«Ματωμένος δεσμός»: Η Κρίστεν Στιούαρτ τα δίνει όλα

Ματωμένος δεσμός Facebook Twitter
Η Βρετανή σκηνοθέτις του Saint Maud παντρεύει τη δράση με τη φρίκη σε μια διασκεδαστική, σέξι και αιματοβαμμένη νεονουάρ παραβολή με κόμικ ταμπεραμέντο.
0


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ αν η ερμηνεία της Κρίστεν Στιούαρτ στον Ματωμένο Δεσμό, που έκανε διπλή πρεμιέρα στα φεστιβάλ του Σάντανς και του Βερολίνου, όπως πέρσι οι Περασμένες Ζωές, είναι η καλύτερή της (έχει αποσπάσει υποψηφιότητα για Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για το Σπένσερ, προσκαλώντας μας σε μια άλλη όψη της ψυχής της Νταϊάνα), αλλά στο σκληρό ρομάντσο της Ρόουζ Γκλας τα δίνει όλα, σχεδόν αδιαφορώντας για το μέτρο, τις συνέπειες, ακόμα και την αληθοφάνεια.

Συνάδει πλήρως με την ταινία, την ’80s κινηματογραφική αισθητική της αλλά και με τα όρια της αληθοφάνειας που ηθελημένα υπονομεύει. Υποδύεται τη Λου που είναι λεσβία, κλειστή ως άνθρωπος και απογοητευμένη μάνατζερ γυμναστηρίου στο New Mexico, το οποίο μαθαίνουμε αργότερα πως ανήκει στον γκάνγκστερ πατέρα της (στον ρόλο ο Εντ Χάρις, σπαρταριστός).

Bλέπουμε τη Στιούαρτ να εγκαταλείπει το προφίλ της διστακτικής όμορφης σε μόνιμο καθεστώς κομψής απόγνωσης και να επιδιώκει σωματικότητα και ρίσκο.

Στο σιδεράδικο όπου συνήθως αποφεύγει τους ενοχλητικούς, διώχνοντάς τους όπως - όπως για να επιστρέψει στη μοναξιά της, διασταυρώνεται με την Τζάκι (Κέιτι Ο’Μπράιαν), μια εντυπωσιακά γραμμωμένη συνομήλική της σε αναζήτηση στοιχειώδους μπάτζετ καθ’ οδόν προς το Λας Βέγκας, όπου ονειρεύεται να λάμψει σε διαγωνισμό bodybuilding. Την ερωτεύεται άμεσα και άνευ ορίων και έχει την όχι και τόσο φαεινή ιδέα να την προμηθεύει με ενέσιμα αναβολικά – από αγάπη…

Οι τεταμένες συμπεριφορές χτυπάνε κόκκινο όσο οι άτυχες, μνημειωδώς δυσάρεστες περιστάσεις πυκνώνουν σ’ αυτή την ευδιάκριτη αμερικανική εσχατιά του 1989. Μπλεγμένες σε μια σειρά από φόνους, οι δύο γκέι Θέλμα και Λουίζ βλέπουν τα περιθώρια να στενεύουν, η καθεμιά από τη δική της οπτική.

Ματωμένος δεσμός Facebook Twitter
Οι τεταμένες συμπεριφορές χτυπάνε κόκκινο όσο οι άτυχες, μνημειωδώς δυσάρεστες περιστάσεις πυκνώνουν σ’ αυτή την ευδιάκριτη αμερικανική εσχατιά του 1989.

Το παρασκήνιο της κωμόπολης ξεδιπλώνεται σταδιακά. Ο πατέρας της Λου, αφεντικό της περιοχής και μάστερ της οπλοκατοχής και των βρόμικων συναλλαγών, είναι τόσο διαβολικός όσο αμετανόητα κακοποιητικός εξακολουθεί να είναι ο γαμπρός της (Ντέιβ Φράνκο) απέναντι στην αγαπημένη της αδελφή. Κι ενώ η προστατευτική Λου εξαπολύει την απωθημένη σταυροφορία της εναντίον της καταπιεστικής πατριαρχίας, η Κέιτι ενεργεί με ασυνείδητη μανία, εξαιτίας της ακατάσχετης χημείας που την κυριεύει.

Η Βρετανή σκηνοθέτις του Saint Maud, του ντεμπούτου της από το 2019 με πρωταγωνίστρια μια νοσοκόμας με θρησκευτικές παραισθήσεις, παντρεύει τη δράση με τη φρίκη σε μια διασκεδαστική, σέξι και αιματοβαμμένη νεονουάρ παραβολή με κόμικ ταμπεραμέντο και μια διάθεση για τύπους χαρακτήρων που εξυπηρετούν την από ένα σημείο κι έπειτα φρενήρη πλοκή, παρά μια σοβαρότερη και στιβαρά γραμμένη υπόθεση χαρακτήρων.

Παράλληλα, βλέπουμε τη Στιούαρτ να εγκαταλείπει το προφίλ της διστακτικής όμορφης σε μόνιμο καθεστώς κομψής απόγνωσης και να επιδιώκει σωματικότητα και ρίσκο.

Η ταινία «Ματωμένος δεσμός» (Love Lies Bleeding) προβάλλεται από τις 14/3 στους κινηματογράφους. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ