Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ;

Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ; Facebook Twitter
3

Μπορεί το «Spitlight» να κέρδισε κυριολεκτικά «στο νήμα» το φετινό Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, μπορεί ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου να έγινε με το «The Revenant» ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει δύο συνεχόμενες χρονιές Όσκαρ Σκηνοθεσίας, μπορεί στους περισσότερους η τελετή απονομής της προηγούμενης Κυριακής να μείνει χαραγμένη στο μυαλό ως «η βραδιά που ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε επιτέλους Όσκαρ», όμως η ταινία που επικράτησε αριθμητικά, αποσπώντας συνολικά 6 βραβεία, δεν είναι άλλη από το «Mad Max: Fury Road», το δυστοπικό όραμα του Τζορτζ Μίλερ.

Η πρόθεση για επανεκκίνηση του θρυλικού πρότζεκτ βρισκόταν στο μυαλό του δημιουργού του εδώ και πολλά χρόνια. Αρχικά υπήρχαν πλάνα να επιστρέψει ο Μελ Γκίμπσον στον ρόλο που τον έκανε διάσημο, αλλά τόσο η ηλικία του όσο και τα σκάνδαλα που συνδέθηκαν με το όνομά του τα τελευταία χρόνια δεν ευνόησαν αυτή την επιλογή. Απανωτές καθυστερήσεις, αναποδιές και δυσκολίες στη συγκέντρωση του τεράστιου μπάτζετ καθυστέρησαν την έναρξη της παραγωγής, αλλά τελικά μάλλον ευνόησαν το τελικό αποτέλεσμα καθώς έδωσαν στον Μίλερ χρόνο να τελειοποιήσει αυτό που θα ήθελε να είναι η τέταρτη ταινία: «μια απλή αλληγορία, ένα γουέστερν με ρόδες». Τελικά τα απαιτητικά γυρίσματα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2012 στη Ναμίμπια, μεταφέρθηκαν στην Αυστραλία και διήρκεσαν συνολικά 4 μήνες, ενώ το 90% των εφέ που απαιτήθηκαν κατασκευάστηκαν σε φυσική κλίμακα και όχι σε υπολογιστή. 150 κασκαντέρ έλαβαν μέρος στις εξωφρενικές σκηνές δράσης, πολλοί εκ των οποίων ήταν Ολυμπιονίκες αθλητές ή ακροβάτες από το Cirque du Soleil.

Πώς κατάφερε το «Mad Max: Fury Road» να κερδίσει φέτος τα περισσότερα Όσκαρ; Facebook Twitter

Πολλοί περίμεναν τον Μίλερ στη γωνία, διερωτώμενοι τι νόημα θα είχε ένας Mad Max στον 21ο αιώνα, 36 χρόνια έπειτα από την πρώτη θρυλική ταινία και φυσικά χωρίς τον Μελ Γκίμπσον που συνδέθηκε αναπόσπαστα με τον περιπλανώμενο νομά ήρωα. Ειδικά, αν αναλογιστούμε τη λατρεία των φανατικών για την αρχική τριλογία (στην Αυστραλία λειτουργεί και μουσείο αφιερωμένο στο πρώτο σίκουελ του «Mad Max»), το έργο του Μίλερ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό. Κι όμως, το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τον ελληνικής καταγωγής Αυστραλό σκηνοθέτη. Σε ένα μεταποκαλυπτικό, ζοφερό μέλλον, όπου η βενζίνη και το νερό είναι σπάνια αγαθά, ο Μαξ ενώνει τις δυνάμεις του με την Furiosa εναντίον του Αθάνατου Τζο, του δυνάστη αρχηγού της σέχτας της. Το τι ακολουθεί είναι ένα αληθινό χάρμα οφθαλμών. Η ταινία άξιζε όντως να γυριστεί καθώς αποτελεί μια ολόφρεσκη προσθήκη στον μύθο, χωρίς να ξεφεύγει από τη μοναδική αισθητική και την ουσία του. Η πιο αναπάντεχη παρέμβαση, που ωστόσο λειτουργεί απόλυτα θετικά, είναι η φεμινιστική σεναριακή μετατόπιση του κέντρου βάρους από τον ομότιτλο ήρωα, που πλέον υποδύεται επάξια ο Τομ Χάρντι των «Inception», «The Dark Knight Rises» και «The Revenant», στην Furiosa, μια νέα ηρωίδα που προκύπτει εξίσου εμβληματική μέσω της δυναμικής ερμηνείας της Σαρλίζ Θερόν.

Δικαίως η ταινία σκόραρε 10 υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, κερδίζοντας εκείνα του Μοντάζ, της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, της Ενδυματολογίας, του Ήχου, του Μιξάζ και του Μακιγιάζ, ενώ, όπως ήταν αναμενόμενο, η συνέχειά της βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Άλλη μια μεγάλη αποκλειστικότητα για τα κανάλια Novacinema, η πρεμιέρα του «Mad Max: Fury Road» είναι γεγονός, αυτή την Κυριακή 6/3, ενώ φυσικά, το φιλμ θα είναι διαθέσιμο live και On Demand μέσω Nova GO σε tablet, laptop ή smartphone χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ