Λες, τελικά, ο Birdman να διαθέτει την Απρόσμενη Αρετή της Ανατροπής;

Λες, τελικά, ο Birdman να διαθέτει την Απρόσμενη Αρετή της Ανατροπής; Facebook Twitter
2

 Στα SAG Awards, τα βραβεία του αμερικανικού σωματείου των ηθοποιών, τα φαβορί επικράτησαν στις επιμέρους κατηγορίες, αλλά το τοπίο για την καλύτερη ταινία στα Όσκαρ θόλωσε ακόμη περισσότερο. Και θα πείτε, τι σχέση έχει η συντεχνία των ηθοποιών με το μεγάλο βραβείο της Ακαδημίας, αφού τα μέλη των μεν με τους ψηφοφόρους τωνδε εφάπτονται κατά ένα μικρό, και ίσως άσχετο ποσοστό;


Επειδή όλες οι προβλέψεις γίνονται με συνδυασμούς, το παραισθησιογόνο, υπαρξιακό δράμα του Ινιάριτου εμφανίζεται όψιμα ενισχυμένο, καθώς στην κατηγορία των SAG όπου βραβεύεται το καστ μιας ταινίας, νικητής δεν βγήκε το Boyhood, αλλά το Birdman. Με δεδομένο πως μια άλλη ισχυρότατη συντεχνία, εκείνη των παραγωγών, έδωσε το μεγάλης επιρροής στα Όσκαρ (ποσοστό 75% σωστής πρόβλεψης) στο Birdman, ανατρέποντας τα προγνωστικά, ευνοημένος είναι και ο Μάϊκλ Κίτον, ο οποίος έχασε τη μάχη στη γιορτή των ηθοποιών από τον Έντι Ρεντμέϊν, όχι όμως και τον πόλεμο. Τρεις στους τέσσερεις νικητές, τα SAG συνήθως τους πετυχαίνουν, όταν δεν πέφτουν εντελώς μέσα σε κάποιες χρονιές, όπως στην περυσινή, όπου το κουαρτέτο τους, επανέλαβε το θρίαμβο και στα Όσκαρ. Φέτος όμως, ο Σίμονς, η Αρκέτ και η Μουρ κλειδώνουν από τώρα τις νίκες τους, αλλά ο Ρεντμέϊν τελικά δεν απειλείται τόσο από τον φίλο και συμπατριώτη του, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, αλλά από τον Αμερικανό και μοναδικό ηθοποιό που δεν υποδύεται αληθινό χαρακτήρα, τον Μάϊκλ Κίτον στο ρόλο του τρελο-Ρίγκαν του ξοφλημένου.


Στην αρχή της κούρσας των βραβείων, όλοι περίμεναν πως το Παιχνίδι της Μίμησης θα δικαιωθεί σε κάποια βραβεία, με τον Κάμπερμπατς αιχμή του δόρατος, λόγω του αμφιλεγόμενου περιεχομένου του ρόλου, αλλά και φοβερά λεπτής ερμηνείας. Κάποιοι παρατηρητές στα PGA, τα βραβεία των παραγωγών, δεν προέβλεπαν με ασφάλεια το Μεγαλώνοντας, αλλά αντίθετα μια σκληρή μάχη ανάμεσα στη Μίμηση και την Αφέλεια. Τελικά ο Birdman νίκησε χωρίς να προκαλέσει την έκπληξη που νομίζαμε εμείς, και στα SAG απλώς επιστέγασε ένα ομαλό momentum, με το ισχυρό ατού να είναι ουσιαστικά μια ταινία με επίκεντρο τους ηθοποιούς, που σαγηνεύει τους ηθοποιούς. Πέρυσι, τα βραβείο του καστη πήγε στον Οδηγό Επιβίωσης, που βρήκε την πόρτα των Όσκαρ τελείως κλειστή, παρά τις πολλές υποψηφιότητες του.

Το Birdman είναι διαφορετική ιστορία, που θα ξεκαθαρίσει κάπως, όταν με το καλό η ένωση σκηνοθετών αποφασίσει ποιός τελικά είναι ο καλύτερος. Αν τελικά το δώσει στον Ινιάριτου, το Μεγαλώνοντας μπαίνει σε δεύτερη μοίρα, όπως είχε συμβεί το 1997, που το Λος Άντζελες Εμπιστευτικό είχε σαρώσει ότι βραβείο κριτικών υπήρχε, για να υποχωρήσει μπροστά στη λαίλαπα του Τιτανικού και του Τζέϊμς Κάμερον. Αν το δώσουν στον Λινκλέϊτερ, θα πρέπει να περιμένουμε μια ακόμη πιθανή μοιρασιά των όκαρ ανάμεσα στα βραβεία της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσία, όπως έγινε πέρυσι και πρόπερσι.


Και σε όλη αυτή την εικοτολογία, δεν είναι απίθανο ο Μάϊκλ Κίτον να είναι το χαρούμενο θύμα της καραμπόλας. (Μεταξύ μας, μια χαρά ήταν στο ρόλο, αλλά ο Ρεντεμέϊν έπιασε στρατοσφαιρική επίδοση).

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
fight club

Οθόνες / «Με συνάντησες σε μια πολύ παράξενη περίοδο της ζωής μου»: 25 χρόνια μετά, ακόμα ζούμε στον κόσμο του Fight Club

Παρότι πραγματεύεται τα δεινά και τις ανησυχίες της Generation X, στα 25 χρόνια που πέρασαν από την κυκλοφορία της η ταινία έχει εισχωρήσει βαθιά στην κουλτούρα και έχει (παρ)ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως.
THE LIFO TEAM
Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
2 πολυ καλες ερμηνειες (για να μην πω αριστες) και μια ταινια διαφορετικη απο τις περισσοτερες αμερικανιες που παιζει ο κινηματογραφος και η τηλεοραση ολη την ωρα.
''μια ταινια διαφορετικη απο τις περισσοτερες αμερικανιες που παιζει ο κινηματογραφος και η τηλεοραση ολη την ωρα''αναφέρεσαι στο birdman ή στο the theory of everything?