O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Κόλιν Φάρελ και Γιώργος Λάνθιμος στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρεμιέρα του "The Lobster", σήμερα το πρωί στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
1

Στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή του The Lobster στο 68ο Φεστιβάλ Καννών, ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, Κόλιν Φάρελ, δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: "Δεν έχω ιδέα τι πραγματεύεται (η ταινία), εκτός από ένα πράγμα που μου έμεινε μετά την ανάγνωση του σεναρίου: Η αίσθηση της βαθιάς μοναξιάς που σε διαπερνά". Γιατί όμως ο Ιρλανδός ηθοποιός αποφάσισε να συμμετέχει σε μια ταινία που σχεδόν δεν καταλάβαινε; "Ήταν μακράν το πιο πρωτότυπο σενάριο που είχα διαβάσει ποτέ. Είχα δει τον Κυνόδοντα δυο χρόνια πριν και τον βρήκα ισάξια ενοχλητικό και συγκινητικό. Το ίδιο ένιωσα και με το The Lobster. Είναι από εκείνες τις ταινίες που το ότι πρωταγωνιστείς δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις περισσότερα από οποιονδήποτε θεατή που θα δει την ταινία".

Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδαία ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. - Indiewire

Εν τω μεταξύ, τα σχόλια του διεθνή τύπου είναι εγκωμιαστικά για την τέταρτη ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη. Η Λέσλι Φελπέριν γράφει για το Hollywood Reporter: "Μια σκοτεινή, ιδιαίτερα αστεία, δυστοπική ιστορία. Ο Λάνθιμος έχει φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο και τώρα πραγματοποιεί μια πρακτικά εύκολη μετάβαση στα μεγάλα γήπεδα με αυτή την ξεκαρδιστική σουρρεαλιστική παραβολή που σε στοιχειώνει. Τα ρίσκα είναι μεγάλα όμως ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του σηκώνουν ψηλά τον πήχη. Το ηλεκτρισμένο καστ που πρωταγωνιστεί δεν το συναντάς εύκολα έξω από τα όρια που θέτουν οι ταινίες του Γούντι Άλεν ή του Γουες Άντερσον. Οι ηθοποιοί άδραξαν την ευκαιρία να πέσουν στα βαθιά και να εξερευνήσουν μια διαφορετική μέθοδο, όμως ακόμα και οι έμπειροι σινεφίλ μπορεί να δειλιάσουν μπροστά σε αυτή την περίεργη δημιουργία. Το αποτέλεσμα αποζημιώνει αλλά συχνά γίνεται μια πολύ ενοχλητική, ακόμα και οδυνηρή εμπειρία. Στο μέλλον όμως μπορεί να αναγνωρίζεται ως κλασικό παράδειγμα ταινίας ενός είδους που τώρα αρχίζει να σχηματίζεται".

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Από δεξιά: Αριάν Λαμπέντ, Λέα Σεϊντού, Αγγελική Παπούλια, Ρέιτσελ Βάις, Μπεν Γουίσο, οι πρωταγωνιστές του "The Lobster" που έκανε την πρωινή δημοσιογραφική του πρεμιέρα σήμετα το πρωί.

Ο Γκάι Λοτζ του Variety είναι επίσης θερμός: "O Λάνθιμος φτάνει την εν εξελίξει αγάπη του για τις τεχνητά δομημένες κοινωνίες στο πιο ιλιγγιώδες και μπουνιουελικό άκρο του μέχρι σήμερα. Μια απόλυτα αστεία διαμαρτυρία εναντίον της κοινωνικής προτίμησης προς την πυρηνική συντροφικότητα που κλιμακώνεται, μέσα από τη δική της πανούργα λογική, σε μια ιστορία αγάπης βαθιάς τρυφερότητας και πρωτοτυπίας. Θα ενθουσιάσει όσους αγάπησαν το όραμα του Λάνθιμου στις Άλπεις και τον Κυνόδοντα, ενώ το διεθνές καστ θα παρασύρει τους δύσκολους σινεφίλ στον θαυμάσια λοξό του κόσμο".

"Με αναφορές σε δουλειές του Τσάρλι Κάουφμαν και του Λουίς Μπουνιουέλ, (το The Lobster είναι) μια σάτιρα των κατασκευών, των ηθών και των δομών της κοινωνίας που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα μια απίστευτα συγκινητική και παράδοξη ιστορία αγάπης. Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδάια ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. (ΠΡΟΣΟΧΗ, ακολουθεί spoiler:) Σε κάποια σκηνή, ένας χαρακτήρας ερωτάται τι θα ήθελε να κάνει τη νύχτα πριν μεταμορφωθεί σε ζώο και απαντά ότι θα ήθελε να δει την ταινία Stand By Me. Αν το The Lobster ήταν η τελευταία ταινία που θα βλέπαμε πριν μεταμορφωθούμε σε πόνι, δεν θα παραπονιόμασταν", σχολιάζει ο Όλιβερ Λάιτλτον για το Indiewire.

 

Ο Πίτερ Μπράντσο του Guardian είναι ωστόσο πιο μετριοπαθής, βάζοντας στην ταινία τρία (στα πέντε) αστεράκια: "Άλλη μια μακάβρια, μηδενιστική περιπέτεια, η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ξεκινά ούσα περίεργη και αστεία αλλά ξεμένει από ιδέες στη μέση και από ενδιαφέρον γι' αυτό που φαινόταν ως η κεντρική της ιδέα: άνθρωποι που μεταμορφώνονται σε ζώα. Πρόκειται για μια σάτιρα πάνω στην παγκόσμια εμμονή μας με τις σχέσεις και την πεποίθησή μας ότι η συντροφικότητα είναι η υπέρτατη έκφραση της ανθρώπινης ευτυχίας, ο θεσμός εκείνος που μας διακρίνει από τα ζώα. Κομψή και εκκεντρική, με το γνώριμο ύφος του Λάνθιμου".

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

 

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Σκηνή από το "The Lobster"
Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια