O Αστακός δάγκωσε το βραβείο σεναρίου στην ψηφοφορία των κριτικών του Λος Άντζελες

O Αστακός δάγκωσε το βραβείο σεναρίου στην ψηφοφορία των κριτικών του Λος Άντζελες Facebook Twitter
O Aστακός κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Κένεθ Λόνεργκαν, ένα από τα φαβορί για τα φετινά Όσκαρ για το «Manchester by the sea».
2

Ευχάριστη και ηχηρή έκπληξη στα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες: ο Ευθύμης Φιλίππου και ο Γιώργος Λάνθιμος κέρδισαν στην κατηγορία του σεναρίου, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον νικητή στην ψηφοφορία των κριτικών της Νέας Υόρκης και ένα από τα φαβορί για τα φετινά Όσκαρ, Κένεθ Λόνεργκαν, για το «Manchester by the sea».


Το «La la land» κέρδισε μόνο για τη μουσική του Τζάστιν Χέρβιτς (που είχε αδικηθεί στα Όσκαρ για το «Χωρίς Μέτρο»), ενώ ήρθε δεύτερο σε πολλές κατηγορίες, υποκύπτοντας στη μεγάλη φόρα του δραματικού «Moonlight», που έφυγε με 4 βραβεία, ανάμεσα στα οποία και αυτό της καλύτερης ταινίας.

 
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ διπλασίασε τις νίκες της, πάλι για τις δύο ερμηνείες της στο «Elle» και στο «Μέλλον», και θα είναι απίθανο να μην πλασαριστεί στην πεντάδα των Όσκαρ. Πίσω της, η Ρεμπέκα Χολ, ως Κριστίν στο χρονικό της τραγικής Κριστίν Τσάμπακ, όπως το μετέφρασε σε μυθοπλασία ο Αντόνιο Κάμπος, γνωστός από το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στο «Afteschool» του 2009.

O Αστακός δάγκωσε το βραβείο σεναρίου στην ψηφοφορία των κριτικών του Λος Άντζελες Facebook Twitter
«Moonlight»


Ο Μπάρι Τζένκινς μπορεί να γίνει ο πρώτος Αφροαμερικανός (με τον Νέιτ Πάρκερ, σκηνοθέτη του «Birth of a Nation», άφαντο από όλα τα βραβεία, μετά το παλιό σκάνδαλο που βγήκε στη επιφάνεια πριν από μερικούς μήνες) που θα κερδίσει Όσκαρ Σκηνοθεσίας, με τη νίκη του (ακόμη μία) για το «Moonlight», ενώ ο Ντέμιαν Σαζέλ ακολουθεί κατά πόδας – οι κριτικοί του Λος Άντζελες έχουν την καλή συνήθεια να αποκαλύπτουν τον επιλαχόντα στις ψήφους τους ως ένδειξη αναγνώρισης.
Με τον ίδιο τρόπο, ο Μαερσάλα Άλι τιμήθηκε και από τους κριτικούς της Δύσης, όπως και από εκείνους της Ανατολής, για τον δεύτερο ρόλο στο «Moonlight».


Ο Άνταμ Ντράιβερ ανακόπτει προσωρινά τις βάσιμες ελπίδες του Κέισι Άφλεκ στον πρώτο ρόλο, κερδίζοντας για την αφοπλιστική του ειλικρίνεια ως ερασιτέχνης ποιητής στο «Πάτερσον» του Τζιμ Τζάρμους.

O Αστακός δάγκωσε το βραβείο σεναρίου στην ψηφοφορία των κριτικών του Λος Άντζελες Facebook Twitter
Ο Άνταμ Ντράιβερ στο «Πάτερσον» του Τζιμ Τζάρμους


Στα κινούμενα σχέδια το Λος Άντζελες πρωτοτύπησε, επιλέγοντας το γιαπωνέζικο anime «Your Name» στην πρώτη θέση και το βωβό, γαλλο-βελγο-ιαπωνικό «La tortue rouge» του Ολλανδού Μικαέλ Ντουντόκ Ντεβίτ που θαυμάσαμε στις Κάννες, έναντι των γνωστών και ακριβών παιδικών που έχουν προβληθεί ήδη, από τον «Κούμπο» και την «Ντόρι» μέχρι τους «Ευχούληδες» και τη «Μοάνα».

O Αστακός δάγκωσε το βραβείο σεναρίου στην ψηφοφορία των κριτικών του Λος Άντζελες Facebook Twitter
Tο γιαπωνέζικο anime «Your Name» βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας κινουμένων σχεδίων
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 ντοκιμαντέρ που μας συγκλόνισαν στο Καστελλόριζο

Οθόνες / Η αποκαλυπτική ματιά 6 ξεχωριστών ντοκιμαντέρ του «Beyond Borders»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ