Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε

Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε Facebook Twitter
0

Στο Pretty Baby: Brooke Shields, ένα ντοκιμαντέρ σε δύο μέρη που κάνει πρεμιέρα στο Hulu στις 3 Απριλίου, η 57χρονη σήμερα Shields εξηγεί ότι υπήρχαν φορές που αναγκαζόταν να αποστασιοποιηθεί από το σώμα της όταν ήταν νεαρή στάρλετ. Δεν της άρεσε να κοιτάζεται στον καθρέφτη και ένιωθε άβολα για το πρόσωπό της. Προτιμούσε να εστιάζει, λέει σήμερα, σε «πράγματα που μπορούσα να ελέγξω, πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί χωρίς την εξωτερική ομορφιά».

Θυμάται επίσης ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, στους άνδρες φωτογράφους άρεσε να την ντύνουν με εσώρουχα ή σέξι γυναικεία ρούχα, να την επιχαλκώνουν με βαρύ μακιγιάζ και να την στήνουν σε προκλητικές πόζες. Οι άνδρες σκηνοθέτες είχαν την ίδια άποψη, και σε τρεις από τις πρώτες ταινίες της – την «Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, την «Γαλάζια Λίμνη» του Ράνταλ Κλέιζερ Randal Kleiser και την «Ατέλειωτη Αγάπη» του Φράνκο Τζεφιρέλι – η ανήλικη ηθοποιός εμφανιζόταν τουλάχιστον εν μέρει γυμνή, υποδαυλίζοντας την υστερία των μέσων ενημέρωσης. Η θέση της ως είδωλο της ποπ κουλτούρας σφραγίστηκε τελικά από τις διαβόητες διαφημίσεις των τζιν Calvin Klein, όπου μια έφηβη Shields σπαρταρούσε μέσα στο στενό παντελόνι της: «Θέλετε να μάθετε τι μπαίνει ανάμεσα σε μένα και τα Calvins μου; Τίποτα».

Η μητέρα και μάνατζερ της, Τέρι Σιλντς, έβλεπε την κόρη της ως έργο τέχνης. «Πιστεύω ότι ο κόσμος πρέπει να απολαμβάνει την Μπρουκ και να την βλέπει όπως κάθε όμορφο πίνακα ζωγραφικής», υποστήριζε τότε, αμετανόητη απέναντι σε όσους την κατηγορούσαν για εκμετάλλευση και σεξουαλικοποίηση του παιδιού της.

Το Pretty Baby – γυρισμένο από την ανεξάρτητη σκηνοθέτρια Λάνα Γουίλσον, δημιουργού επίσης του πρόσφατου ντοκιμαντέρ Miss Americana για την Τέιλορ Σουίφτ –  είναι το πιο πρόσφατο σε μια σειρά από αναθεωρητικά ντοκιμαντέρ με θέμα την μεταχείριση γυναικείων διασημοτήτων όπως η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η Μόνικα Λεβίνσκι, η Σινέντ Ο' Κόνορ και η Πάμελα Άντερσον.

Το Pretty Baby είναι συναρπαστικό γιατί, παρά την εμβληματική θέση που κατείχε στην ποπ κουλτούρα η Μπρουκ Σιλντς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ελάχιστα γι' αυτήν. Και η ίδια όμως φαίνεται να επεξεργάζεται ακόμα μερικά από τα πιο σκοτεινά επεισόδια της ζωής της. Μερικά από τα πιο καίρια σχόλια στο Pretty Baby προέρχονται από την ηθοποιό Λόρα Λίνεϊ, που ήταν συμμαθήτρια στο δημοτικό με την Σιλντς στο Μανχάταν και θυμάται την περίπλοκη σχέση που είχε με τη μητέρα της. Μια πληθωρική και διασκεδαστική single μαμά όταν ήταν νηφάλια, η Τέρι μεταμορφωνόταν σε ένα εντελώς διαφορετικό πλάσμα όταν ήταν πιωμένη. Όταν έφτανε στο σπίτι μεθυσμένη, η νεαρή Λόρα και η Μπρουκ κρύβονταν πίσω από μια κλειδωμένη πόρτα, λέει στο ντοκιμαντέρ η Λίνεϊ. «Ένιωθα μεγάλη ευθύνη να την κρατήσω ζωντανή», λέει σήμερα η Σιλντς μιλώντας για τη μητέρα της.

Είναι ένα από τα πολλά βάρη που κρατούσε μέσα της. Ένα άλλο έχει να κάνει με τον βιασμό της από ένα ανώνυμο μεγαλοπαράγοντα του Χόλιγουντ, ο οποίος την εκμεταλλεύτηκε όταν ήθελε να επιστρέψει στον κινηματογράφο μετά την αποφοίτησή της από το Πρίνστον, όπως ισχυρίζεται στο ντοκιμαντέρ. «Το σύστημα δεν είχε έρθει ούτε μια φορά να με βοηθήσει», λέει στην ταινία, «οπότε έπρεπε να γίνω πιο δυνατή μόνη μου».

Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την μετέπειτα πορεία της Μπρουκ Σιλντς, τον γάμο της με τον διάσημο τενίστα Άντρε Άγκασι, ο οποίος αποδείχτηκε χειριστικός με τον δικό του τρόπο, την κωμική της καριέρα στην τηλεοπτική σειρά Suddenly Susan και την επιλόχειο κατάθλιψη, η οποία την ενέπνευσε να δημοσιοποιήσει την εμπειρία της. Μερικές από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές είναι οι αναμνήσεις από τις πρώτες της ταινίες και η απίστευτη απροσεξία με την οποία αντιμετώπιζαν τότε τα παιδιά-ηθοποιούς. «Ήμουν ερωτευμένος μαζί της πριν τη γνωρίσω» είχε δηλώσει ο Τζεφιρέλι όταν την επέλεξε για την ταινία «Ατέλειωτη Αγάπη», απογοητεύτηκε όμως όταν η 15χρονη παρθένα πρωταγωνίστριά του δεν μπορούσε να υποκριθεί οργασμική έκσταση σε μια ερωτική σκηνή – οπότε άρπαξε ένα δάχτυλο του ποδιού της και το έστριψε μέχρι εκείνη να ουρλιάξει.

Το ντοκιμαντέρ αποτελεί εν τέλει μια ιστορία λύτρωσης, στην οποία η Μπρουκ Σιλντς ξορκίζει τα φαντάσματα της νιότης της. Σε ένα σημείο της αφήγησης, επιχειρεί να συζητήσει με τις έφηβες κόρες της για την ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» του 1978. Πώς να τους εξηγήσει όμως ότι υπήρξε μια εποχή, όχι και τόσο παλιά, που ένα 11χρονο κορίτσι μπορούσε να εμφανίζεται γυμνό στην οθόνη υποδυόμενο μια πόρνη πολυτελείας; Η απόσταση ανάμεσα στη δική της και τη δική τους νιότη φαίνεται σχεδόν απροσπέλαστη.

Πηγή: Vanity Fair

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ