O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
1
O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο Μάθιου Μακόναχι σε σκηνή της ταινίας Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ

Ο Γκας Βαν Σαντ και ο Νάνι Μορέτι, αμφότεροι κάτοχοι Χρυσών Φοινίκων σε παλιότερα φεστιβάλ Καννών, φαίνεται απίθανο να ντουμπλάρουν. Στην περίπτωση του Βαν Σαντ, το απίθανο παίρνει διαστάσεις πανωλεθρίας.

 

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι. Λίγο πριν την τελευταία πράξη, προσπαθεί να σώσει έναν Ιάπωνα (Κεν Γουατανάμπε) που παραπατά, σε κακή κατάσταση ανάμεσα στους βράχους και τα δένδρα, ενώ εμείς βλέπουμε αναδρομικά την προβληματική σχέση του με την σύζυγο, που υποδύεται η Νεϊόμι Γουότς.

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του Sea of Trees

Ο Αμερικανός υπόσχεται μια περιπλάνηση φαντασμάτων σε ένα ιδανικό τοπίο, αλλά παλινωδεί χωρίς τελειωμό ανάμεσα στο κλισέ οικογενειακό μελό και την ενοχική κατάρρευση ενός επιστήμονα που αδυνατεί να συλλάβει την έννοια του μεταφυσικού, σε έναν από τους στοιχειωμένους, μυθολογικά, φυσικούς χώρους του πλανήτη. Στην πλούσια εργογραφία του, ο Γκας Βαν Σαντ φαίνεται να γυρίζει τη μία ένα φιλμ για Όσκαρ, και την άλλη για Κάννες. Για κάθε Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ και Ψάχνοντας τον Φόρεστερ, υπάρχει ένα Elephant  και ένα Last Days. Με το Sea of Trees, έφερε ένα θεωρητικά Οσκαρικό δράμα λύτρωσης στο φεστιβάλ Καννών, κι αντί να διαπρέψει με τον συνδυασμό, έχασε και τους δύο στόχους του.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ στις Κάννες, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου

 

Είναι να αναρωτιέται κάποιος πώς είναι δυνατόν το φεστιβάλ να επιλέγει έναν προηγούμενο νικητή του Χρυσού Φοίνικα, με μια κακή στιγμή του (οι κριτικές κυρίως από τους Αμερικανούς αλλά και από το ενδεικτικό καθημερινό βαθμολόγιο του Screen International, είναι σφαγιαστικές, κάτι που δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει σε τέτοια έκταση στο παρελθόν με διεκδικητή, εντός συναγωνισμού) και να απορρίπτει τον Ταϊλανδό Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ, ο οποίος μάλιστα κέρδισε Φοίνικα μόλις με την προηγούμενη ταινία, κι όχι πριν από 30 χρόνια (δηλαδή δεν είναι περίπτωση Κόπολα) και να τον υποβιβάζει στο Ένα Κάποιο Βλέμμα; Τόσο χάλια είναι η ταινία του Βερεσεθάκουλ, ή απλώς δεν προτιμήθηκε, έναντι της παρουσίας του Μάθιου Μακόναχι και της Γουότς στο κόκκινο χαλί;

 

 

Ο Νάνι Μορέτι δεν έχει καμμία σχέση με το πατατράκ του Βαν Σαντ.

Απλώς, το Mia Madre δεν συγκαταλέγεται στις καλύτερες ταινίες του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Ιταλός σκηνοθέτης δεν βρήκε τα συγκινητικά του πατήματα μέσα από τη σχέση μιας σκηνοθέτιδας με την ετοιμοιάνατη μητέρα της. Μάλιστα, ο Μορέτι θέλησε να δώσει τον πρώτο ρόλο σε γυναίκα, κρατώντας για τον εαυτό του τον υποστηρικτικό ρόλο του αδελφού.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter

 

Ο Τζον Τουρτούρο περιηγείται κωμικά σε μια ταινία που γυρίζεται μέσα στην ταινία, προσθέτοντας μια όχι πάντα εύστοχη, αλλά ευπρόσδεκτη, κωμική ανακούφιση σε μια πένθιμη ενδοσκόπηση μιας κοντρολαρισμένης, έξυπνης αλλά θλιμμένης αστής, που σταδιακά ανακαλεί τα διδάγματα της καθηγήτριας μάνας, σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

 


 

Ο Μορέτι έλαβε θετικές κριτικές, όπως και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον εξαιρετικό Αστακό, ο οποίος αποθεώθηκε από τους Αμερικανούς ανταποκριτές και βρήκε μεγαλύτερη αντίσταση από τους Γάλλους, με τους Βρετανούς να βρίσκονται κάπου στη μέση. Με δεδομένο πως η ταινία ψάχνει, αν δεν έχει βρει ήδη, αγοραστές στις ΗΠΑ, έχοντας εξασφαλίσει διανομή σε δυνατές ευρωπαϊκές αγορές, το καλό buzz βοηθάει πολύ. Το Hollywood Reporter τον δίνει ως φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, ενώ ακόμη έχουμε να διανύσουμε το υπόλοιπο μισό του φεστιβάλ, με αναμενόμενες ταινίες να προβάλλονται στις επόμενες ημέρες...

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Η ταινία του Gus Van Sant έχει πάρει τόσο απαίσιες κριτικές που θέλω να τη δω! Πάντως το Watanabe λυπάμαι. Και όποιος συνεχίσει να δίνει ρόλους επιστημόνων στον Matthew McConaughey είναι έρμαιο της τύχης του και των βιτριολικών κριτικών!