Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε

Η Μπρουκ Σιλντς μας ξεναγεί σ’ ένα παρελθόν που θα θέλαμε να ξεχάσουμε Facebook Twitter
0

Στο Pretty Baby: Brooke Shields, ένα ντοκιμαντέρ σε δύο μέρη που κάνει πρεμιέρα στο Hulu στις 3 Απριλίου, η 57χρονη σήμερα Shields εξηγεί ότι υπήρχαν φορές που αναγκαζόταν να αποστασιοποιηθεί από το σώμα της όταν ήταν νεαρή στάρλετ. Δεν της άρεσε να κοιτάζεται στον καθρέφτη και ένιωθε άβολα για το πρόσωπό της. Προτιμούσε να εστιάζει, λέει σήμερα, σε «πράγματα που μπορούσα να ελέγξω, πράγματα που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί χωρίς την εξωτερική ομορφιά».

Θυμάται επίσης ότι στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, στους άνδρες φωτογράφους άρεσε να την ντύνουν με εσώρουχα ή σέξι γυναικεία ρούχα, να την επιχαλκώνουν με βαρύ μακιγιάζ και να την στήνουν σε προκλητικές πόζες. Οι άνδρες σκηνοθέτες είχαν την ίδια άποψη, και σε τρεις από τις πρώτες ταινίες της – την «Κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, την «Γαλάζια Λίμνη» του Ράνταλ Κλέιζερ Randal Kleiser και την «Ατέλειωτη Αγάπη» του Φράνκο Τζεφιρέλι – η ανήλικη ηθοποιός εμφανιζόταν τουλάχιστον εν μέρει γυμνή, υποδαυλίζοντας την υστερία των μέσων ενημέρωσης. Η θέση της ως είδωλο της ποπ κουλτούρας σφραγίστηκε τελικά από τις διαβόητες διαφημίσεις των τζιν Calvin Klein, όπου μια έφηβη Shields σπαρταρούσε μέσα στο στενό παντελόνι της: «Θέλετε να μάθετε τι μπαίνει ανάμεσα σε μένα και τα Calvins μου; Τίποτα».

Η μητέρα και μάνατζερ της, Τέρι Σιλντς, έβλεπε την κόρη της ως έργο τέχνης. «Πιστεύω ότι ο κόσμος πρέπει να απολαμβάνει την Μπρουκ και να την βλέπει όπως κάθε όμορφο πίνακα ζωγραφικής», υποστήριζε τότε, αμετανόητη απέναντι σε όσους την κατηγορούσαν για εκμετάλλευση και σεξουαλικοποίηση του παιδιού της.

Το Pretty Baby – γυρισμένο από την ανεξάρτητη σκηνοθέτρια Λάνα Γουίλσον, δημιουργού επίσης του πρόσφατου ντοκιμαντέρ Miss Americana για την Τέιλορ Σουίφτ –  είναι το πιο πρόσφατο σε μια σειρά από αναθεωρητικά ντοκιμαντέρ με θέμα την μεταχείριση γυναικείων διασημοτήτων όπως η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η Μόνικα Λεβίνσκι, η Σινέντ Ο' Κόνορ και η Πάμελα Άντερσον.

Το Pretty Baby είναι συναρπαστικό γιατί, παρά την εμβληματική θέση που κατείχε στην ποπ κουλτούρα η Μπρουκ Σιλντς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ελάχιστα γι' αυτήν. Και η ίδια όμως φαίνεται να επεξεργάζεται ακόμα μερικά από τα πιο σκοτεινά επεισόδια της ζωής της. Μερικά από τα πιο καίρια σχόλια στο Pretty Baby προέρχονται από την ηθοποιό Λόρα Λίνεϊ, που ήταν συμμαθήτρια στο δημοτικό με την Σιλντς στο Μανχάταν και θυμάται την περίπλοκη σχέση που είχε με τη μητέρα της. Μια πληθωρική και διασκεδαστική single μαμά όταν ήταν νηφάλια, η Τέρι μεταμορφωνόταν σε ένα εντελώς διαφορετικό πλάσμα όταν ήταν πιωμένη. Όταν έφτανε στο σπίτι μεθυσμένη, η νεαρή Λόρα και η Μπρουκ κρύβονταν πίσω από μια κλειδωμένη πόρτα, λέει στο ντοκιμαντέρ η Λίνεϊ. «Ένιωθα μεγάλη ευθύνη να την κρατήσω ζωντανή», λέει σήμερα η Σιλντς μιλώντας για τη μητέρα της.

Είναι ένα από τα πολλά βάρη που κρατούσε μέσα της. Ένα άλλο έχει να κάνει με τον βιασμό της από ένα ανώνυμο μεγαλοπαράγοντα του Χόλιγουντ, ο οποίος την εκμεταλλεύτηκε όταν ήθελε να επιστρέψει στον κινηματογράφο μετά την αποφοίτησή της από το Πρίνστον, όπως ισχυρίζεται στο ντοκιμαντέρ. «Το σύστημα δεν είχε έρθει ούτε μια φορά να με βοηθήσει», λέει στην ταινία, «οπότε έπρεπε να γίνω πιο δυνατή μόνη μου».

Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την μετέπειτα πορεία της Μπρουκ Σιλντς, τον γάμο της με τον διάσημο τενίστα Άντρε Άγκασι, ο οποίος αποδείχτηκε χειριστικός με τον δικό του τρόπο, την κωμική της καριέρα στην τηλεοπτική σειρά Suddenly Susan και την επιλόχειο κατάθλιψη, η οποία την ενέπνευσε να δημοσιοποιήσει την εμπειρία της. Μερικές από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές είναι οι αναμνήσεις από τις πρώτες της ταινίες και η απίστευτη απροσεξία με την οποία αντιμετώπιζαν τότε τα παιδιά-ηθοποιούς. «Ήμουν ερωτευμένος μαζί της πριν τη γνωρίσω» είχε δηλώσει ο Τζεφιρέλι όταν την επέλεξε για την ταινία «Ατέλειωτη Αγάπη», απογοητεύτηκε όμως όταν η 15χρονη παρθένα πρωταγωνίστριά του δεν μπορούσε να υποκριθεί οργασμική έκσταση σε μια ερωτική σκηνή – οπότε άρπαξε ένα δάχτυλο του ποδιού της και το έστριψε μέχρι εκείνη να ουρλιάξει.

Το ντοκιμαντέρ αποτελεί εν τέλει μια ιστορία λύτρωσης, στην οποία η Μπρουκ Σιλντς ξορκίζει τα φαντάσματα της νιότης της. Σε ένα σημείο της αφήγησης, επιχειρεί να συζητήσει με τις έφηβες κόρες της για την ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» του 1978. Πώς να τους εξηγήσει όμως ότι υπήρξε μια εποχή, όχι και τόσο παλιά, που ένα 11χρονο κορίτσι μπορούσε να εμφανίζεται γυμνό στην οθόνη υποδυόμενο μια πόρνη πολυτελείας; Η απόσταση ανάμεσα στη δική της και τη δική τους νιότη φαίνεται σχεδόν απροσπέλαστη.

Πηγή: Vanity Fair

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ