολή και το παρελθόν, για να καταλήξει στο περιθώριο, την παρανομία και το άντρο ναρκωτικών, σε ένα μέλλον που δεν θα ευχόταν ούτε στον εχθρό του. Μπρος γαλλικός γκρεμός και πίσω ασιατικό ρέμα...

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τα χτεσινοβραδινά βραβεία των Καννών Facebook Twitter
Ο "Γιός του Σαούλ", από όλες τις ταινίες που είδαμε στο διαγωνιστικό, ήταν η πιό τραχιά και απρόσμενη εμπειρία. Αν και δεν καταφέρνει να κρατήσει την υπόσχεση της μέχρι το τέλος, ανατριχιάζει και προκαλεί θαυμασμό με ένα θέμα που όλο νομίζουμε πως έχει εξαντληθεί, αλλά δεν σταματά ποτέ να μας καθηλώνει...


Το Μεγάλο Βραβείο της επιτροπής πήγε στον πρωτάρη Ούγγρο Λάσλο Νέμες, ο οποίος με τον Γιό του Σαούλ περίμενα πως θα έπαιρνε τον Χρυσό Φοίνικα, κυρίως γιατί με το ασυμβίβαστο ντεμπούτο του βάζει τα γυαλιά στους φτασμένους, ανατρέπει το μοτίβο των Καννών πως μόνο οι δημιουργοί που έχουν αφομοιώσει και διατηρήσει τη μανιέρα τους αξίζουν την ύψιστη τιμή και επειδή οι αδελφοί Κοέν θα εκτιμούσαν μια επίμονη, τεχνικά αδαμάντινη, στοιχειωτική δουλειά που ταυτόχρονα αποτελεί μια εναλλακτική εκδοχή στην τραγωδία του Ολοκαυτώματος. Όχι πως δεν την ξεχώρισαν και δεν την βράβευσαν τελικά, αλλά ο Φοίνικας θα έμοιαζε με καλύτερο statement. Η ιστορία του Σαούλ που καθαρίζει πτώματα Εβραίων στο Άουσβιτς και βρίσκει τη σορό ενός παιδιού που ισχυρίζεται πως είναι ο γιός του, γυρίστηκε με επώδυνα κοντινά πλάνα στο πρόσωπο του ηθοποιού και ποιητή Γκέζα Ρόρινγκ, εμφατικά πλαιωμένα από τους πολυεπίπεδους ήχους και το ασφυκτικό τετράγωνο φορμάτ. Από όλες τις ταινίες που είδαμε στο διαγωνιστικό, αυτή ήταν η πιό τραχιά και απρόσμενη εμπειρία. Αν και δεν καταφέρνει να κρατήσει την υπόσχεση της μέχρι το τέλος, ανατριχιάζει και προκαλεί θαυμασμό με ένα θέμα που όλο νομίζουμε πως έχει εξαντληθεί, αλλά δεν σταματά ποτέ να μας καθηλώνει.


Το βραβείο της σκηνοθεσίας απονεμήθηκε σε έναν παλιό γνώριμο του φεστιβάλ, τον Ταιβανό Χου Χσιάο Χσιέν, που με τη Δολοφόνο ανέβασε κατά πολύ το συνήθως ταπεινό του μπάτζετ, κατέφυγε στην Ιστορία και το Μύθο και κατάφερε να υπογράψει ένα τελείως διαφορετικό wuxia, αντίθετο με τους βεβιασμένα γρήγορους ρυθμούς της περιπέτειας, εσωτερικό και πανέμορφο σε χρώματα και συνθέσεις, κάπως πολύπλοκο και ενίοτε ακαταλαβίστικο στην πλοκή, αλλά πάντως χαζευτικό και εντελώς κόντρα στη θεματική του Χου και την τυπολογία του είδους.

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τα χτεσινοβραδινά βραβεία των Καννών Facebook Twitter
Ο Γιώργος Λάνθιμος με το βραβείο της επιτροπής. Φωτο: EPA/IAN LANGSDON


Για τον Αστακό τα είπαμε. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι πως με την βράβευση του Γιώργου Λάνθιμου, επικυρώνεται η απόπειρα του να ξεφύγει από τα ελληνικά σύνορα και στρώνεται η καριέρα του, όπως εκείνος την επιθυμεί. Το ιδίωμα του ξένου καστ (ένα ολισθηρό άλμα για πολλούς, ή μια δελεαστική παγίδα για να χάσουν την ψυχή και την καλλιτεχνική τους προσωπικότητα τους) το κατέχει πλέον, και αφήνοντας ανοιχτά τα ενδεχόμενα για τα επόμενα βήματα του, όπως δήλωσε έντεχνα στις ερωτήσεις για τις προοπτικές του, μπορεί να ορίσει το παιχνίδι των ταινιών πάντα με τους δικούς του όρους, αυτό που οι Αμερικανοί γενικά εννοούν ως final cut. Και εις ανώτερα!


Κι ενώ στις ανδρικές ερμηνείες ο πάντα αποτελεσματικός, και παρεξηγημένος λόγω των πολλών εμπορικών κωμωδιών που έχει γυρίσει, Βενσάν Λεντόν για το υπονταρντενικό Νόμο της Αγοράς του Στεφάν Μπριζέ, βραβεύτηκε ανάμεσα σε πολλούς ικανούς διεκδικητές (που θεωρητικά θα μπορούσαν να είναι από τον Μάϊκλ Φασμπέντερ ως Μάκβεθ, μέχρι τους ισάξιους Μάϊκλ Κέιν και Χάρβεϊ Καϊτέλ για το Youth, που μάλλον δεν εντυπωσίασε καθόλου την επιτροπή), στη γυναικεία ερμηνεία έγινε μακελειό! Η Ρούνι Μάρα μοιράστηκε το βραβείο, όχι με τη συμπρωταγωνίστρια της στο Κάρολ, την Κέϊτ Μπλάνσετ, δηλαδή την Κάρολ αυτοπροσώπως, αλλά με την Εμανυέλ Μπερκό, από το Mon Roi της Μαϊουέν! Η Μπερκό σήκωσε την αυλαία εκτός διαγωνιστικού με το Ψηλά το Κεφάλι, αλλά πρωταγωνίστησε και στο φιλμ της συναδέλφου της, δίπλα στον Βενσάν Κασέλ και μάλλον πρέπει να ξαφνιάστηκε, όπως φάνηκε από τη συγκίνηση της στην απονομή, με την επιλογή της, αν και στη Γαλλία είναι γνωστή κυρίως από την παρουσία της μπροστά από την κάμερα, με 14 ταινίες στο ενεργητικό της. Το θέμα είναι γιατί αγνοήθηκε από την επιτροπή η Μπλάνσετ. Μήπως παραείναι σπουδαία για να πάρει το βραβείο; Κι από πότε μπορεί κάποιος να κρίνει πως ένας ηθοποιός απλά δεν έχει ανάγκη ένα τρόπαιο ακόμη, γιατί έχει ήδη μαζέψει αρκετά; Αν είναι έτσι, να αφαιρέσουμε και το βραβείο Καννών της Μέριλ Στριπ και να ζητήσουμε από την Ζυλιέτ Μπινός και τον Σον Πεν να επιστρέψουν τα μισά από τα δικά τους, καθώς είναι οι μόνοι (πλεονέκτες), μαζί με τον Τζακ Λέμον αν δεν απατώμαι, που έχουν Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα, και τιμές από Κάννες, Βενετία και Βερολίνο! Η οφθαλμοφανής παράλειψη μου θυμίζει την αμίμητη προτίμηση της Βίρνα Λϊζι έναντι της Ιζαμπέλ Ατζανί, πριν από 21 χρόνια, εδώ στις Κάννες και δια χειρός Κατρίν Ντενέβ στην επιτροπή, όταν η Ιταλίδα δευτεραγωνίστρια κέρδισε την πρωταγωνίστρια και Βασίλισσα Μαργκό.


Φέτος, το σωστό θα ήταν να μοιραστεί το βραβείο στις δύο ερωτευμένες γυναίκες του φιλμ Κάρολ, σε ένα θεσμό, που αντίθετα από τα Όσκαρ, έχει τη δυνατότητα να μοιράσει τα βραβεία ερμηνείας (και όχι πλέον τον Χρυσό Φοίνικα βάση σχετικά πρόσφατης τροπολογίας του κανονισμού), αν φυσικά το επιθυμεί. Όπως αποδείχτηκε φέτος, το επιθυμούσε, αλλά το εκτέλεσε στραβά στραβά. Από την άλλη, η συγκεκριμένη επιτροπή δηλώνει πως η ουσιαστική ηρωίδα του Κάρολ είναι η νεαρή και άπειρη Τερέζ και ο τρόπος που την υποδύθηκε η Μάρα, αποκρινόμενη. Η Ρούνι Μάρα είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις του σινεμά: χωρίς να είναι ακριβώς χαμαιλέων, αν και μπορεί να σβήνει τον εαυτό της και να μεταμορφώνεται, χωρίς να επιβάλλεται, όπως η Μπλάνσετ, με την ισχυρή παρουσία και την ιδιαίτερη "φάτσα", λειτουργεί περισσότερο ως στυπόχαρτο, ένα άγραφο χαρτί όπου σχεδιάζεται μια συνισταμένη του δικού της χαρακτήρα και του ηθοποιού που ενεργεί πάνω στη βούληση της- κάτι που στους άνδρες έχει πετύχει μοναδικά ο Ματ Ντέϊμον, ένας Ρίπλεϊ σε πολλές παραλλαγές, αν τον παρατηρήσετε από την αρχή της καριέρας του μέχρι τον σοφέρ του Λιμπεράτσε, δίπλα και κόντρα στον σαρωτικό Μάϊκλ Ντάγκλας. Αυτού του τύπου οι ερμηνείες δύσκολα επισημαίνονται από τους κριτές και σε αυτό το πλαίσιο, οι αδελφοί Κοέν και οι φετινοί τους συνοδοιπόροι που αποφάσισαν για τα βραβεία στις Κάννες, είδαν το δύσκολο και το αποκάλυψαν στο κοινό. Ωστόσο, αφού μπορούσαν, έπρεπε να είχαν συνδυάσει τη Μάρα με την Μπλάνσετ. Γιατί, απλά, εκείνη ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της ταινίας του Τοντ Χέϊνς, ο οποίος θα είχε φύγει με τον Χρυσό Φοίνικα, σύμφωνα με τα γενικά προγνωστικά και το σκορ των κριτικών, αν η Ζωή της Αντέλ δεν ήταν τόσο πρόσφατη στη μνήμη των περισσοτέρων, και μάλιστα στο ίδιο φεστιβάλ.

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τα χτεσινοβραδινά βραβεία των Καννών Facebook Twitter
H Ρούνι Μάρα, ο σκηνοθέτης Τόντ Χέινς και η Κέιτ Μπλάνσετ. Φωτο: EPA/SEBASTIEN NOGIER
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ