Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ;

Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ; Facebook Twitter
3

Μπορεί το «Spitlight» να κέρδισε κυριολεκτικά «στο νήμα» το φετινό Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, μπορεί ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου να έγινε με το «The Revenant» ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει δύο συνεχόμενες χρονιές Όσκαρ Σκηνοθεσίας, μπορεί στους περισσότερους η τελετή απονομής της προηγούμενης Κυριακής να μείνει χαραγμένη στο μυαλό ως «η βραδιά που ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε επιτέλους Όσκαρ», όμως η ταινία που επικράτησε αριθμητικά, αποσπώντας συνολικά 6 βραβεία, δεν είναι άλλη από το «Mad Max: Fury Road», το δυστοπικό όραμα του Τζορτζ Μίλερ.

Η πρόθεση για επανεκκίνηση του θρυλικού πρότζεκτ βρισκόταν στο μυαλό του δημιουργού του εδώ και πολλά χρόνια. Αρχικά υπήρχαν πλάνα να επιστρέψει ο Μελ Γκίμπσον στον ρόλο που τον έκανε διάσημο, αλλά τόσο η ηλικία του όσο και τα σκάνδαλα που συνδέθηκαν με το όνομά του τα τελευταία χρόνια δεν ευνόησαν αυτή την επιλογή. Απανωτές καθυστερήσεις, αναποδιές και δυσκολίες στη συγκέντρωση του τεράστιου μπάτζετ καθυστέρησαν την έναρξη της παραγωγής, αλλά τελικά μάλλον ευνόησαν το τελικό αποτέλεσμα καθώς έδωσαν στον Μίλερ χρόνο να τελειοποιήσει αυτό που θα ήθελε να είναι η τέταρτη ταινία: «μια απλή αλληγορία, ένα γουέστερν με ρόδες». Τελικά τα απαιτητικά γυρίσματα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2012 στη Ναμίμπια, μεταφέρθηκαν στην Αυστραλία και διήρκεσαν συνολικά 4 μήνες, ενώ το 90% των εφέ που απαιτήθηκαν κατασκευάστηκαν σε φυσική κλίμακα και όχι σε υπολογιστή. 150 κασκαντέρ έλαβαν μέρος στις εξωφρενικές σκηνές δράσης, πολλοί εκ των οποίων ήταν Ολυμπιονίκες αθλητές ή ακροβάτες από το Cirque du Soleil.

Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ; Facebook Twitter

Πολλοί περίμεναν τον Μίλερ στη γωνία, διερωτώμενοι τι νόημα θα είχε ένας Mad Max στον 21ο αιώνα, 36 χρόνια έπειτα από την πρώτη θρυλική ταινία και φυσικά χωρίς τον Μελ Γκίμπσον που συνδέθηκε αναπόσπαστα με τον περιπλανώμενο νομά ήρωα. Ειδικά, αν αναλογιστούμε τη λατρεία των φανατικών για την αρχική τριλογία (στην Αυστραλία λειτουργεί και μουσείο αφιερωμένο στο πρώτο σίκουελ του «Mad Max»), το έργο του Μίλερ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό. Κι όμως, το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τον ελληνικής καταγωγής Αυστραλό σκηνοθέτη. Σε ένα μεταποκαλυπτικό, ζοφερό μέλλον, όπου η βενζίνη και το νερό είναι σπάνια αγαθά, ο Μαξ ενώνει τις δυνάμεις του με την Furiosa εναντίον του Αθάνατου Τζο, του δυνάστη αρχηγού της σέχτας της. Το τι ακολουθεί είναι ένα αληθινό χάρμα οφθαλμών. Η ταινία άξιζε όντως να γυριστεί καθώς αποτελεί μια ολόφρεσκη προσθήκη στον μύθο, χωρίς να ξεφεύγει από τη μοναδική αισθητική και την ουσία του. Η πιο αναπάντεχη παρέμβαση, που ωστόσο λειτουργεί απόλυτα θετικά, είναι η φεμινιστική σεναριακή μετατόπιση του κέντρου βάρους από τον ομότιτλο ήρωα, που πλέον υποδύεται επάξια ο Τομ Χάρντι των «Inception», «The Dark Knight Rises» και «The Revenant», στην Furiosa, μια νέα ηρωίδα που προκύπτει εξίσου εμβληματική μέσω της δυναμικής ερμηνείας της Σαρλίζ Θερόν.

Δικαίως η ταινία σκόραρε 10 υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, κερδίζοντας εκείνα του Μοντάζ, της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, της Ενδυματολογίας, του Ήχου, του Μιξάζ και του Μακιγιάζ, ενώ, όπως ήταν αναμενόμενο, η συνέχειά της βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Άλλη μια μεγάλη αποκλειστικότητα για τα κανάλια Novacinema, η πρεμιέρα του «Mad Max: Fury Road» είναι γεγονός, αυτή την Κυριακή 6/3, ενώ φυσικά, το φιλμ θα είναι διαθέσιμο live και On Demand μέσω Nova GO σε tablet, laptop ή smartphone χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ