Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
0

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

 

Το θέμα της ταινίας σας βασίζεται όντως σε πραγματικό γεγονός;

Ναι, συνέβη στη Βραζιλία, όπου ένας διάσημος παρουσιαστής της τηλεόρασης και συγχρόνως βουλευτής έβαζε να σκοτώνουν ηλικιωμένους για να έχει την αποκλειστικότητα της είδησης, ώστε να τονώσει την καριέρα του. Στο τέλος τον έπιασαν, μπήκε φυλακή όπου και πέθανε λίγο μετά.

Τι σε τράβηξε σ’ αυτή την ιστορία;

Πάντα υπήρχε κάτι που με ιντρίγκαρε σε σχέση με τις διασημότητες της τηλεόρασης. Πάντοτε με απασχολούσε η ανθρώπινη πλευρά τους. Με ενδιέφερε το πώς διαχειρίζονται την εικόνα τους και πόσο η υπερβολική τους έκθεση επηρεάζει την προσωπική τους ζωή. Στην εποχή μας πολλοί άνθρωποι τους ηρωοποιούν, και μάλιστα μεγαλώνουν με πρότυπο τις τηλεοπτικές περσόνες.

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

Είναι, όμως, ενδιαφέρον ότι στα teasers της ταινίας που κυκλοφόρησαν, μέσω του Facebook κυρίως, χρησιμοποίησες διάσημους Έλληνες-celebrities για να τη διαφημίσουν, κάνοντας δηλώσεις για τον μυθοπλαστικό Αντώνη Παρασκευά της ταινίας σου.

Αυτό θελήσαμε να λειτουργήσει κάπως χιουμοριστικά. Είναι σαν βεντάλια, καλύπτει μεγάλη γκάμα διάσημων, από τον Βέλτσο μέχρι τον Παπακαλιάτη.

Όταν έγραφες το σενάριό σου, είχες κατά νου κάποιον Έλληνα-τηλεοπτικό πρόσωπο;

Όταν άκουσα την είδηση για τον Βραζιλιάνο, το καλοκαίρι του 2009, είχε αρχίσει η μεγάλη παρακμή του Ανδρέα Μικρούτσικου, ο οποίος, από εκεί που κρατούσε εκπομπές μεγάλης θεαματικότητας, καταστράφηκε οικονομικά, απέκτησε νομίζω και ψυχολογικά προβλήματα, σταδιακά χάθηκε. Αυτό με ενέπνευσε, γιατί ήταν ένα καλό παράδειγμα του τι ήθελα να πω. Βέβαια, προς αποφυγήν οποιαδήποτε παρερμηνείας, η ταινία μου δεν είναι η ζωή του, ο Αντώνης Παρασκευάς δεν είναι ο Ανδρέας Μικρούτσικος, Ήθελα να επικοινωνήσω με το κοινό που έφτασε ο άνθρωπος από εκεί που ήταν.

Στην περίπτωση του Αντώνη Παρασκευά, παίζει ρόλο στην πτώση του και η ηλικία;

Βέβαια. Δεν είναι ότι κάνει κάποιο λάθος, απλώς τον ξεπερνάει η εποχή του, έρχονται νεότεροι να πάρουν τη θέση του. Ουσιαστικά, όμως, χρησιμοποιώ το γεγονός ότι είναι τηλεοπτική περσόνα για να μεγεθύνω το υπαρξιακό πρόβλημα που έχει να κάνει με την ηλικία, όταν πλησιάζει ο θάνατος. Εκείνος είναι 60 χρόνων και τον αντικαθιστά ένας 30άρης. Οπότε, από ένα σημείο και μετά δεν τον απασχολεί απλώς τι θα γίνει με την εκπομπή αλλά και τι αφήνει πίσω του. Περνάει μια κρίση ταυτότητας γιατί παύει να είναι ό,τι ήταν μέχρι εκείνη τη στιγμή και δεν ξέρει τι θα είναι στη συνέχεια. Όταν βλέπουμε να πλησιάζει ο θάνατος, όχι μόνο ο βιολογικός αλλά και όταν κλείνει ένας κύκλος, μας απασχολεί τι έχουμε κάνει μέχρι εκείνο το σημείο και τι αφήνουμε πίσω μας. Όλη η ταινία πραγματεύεται το αν θα επιστρέψει στο προσκήνιο ή τον λόγο που έχει σκηνοθετήσει την εξαφάνισή του. Αυτό είναι το ζήτημα. Τελικά, αποφασίζει ότι δεν θα επιστρέψει ποτέ, σωματικά δηλαδή, γιατί θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα επανέρχεται για πάντα στις αναμνήσεις των ανθρώπων. Ότι πάντα θα μιλάνε γι’ αυτόν, θα αναφέρονται σε αυτόν μέσα από το μυστικό που δημιουργήθηκε με την εξαφάνιση του. Οι άνθρωποι πάντα θα τον ανακαλούν κι έτσι θα κατακτήσει την αθανασία. Είναι ο τρόπος του να παραμείνει αθάνατος.

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

Οπότε η ταινία καταλήγει ένα υπαρξιακό δράμα;

Δεν ήθελα μια σοβαροφανή ταινία. Έχει πολύ χιούμορ, χωρίς να είναι κωμωδία. Η αθανασία έχει πολλή σχέση με τη διασημότητα, καθώς η εικόνα που έχουμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους μένει πάντα η ίδια. Δεν έγινε ένα ακραίο γεγονός την προηγούμενη εβδομάδα που επαναλαμβανόταν ένα παιχνίδι στο οποίο εμφανιζόταν ο Τομ Πρωτόπαπας που έχει πεθάνει; Πράγμα περίεργο, αλλά, τελικά, όλοι όσοι έχουν εκτεθεί στην τηλεόραση, μένουν πάντοτε στη μνήμη μας με την εικόνα που έχουμε γι’ αυτούς, κάτι που τους καθιστά αθάνατους – όπως στην περίπτωση της Βουγιουκλάκη. Έχω έναν γιο πέντε χρόνων και αναρωτιέμαι αν θα δει τις ταινίες της όπως τις είδα κάποτε εγώ. Τουλάχιστον εγώ, όταν τις έβλεπα, η Αλίκη ζούσε ακόμα. Το ίδιο με την Καρέζη και τους κωμικούς. Η τέχνη, αλλά και η τηλεόραση, το πετυχαίνει αυτό. Εν τω μεταξύ, δημιούργησα και ενέταξα στην ταινία και μια σειρά από τηλεοπτικά γεγονότα τα οποία τα συνέδεσα με τον Αντώνη Παρασκευά: διαγωνισμούς Γιουροβίζιον που παρουσίασε, καλλιστεία, το πρώτο δελτίο ειδήσεων της ιδιωτικής τηλεόρασης και άλλα.

Πρόκειται για έναν δημοσιογράφο «κύρους» ή έναν παρουσιαστή παντός καιρού;

Ξεκίνησε κάπως διανοουμενίστικα και αλλού κατέληξε. Δεν το μετανιώνει πάντως. Άλλωστε, κάνει κάποια ακραία πράγματα ώστε να μην τον ανακαλύψουν και μάλλον σαλτάρει. Το τέλος είναι ανοιχτό, αλλά μοιάζει με τραγική κατάληξη.

Νομίζω ότι είναι λες κι η αφήγηση ακολουθεί την τραγική κατάληξη των παραδοσιακών ΜΜΕ…

Δεν ασκώ κριτική. Τον αγαπώ πολύ τον ήρωά μου και δεν έχω διάθεση να τον κρίνω. Είναι ένας άνθρωπος που έχει κάνει κάποιες επιλογές. Η μία λάθος επιλογή έφερε την άλλη κι έτσι κατέληξε εκεί που κατέληξε.

Σαν μια παράλληλη ζωή του Τζεπ Γκαμπαρντέλλα της Τέλειας Ομορφιάς.

Ναι! Μου αρέσουν πολύ οι θεματικές του Σορεντίνο. Στο Il Divo καταπιάνεται με έναν πολιτικό άντρα και στο L’ uomo in più με την πτώση δύο διασήμων, ενός τραγουδιστή κι ενός ποδοσφαιριστή.

Σκέφτηκες να χρησιμοποιήσεις μια πραγματική τηλεοπτική περσόνα αντί ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο;

Όταν δύο χρόνια πριν ξεκίνησα την προετοιμασία της ταινίας, βρέθηκα σε μεγάλο δίλημμα αν θα έπαιρνα έναν ηθοποιό σαν τον Στέργιογλου, μία TV περσόνα ή έναν ηθοποιό που θα συνδύαζε και τα δύο όπως είναι ο Λάκης Λαζόπουλος. Το φοβήθηκα πολύ, τελικά, και δεν το έκανα.

Η ταινία γυρίστηκε κολεκτιβίστικα, όπως οι περισσότερες πια;

Από ανάγκη, όχι για ιδεολογικούς ή αισθητικούς λόγους. Η έλλειψη χρημάτων δημιουργεί την κολεκτίβα και φέρνει τη βοήθεια των φίλων.

Για πόσο ακόμα θα υπάρχει ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής κινηματογράφου;

Εγώ τον κινηματογράφο τον σκέφτομαι με τον παραδοσιακό τρόπο. Δεν θα πάρω ποτέ το iρhone και δύο φίλους να γυρίσω ταινία. Αυτό που αλλάζει, όμως, είναι ο τρόπος διοχέτευσης της πληροφορίας, οι τρόποι διανομής των ταινιών και πώς επικοινωνούμε με το κοινό. Αυτή την αλλαγή ήδη τη βιώνω και είμαι σίγουρη ότι σε πέντε χρόνια θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

*****

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά 

Στις αίθουσες από 23/1/2014

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου

Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας.

Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος


Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης


Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή


Κουστούμια: Μάρλι Αλειφέρη


Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Κώστας Κουτελιδάκης


Sound design: Περσεφόνη Μήλιου


Μουσική: Felizol 


Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, Εύη Ζαφειροπούλου


Διάρκεια: 89'


Παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς, GUANACO, σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, STEFI ΑΕ, 235 και BARRANDOV STUDIOS 
Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Ελίνα Ψύκου - 
Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του ΟΠΑΠ


Διανομή: Feelgood Entertainment

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ