«Love, Antosha»: Συγκινητική ελεγεία για το πρόωρα χαμένο ταλέντο του Άντον Γιέλτσιν

«Love, Antosha»: Συγκινητική ελεγεία για το πρόωρα χαμένο ταλέντο του Άντον Γιέλτσιν Facebook Twitter
Στην ταινία γίνεται αναφορά και στη σχέση του με την Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία δηλώνει στο ντοκιμαντέρ ότι τον είχε ερωτευτεί στα γυρίσματα της ταινίας "Fierce People" του 2005, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση
0

Τρία χρόνια σχεδόν μετά τον τραγικό και φρικτό και απίστευτα άτυχο θάνατό ένας από τους πιο ταλαντούχους και ευαίσθητους και δημιουργικούς ηθοποιούς της γενιάς του, του Άντον Γιέλτσιν, σε ηλικία 27 μόλις ετών – συνεθλίβη από το ίδιο του το τζιπ στον τοίχο της αυλής του σπιτιού του – ένα νέο ντοκιμαντέρ που έκανε πρεμιέρα στο πρόσφατο φεστιβάλ του Sundance και θα βγει στις αίθουσες τον προσεχή Αύγουστο, ξετυλίγει με συγκινητικό τρόπο διάφορες πτυχές της σύντομης ζωής του, όπως φαίνεται και από το βαθιά συναισθηματικό trailer που μόλις κυκλοφόρησε.

Η ταινία "Love, Antosha" («Αντόσα» ήταν το χαϊδευτικό του, ρωσικής καταγωγής γαρ) χρησιμοποιεί παλιότερο υλικό και «εκ των υστέρων» συνεντεύξεις με φίλους, συναδέλφους, διάσημους και διάσημες σταρ που συνεργάστηκε (ή και κάτι παραπάνω) ο αδικοχαμένος ηθοποιός που έγινε κυρίως γνωστός στο ευρύ κοινό από τα πρόσφατα κινηματογραφικά Star Trek αλλά είχε καθηλώσει με τις ερμηνείες του τους θεατές πολλών λιγότερο προβεβλημένων ταινιών.

Στην ταινία μιλάει επίσης μια άλλη σούπερ σταρ, η Τζένιφερ Λόρενς, η οποία τον θυμάται ως το άτομο που την είχε βοηθήσει πιο πολύ από κάθε άλλο συνάδελφό της να βρει τον τρόπο να λειτουργεί με διαφορετικούς τρόπους σε μια σκηνή.

Στο ντοκιμαντέρ που γύρισε ο Γκάρετ Πράις, παρουσιάζονται και οι λοιπές καλλιτεχνικές ανησυχίες - πέραν της υποκριτικής – που απασχολούσαν τον νεαρό Άντον Βικτόροβιτς Γιέλτσιν που είχε γεννηθεί στην Αγία Πετρούπολη, αλλά από μωρό βρέθηκε στο Λος Άντζελες και από μικρός είχε απορροφηθεί από το σινεμά, τη φωτογραφία και τη μουσική.

«Love, Antosha»: Συγκινητική ελεγεία για το πρόωρα χαμένο ταλέντο του Άντον Γιέλτσιν Facebook Twitter
Συγκινητικές είναι και οι αφηγήσεις φίλων του στην ταινία που εστιάζουν στην «άρρωστη» σινεφιλία του Άντον, ο οποίος γαλουχήθηκε από τον πατέρα του στα κινηματογραφικά αριστουργήματα του 20ου αιώνα.

Η ταινία περιλαμβάνει και εκτεταμένες συνεντεύξεις με τους γονείς του, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι και οι ίδιοι αντικείμενο κινηματογραφικής βιογραφίας.

Μέσα από την οικεία και τρυφερή ματιά του ντοκιμαντέρ, μαθαίνουμε ότι ο Βίκτορ Γιέλτσιν και η Ιρίνα Κορίνα – κορυφαίοι εκπρόσωποι του ρωσικού καλλιτεχνικού πατινάζ – αναστατωμένοι από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης στα τέλη της δεκαετίας του '80 και τρομοκρατημένοι από ένα κύμα αντισημιτισμού που ξεσπά στη χώρα, αποφασίζουν να εγκαταλείψουν τη χώρα μαζί με τον νεογέννητο γιο τους.

Μαθαίνουμε επίσης ότι έπασχε από κυστική ίνωση ή αλλιώς ινοκυστική νόσο, η οποία αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα κληρονομικά νοσήματα και απαιτεί ώρες θεραπείας και ασκήσεων (Το μέσο προσδόκιμο ζωής για κάποιον που πάσχει από τη νόσο είναι τα 37 χρόνια, και για να μην τον αναστατώσουν, οι γονείς του δεν του είχαν αποκαλύψει τη διάγνωση μέχρι που έγινε έφηβος).

Στην ταινία γίνεται αναφορά και στη σχέση του με την Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία δηλώνει στο ντοκιμαντέρ ότι τον είχε ερωτευτεί στα γυρίσματα της ταινίας "Fierce People" του 2005, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση. Στην ταινία μιλάει επίσης μια άλλη σούπερ σταρ, η Τζένιφερ Λόρενς, η οποία τον θυμάται ως το άτομο που την είχε βοηθήσει πιο πολύ από κάθε άλλο συνάδελφό της να βρει τον τρόπο να λειτουργεί με διαφορετικούς τρόπους σε μια σκηνή.

«Love, Antosha»: Συγκινητική ελεγεία για το πρόωρα χαμένο ταλέντο του Άντον Γιέλτσιν Facebook Twitter
Οι γονείς του Άντον - ο Βίκτορ Γιέλτσιν και η Ιρίνα Κορίνα – υπήρξαν κορυφαίοι εκπρόσωποι του ρωσικού καλλιτεχνικού πατινάζ

Ο Κρις Πάιν, από την άλλη, μιλάει για τις περίεργες, καλλιτεχνικές, νυχτερινές εξορμήσεις του συνάδελφου και φίλου του, ο οποίος επέλεγε πάντα να φωτογραφίζει τις πιο επικίνδυνες και περιθωριακές καταστάσεις στο υπογάστριο του Λος Άντζελες.

Συγκινητικές είναι και οι αφηγήσεις φίλων του στην ταινία που εστιάζουν στην «άρρωστη» σινεφιλία του Άντον, ο οποίος γαλουχήθηκε από τον πατέρα του στα κινηματογραφικά αριστουργήματα του 20ου αιώνα. Λίγο πριν τον θάνατό του, είχε ολοκληρώσει μάλιστα ένα κινηματογραφικό σενάριο και είχε εξασφαλίσει και χορηγία για να το γυρίσει. Ο τίτλος του ήταν "Travis"΄από το μικρό όνομα του πρωταγωνιστή στον «Ταξιτζή» του Σκορσέζε.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ