O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Κόλιν Φάρελ και Γιώργος Λάνθιμος στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρεμιέρα του "The Lobster", σήμερα το πρωί στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
1

Στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή του The Lobster στο 68ο Φεστιβάλ Καννών, ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, Κόλιν Φάρελ, δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: "Δεν έχω ιδέα τι πραγματεύεται (η ταινία), εκτός από ένα πράγμα που μου έμεινε μετά την ανάγνωση του σεναρίου: Η αίσθηση της βαθιάς μοναξιάς που σε διαπερνά". Γιατί όμως ο Ιρλανδός ηθοποιός αποφάσισε να συμμετέχει σε μια ταινία που σχεδόν δεν καταλάβαινε; "Ήταν μακράν το πιο πρωτότυπο σενάριο που είχα διαβάσει ποτέ. Είχα δει τον Κυνόδοντα δυο χρόνια πριν και τον βρήκα ισάξια ενοχλητικό και συγκινητικό. Το ίδιο ένιωσα και με το The Lobster. Είναι από εκείνες τις ταινίες που το ότι πρωταγωνιστείς δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις περισσότερα από οποιονδήποτε θεατή που θα δει την ταινία".

Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδαία ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. - Indiewire

Εν τω μεταξύ, τα σχόλια του διεθνή τύπου είναι εγκωμιαστικά για την τέταρτη ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη. Η Λέσλι Φελπέριν γράφει για το Hollywood Reporter: "Μια σκοτεινή, ιδιαίτερα αστεία, δυστοπική ιστορία. Ο Λάνθιμος έχει φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο και τώρα πραγματοποιεί μια πρακτικά εύκολη μετάβαση στα μεγάλα γήπεδα με αυτή την ξεκαρδιστική σουρρεαλιστική παραβολή που σε στοιχειώνει. Τα ρίσκα είναι μεγάλα όμως ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του σηκώνουν ψηλά τον πήχη. Το ηλεκτρισμένο καστ που πρωταγωνιστεί δεν το συναντάς εύκολα έξω από τα όρια που θέτουν οι ταινίες του Γούντι Άλεν ή του Γουες Άντερσον. Οι ηθοποιοί άδραξαν την ευκαιρία να πέσουν στα βαθιά και να εξερευνήσουν μια διαφορετική μέθοδο, όμως ακόμα και οι έμπειροι σινεφίλ μπορεί να δειλιάσουν μπροστά σε αυτή την περίεργη δημιουργία. Το αποτέλεσμα αποζημιώνει αλλά συχνά γίνεται μια πολύ ενοχλητική, ακόμα και οδυνηρή εμπειρία. Στο μέλλον όμως μπορεί να αναγνωρίζεται ως κλασικό παράδειγμα ταινίας ενός είδους που τώρα αρχίζει να σχηματίζεται".

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Από δεξιά: Αριάν Λαμπέντ, Λέα Σεϊντού, Αγγελική Παπούλια, Ρέιτσελ Βάις, Μπεν Γουίσο, οι πρωταγωνιστές του "The Lobster" που έκανε την πρωινή δημοσιογραφική του πρεμιέρα σήμετα το πρωί.

Ο Γκάι Λοτζ του Variety είναι επίσης θερμός: "O Λάνθιμος φτάνει την εν εξελίξει αγάπη του για τις τεχνητά δομημένες κοινωνίες στο πιο ιλιγγιώδες και μπουνιουελικό άκρο του μέχρι σήμερα. Μια απόλυτα αστεία διαμαρτυρία εναντίον της κοινωνικής προτίμησης προς την πυρηνική συντροφικότητα που κλιμακώνεται, μέσα από τη δική της πανούργα λογική, σε μια ιστορία αγάπης βαθιάς τρυφερότητας και πρωτοτυπίας. Θα ενθουσιάσει όσους αγάπησαν το όραμα του Λάνθιμου στις Άλπεις και τον Κυνόδοντα, ενώ το διεθνές καστ θα παρασύρει τους δύσκολους σινεφίλ στον θαυμάσια λοξό του κόσμο".

"Με αναφορές σε δουλειές του Τσάρλι Κάουφμαν και του Λουίς Μπουνιουέλ, (το The Lobster είναι) μια σάτιρα των κατασκευών, των ηθών και των δομών της κοινωνίας που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα μια απίστευτα συγκινητική και παράδοξη ιστορία αγάπης. Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδάια ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. (ΠΡΟΣΟΧΗ, ακολουθεί spoiler:) Σε κάποια σκηνή, ένας χαρακτήρας ερωτάται τι θα ήθελε να κάνει τη νύχτα πριν μεταμορφωθεί σε ζώο και απαντά ότι θα ήθελε να δει την ταινία Stand By Me. Αν το The Lobster ήταν η τελευταία ταινία που θα βλέπαμε πριν μεταμορφωθούμε σε πόνι, δεν θα παραπονιόμασταν", σχολιάζει ο Όλιβερ Λάιτλτον για το Indiewire.

 

Ο Πίτερ Μπράντσο του Guardian είναι ωστόσο πιο μετριοπαθής, βάζοντας στην ταινία τρία (στα πέντε) αστεράκια: "Άλλη μια μακάβρια, μηδενιστική περιπέτεια, η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ξεκινά ούσα περίεργη και αστεία αλλά ξεμένει από ιδέες στη μέση και από ενδιαφέρον γι' αυτό που φαινόταν ως η κεντρική της ιδέα: άνθρωποι που μεταμορφώνονται σε ζώα. Πρόκειται για μια σάτιρα πάνω στην παγκόσμια εμμονή μας με τις σχέσεις και την πεποίθησή μας ότι η συντροφικότητα είναι η υπέρτατη έκφραση της ανθρώπινης ευτυχίας, ο θεσμός εκείνος που μας διακρίνει από τα ζώα. Κομψή και εκκεντρική, με το γνώριμο ύφος του Λάνθιμου".

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

 

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Σκηνή από το "The Lobster"
Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια