Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Πολλοί έκαναν (και εξακολουθούν να κάνουν) λόγο για την καλύτερη ταινία δράσης όλων των εποχών.
0

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται αυτές τις μέρες από τη θριαμβευτική πρεμιέρα του Mad Max: Fury Road στις Κάννες, απ' όπου ξεκίνησαν οι διθυραμβικές κριτικές και ο φρενήρης ενθουσιασμός του κοινού που συνεχίστηκαν σε όλη την πορεία της ταινίας στις αίθουσες και στα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία. Όχι μόνο είχε διασωθεί η φήμη και το κύρος ενός από τα πιο δημοφιλή franchise στην ιστορία του σινεμά, αλλά πολλοί έκαναν (και εξακολουθούν να κάνουν) λόγο για την καλύτερη ταινία δράσης όλων των εποχών.

Η ανακούφιση ήταν τεράστια. O 70χρονος (τότε) Τζορτζ Μίλερ τα είχε καταφέρει πέρα από κάθε προσδοκία, αν λάβει κανείς υπόψη την ηλικία του, τα ατέλειωτα προβλήματα που οδηγούσαν κάθε τόσο στην διακοπή της παραγωγής, γυρίσματα που διακόπηκαν επ' αόριστον τρεις φορές, την αδυσώπητη μάχη που είχε χρειαστεί να δώσει με τα στοιχεία της φύσης στις ερήμους της Αυστραλίας και της Ναμίμπια, όπου έγιναν εξολοκλήρου τα γυρίσματα, αλλά και την ψυχοσωματική κατάρρευση που απειλούσε διαρκώς τους δύο πρωταγωνιστές του, τη Σαρλίζ Θερόν και τον Τομ Χάρντι, ο οποίος έκανε συχνά τη ζωή δύσκολη στους υπόλοιπους συντελεστές της ταινίας.

Τα κέρδη του «Mad Max: Fury Road» έφτασαν τα 374 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και η ταινία προτάθηκε για δέκα βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά κέρδισε τα έξι, «σαρώνοντας» στις «τεχνικές» κατηγορίες αλλά και στα βραβεία καλύτερου μοντάζ, σχεδιασμού παραγωγής και κοστουμιών.

Τα κέρδη του Mad Max: Fury Road έφτασαν τα 374 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και η ταινία προτάθηκε για δέκα βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα τους και τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας. Τελικά κέρδισε τα έξι, «σαρώνοντας» στις «τεχνικές» κατηγορίες αλλά και στα βραβεία καλύτερου μοντάζ, σχεδιασμού παραγωγής και κοστουμιών.

Το δέος που προκάλεσε η ταινία δεν περιορίστηκε στους κριτικούς και το κοινό. Ο πρόσφατος θριαμβευτής των Όσκαρ με τα «Παράσιτα», ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν Χο, είχε δηλώσει πέρσι σχετικά με το «Fury Road» ότι η κλίμακα της ταινίας τον είχε κάνει να ξεσπάσει σε κλάματα, ενώ ο Στίβεν Σόντερμπεργκ είχε πει σε συνέντευξή του το 2017, σχολιάζοντας τα εξοντωτικά γυρίσματα που έγιναν σε συνθήκες αποκάλυψης, αντίστοιχες σχεδόν με αυτές στην μυθοπλασία της ταινίας: «Απορώ που δεν συνεχίζονται ακόμα τα γυρίσματα. Απορώ επίσης πώς δεν σκοτώθηκαν εκατοντάδες άνθρωποι στη διάρκειά τους».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Το δέος που προκάλεσε η ταινία δεν περιορίστηκε στους κριτικούς και το κοινό.

Εκείνα τα περιπετειώδη και εξοντωτικά –ψυχικά και σωματικά– γυρίσματα θυμούνται σήμερα οι συντελεστές της ταινίας στη μακροσκελή «προφορική ιστορία» της θρυλικής ήδη ταινίας που δημοσιεύεται στους New York Times.

Ζόι Κράβιτζ

«Οτιδήποτε βλέπεις στην ταινία συμβαίνει πραγματικά, δεν υπάρχει "πράσινη οθόνη". Η σκηνή, φερ' ειπείν, που με τραβάνε με τη βία από το φορτηγό και εκσφενδονίζομαι στον αέρα, συνέβη έτσι ακριβώς... Προς το τέλος των γυρισμάτων θέλαμε απελπισμένα να γυρίσουμε στα σπίτια μας. Είχαν περάσει εννέα μήνες, και όχι εννέα μήνες με συμβατικά γυρίσματα σε μια πόλη, όπου αράζεις συνέχεια στο τροχόσπιτο. Ήταν εννέα μήνες στο περιβάλλον που βλέπεις στην ταινία, κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά. Μετά από λίγο καιρό αρχίζεις να χάνεις το μυαλό σου».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Ζόι Κράβιτζ: «Οτιδήποτε βλέπεις στην ταινία συμβαίνει πραγματικά, δεν υπάρχει "πράσινη οθόνη"».

«Ο Τομ [Χάρντι] είχε σίγουρα κάποιες στιγμές έντονης δυσαρέσκειας και οργής. Αλλά, κατά κάποιον τρόπο, δεν μπορείς και να τον κατηγορήσεις. Οι απαιτήσεις, ειδικά από τους δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, ήταν δυσβάσταχτες, οι συνθήκες πολύ ζόρικες, και έμοιαζαν να υπήρχαν διαρκώς στην ατμόσφαιρα πολλά αναπάντητα ερωτήματα».

Τομ Χάρντι

«Η Σαρλίζ [Θερόν] κατέθεσε τελικά τον πιο ολοκληρωμένο ίσως πρωταγωνιστικό χαρακτήρα που έχει παρουσιαστεί σε ταινία δράσης και δικαιούται απόλυτα όλα τα εύσημα, κατά τη γνώμη μου. Ο Τζορτζ [Μίλερ] είχε αναγνωρίσει εξαρχής ότι είχε ήρθε η στιγμή να περάσει η σκυτάλη από τον Max στη Furiosa».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Τομ Χάρντι: «Αυτή η ταινία με άλλαξε για πάντα».

«Παραδέχομαι ότι υπήρξα εκτός εαυτού με διάφορους τρόπους. Η πίεση και για τους δύο μας κάποιες στιγμές ήταν συντριπτική. Αυτό που εκείνη είχε ανάγκη από μένα ήταν να ήμουν ένας καλύτερος, πιο έμπειρος ίσως, συνεργάτης. Θέλω να πιστεύω ότι τώρα που είμαι μεγαλύτερος και ασχημότερος, δοθείσης της ευκαιρίας, θα ήμουν περισσότερο αντάξιος των περιστάσεων. Μπορώ να πω όμως με σιγουριά ότι αυτή η ταινία με άλλαξε για πάντα».

Σαρλίζ Θερόν

«Εκ των υστέρων, θα έλεγα ότι δεν επέδειξα τότε την ενσυναίσθηση που χρειαζόταν ίσως για να κατανοήσω πώς μπορεί να ένιωθε [ο Τομ] υπό το βάρος της ευθύνης να υποδυθεί τον ήρωα που είχε συνδεθεί απόλυτα με τον Μελ Γκίμπσον. Θα πρέπει να ήταν πολύ τρομακτικό! Ήταν όμως και οι δικοί μου φόβοι που συνέβαλαν στο να οχυρωθούμε ο καθένας μας πίσω από έναν τοίχο αντί να πούμε ο ένας στον άλλον, "κοίτα, καταλαβαίνω ότι είναι τρομακτικό όλο αυτό για σένα, αλλά είναι το ίδιο τρομακτικό και για μένα – ας είμαστε καλοί ο ένας με τον άλλον". Κατά κάποιο περίεργο τρόπο, λειτουργούσαμε όπως οι χαρακτήρες μας. Τα πάντα είχαν να κάνουν με την επιβίωση».

Mad Max: Fury Road: Οι πρωταγωνιστές θυμούνται τα χαοτικά γυρίσματα της κορυφαίας ίσως ταινίας δράσης όλων των εποχών Facebook Twitter
Σαρλίζ Θέρον: «Τα πάντα είχαν να κάνουν με την επιβίωση».


«Όπως και για οτιδήποτε έχει κάποια αξία, υπάρχει ένα τίμημα και υπάρχουν και ανάμικτα συναισθήματα εκ των υστέρων. Νιώθω τεράστια χαρά και ικανοποίηση για αυτό το επίτευγμα, αλλά νιώθω επίσης και μια τρύπα στο στομάχι. Υπάρχει μέχρι σήμερα μέσα μου ένα τραύμα από αυτή την ταινία. Το σώμα θυμάται».

 

Το τρέιλερ της ταινίας

Με στοιχεία από τους New York Times

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «τρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT