«Η γυναίκα στο παράθυρο»: Η (αναμενόμενη) απογοήτευση της χρονιάς

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς) είναι μια γυναίκα που βιώνει μια επαναλβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες.
0

ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΣΤΗ στο εξαιρετικά ευπώλητο, ένοχα απολαυστικό μυθιστόρημα του A.J.Finn, η Γυναίκα στο Παράθυρο δικαιώνει τη φήμη της πιο προβληματικής ταινίας της χρονιάς, αφού χάνει όλο το στοίχημα της πλοκής, με δυο παταγωδώς αποτυχημένες, κρίσιμες σκηνές, ανάμεσα στις άλλες αστοχίες της.

Κι όμως, η ατμόσφαιρα του Τζο Ράιτ είναι άρτια: το περίκλειστο σύμπαν της Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς), μιας γυναίκας που βιώνει μια επαναλαμβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες ακριβώς όπως ο Τζίμι Στιούαρτ στον Σιωπηλό Μάρτυρα (πλάνα από το αριστούργημα του 1954 φιγουράρουν στην αρχή, για να ξορκιστεί η σύγκριση), αποδίδεται με τη σωστή τεχνική ισορροπία ψυχικού σκότους και ξαφνικών, πολύχρωμων φωτισμών, σα να ερμηνεύει σκηνοθετικά την διαρκή, ετοιμόρροπη αντίφαση στο βασανισμένο μυαλό της ηρωίδας.

Η παιδοψυχολόγος συνομιλεί διακεκομμένα με τον σύζυγό της, έχει πρακτική βοήθεια μόνο από έναν μουσικό, τον Ντέιβιντ, που νοικιάζει το υπόγειό της, και δέχεται επισκέψεις από τον ψυχαναλυτή της (Τρέισι Λετς), έντεχνα κρύβοντάς του τα ρήγματα του ψυχισμού της. Όταν χτυπά την πόρτα της ο γιος του ζευγαριού που μόλις έχει μετακομίσει ακριβώς απέναντι, πυροδοτείται μέσα της το μητρικό φίλτρο προστασίας ενός νέου παιδιού που ενδέχεται να ταλαιπωρείται από τον πατέρα του (Γκάρι Όλντμαν) και ξεκινά μια περιπέτεια, ειδικά όταν τη βοηθά η γυναίκα που θεωρεί πως είναι η μητέρα του (Τζούλιαν Μουρ).

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα  και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση.

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της.

Η αποκάλυψη της αλήθειας που ισχυρίζεται, αλά Χίτσκοκ, πως είδε με τα ίδια της τα μάτια, γίνεται τόσο βεβιασμένα μπροστά στους κατηγορούμενους και την αστυνομία, που γίνεται πασιφανές πως κάτι δεν πήγε καθόλου καλά στη λογική της σεκάνς, που έπρεπε ή να ξαναγυριστεί ή να μονταριστεί βεβιασμένα για να βγει νόημα – όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο θα κατανοήσουν καλύτερα, ή απλά θα θυμηθούν, πώς αντιλαμβάνονται οι άλλοι την παράνοια της Φοξ.

(Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2018, η αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας, μέσα στο φθινόπωρο του 2019, μετατέθηκε για να διορθωθούν αδόκιμες σκηνές και να προστεθούν συμπληρωματικές, από τον Τόνι Γκιλρόι, που προσέλαβε ο έκπτωτος πλέον, λόγω σκανδάλων κακοποιητικής συμπεριφοράς, παραγωγός Σκοτ Ρούντιν, η ταινία της Fox και μετέπειτα Disney τελικά εξαγοράστηκε από το Netflix και, λόγω της πανδημίας, προβάλλεται τώρα στην πλατφόρμα).

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση – είναι σα να παλεύουν ψηφιακά ομοιώματα κι όχι πραγματικοί άνθρωποι, σε μια χορογραφία που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα και τις δυνάμεις τους.

Ωραίες οι περίτεχνες λήψεις, τα ψηφιακά πλονζέ, τα dolly shots και οι μουσκεμένες επιφάνειες της εντυπωσιακής κατοικίας, αλλά ξαφνικά, από τη φιλοδοξία μια χιτσκοκικής εμπειρίας, ο Ράιτ περνάει με άτσαλα κοψίματα σε Ντε Πάλμα κακέκτυπο, επιπέδου Raising Cain.

Ο σκηνοθέτης της Πιο Σκοτεινής Ώρας και της Εξιλέωσης είχε ανέκαθεν ροπή προς το στιλιζάρισμα, ενίοτε απρόσκλητα και αναπάντεχα, αλλά στη Γυναίκα στο Παράθυρο συχνά ακροβατεί αναποτελεσματικά ανάμεσα στο εσωστρεφές, αγχώδες θρίλερ και τις προσποιητές θεατρικές λύσεις, για παράδειγμα όταν η Άνα Φοξ αναγκάζεται να ανακαλέσει την πιο τραγική της ανάμνηση και να αποδομήσει τα γεγονότα. 

Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της και ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Daily / Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Η ταινία κινουμένων σχεδίων που έκανε πρεμιέρα στο Netflix εκτός από εντυπωσιακή τεχνικά, είναι και μια απολύτως ψυχαγωγική και απαλλαγμένη από διδακτισμό παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή της ατέρμονης διασύνδεσης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ