«Ιt’s what’s Inside» στο Netflix: Ένα ανιαρό throwback στα νεανικά θρίλερ περασμένων δεκαετιών

«Ιt’s what’s Inside» στο Netflix: Ένα ανιαρό throwback στα νεανικά θρίλερ περασμένων δεκαετιών Facebook Twitter
Αν υποθέσουμε, λόγω χαρακτηρολογίας, υποκριτικής κατεύθυνσης και ηθικοπλαστικής κατάληξης, ότι πρόκειται για ένα throwback στα νεανικά θρίλερ των τελών των '90s  και των αρχών των '00s, το θριλερικό σκέλος αργεί τρομακτικά να πάρει μπρος.
0

TON ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ το «It’s what’s inside» προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Και ενώ οι ανταποκρίσεις εντύπων που απευθύνονται πρωτίστως σε ανθρώπους της βιομηχανίας έκαναν λόγο για μια ταινία που μπορεί να δουλέψει θαυμάσια στα multiplex, το Netflix μπήκε σφήνα, δαπανώντας 17 εκατομμύρια δολάρια για τα πλήρη δικαιώματα της ταινίας – το μεγαλύτερο ποσό που δόθηκε ποτέ για ταινία του τμήματος Midnight στο φεστιβάλ.

Οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας δεν αγόρασαν μόνο ένα μείγμα κωμωδίας και σασπένς ικανό να κρατήσει το ενδιαφέρον των συνδρομητών τους αλλά και ένα concept πρόσφορο για συνέχειες. Ένα δυνάμει brand name δηλαδή. 

Η κενότητα δεν εντοπίζεται μόνο στους χαρακτήρες, που προκύπτουν απωθητικοί σε βαθμό εφάμιλλο ενός slasher, όπου υιοθετείται αυτή η τακτική ώστε να λαχταράς να τους δεις να πεθαίνουν με απίθανους τρόπους. Είναι και το περιεχόμενο της ταινίας κούφιο, κι ας διατείνεται ο τίτλος ότι το μέσα είναι που μετράει.

Και ποιο είναι αυτό το concept, θα μας ρωτήσετε. Aφορά ένα παιχνίδι για πάρτι όπου, μέσω μιας ιδιαίτερης συσκευής, οι καλεσμένοι αλλάζουν σώματα και στη συνέχεια μαντεύουν ποιος είναι ποιος. Εν προκειμένω, μια παρέα συγκεντρώνεται μετά από χρόνια σε έπαυλη ακριβή και στολισμένη με αφορμή τον επικείμενο γάμο ενός μέλους της. Εκεί θα ξυπνήσουν άσβεστα πάθη του παρελθόντος, αναμνήσεις και ανταγωνιστικές διαθέσεις. Κι αν σκέφτηκες τη «Μεγάλη Ανατριχίλα», αγάπη και αλληλεγγύη δεν θα δεις – πρέπει να εξυπηρετηθεί και η θριλερική πλευρά του εγχειρήματος άλλωστε. Γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι οι περισσότεροι δεν θέλουν τόσο να παίξουν το παιχνίδι όσο να αξιοποιήσουν το παράδοξο της σωματικής αλλαγής για να κυνηγήσουν τους πόθους τους (ή για να αποτρέψουν τον άλλο από την ικανοποίηση τους). Αναμενόμενα, τα πράγματα θα πάρουν σκοτεινή τροπή. 

«Ιt’s what’s Inside» στο Netflix: Ένα ανιαρό throwback στα νεανικά θρίλερ περασμένων δεκαετιών Facebook Twitter
Πρόκειται για μία από εκείνες τις περιπτώσεις πρώτης ταινίας, όπου ο δημιουργός επιχειρεί να δείξει τι αξίζει ή φοβάται ότι μπορεί να μην έχει άλλη ευκαιρία και θέλει να βάλει μέσα στο ντεμπούτο του όσα περισσότερα προλαβαίνει.

Σας περιγράψαμε το «τι», έχει σημασία και το «πώς». Στην εισαγωγή παρακολουθούμε την πολλοστή ατελέσφορη απόπειρα ενός ζεύγους να επιλύσει τα σεξουαλικά του προβλήματα, αυτήν τη φορά μέσω χαλαρού role-playing. Τα απότομα cuts, η διαδοχή των πλάνων και η διεύθυνση των ηθοποιών παραπέμπουν σε βιντεάκια του ΤikΤok. Μήπως η αισθητική, σε συνδυασμό με την απόπειρα των χαρακτήρων να υιοθετήσουν την περσόνα άλλου, μας υποδεικνύει ότι βρισκόμαστε στο σύμπαν των social media; Εύλογη η σκέψη μας, καταρρίπτεται από τη συνέχεια. Ναι, ο πρωτοεμφανιζόμενος Kρεγκ Ζαρντέν αφουγκράζεται τους τρόπους του σοσιαλμιντιακού οπτικοακουστικού υλικού και η (εξαιρετική) tracklist παρατίθεται όχι αντιστικτικά μα άκαιρα, σαν μουσικό χαλί που ουδεμία σχέση έχει με την εικόνα, αλλά βρίσκεται εκεί επειδή πρέπει οπωσδήποτε να ακούγεται μια μελωδία. Δεν υπάρχει τίποτε καυστικό σ’ αυτό, δεν επιχειρείται σάτιρα, πρόκειται για επίκληση της σύγχρονης αισθητικής – δεν είναι από τις ταινίες όπου το περιεχόμενο κρύβεται στη φόρμα κοινώς.

Πρόκειται για μία από εκείνες τις περιπτώσεις πρώτης ταινίας όπου ο δημιουργός επιχειρεί να δείξει τι αξίζει ή φοβάται ότι μπορεί να μην έχει άλλη ευκαιρία και θέλει να βάλει μέσα στο ντεμπούτο του όσα περισσότερα προλαβαίνει – αμφότερα οδηγούν σε μια υπερφορτωμένη σκηνοθετική προσέγγιση. Θα δεις από φωτισμούς αλά Τέρενς Φίσερ (ή Μπάβα και Αρζέντο, αν προτιμάς) και freeze frames μέχρι φωτογραφικά κολάζ και πλάνα 360 μοιρών. Θα δεις πολλά από τα τελευταία κι αν την πρώτη φορά που επιχειρούνται  θέλουν να υποδηλώσουν τη ροή των ψυχών μέσα στα σώματα, την εικοστή φορά καταλήγουν μνημείο επανάληψης και κενότητας. 

«Ιt’s what’s Inside» στο Netflix: Ένα ανιαρό throwback στα νεανικά θρίλερ περασμένων δεκαετιών Facebook Twitter
Mια παρέα συγκεντρώνεται μετά από χρόνια σε έπαυλη ακριβή και στολισμένη με αφορμή τον επικείμενο γάμο ενός μέλους της. Εκεί θα ξυπνήσουν άσβεστα πάθη του παρελθόντος, αναμνήσεις και ανταγωνιστικές διαθέσεις.

Η κενότητα δεν εντοπίζεται μόνο στους χαρακτήρες, που προκύπτουν απωθητικοί σε βαθμό εφάμιλλο ενός slasher, όπου υιοθετείται αυτή η τακτική ώστε να λαχταράς να τους δεις να πεθαίνουν με απίθανους τρόπους. Είναι και το περιεχόμενο της ταινίας κούφιο κι ας διατείνεται ο τίτλος ότι το μέσα είναι που μετράει. Θα μας πείτε, και τι πειράζει, δεν μπορεί μια ταινία να εξυπηρετεί απλώς το είδος της και να μη θέλει να πει κάτι παραπάνω; Ασφαλώς και μπορεί, και μπράβο της. Το ζήτημα είναι κατά πόσο το εξυπηρετεί αποτελεσματικά και αυτό. Αν υποθέσουμε, λόγω χαρακτηρολογίας, υποκριτικής κατεύθυνσης και ηθικοπλαστικής κατάληξης ότι πρόκειται για ένα throwback στα νεανικά θρίλερ των τελών των '90s  και των αρχών των '00s, το θριλερικό σκέλος αργεί τρομακτικά να πάρει μπρος. Ο Ζαρντέν, που υπογράφει και το σενάριο, αφήνεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στην επίδειξη σκηνοθετικής και διαλογικής «βιρτουοζιτέ», όπως την αντιλαμβάνεται τέλος πάντων. Η θανάσιμη τροπή έρχεται στο τελευταίο ημίωρο και το σασπένς, αν υπάρχει, πηγάζει αποκλειστικά από το σενάριο, το οποίο επιφυλάσσει και μια μεγάλη ανατροπή, γνωρίζοντας το κοινό του – το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για τον υπερφίαλο διδακτισμό και τη μικροαστική ηθικολογία του φινάλε.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την άσκηση ύφους (μάλλον) έχει το παιχνίδι ανάμεσα στα μέλη του καστ, τα οποία καλούνται να αλλάξουν ερμηνευτική ρότα, ακολουθώντας εκείνη των συμπρωταγωνιστών τους, ανάλογα με το ποιος υποτίθεται ότι βρίσκεται στο σώμα τους. Αν η παρακολούθηση ασκήσεων υποκριτικής είναι η ιδανική μέθοδος ψυχαγωγίας για σας, κοπιάστε. Προειδοποιούμε, όμως, ότι οι σκηνοθετικές «γιρλάντες» και τα παιχνιδιάρικα «φωτάκια» του Ζαρντέν θα κάνουν ό,τι μπορούν για να σας αποπροσανατολίσουν από το πάρτι υποκριτικής. 

Η ταινία «It’s what’s inside» είναι διαθέσιμη μέσω της πλατφόρμας του Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου;

Οθόνες / Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Στο μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η ηθοποιός μοιάζει να υποδύεται αποκλειστικά όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ