Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν το 1960. Φωτ.: Getty Images/Ideal Images
0

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν υποδυόταν με μεγάλη επιτυχία το στρέιτ αντικείμενο του πόθου μέχρι το 2003, όταν στα 69 του πλέον, και θεωρώντας ότι δεν είχε τίποτα να χάσει, αποφάσισε να «βγει από την ντουλάπα» μέσω της αυτοβιογραφίας του που είχε τίτλο Shattered Love. «Σκεφτόμουν όλα αυτά τα χρόνια ότι υπήρχε κάτι πολύ βαθιά λάθος με μένα», είχε δηλώσει τότε στο CNN. «Και ήθελα να το καλύψω. Δεν ήθελα να το μάθει ποτέ κανείς. Θυμάμαι ότι έκανα μια συμφωνία με τον εαυτό μου ότι ποτέ, μα ποτέ δεν θα αποκάλυπτα αυτό το μυστικό». Υπέθεσε ότι μια τέτοια εξομολόγηση θα επισκίαζε το υπόλοιπο περιεχόμενο του βιβλίου και είχε δίκιο. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την κακοποίηση που υπέστη από τον αλκοολικό πατέρα του, ούτε για τις επιπλοκές της επιτυχημένης καριέρας του: ο κόσμος ήθελε απλώς να μάθει περισσότερα για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, και από την πλευρά του, ήταν έτοιμος πλέον να ζήσει ανοιχτά.

Για πάρα πολύ καιρό φοβόταν να δημοσιοποιήσει κάτι που ήταν ήδη ένα ανοιχτό μυστικό στη σόουμπιζ. «Τα περιοδικά κατά κάποιο τρόπο το είχαν υποψιαστεί και μου έκαναν ερωτήσεις του τύπου "Πότε θα παντρευτείς και θα κάνεις παιδιά;"», θα έλεγε αργότερα. Το 1989, ένα γαλλικό περιοδικό αποκάλυψε την αλήθεια, αλλά ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Τσάμπερλεϊν διέψευσε το δημοσίευμα. Δεκαπέντε χρόνια μετά από εκείνη τη στιγμή, η οποία θα μπορούσε να καταστρέψει την καριέρα του, ο ηθοποιός εμφανίστηκε στην εκπομπή του Λάρι Κινγκ δηλώνοντας ότι ανακάλυψε την ομοφυλοφιλία του όταν ήταν δέκα ετών και ότι η πρώτη του σχέση με άντρα έγινε λίγο πριν κλείσει τα 23 του χρόνια.

Τα στούντιο έψαχναν για ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο για τον ρόλο του Δρ. Κιλντέρ στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του 1961, όταν το μάτι ενός εκ των παραγωγών έπεσε πάνω του σε ένα γουέστερν που δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

Ο Τσάμπερλεϊν γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μπέβερλι Χιλς. Αφού αποφοίτησε από το λύκειο, πολέμησε στον πόλεμο της Κορέας (όπου έφτασε μέχρι το βαθμό του λοχία) και μετά την επιστροφή του άρχισε να σπουδάζει υποκριτική. Τα στούντιο έψαχναν για ένα νέο, φρέσκο πρόσωπο για τον ρόλο του Δρ. Κιλντέρ στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά του 1961, όταν το μάτι ενός εκ των παραγωγών έπεσε πάνω του σε ένα γουέστερν που δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Παρότι δεν είχε σχεδόν καθόλου εμπειρία, κατέληξε να ενσαρκώσει τον χαρακτήρα για τους πέντε κύκλους μιας σειράς που κατοχύρωσε παγκοσμίως την αυξανόμενη ισχύ της τηλεόρασης (είχε παιχτεί με μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα). Ο Τσάμπερλεϊν δεν μπορούσε να βγει έξω από το σπίτι χωρίς να τον κυνηγάει μια ορδή θαυμαστών, ενώ λάμβανε πάνω από 12.000 επιστολές την εβδομάδα από θαυμαστές. Η δημοτικότητά του ήταν τέτοια που το NBC προσπάθησε να τον μετατρέψει σε ποπ σταρ, και έτσι ο νεαρός ηθοποιός είχε το προνόμιο να είναι ο πρώτος καλλιτέχνης που ηχογράφησε το τραγούδι Close To You του Burt Bacharach, η οποία κατέληξε να γίνει το πιο επιτυχημένο single των Carpenters.

Richard Chamberlain sings Close To You

Οι παραγωγοί αξιοποίησαν το μουσικό του ταλέντο για τις κινηματογραφικές μεταφορές παραστάσεων του Μπρόντγουεϊ, αλλά η τηλεόραση του χτυπούσε ξανά και ξανά την πόρτα. Στο BBC, πρωταγωνίστησε στη διασκευή του «Πορτρέτου μιας κυρίας» (1968) ενώ μοιράστηκε την οθόνη με την Κάθριν Χέμπορν στην «Τρελή του Σαγιό» (1969). Ήθελε να πετύχει στο θέατρο, αλλά ήταν στην μικρή και στη μεγάλη οθόνη εκεί όπου καρπώθηκε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του. Ήταν ο Αράμις στους «Τρεις σωματοφύλακες» του Ρίτσαρντ Λέτσερ (1973), καθώς και ο αμελής μηχανικός στον «Πύργο της κολάσεως» (1974). Έξι χρόνια αργότερα θα ερχόταν ο ρόλος που τον έκανε διάσημο στα πέρατα του κόσμου στο «Σογκούν», την τηλεοπτική μεταφορά στην τηλεοπτική μεταφορά του ομώνυμου μπεστ σέλερ του James Clavell για τις περιπέτειες ενός Άγγλου ναυτικού στη μεσαιωνική Ιαπωνία.

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Με τον Τοσίρο Μιφούνε στο "Σογκούν" (1980)

Οι δρόμοι άδειαζαν την ώρα που προβαλλόταν η σειρά και ο Τσάμπερλεϊν βρέθηκε στο εξώφυλλο όλων των περιοδικών του πλανήτη. Αν όμως πίστευε ότι αυτό ήταν το αποκορύφωμα της καριέρας του, έκανε λάθος. Όταν έκλεισε τα πενήντα του, μπήκε στη ζωή του ο κεντρικός χαρακτήρας της σειράς «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας» (1983). Ο κόσμος ξετρελάθηκε για τον πατέρα Ραλφ και τον απαγορευμένο έρωτά του για τη Μέγκι (Ρέιτσελ Γουόρντ). Όμως, η τηλεοπτική διασκευή δεν άρεσε σε όλους: Η συγγραφέας του βιβλίου Κόλιν ΜακΚόλοου την είχε αποκαλέσει «άμεσο εμετό». Η χημεία όμως μεταξύ της Ρέιτσελ Γουόρντ και του Τσάμπερλεϊν ήταν τόσο έντονα αισθητή που τα ΜΜΕ διέδιδαν φήμες για ένα υποτιθέμενο ειδύλλιο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Η αλήθεια είναι ότι τότε ξεκινούσε η Ρέιτσελ Γουόρντ την σχέση της με τον Αυστραλό ηθοποιό Μπράιαν Μπράουν, η οποία διαρκεί μέχρι σήμερα, όπως και η φιλία της με τον Τσάμπερλεϊν. Λίγα χρόνια αργότερα, εκείνος θα συναντούσε τον ηθοποιό Μάρτιν Ράμπετ με τον οποίο έμεινε μαζί μέχρι το 2010.

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά Facebook Twitter
Με την Ρέιτσελ Γουόρντ στα "Πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας" (1983)

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν αποσύρθηκε το 2019 στα 85 του, αφού ολοκλήρωσε ένα τελευταίο στάδιο της καριέρας του, με μια σειρά από γκέι ρόλους. Εμφανίστηκε στις σειρές Five Brothers, Chuck, Nip/Tuck και στο τελευταίο Twin Peaks, όπου ήταν σαφές ότι ο παλιός του μαγνητισμός ήταν ακόμα πολύ ακέραιος. Στο κατώφλι των 90 ετών, τα οποία συμπληρώνει στις 31 Μαρτίου, ο Τσάμπερλεϊν περνάει ήσυχα τον καιρό του στη Χαβάη, ως ευτυχισμένος συνταξιούχος χωρίς κανένα μυστικό.

Με στοιχεία από El Pais.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ