Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
0

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

 

Το θέμα της ταινίας σας βασίζεται όντως σε πραγματικό γεγονός;

Ναι, συνέβη στη Βραζιλία, όπου ένας διάσημος παρουσιαστής της τηλεόρασης και συγχρόνως βουλευτής έβαζε να σκοτώνουν ηλικιωμένους για να έχει την αποκλειστικότητα της είδησης, ώστε να τονώσει την καριέρα του. Στο τέλος τον έπιασαν, μπήκε φυλακή όπου και πέθανε λίγο μετά.

Τι σε τράβηξε σ’ αυτή την ιστορία;

Πάντα υπήρχε κάτι που με ιντρίγκαρε σε σχέση με τις διασημότητες της τηλεόρασης. Πάντοτε με απασχολούσε η ανθρώπινη πλευρά τους. Με ενδιέφερε το πώς διαχειρίζονται την εικόνα τους και πόσο η υπερβολική τους έκθεση επηρεάζει την προσωπική τους ζωή. Στην εποχή μας πολλοί άνθρωποι τους ηρωοποιούν, και μάλιστα μεγαλώνουν με πρότυπο τις τηλεοπτικές περσόνες.

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

Είναι, όμως, ενδιαφέρον ότι στα teasers της ταινίας που κυκλοφόρησαν, μέσω του Facebook κυρίως, χρησιμοποίησες διάσημους Έλληνες-celebrities για να τη διαφημίσουν, κάνοντας δηλώσεις για τον μυθοπλαστικό Αντώνη Παρασκευά της ταινίας σου.

Αυτό θελήσαμε να λειτουργήσει κάπως χιουμοριστικά. Είναι σαν βεντάλια, καλύπτει μεγάλη γκάμα διάσημων, από τον Βέλτσο μέχρι τον Παπακαλιάτη.

Όταν έγραφες το σενάριό σου, είχες κατά νου κάποιον Έλληνα-τηλεοπτικό πρόσωπο;

Όταν άκουσα την είδηση για τον Βραζιλιάνο, το καλοκαίρι του 2009, είχε αρχίσει η μεγάλη παρακμή του Ανδρέα Μικρούτσικου, ο οποίος, από εκεί που κρατούσε εκπομπές μεγάλης θεαματικότητας, καταστράφηκε οικονομικά, απέκτησε νομίζω και ψυχολογικά προβλήματα, σταδιακά χάθηκε. Αυτό με ενέπνευσε, γιατί ήταν ένα καλό παράδειγμα του τι ήθελα να πω. Βέβαια, προς αποφυγήν οποιαδήποτε παρερμηνείας, η ταινία μου δεν είναι η ζωή του, ο Αντώνης Παρασκευάς δεν είναι ο Ανδρέας Μικρούτσικος, Ήθελα να επικοινωνήσω με το κοινό που έφτασε ο άνθρωπος από εκεί που ήταν.

Στην περίπτωση του Αντώνη Παρασκευά, παίζει ρόλο στην πτώση του και η ηλικία;

Βέβαια. Δεν είναι ότι κάνει κάποιο λάθος, απλώς τον ξεπερνάει η εποχή του, έρχονται νεότεροι να πάρουν τη θέση του. Ουσιαστικά, όμως, χρησιμοποιώ το γεγονός ότι είναι τηλεοπτική περσόνα για να μεγεθύνω το υπαρξιακό πρόβλημα που έχει να κάνει με την ηλικία, όταν πλησιάζει ο θάνατος. Εκείνος είναι 60 χρόνων και τον αντικαθιστά ένας 30άρης. Οπότε, από ένα σημείο και μετά δεν τον απασχολεί απλώς τι θα γίνει με την εκπομπή αλλά και τι αφήνει πίσω του. Περνάει μια κρίση ταυτότητας γιατί παύει να είναι ό,τι ήταν μέχρι εκείνη τη στιγμή και δεν ξέρει τι θα είναι στη συνέχεια. Όταν βλέπουμε να πλησιάζει ο θάνατος, όχι μόνο ο βιολογικός αλλά και όταν κλείνει ένας κύκλος, μας απασχολεί τι έχουμε κάνει μέχρι εκείνο το σημείο και τι αφήνουμε πίσω μας. Όλη η ταινία πραγματεύεται το αν θα επιστρέψει στο προσκήνιο ή τον λόγο που έχει σκηνοθετήσει την εξαφάνισή του. Αυτό είναι το ζήτημα. Τελικά, αποφασίζει ότι δεν θα επιστρέψει ποτέ, σωματικά δηλαδή, γιατί θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα επανέρχεται για πάντα στις αναμνήσεις των ανθρώπων. Ότι πάντα θα μιλάνε γι’ αυτόν, θα αναφέρονται σε αυτόν μέσα από το μυστικό που δημιουργήθηκε με την εξαφάνιση του. Οι άνθρωποι πάντα θα τον ανακαλούν κι έτσι θα κατακτήσει την αθανασία. Είναι ο τρόπος του να παραμείνει αθάνατος.

Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter
Η Ελίνα Ψύκου και η εξαφάνιση του Αντώνη Παρασκευά Facebook Twitter

Οπότε η ταινία καταλήγει ένα υπαρξιακό δράμα;

Δεν ήθελα μια σοβαροφανή ταινία. Έχει πολύ χιούμορ, χωρίς να είναι κωμωδία. Η αθανασία έχει πολλή σχέση με τη διασημότητα, καθώς η εικόνα που έχουμε γι’ αυτούς τους ανθρώπους μένει πάντα η ίδια. Δεν έγινε ένα ακραίο γεγονός την προηγούμενη εβδομάδα που επαναλαμβανόταν ένα παιχνίδι στο οποίο εμφανιζόταν ο Τομ Πρωτόπαπας που έχει πεθάνει; Πράγμα περίεργο, αλλά, τελικά, όλοι όσοι έχουν εκτεθεί στην τηλεόραση, μένουν πάντοτε στη μνήμη μας με την εικόνα που έχουμε γι’ αυτούς, κάτι που τους καθιστά αθάνατους – όπως στην περίπτωση της Βουγιουκλάκη. Έχω έναν γιο πέντε χρόνων και αναρωτιέμαι αν θα δει τις ταινίες της όπως τις είδα κάποτε εγώ. Τουλάχιστον εγώ, όταν τις έβλεπα, η Αλίκη ζούσε ακόμα. Το ίδιο με την Καρέζη και τους κωμικούς. Η τέχνη, αλλά και η τηλεόραση, το πετυχαίνει αυτό. Εν τω μεταξύ, δημιούργησα και ενέταξα στην ταινία και μια σειρά από τηλεοπτικά γεγονότα τα οποία τα συνέδεσα με τον Αντώνη Παρασκευά: διαγωνισμούς Γιουροβίζιον που παρουσίασε, καλλιστεία, το πρώτο δελτίο ειδήσεων της ιδιωτικής τηλεόρασης και άλλα.

Πρόκειται για έναν δημοσιογράφο «κύρους» ή έναν παρουσιαστή παντός καιρού;

Ξεκίνησε κάπως διανοουμενίστικα και αλλού κατέληξε. Δεν το μετανιώνει πάντως. Άλλωστε, κάνει κάποια ακραία πράγματα ώστε να μην τον ανακαλύψουν και μάλλον σαλτάρει. Το τέλος είναι ανοιχτό, αλλά μοιάζει με τραγική κατάληξη.

Νομίζω ότι είναι λες κι η αφήγηση ακολουθεί την τραγική κατάληξη των παραδοσιακών ΜΜΕ…

Δεν ασκώ κριτική. Τον αγαπώ πολύ τον ήρωά μου και δεν έχω διάθεση να τον κρίνω. Είναι ένας άνθρωπος που έχει κάνει κάποιες επιλογές. Η μία λάθος επιλογή έφερε την άλλη κι έτσι κατέληξε εκεί που κατέληξε.

Σαν μια παράλληλη ζωή του Τζεπ Γκαμπαρντέλλα της Τέλειας Ομορφιάς.

Ναι! Μου αρέσουν πολύ οι θεματικές του Σορεντίνο. Στο Il Divo καταπιάνεται με έναν πολιτικό άντρα και στο L’ uomo in più με την πτώση δύο διασήμων, ενός τραγουδιστή κι ενός ποδοσφαιριστή.

Σκέφτηκες να χρησιμοποιήσεις μια πραγματική τηλεοπτική περσόνα αντί ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο;

Όταν δύο χρόνια πριν ξεκίνησα την προετοιμασία της ταινίας, βρέθηκα σε μεγάλο δίλημμα αν θα έπαιρνα έναν ηθοποιό σαν τον Στέργιογλου, μία TV περσόνα ή έναν ηθοποιό που θα συνδύαζε και τα δύο όπως είναι ο Λάκης Λαζόπουλος. Το φοβήθηκα πολύ, τελικά, και δεν το έκανα.

Η ταινία γυρίστηκε κολεκτιβίστικα, όπως οι περισσότερες πια;

Από ανάγκη, όχι για ιδεολογικούς ή αισθητικούς λόγους. Η έλλειψη χρημάτων δημιουργεί την κολεκτίβα και φέρνει τη βοήθεια των φίλων.

Για πόσο ακόμα θα υπάρχει ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής κινηματογράφου;

Εγώ τον κινηματογράφο τον σκέφτομαι με τον παραδοσιακό τρόπο. Δεν θα πάρω ποτέ το iρhone και δύο φίλους να γυρίσω ταινία. Αυτό που αλλάζει, όμως, είναι ο τρόπος διοχέτευσης της πληροφορίας, οι τρόποι διανομής των ταινιών και πώς επικοινωνούμε με το κοινό. Αυτή την αλλαγή ήδη τη βιώνω και είμαι σίγουρη ότι σε πέντε χρόνια θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

*****

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά 

Στις αίθουσες από 23/1/2014

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου

Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζήμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας.

Διεύθυνση φωτογραφίας: Διονύσης Ευθυμιόπουλος


Μοντάζ: Νίκος Βαβούρης


Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή


Κουστούμια: Μάρλι Αλειφέρη


Ηχοληψία: Δημήτρης Κανελλόπουλος, Κώστας Κουτελιδάκης


Sound design: Περσεφόνη Μήλιου


Μουσική: Felizol 


Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου, Εύη Ζαφειροπούλου


Διάρκεια: 89'


Παραγωγή: Γιώργος Καρναβάς, GUANACO, σε συμπαραγωγή με ΕΡΤ ΑΕ, STEFI ΑΕ, 235 και BARRANDOV STUDIOS 
Παραγωγοί: Γιώργος Καρναβάς, Ελίνα Ψύκου - 
Με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του ΟΠΑΠ


Διανομή: Feelgood Entertainment

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ