O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Κόλιν Φάρελ και Γιώργος Λάνθιμος στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρεμιέρα του "The Lobster", σήμερα το πρωί στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
1

Στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή του The Lobster στο 68ο Φεστιβάλ Καννών, ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, Κόλιν Φάρελ, δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: "Δεν έχω ιδέα τι πραγματεύεται (η ταινία), εκτός από ένα πράγμα που μου έμεινε μετά την ανάγνωση του σεναρίου: Η αίσθηση της βαθιάς μοναξιάς που σε διαπερνά". Γιατί όμως ο Ιρλανδός ηθοποιός αποφάσισε να συμμετέχει σε μια ταινία που σχεδόν δεν καταλάβαινε; "Ήταν μακράν το πιο πρωτότυπο σενάριο που είχα διαβάσει ποτέ. Είχα δει τον Κυνόδοντα δυο χρόνια πριν και τον βρήκα ισάξια ενοχλητικό και συγκινητικό. Το ίδιο ένιωσα και με το The Lobster. Είναι από εκείνες τις ταινίες που το ότι πρωταγωνιστείς δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις περισσότερα από οποιονδήποτε θεατή που θα δει την ταινία".

Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδαία ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. - Indiewire

Εν τω μεταξύ, τα σχόλια του διεθνή τύπου είναι εγκωμιαστικά για την τέταρτη ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη. Η Λέσλι Φελπέριν γράφει για το Hollywood Reporter: "Μια σκοτεινή, ιδιαίτερα αστεία, δυστοπική ιστορία. Ο Λάνθιμος έχει φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο και τώρα πραγματοποιεί μια πρακτικά εύκολη μετάβαση στα μεγάλα γήπεδα με αυτή την ξεκαρδιστική σουρρεαλιστική παραβολή που σε στοιχειώνει. Τα ρίσκα είναι μεγάλα όμως ο σκηνοθέτης και οι συνεργάτες του σηκώνουν ψηλά τον πήχη. Το ηλεκτρισμένο καστ που πρωταγωνιστεί δεν το συναντάς εύκολα έξω από τα όρια που θέτουν οι ταινίες του Γούντι Άλεν ή του Γουες Άντερσον. Οι ηθοποιοί άδραξαν την ευκαιρία να πέσουν στα βαθιά και να εξερευνήσουν μια διαφορετική μέθοδο, όμως ακόμα και οι έμπειροι σινεφίλ μπορεί να δειλιάσουν μπροστά σε αυτή την περίεργη δημιουργία. Το αποτέλεσμα αποζημιώνει αλλά συχνά γίνεται μια πολύ ενοχλητική, ακόμα και οδυνηρή εμπειρία. Στο μέλλον όμως μπορεί να αναγνωρίζεται ως κλασικό παράδειγμα ταινίας ενός είδους που τώρα αρχίζει να σχηματίζεται".

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Από δεξιά: Αριάν Λαμπέντ, Λέα Σεϊντού, Αγγελική Παπούλια, Ρέιτσελ Βάις, Μπεν Γουίσο, οι πρωταγωνιστές του "The Lobster" που έκανε την πρωινή δημοσιογραφική του πρεμιέρα σήμετα το πρωί.

Ο Γκάι Λοτζ του Variety είναι επίσης θερμός: "O Λάνθιμος φτάνει την εν εξελίξει αγάπη του για τις τεχνητά δομημένες κοινωνίες στο πιο ιλιγγιώδες και μπουνιουελικό άκρο του μέχρι σήμερα. Μια απόλυτα αστεία διαμαρτυρία εναντίον της κοινωνικής προτίμησης προς την πυρηνική συντροφικότητα που κλιμακώνεται, μέσα από τη δική της πανούργα λογική, σε μια ιστορία αγάπης βαθιάς τρυφερότητας και πρωτοτυπίας. Θα ενθουσιάσει όσους αγάπησαν το όραμα του Λάνθιμου στις Άλπεις και τον Κυνόδοντα, ενώ το διεθνές καστ θα παρασύρει τους δύσκολους σινεφίλ στον θαυμάσια λοξό του κόσμο".

"Με αναφορές σε δουλειές του Τσάρλι Κάουφμαν και του Λουίς Μπουνιουέλ, (το The Lobster είναι) μια σάτιρα των κατασκευών, των ηθών και των δομών της κοινωνίας που καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα μια απίστευτα συγκινητική και παράδοξη ιστορία αγάπης. Είναι η πιο βατή και διασκεδαστική ταινία του Λάνθιμου ως τώρα και η πρώτη σπουδάια ταινία σχέσεων για τη γενιά του Tinder. (ΠΡΟΣΟΧΗ, ακολουθεί spoiler:) Σε κάποια σκηνή, ένας χαρακτήρας ερωτάται τι θα ήθελε να κάνει τη νύχτα πριν μεταμορφωθεί σε ζώο και απαντά ότι θα ήθελε να δει την ταινία Stand By Me. Αν το The Lobster ήταν η τελευταία ταινία που θα βλέπαμε πριν μεταμορφωθούμε σε πόνι, δεν θα παραπονιόμασταν", σχολιάζει ο Όλιβερ Λάιτλτον για το Indiewire.

 

Ο Πίτερ Μπράντσο του Guardian είναι ωστόσο πιο μετριοπαθής, βάζοντας στην ταινία τρία (στα πέντε) αστεράκια: "Άλλη μια μακάβρια, μηδενιστική περιπέτεια, η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου ξεκινά ούσα περίεργη και αστεία αλλά ξεμένει από ιδέες στη μέση και από ενδιαφέρον γι' αυτό που φαινόταν ως η κεντρική της ιδέα: άνθρωποι που μεταμορφώνονται σε ζώα. Πρόκειται για μια σάτιρα πάνω στην παγκόσμια εμμονή μας με τις σχέσεις και την πεποίθησή μας ότι η συντροφικότητα είναι η υπέρτατη έκφραση της ανθρώπινης ευτυχίας, ο θεσμός εκείνος που μας διακρίνει από τα ζώα. Κομψή και εκκεντρική, με το γνώριμο ύφος του Λάνθιμου".

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

 

O Aστακός του Λάνθιμου κερδίζει τον διεθνή Τύπο Facebook Twitter
Σκηνή από το "The Lobster"
Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια