O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Κόλιν Φάρελ και Γιώργος Λάνθιμος στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρεμιέρα του "The Lobster", σήμερα το πρωί στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
1

Στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή του The Lobster στο 68ο Φεστιβάλ Καννών, ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, Κόλιν Φάρελ, δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: "Δεν έχω ιδέα τι πραγματεύεται (η ταινία), εκτός από ένα πράγμα που μου έμεινε μετά την ανάγνωση του σεναρίου: Η αίσθηση της βαθιάς μοναξιάς που σε διαπερνά". Γιατί όμως ο Ιρλανδός ηθοποιός αποφάσισε να συμμετέχει σε μια ταινία που σχεδόν δεν καταλάβαινε; "Ήταν μακράν το πιο πρωτότυπο σενάριο που είχα διαβάσει ποτέ. Είχα δει τον Κυνόδοντα δυο χρόνια πριν και τον βρήκα ισάξια ενοχλητικό και συγκινητικό. Το ίδιο ένιωσα και με το The Lobster. Είναι από εκείνες τις ταινίες που το ότι πρωταγωνιστείς δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις περισσότερα από οποιονδήποτε θεατή που θα δει την ταινία".

Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδαία ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. - Indiewire

Εν τω μεταξύ, τα σχόλια του διεθνή τύπου είναι εγκωμιαστικά για την τέταρτη ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη. Η Λέσλι Φελπέριν γράφει για το Hollywood Reporter: "Μια σκοτεινή, ιδιαίτερα αστεία, δυστοπική ιστορία. Ο Λάνθιμος έχει φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο και τώρα πραγματοποιεί μια πρακτικά εύκολη μετάβαση στα μεγάλα γήπεδα με αυτή την ξεκαρδιστική σουρρεαλιστική παραβολή που σε στοιχειώνει. Τα ρίσκα είναι μεγάλα όμως ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του σηκώνουν ψηλά τον πήχη. Το ηλεκτρισμένο καστ που πρωταγωνιστεί δεν το συναντάς εύκολα έξω από τα όρια που θέτουν οι ταινίες του Γούντι Άλεν ή του Γουες Άντερσον. Οι ηθοποιοί άδραξαν την ευκαιρία να πέσουν στα βαθιά και να εξερευνήσουν μια διαφορετική μέθοδο, όμως ακόμα και οι έμπειροι σινεφίλ μπορεί να δειλιάσουν μπροστά σε αυτή την περίεργη δημιουργία. Το αποτέλεσμα αποζημιώνει αλλά συχνά γίνεται μια πολύ ενοχλητική, ακόμα και οδυνηρή εμπειρία. Στο μέλλον όμως μπορεί να αναγνωρίζεται ως κλασικό παράδειγμα ταινίας ενός είδους που τώρα αρχίζει να σχηματίζεται".

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Από δεξιά: Αριάν Λαμπέντ, Λέα Σεϊντού, Αγγελική Παπούλια, Ρέιτσελ Βάις, Μπεν Γουίσο, οι πρωταγωνιστές του "The Lobster" που έκανε την πρωινή δημοσιογραφική του πρεμιέρα σήμετα το πρωί.

Ο Γκάι Λοτζ του Variety είναι επίσης θερμός: "O Λάνθιμος φτάνει την εν εξελίξει αγάπη του για τις τεχνητά δομημένες κοινωνίες στο πιο ιλιγγιώδες και μπουνιουελικό άκρο του μέχρι σήμερα. Μια απόλυτα αστεία διαμαρτυρία εναντίον της κοινωνικής προτίμησης προς την πυρηνική συντροφικότητα που κλιμακώνεται, μέσα από τη δική της πανούργα λογική, σε μια ιστορία αγάπης βαθιάς τρυφερότητας και πρωτοτυπίας. Θα ενθουσιάσει όσους αγάπησαν το όραμα του Λάνθιμου στις Άλπεις και τον Κυνόδοντα, ενώ το διεθνές καστ θα παρασύρει τους δύσκολους σινεφίλ στον θαυμάσια λοξό του κόσμο".

"Με αναφορές σε δουλειές του Τσάρλι Κάουφμαν και του Λουίς Μπουνιουέλ, (το The Lobster είναι) μια σάτιρα των κατασκευών, των ηθών και των δομών της κοινωνίας που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα μια απίστευτα συγκινητική και παράδοξη ιστορία αγάπης. Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδάια ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. (ΠΡΟΣΟΧΗ, ακολουθεί spoiler:) Σε κάποια σκηνή, ένας χαρακτήρας ερωτάται τι θα ήθελε να κάνει τη νύχτα πριν μεταμορφωθεί σε ζώο και απαντά ότι θα ήθελε να δει την ταινία Stand By Me. Αν το The Lobster ήταν η τελευταία ταινία που θα βλέπαμε πριν μεταμορφωθούμε σε πόνι, δεν θα παραπονιόμασταν", σχολιάζει ο Όλιβερ Λάιτλτον για το Indiewire.

 

Ο Πίτερ Μπράντσο του Guardian είναι ωστόσο πιο μετριοπαθής, βάζοντας στην ταινία τρία (στα πέντε) αστεράκια: "Άλλη μια μακάβρια, μηδενιστική περιπέτεια, η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ξεκινά ούσα περίεργη και αστεία αλλά ξεμένει από ιδέες στη μέση και από ενδιαφέρον γι' αυτό που φαινόταν ως η κεντρική της ιδέα: άνθρωποι που μεταμορφώνονται σε ζώα. Πρόκειται για μια σάτιρα πάνω στην παγκόσμια εμμονή μας με τις σχέσεις και την πεποίθησή μας ότι η συντροφικότητα είναι η υπέρτατη έκφραση της ανθρώπινης ευτυχίας, ο θεσμός εκείνος που μας διακρίνει από τα ζώα. Κομψή και εκκεντρική, με το γνώριμο ύφος του Λάνθιμου".

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

 

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Σκηνή από το "The Lobster"
Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια