Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες

Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες Facebook Twitter
Ο Μπραντ Πιτ στο "Ad Astra".
0

Ξεκινώντας τις «εργασίες» αυτού του εκλεκτού πάνελ ειδικών της NASA, η οποία συμμετείχε στη δημιουργία του μελλοντικού αλλά ρεαλιστικού σύμπαντος του "Ad Astra", o συντονιστής της κουβέντας και σκηνοθέτης της ταινίας που μόλις έκανε πρεμιέρα και στις ελληνικές αίθουσες, Τζέιμς Γκρέι, έκανε στους τέσσερις καλεσμένους του την απόλυτη ερώτηση «σπασίκλα» όπως είπε χαριτολογώντας: «Ποια ταινία επιστημονικής φαντασίας σας έχει εμπνεύσει στο έργο σας;»

Οι απαντήσεις – κάποιες απ' αυτές «εκκεντρικές» - έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Η ειδική ερευνήτρια της NASA σε θέματα προώθησης τζετ, Laura Kerber, επέλεξε την ταινία κινουμένων σχεδίων "Titan A.E." επειδή την συγκινεί όπως είπε η ιδέα του πώς μπορεί να κάνει επανεκκίνηση ο πολιτισμός ακόμα και μετά την καταστροφή του, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει ακόμα ζωή στον πλανήτη: «Τι θα έπαιρνε κάποιος σε μια κιβωτό για να ξαναδημιουργήσει τον κόσμο; Μου αρέσει πολύ αυτή η ταινία και το soundtrack της που το ακούω συνέχεια όταν χαζεύω τον Άρη».

Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες Facebook Twitter
Titan A.E.

Ο Ron Manning, αρχιμηχανικός στο εργαστήριο προώθησης τζετ της NASA, δεν μπορούσε να σκεφτεί άλλη απάντηση από τη μνημειώδη ταινία του 1968 σε σκηνοθεσία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «2001: Οδύσσεια του διαστήματος»:

«Την είχα δει όταν βγήκε, έμοιαζε απόκοσμη αλλά σωστή και ταίριαζε απόλυτα με το όραμα που είχα για το διαστημικό μέλλον... Αυτό που με εντυπωσιάζει πιο πολύ στην ταινία είναι η χρήση της σιωπής. Έχουμε συνηθίσει να υπάρχει πάντα μουσική στο background όταν οραματιζόμαστε αστρόπλοια να περιφέρονται στο διάστημα αλλά υπάρχουν τόσες πολλές τέτοιες στιγμές στην ταινία που με μοναδικό soundtrack μια νεκρική σιωπή. Αυτό μου είχε φανεί τόσο έντονο και τόσο δυνατό και τόσο στοιχειωμένο...».

Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες Facebook Twitter
2001: Οδύσσεια του διαστήματος

Ο Steve Lee, επικεφαλής του πρότζεκτ εξερεύνησης των κρατήρων του Άρη, προτίμησε μια λιγότερο «έγκριτη» ταινία του είδους, την πρώτη κινηματογραφική εκδοχή του Star Trek που γυρίστηκε το 1979:
«Αγαπώ την αρχή ειδικά του 'Star Trek: The Motion Picture'. Αυτή την αισιόδοξη αντίληψη ενός μελλοντικού κόσμου με την ανθρωπότητα ενωμένη να εξερευνά τον γαλαξία και όλες τις δυνατότητες να χτιστεί ένας καλύτερο μέλλον».

Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες Facebook Twitter
Star Trek: The Motion Picture

Τέλος, η αστροναύτης της NASA, Tracy Caldwell Dyson, η οποία έχει συμμετάσχει ήδη σε δύο αποστολές στο «εξώτερο» σύμπαν, δήλωσε ότι δεν μπορούσε να αποφασίσει ανάμεσα στον «Πόλεμο των άστρων» (1977) και στο "The Right Stuff" («Οι κατάλληλοι άνθρωποι», 1983), την μεταφορά στην οθόνη από τον Φίλιπ Κάουφμαν του ομώνυμου βιβλίου του Τομ Γουλφ για το χρονικό των 15 χρόνων του αμερικανικού προγράμματος, με τον Εντ Χάρις στο ρόλο του αστροναύτη Τζον Γκλεν:

«Ως παιδί, δεν είχα ποτέ εκφράσει την επιθυμία να γίνω αστροναύτης, μέχρι το γυμνάσιο. Όταν όμως είχα δει τον ΄Πόλεμο των άστρων' είχα εντυπωσιαστεί τόσο πολύ από τα ειδικά εφέ που χρόνια αργότερα τα φανταζόμουν όταν έτρεχα με τη μοτοσυκλέτα μου στην έρημο. Την πιο σημαντική ταινία όμως σε σχέση με το διάστημα την είδα αφότου είχα εκπαιδευτεί ήδη ως αστροναύτης και πρόκειται φυσικά για το 'The Right Stuff'».

Με αφορμή το “Ad Astra” επιστήμονες και αστροναύτες της NASA επιλέγουν τις αγαπημένες τους διαστημικές ταινίες Facebook Twitter
Οι κατάλληλοι άνθρωποι (The Right Stuff)

Με στοιχεία από το Indie Wire

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ