Ο Mάρτιν Σκορτσέζε φτιάχνει μια λίστα με 39 θεμελιακές ταινίες του σινεμά

Ο Mάρτιν Σκορτσέζε φτιάχνει μια λίστα με 39 θεμελιακές ταινίες του σινεμά Facebook Twitter
Μάρτιν Σκορτσέζε
8

Πριν από περίπου οχτώ χρόνια ο νεαρός κινηματογραφιστής Colin Levy είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τον Μάρτιν Σκορτσέζε. Δεν ήταν θέμα καθαρής τύχης, φυσικά: είχε περάσει ένα μέρος της σχολικής του ζωής ετοιμάζοντας μια ταινία μικρού μήκους, χάρη στην οποία κέρδισε το βραβείο Young Arts Award και μαζί με αυτό, την μοναδική ευκαιρία να συναντήσει τον σκηνοθέτη των ταινιών Goodfellas και Taxi Driver. «Ήταν μια καθοριστική στιγμή στην πορεία μου ως κινηματογραφιστής» έγραψε αργότερα στο μπλογκ του.

 

«Ο Μάρτιν Σκορτσέζε μου προκαλούσε το λιγότερο αμηχανία. Αλλά ήταν πολύ πρόσχαρος, πολύ ομιλητικός, και με πήρε στα σοβαρά (ή τουλάχιστον, με έπεισε ότι με παίρνει στα σοβαρά). Εγώ λίγο πολύ κράτησα το στόμα μου κλειστό. Κάθε τριάντα δευτερόλεπτα ανέφερε κάποιον ηθοποιό, παραγωγό, σκηνοθέτη ή τίτλο ταινίας που δεν είχα ακούσει ποτέ στη ζωή μου. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι βρισκόταν μπροστά μου. Είπε ότι του άρεσε η ταινία μου. «Πώς έφτιαξες αυτά τα μικρά πλάσματα;» Προσπάθησα να εξηγήσω πώς έμαθα τα βασικά του 3D animation. Τα μάτια του άστραψαν και άρχισε να μου λέει για τα εφέ στην ταινία The Aviator.

H αντιπαράθεση των μεγεθών ήταν συντριπτική. Ένιωθα σα να παίζω σε ταινία. Δεν ξέρω γιατί πέρασε τόσο χρόνο μαζί μου, αλλά ήταν καταπληκτικό να είμαι στον ίδιο χώρο με αυτόν. Μερικές εβδομάδες αργότερα προσπαθούσα να συντάξω μια ευχαριστήρια κάρτα, στην οποία ήθελα να εκφράσω την αίσθηση ότι δεν ξέρω αρκετά για οτιδήποτε. Τον ρώτησα αν έχει προτάσεις για το από πού να ξεκινήσω.»

Μερικές εβδομάδες αργότερα, ο βοηθός του Σκορτσέζε του έστειλε μερικά βιβλία και μια λίστα με 39 ταινίες, διαλεγμένες προσωπικά από τον σκηνοθέτη. Στο σημείωμα ο βοηθός έγραφε: «ο κύριος Σκορτσέζε ζήτησε να σας στείλω αυτή τη λίστα. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια αρχή.»

Η λίστα με τις 39 ταινίες

Ο Mάρτιν Σκορτσέζε φτιάχνει μια λίστα με 39 θεμελιακές ταινίες του σινεμά Facebook Twitter
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Αν θέλετε να σκεφτείτε, να ονειρευτείτε, να συγκινηθείτε, να μάθετε, να αναπτύξετε τη φαντασία σας, διαβάστε λογοτεχνία. Το σινεμά γίνεται από εγωπαθείς αγράμματους που γίναν φίρμες σαν κινηματογραφιστές ή σαν σταρ-ηθοποιοί της πλάκας, για θεατές που θέλουν την επιφάνεια αντί για εμβάθυνση και άγονται και φέρονται από τη γνώμη κάθε παπάρα που το παίζει φίρμα. Τι σχέση μπορεί να έχει η παρακολούθηση οποιασδήποτε από τις παραπάνω ηλιθιότητες με το να διαβάζεις Φώκνερ ή Μπόρχες; Απλά, έχουν ΠΕΙΣΕΙ τους ανώριμους θεατές οτι παρακολουθούν ένα «θαύμα».
@γούτσουΕίναι συγκλονιστικό το πως εσύ διαβάζεις, ό,τι είναι αυτό που διαβάζεις, και θεωρείς ότι έχεις αναπτυχθεί τόσο πνευματικά και έχεις καλλιεργήσει όλες αυτές τις αρετές όπως η φαντασία, το συναίσθημα και τα συναφή, ενώ δεν μπορείς να εκτιμήσεις την αξία μιας ταινίας και μιλάς τόσο υποτιμητικά για τον κινηματογράφο.Νομίζω ότι κάτι δεν μου κολλάει. Θα τρίζουν τα κόκαλα του Φώκνερ και του Μπόρχες.
και συγκινητικό το γεγονός ότι σίγουρα έγραψε τη λίστα με μεγάλο ενθουσιασμό (όπως τα θυμόταν, γι'αυτό και κολλητά οι ταινίες των Φασμπίντερ, Βέντερς και Χέρτσογκ - με τον "K"aspar Hauser...)
@qupa : Blow-Up 1966 / Before the Revolution 1964 / Le Boucher 1970 / Week-end / 1967 / Fear Eats the Soul1974 / Maria Brown 1979 / Kings of the Road 1976 / An American Friend 1977 Kaspar Hauser 1974 / Aguirre 1972. Τι χρονολογική σειρά μας τσαμπουνάς; Περίμενες πολύ για να πετάξεις τη μακακία σου; Τράβα ξεστραβώσου στο IMDB και το φυστικάκι βάλτο εκεί που ξέρεις, αν χωράει τίποτε άλλο...