«Η γυναίκα στο παράθυρο»: Η (αναμενόμενη) απογοήτευση της χρονιάς

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς) είναι μια γυναίκα που βιώνει μια επαναλβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες.
0

ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΣΤΗ στο εξαιρετικά ευπώλητο, ένοχα απολαυστικό μυθιστόρημα του A.J.Finn, η Γυναίκα στο Παράθυρο δικαιώνει τη φήμη της πιο προβληματικής ταινίας της χρονιάς, αφού χάνει όλο το στοίχημα της πλοκής, με δυο παταγωδώς αποτυχημένες, κρίσιμες σκηνές, ανάμεσα στις άλλες αστοχίες της.

Κι όμως, η ατμόσφαιρα του Τζο Ράιτ είναι άρτια: το περίκλειστο σύμπαν της Άνα Φοξ (Έιμι Άνταμς), μιας γυναίκας που βιώνει μια επαναλαμβανόμενη, χημικά εξαρτημένη καθημερινότητα, απομονωμένη και σκιαγμένη στο αχανές, πολυτελές σπίτι της στο Μανχάταν, παρέα με ταινίες και κόκκινο κρασί, και κατασκοπεύει τους γείτονες ακριβώς όπως ο Τζίμι Στιούαρτ στον Σιωπηλό Μάρτυρα (πλάνα από το αριστούργημα του 1954 φιγουράρουν στην αρχή, για να ξορκιστεί η σύγκριση), αποδίδεται με τη σωστή τεχνική ισορροπία ψυχικού σκότους και ξαφνικών, πολύχρωμων φωτισμών, σα να ερμηνεύει σκηνοθετικά την διαρκή, ετοιμόρροπη αντίφαση στο βασανισμένο μυαλό της ηρωίδας.

Η παιδοψυχολόγος συνομιλεί διακεκομμένα με τον σύζυγό της, έχει πρακτική βοήθεια μόνο από έναν μουσικό, τον Ντέιβιντ, που νοικιάζει το υπόγειό της, και δέχεται επισκέψεις από τον ψυχαναλυτή της (Τρέισι Λετς), έντεχνα κρύβοντάς του τα ρήγματα του ψυχισμού της. Όταν χτυπά την πόρτα της ο γιος του ζευγαριού που μόλις έχει μετακομίσει ακριβώς απέναντι, πυροδοτείται μέσα της το μητρικό φίλτρο προστασίας ενός νέου παιδιού που ενδέχεται να ταλαιπωρείται από τον πατέρα του (Γκάρι Όλντμαν) και ξεκινά μια περιπέτεια, ειδικά όταν τη βοηθά η γυναίκα που θεωρεί πως είναι η μητέρα του (Τζούλιαν Μουρ).

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα  και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση.

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της.

Η αποκάλυψη της αλήθειας που ισχυρίζεται, αλά Χίτσκοκ, πως είδε με τα ίδια της τα μάτια, γίνεται τόσο βεβιασμένα μπροστά στους κατηγορούμενους και την αστυνομία, που γίνεται πασιφανές πως κάτι δεν πήγε καθόλου καλά στη λογική της σεκάνς, που έπρεπε ή να ξαναγυριστεί ή να μονταριστεί βεβιασμένα για να βγει νόημα – όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο θα κατανοήσουν καλύτερα, ή απλά θα θυμηθούν, πώς αντιλαμβάνονται οι άλλοι την παράνοια της Φοξ.

(Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2018, η αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας, μέσα στο φθινόπωρο του 2019, μετατέθηκε για να διορθωθούν αδόκιμες σκηνές και να προστεθούν συμπληρωματικές, από τον Τόνι Γκιλρόι, που προσέλαβε ο έκπτωτος πλέον, λόγω σκανδάλων κακοποιητικής συμπεριφοράς, παραγωγός Σκοτ Ρούντιν, η ταινία της Fox και μετέπειτα Disney τελικά εξαγοράστηκε από το Netflix και, λόγω της πανδημίας, προβάλλεται τώρα στην πλατφόρμα).

Η γυναίκα στο παράθυρο Facebook Twitter
Ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Κι ενώ η Άνταμς κρατά την αξιοπρέπεια του δύσκολου ρόλου της αγοραφοβικής που βρίσκεται σε εκκρεμή άρνηση για τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, με γρήγορα άλματα φτάνουμε στο ξεδίπλωμα και την άγρια κλιμάκωση του μυστηρίου, σε μια εντελώς αναληθοφανή μονομαχία, όπου απουσιάζουν παντελώς το απτό σασπένς και η σωματική εκτέλεση – είναι σα να παλεύουν ψηφιακά ομοιώματα κι όχι πραγματικοί άνθρωποι, σε μια χορογραφία που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα και τις δυνάμεις τους.

Ωραίες οι περίτεχνες λήψεις, τα ψηφιακά πλονζέ, τα dolly shots και οι μουσκεμένες επιφάνειες της εντυπωσιακής κατοικίας, αλλά ξαφνικά, από τη φιλοδοξία μια χιτσκοκικής εμπειρίας, ο Ράιτ περνάει με άτσαλα κοψίματα σε Ντε Πάλμα κακέκτυπο, επιπέδου Raising Cain.

Ο σκηνοθέτης της Πιο Σκοτεινής Ώρας και της Εξιλέωσης είχε ανέκαθεν ροπή προς το στιλιζάρισμα, ενίοτε απρόσκλητα και αναπάντεχα, αλλά στη Γυναίκα στο Παράθυρο συχνά ακροβατεί αναποτελεσματικά ανάμεσα στο εσωστρεφές, αγχώδες θρίλερ και τις προσποιητές θεατρικές λύσεις, για παράδειγμα όταν η Άνα Φοξ αναγκάζεται να ανακαλέσει την πιο τραγική της ανάμνηση και να αποδομήσει τα γεγονότα. 

Η Τζούλιαν Μουρ δίνει διφορούμενη πνοή στη μικρή διάρκεια της παρουσίας της και ο Γκάρι Όλντμαν εκτίθεται ανεπανόρθωτα σε μια αμυδρή υποψία ρόλου.

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Daily / Οι Μίτσελ και η Εξέγερση των Μηχανών: Η Αποκάλυψη ως υποδειγματική οικογενειακή κωμωδία

Η ταινία κινουμένων σχεδίων που έκανε πρεμιέρα στο Netflix εκτός από εντυπωσιακή τεχνικά, είναι και μια απολύτως ψυχαγωγική και απαλλαγμένη από διδακτισμό παραβολή για τις ανθρώπινες σχέσεις στην εποχή της ατέρμονης διασύνδεσης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ