«Το Μυστήριο της Μέριλιν Μονρόε»: Η ομιχλώδης αυλαία ενός μοναχικού sex symbol

marilyn monroe Facebook Twitter
Η Μέριλιν Μονρόε φεύγει από το σπίτι που μοιραζόταν με τον Τζο Ντι Μάτζιο με αυτοκίνητο που οδηγούσε ο δικηγόρος της, Τζέρι Γκίζλερ. Η Μονρόε είχε μόλις ανακοινώσει την πρόθεσή της να χωρίσει τον Ντι Μάτζιο για λόγους «ψυχικής κακοποίησης». Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Στην τελευταία διετία της ζωής της η Μέριλιν Μονρόε δεν ήταν ακριβώς η ολόφωτη σειρήνα που διέπρεψε στο μεγαλύτερο μέρος των '50s, αυτό το «beautiful child» που ο Τρούμαν Καπότε περιέγραψε σε βάθος στην ιμπρεσιονιστική διατύπωση των φιλικών συναντήσεων και ανέμελων συνομιλιών τους.

Τα προβλήματα με τον εθισμό της στον συνδυασμό αλκοόλ και χαπιών διαφαίνονταν στο πλατό του Misfits. Ανέκαθεν αργούσε στα γυρίσματα. Είχε πλέον θαμπώσει, ήταν ασταθής, όχι τόσο χαριτωμένη όσο παλιά – από μια ηλικία κι έπειτα ο θαυμασμός στην ενζενί δεν χαρίζεται απλόχερα και τα νάζια δεν συγχωρούνται εύκολα.

Προερχόταν από μια εμπορική αποτυχία, μια αποβολή που της στοίχισε και το διαζύγιο από τον Πυγμαλίωνά της, τον Άρθουρ Μίλερ, και βρέθηκε μπλεγμένη με τους Κένεντι, τον Πρόεδρο Τζακ και τον υπουργό αδελφό του, Μπόμπι.

Το ντοκιμαντέρ της Έμα Κούπερ Το Μυστήριο της Μέριλιν Μονρόε: Οι Άγνωστες Κασέτες επιχειρεί, για λογαριασμό του Netflix, μια παρατεταμένη εισαγωγή στα παιδικά χρόνια και το χτίσιμο του μύθου της, για να ασχοληθεί σε σοβαρό τόνο, με τη σπάθη της σημαντικής αποκάλυψης να βαραίνει συνεχώς την αφήγηση, με την ομιχλώδη αυλαία του μοναχικού sex symbol του 20ού αιώνα, εξάγοντας, ευτυχώς, ένα καθαρό πόρισμα: η Μέριλιν δεν δολοφονήθηκε.

Ο ανακυκλωμένος συνδυασμός της ερευνητικής δημοσιογραφίας με το κουτσομπολιό, που ανέκαθεν έβριθε στο Χόλιγουντ, όπως διαπιστώνει σε ένα από τα πολλά κλισέ του ο Σάντερς, δεν δημιουργεί το ποθούμενο σασπένς. Το οτι το παρανοϊκό FBI έβλεπε την Μέριλιν ως εθνική απειλή δεν είναι είδηση.

Ακόμη κι αν δίνει τέλος στα συνωμοσιολογικά σενάρια που σέρνονται επί δεκαετίες, δεν προσφέρει κάτι σημαντικό στο μυστήριο που περιβάλλει την άδοξη τελευταία νύχτα της ζωής της, όταν βρέθηκε νεκρή, μπρούμυτα στο κρεβάτι της οικίας της στο Μπρέντγουντ της Καλιφόρνια, από την οικιακή της βοηθό, τα ξημερώματα της 4ης προς 5η Αυγούστου.

Η ταινία βασίζεται στις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του Βρετανού δημοσιογράφου Άντονι Σάντερς, αρχεία μιας έρευνας που ξεκίνησε για μερικούς μήνες το 1982, εν τέλει διήρκεσαν μερικά χρόνια και αποτέλεσαν το υλικό του βιβλίου που εξέδωσε το 1985, με τίτλο Goddess. Όπως βασικά μαρτυρούν ο γιος του ψυχαναλυτή της, ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ και ένας δημοσιογράφος που βρέθηκε επί τόπου και ψυλλιάστηκε πως τα στοιχεία δεν είναι ακριβή, η ώρα του θανάτου της τοποθετείται νωρίτερα το βράδυ, πάντως πριν από τα μεσάνυχτα, και η θέση της, στο υποτίθεται κλειδωμένο υπνοδωμάτιο, ήταν πλάγια. Έτσι έγινε ή κάποιος «καθάρισε» το τοπίο από ενοχοποιητικά στοιχεία, τακτοποιώντας το σκηνικό;

marilyn Facebook Twitter
Η Μέριλιν Μονρόε χαλαρώνει σε μια ήσυχη στιγμή σε ένα εστιατόριο τον Μάρτιο του 1955 στη Νέα Υόρκη. Φωτ.: Ed Feingersh/Michael Ochs Archives/Getty Images/Ideal Image

Το αγκάθι στην προδιαγεγραμμένη αυτοκτονία ήταν ο Μπόμπι Κένεντι, που εκείνο το Σαββατοκύριακο είχε επισκεφθεί τον κουμπάρο του, και μέλος του Rat Pack, ηθοποιό Πίτερ Λόφορντ, τον άνθρωπο που διοργάνωνε πολύ κεφάτα πάρτι στη βίλα του στο Μάλιμπου, φιλοξενούσε τους Ιρλανδούς αριστοκράτες της πολιτικής και τους πάσαρε, εκτός από τα πρόθυμα για υψηλές γνωριμίες κορίτσια που στοιβάζονταν στην πισίνα, και την αποπροσανατολισμένη εκείνη την περίοδο Μέριλιν.

Οι φωνές που ακούγονται στις κασέτες έχουν δραματοποιηθεί οπτικά, με ηθοποιούς που υποδύονται τους ομιλούντες στο τηλέφωνο αληθινούς χαρακτήρες, και τα δεδομένα, όπως τα μαρτυρούν στον Σάντερς, λένε πως ο Κένεντι είχε καυγαδίσει άσχημα με την ηθοποιό, οι σωματοφύλακές του μπήκαν ανάμεσά τους για να τον προστατέψουν από την οργή της, εκείνη του διαμήνυσε πως δεν προτίθεται να συνεχίσει μια σχέση που της κάνει κακό, κι ένα τηλεφώνημα πρόδιδε τον θάνατό της πολύ νωρίτερα από αυτό που τα επίσημα πρακτικά έχουν καταγράψει. Κατά συνέπεια, ακόμη κι αν κανείς δεν όπλισε τη μοιραία δόση, ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Κένεντι ήταν ο αυτουργός.

Το FBI και όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου συγκάλυψαν την υπόθεση και με τρόπο παρακάλεσαν να μη δημοσιευθεί τίποτε σχετικό. Το θέμα έληξε οριστικά 40 χρόνια πριν, με μια μικρή υποσημείωση που τώρα έρχεται στο φως. Λόγω του γάμου της με τον Μίλερ, παλιού μέλους του αμερικανικού κομμουνιστικού κόμματος, η Μονρόε είχε χαρακτηρισθεί αριστερή εξ αγχιστείας, ωστόσο σοσιαλιστικών φρονημάτων σύμφωνα με το φοβικό FBI, ειδικά μετά από μια κουβέντα για την ηθική της χρήσης πυρηνικών στο αποκορύφωμα της διαμάχης των ΗΠΑ με την Κούβα.

Φοβήθηκαν οι Κένεντι την απόλυτη ξανθιά της Αμερικής, επειδή έτσι τους συμβούλευσαν οι μυστικοί πράκτορες, και έκτοτε ο πιο προσεκτικός Τζον, για πολιτικούς λόγους, απέφυγε, σχεδόν απαγορεύοντας κάθε μελλοντική επαφή, τη γυναίκα που του ευχήθηκε ηδυπαθώς να ζήσει και να τα εκατοστήσει, στο φιλανθρωπικό δείπνο για τα γενέθλιά του στο κατάμεστο Madison Square Garden; Και το πνεύμα του Μπόμπι ήθελε μεν το ίδιο, η δε σαρξ του ασθενής; Όλες οι καταθέσεις στο ακουστικό του Σάντερς είναι προφορικές, εκτός νομικής σφαίρας, συνεπώς στο έλεος της υποκειμενικής κρίσης και του ποσοστού πίστης του καθενός.

Monroe Kennedy Facebook Twitter
Φοβήθηκαν οι Κένεντι την απόλυτη ξανθιά της Αμερικής, επειδή έτσι τους συμβούλευσαν οι μυστικοί πράκτορες, και έκτοτε ο πιο προσεκτικός Τζον, για πολιτικούς λόγους, απέφυγε, σχεδόν απαγορεύοντας κάθε μελλοντική επαφή, τη γυναίκα που του ευχήθηκε ηδυπαθώς να ζήσει και να τα εκατοστήσει, στο φιλανθρωπικό δείπνο για τα γενέθλιά του στο κατάμεστο Madison Square Garden;

Ο ανακυκλωμένος συνδυασμός της ερευνητικής δημοσιογραφίας με το κουτσομπολιό, που ανέκαθεν έβριθε στο Χόλιγουντ, όπως διαπιστώνει σε ένα από τα πολλά κλισέ του ο Σάντερς, δεν δημιουργεί το ποθούμενο σασπένς.

Το ότι το παρανοϊκό FBI έβλεπε την Μέριλιν ως εθνική απειλή δεν είναι είδηση. Η μισή Αμερική είχε γεμίσει με κόκκινες μάγισσες, αν πιστεύουμε τους παχουλούς φακέλους του Χούβερ. Και το πιθανότερο είναι πως ο νεότερος Κένεντι έκανε άλλη μια επίσκεψη στο μοναδικό σπίτι που αγόρασε ποτέ η ηθοποιός, αργά το απόγευμα, πριν από τη μοιραία βραδιά.

Το σκηνικό παραμένει το ίδιο, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει, η υπόθεση έκλεισε εδώ και δεκαετίες, το foul play αναμοχλεύεται ως υποψία, αλλά δεν βγάζει πουθενά. Χρόνια αϋπνία, υπερβολική δόση βαρβιτουρικών, η καριέρα τερματίστηκε, το φαινόμενο στερεώθηκε, ένας μύθος γεννήθηκε.

Το ενδιαφέρον κομμάτι στο ντοκιμαντέρ είναι το πλούσιο οπτικό υλικό, μια θεαματική συρραφή γνωστών και πρωτότυπων πλάνων που γεμίζει τα αποσπάσματα των πιο ζουμερών από τις περίπου χίλιες συνεντεύξεις από 650 άτομα του αειθαλούς λαγωνικού από την Ιρλανδία.

Ίσως οι πιο κατατοπιστικές παρατηρήσεις έρχονται, δια στόματος των συγγενών του, από τον ψυχίατρό της, Ραλφ Γκρίνσον, ο οποίος την κούραρε κυρίως τον τελευταίο χρόνο της ζωής της, την εκτιμούσε ως ειδική περίπτωση που δεν ταίριαζε, για πολλούς λόγους, σε κλινική (αν και για ένα μικρό διάστημα νοσηλεύτηκε στο Μανχάταν), και δεν θέλησε να μοιραστεί τα μυστικά του με τη γυναίκα του και τον γιο τους, για να μην τους επιβαρύνει με αλήθειες που δεν θα έπρεπε να γνωρίζουν.

Τα συμπεράσματά του για την Μονρόε περιστρέφονται γύρω από το σύνδρομο της εγκαταλελειμμένης από τον πατέρα – η Μέριλιν επέμενε πως δεν ήταν ορφανή και, σύμφωνα με έναν γνωστό της, πολύ θα ήθελε να γνωρίσει τον βιολογικό της πατέρα και να κάνει σεξ μαζί του!

Το ιστορικό της νεαρής Νόρμα Τζιν (σχιζοφρενής μητέρα που αυτοκτόνησε, έλλειψη σταθερής εστίας) εξηγεί ψυχολογικά την περπατησιά και τις κινήσεις της, το πρώιμο στρατηγικό πλασάρισμα από τον sugar daddy manager που την αγάπησε στην πασαρέλα του Χόλιγουντ, που αντιμετώπιζε τις στάρλετ σαν κρέας premium κοπής, χωρίς να κάνει καμία εξαίρεση στην περίπτωσή της, μέχρι την απέλπιδα, άτυχη αναζήτηση επιφανών ανδρών, από τον αθλητικό, ζηλιάρη Τζο Ντι Μάτζιο ως τον «Στρατηγό» που θαύμασε και αγάπησε, τον Ρόμπερτ Κένεντι που γνώρισε όταν ήταν ο Γενικός Εισαγγελέας που ενοχλούσε τον Τζίμι Χόφα και τους μυστικούς επιθεωρητές της τάξης και της ασφάλειας της χώρας.

Something’s Gotta Give Facebook Twitter
Πλάνο από το «Something’s Gotta Give» με τη Μέριλιν να χαμογελά διάπλατα για τελευταία φορά.

Η σύντομη ζωή της Μονρόε, ωστόσο, στροβιλίστηκε εντυπωσιακά στην αταξία και την ανασφάλεια, από τη στιγμή που εκτοξεύτηκε με τη Ζούγκλα της Ασφάλτου στην εκτυφλωτική μαρκίζα της δημοφιλίας ως το ημιτελές κρόουλ της στην πισίνα, στα πλάνα από το Something’s Gotta Give, χαμογελώντας διάπλατα για τελευταία φορά.

Η δεκαετία της κυριαρχίας της αποτυπώνεται με σκηνές από τις ταινίες της, υπενθυμίσεις για το τραχύ, αν και απτό ταλέντο της από τους σκηνοθέτες Τζον Χιούστον, Μπίλι Γουάιλντερ και Τζορτζ Κιούκορ (ο οποίος μάλιστα προέβλεψε σωστά, αν και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την ταινία του μαζί της, πως θα γινόταν η σταρ του αιώνα) και κλεφτές ματιές της συμπεριφοράς της μπροστά στην κάμερα.

Χαιρόταν για την προσοχή, έκλαιγε όταν χώρισε από τον Ντι Μάτζιο, μελαγχολούσε όταν τη ρωτούσαν αργότερα γι’ αυτόν, σκόρπιζε τη σέξι νωχελικότητά της στις βόλτες στους δρόμους της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες, πόζαρε μοναδικά στις πρεμιέρες των ταινιών της. Και φυσικά, είχε καταπιεί προβολέα όταν άκουγε το action, αυτό το παραδέχονταν όλοι.

Ωστόσο, πάντα πάλευε με την ιδέα πως ποτέ δεν είναι αρκετή, ούτε η υποκριτική της ικανότητά της, ούτε η ευτυχία που έψαχνε. Ανέκαθεν αλίευε μύχια βιώματα για να αποδώσει τους συνήθως μονοδιάστατους χαρακτήρες που αναλάμβανε (η επιρροή του Actors’ Studio) και μιλούσε με γλυκιά υπεκφυγή για την άπιαστη ηρεμία της ψυχής, σα να ζητούσε βοήθεια από αυτόν που τη ρωτούσε.

Το Μυστήριο της Μέριλιν Μονρόε ποντάρει στις Άγνωστες Κασέτες, αλλά περισσότερο αναδίδει την αίσθηση της χαμένης ευκαιρίας, της δεύτερης πράξης μιας γυναίκας, όταν και αν συνειδητοποιούσε πως ακόμη δεν είχε δείξει τον πιο ουσιαστικό και καλύτερο εαυτό της. 

«Το Μυστήριο της Μέριλιν Μονρόε: Οι Άγνωστες Κασέτες» προβάλλεται στην πλατφόρμα του Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ