ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
Είναι μοναδικό το συναίσθημα όταν βλέπεις ταινίες στις οποίες συμμετέχεις να κερδίζουν βραβεία στο μεγαλύτερο φεστιβάλ του κόσμου. Φωτό: facebook/Giorgos Valsamis
0

Τον περσινό Μάιο, όταν ο Βασίλης Κεκάτος κέρδισε τον πρώτο Χρυσό Φοίνικα Ταινίας Μικρού Μήκους στο Φεστιβάλ των Καννών με το «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς», είχε δίπλα του τον στενό συνεργάτη και παιδικό του φίλο Γιώργο Βαλσαμή, ο οποίος υπέγραψε τη φωτογραφία στην ταινία.

Φέτος, στο ειδικό τριήμερο Φεστιβάλ Καννών που οργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες, η ταινία που πήρε το αντίστοιχο βραβείο ήταν το «I am afraid to forget your face» του Σαμέχ Αλαά, μια συμπαραγωγή Αιγύπτου, Γαλλίας, Κατάρ και Βελγίου, με την υπογραφή του Γιώργου Βαλσαμή στη διεύθυνση φωτογραφίας και πάλι.


Ο Γιώργος γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90 στην Κεφαλονιά, όπου και μεγάλωσε. Ήρθε στην Αθήνα για σπουδές στα χρηματοοικονομικά το 2009 και κάποια χρόνια αργότερα βρέθηκε στην Ισλανδία μέσω του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών Erasmus. Εκεί ήταν που αγόρασε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή κι έτσι ξεκίνησε να τραβάει φωτογραφίες.

«Ήταν, ουσιαστικά, η πρώτη μου επαφή με τη φωτογραφία. Θυμάμαι, είχα τρελαθεί με τα τοπία και ήθελα με κάποιον τρόπο να τα αποτυπώσω. Δεν ήξερα μέχρι τότε τι ήταν η διεύθυνση φωτογραφίας – παρότι έβλεπα ταινίες, δεν με είχε απασχολήσει. Έβλεπα ταινίες του Αγγελόπουλου εκείνη την περίοδο και πρόσεξα το όνομα του Γιώργου Αρβανίτη. Ενθουσιάστηκα και σκέφτηκα πόσο όμορφο πρέπει να είναι αυτή η δουλειά» λέει.

Ο Γιώργος μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που ούτε ευνοούσε αλλά ούτε και απέτρεπε τη σινεφιλία, αν και ευρύτερα είχε σχέση με το σινεμά. Ο αδερφός του παππού του είχε το θερινό σινεμά Broadway, στην Αγίου Μελετίου, στην Κυψέλη, και θυμάται ότι, μικρός, πήγαινε πάντα εκεί όταν ερχόταν στην Αθήνα.

Πιστεύω ότι ο διευθυντής φωτογραφίας δεν πρέπει να δίνει τη δική του οπτική πάνω στο έργο αλλά να εμπλουτίζει την οπτική του σκηνοθέτη με τρόπο μη παρεμβατικό.

«Σίγουρα, στην αρχή, οι ταινίες του Αγγελόπουλου που παρακολουθούσα όσο εμένα στην Ισλανδία ενίσχυσαν την απόφασή μου να στραφώ προς τον κινηματογράφο. Λίγο αργότερα ήταν το "Άλογο του Τορίνο" του Bela Tar και ακόμα πιο μετά ο David Lynch. Τότε κατάλαβα ότι το σινεμά είναι ένα όνειρο» λέει ο Γιώργος, ο οποίος, όταν έμενε στην Ισλανδία, μίλαγε συχνά μέσω Skype με τον φίλο του τον Βασίλη (Κεκάτο) και του έστελνε τις φωτογραφίες που τραβούσε.

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
Βασίλης Κεκάτος και Γιώργος Βαλσαμής στις Κάννες.

«Θυμάμαι ότι του άρεσαν πολύ. Μου είχε πει, μάλιστα, ότι του θύμιζαν κινηματογραφικά πλάνα. Μια μέρα, εκεί που μιλάγαμε, μου είπε: "Γιατί δεν γίνεσαι διευθυντής φωτογραφίας, να κάνουμε μαζί τις ταινίες μου;". Έτσι κι έγινε τελικά. Μόλις γύρισα στην Ελλάδα αποφάσισα να ασχοληθώ με τη διεύθυνση φωτογραφίας και ξεκίνησα να σπουδάζω στη Σχολή Σταυράκου, ενώ παράλληλα άρχισα να δουλεύω ως βοηθός κάμερας σε διαφημιστικά. Δεν με ενδιέφερε ποτέ κάποιο άλλο πόστο στον κινηματογράφο, ήθελα μόνο να μπορώ να δημιουργώ εικόνες με κάποιον τρόπο» λέει.

Με τον Βασίλη ήταν, και είναι, αδελφικοί φίλοι. «Μεγαλώσαμε μαζί, ήμασταν συμμαθητές από το Γυμνάσιο. Ήμασταν φίλοι πολύ πριν υπάρξει καν η σκέψη να ασχοληθούμε με το σινεμά. Μπορεί ο ένας να καταλάβει τι σκέφτεται ο άλλος χωρίς καν να μιλήσουμε. Έχουμε κοινή αισθητική και κοινές αναφορές στο σινεμά. Τις περισσότερες ταινίες που έχω δει στη ζωή μου τις έχω δει μαζί με τον Βασίλη».

Φέτος, ο Γιώργος Βαλσαμής βραβεύτηκε για δεύτερη χρονιά (στη σειρά) για την ταινία του Σαμέχ Αλαά, ενώ συμμετείχε και με μία ακόμα ταινία, το «The last ferry from Grass Island», του Linhan Zhang από το Χονγκ Κονγκ, στο τμήμα Cinéfondation.

«Είναι μοναδικό το συναίσθημα όταν βλέπεις ταινίες στις οποίες συμμετέχεις να κερδίζουν βραβεία στο μεγαλύτερο φεστιβάλ του κόσμου. Με γεμίζει χαρά, συγκίνηση και αυτοπεποίθηση ότι ίσως καταφέρω να κάνω κι άλλες ταινίες σε άλλα μέρη του πλανήτη, κάτι που ήταν και είναι πάντα το όνειρό μου» λέει ο ίδιος.

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
The Last Ferry from Grass Island

Για τον Γιώργο η διεύθυνση φωτογραφίας είναι η οπτικοποίηση του οράματος του εκάστοτε σκηνοθέτη. «Να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι την ατμόσφαιρα της ταινίας, τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών και να τα αποτυπώνεις με τη βοήθεια του φωτός και του κάδρου. Αυτό είναι το πιο καλλιτεχνικό κομμάτι της διεύθυνσης φωτογραφίας. Το τεχνικό κομμάτι περιλαμβάνει τόσο πολλά, που δεν μπορούσα καν να φανταστώ όταν ξεκινούσα».

Τον Σαμέχ Αλαά, από την άλλη, τον γνώρισε πριν από 3-4 χρόνια στην Πολωνία, μέσω του Βασίλη. «Γίναμε αμέσως φίλοι. Λέγαμε συνέχεια να κάνουμε μια ταινία μαζί, καθώς μοιραζόμαστε την ίδια οπτική πάνω στο σινεμά και έχουμε τις ίδιες αναφορές. Ύστερα από αρκετές αναβολές τα καταφέραμε, τον περασμένο Φεβρουάριο στο Κάιρο. Ήταν μία από τις ωραιότερες εμπειρίες της ζωής μου. Ο Σαμέχ είναι ένας υπέροχος άνθρωπος και σκηνοθέτης με το δικό του όραμα και αγνή αγάπη για τον κινηματογράφο» λέει ο Γιώργος, εξηγώντας ότι η ταινία ανήκει στο είδος του road-trip.

«Όπως λέει και ο Σαμέχ, είναι το ταξίδι που κάνει ο Adam για να συναντήσει για τελευταία φορά τον άνθρωπο που αγαπάει, ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο που βρίσκει στον δρόμο του. Είναι μια ταινία για την αγάπη σε μια χώρα που έχει οριοθετήσει αυστηρά τις σχέσεις μεταξύ των αγοριών και των κοριτσιών».

Ο Γιώργος αυτό το διάστημα δεν βρίσκεται στην Αθήνα αλλά στην Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβρη μένει στην Ταϊπέι και εργάζεται πάνω σε μια μεγάλου μήκους ταινία. «Βρισκόμαστε στο στάδιο της προ-παραγωγής και ξεκινάμε γυρίσματα σύντομα. Ο τίτλος της ταινίας είναι "American Girl", σκηνοθέτις είναι η Fiona Feng Roan και παραγωγός ο Clifford Miu. Γνώρισα τη Fiona και τον Clifford το Αύγουστο του 2019 στο Χονγκ Κονγκ, στα γυρίσματα του "The last ferry from Grass Island" του Linhan Zhang, στο οποίο συμμετείχαν και οι δύο ως παραγωγοί.

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
Οι επιπτώσεις στο σινεμά είναι τρομακτικές και πιστεύω ότι, όταν καταφέρουμε να βγούμε από αυτό, πολλά πράγματα θα έχουν αλλάξει.

— Πώς είναι η εμπειρία τού να εργάζεσαι πάνω σε μια κινηματογραφική παραγωγή εν μέσω πανδημίας;

Να πω την αλήθεια, εδώ στην Ταϊβάν δεν έχει μεγάλη διαφορά με πριν. Προ ολίγων ημερών έφτασαν τις 200 μέρες χωρίς ούτε ένα κρούσμα, οπότε, στο κομμάτι της παραγωγής και των γυρισμάτων όλα κυλούν όπως πριν. Το μετά δεν ξέρω πώς θα είναι, και εννοώ τη φεστιβαλική πορεία και την κινηματογραφική διανομή.

— Με ποιον τρόπο έχει πληγεί η παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή λόγω της πανδημίας;

Οι επιπτώσεις στο σινεμά είναι τρομακτικές και πιστεύω ότι, όταν καταφέρουμε να βγούμε από αυτό, πολλά πράγματα θα έχουν αλλάξει. Το πιο λυπηρό για μένα είναι οι κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες. Έχει χαθεί το βασικό κίνητρο για να κανείς ταινίες, καθώς δεν μπορούν να υπάρξουν πλέον μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον, την κινηματογραφική αίθουσα.

— Ποιο είναι πιο σημαντικό: να αρέσουν οι ταινίες στους κριτικούς κινηματογράφου και να βραβεύονται ή να αρέσουν στο κοινό;

Κατά την προσωπική μου άποψη, και τα δύο είναι σημαντικά, για διαφορετικούς λόγους. Να αρέσουν στο κοινό είναι το πιο σημαντικό για μένα. Είναι ο λόγος που κάνουμε σινεμά, για να βλέπει ο κόσμος τις ταινίες. Το να βραβεύονται οι ταινίες, από την άλλη, σου δίνει τη δυνατότητα να κανείς κι άλλες, που με τη σειρά τους μπορεί να αρέσουν στο κοινό. Μια ισορροπία μεταξύ των δύο είναι το ιδανικό.

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
I am afraid to forget your face

— Υπάρχουν κάποιοι διευθυντές φωτογραφίας ή σκηνοθέτες που έχουν καθορίσει την αισθητική σου;

Από διευθυντές φωτογραφίας, θα έλεγα τον Robby Muller, για τη χρήση του χρώματος και την αποτύπωση της Αμερικής με τη δική του μοναδική ματιά – το «Paris, Texas» είναι η αγαπημένη μου ταινία. Τον Γιώργο Αρβανίτη, καθώς ήταν η πρώτη μου επαφή με τη διεύθυνση φωτογραφίας και η δουλειά του με έκανε  να γνωρίσω έναν νέο κόσμο που δεν ήξερα ότι υπήρχε. Τον Robbie Ryan, για την κίνηση της κάμερας στο χέρι και γιατί κάθε ταινία που κάνει είναι διαφορετική από την προηγούμενη. Από σκηνοθέτες μου αρέσουν ο Carlos Reygadas, για τους κόσμους που δημιουργεί, ο David Lynch, για το ονειρικό του σινεμά, και ο Paul Thomas Anderson, γιατί η καρδιά μου χτυπάει δυνατά κάθε φορά που βλέπω ταινία του.

— Πιστεύεις ότι ένας διευθυντής φωτογραφίας πρέπει να εργάζεται πάνω στο όραμα του σκηνοθέτη ή να δίνει τη δική του οπτική πάνω στο έργο;

Όλα ξεκινάνε με το όραμα του σκηνοθέτη, αυτό είναι η βάση για οτιδήποτε θα ακολουθήσει. Αν έχεις να προτείνεις πράγματα, είναι πάντα ευπρόσδεκτα, τουλάχιστον αυτό έχω συναντήσει εγώ. Κάποια γίνονται δεκτά και κάποια όχι, αυτή είναι η δημιουργική διαδικασία κι αυτός πρέπει να είναι ο ρόλος του διευθυντή φωτογραφίας κατά την προσωπική μου άποψη. Πιστεύω ότι ο διευθυντής φωτογραφίας δεν πρέπει να δίνει τη δική του οπτική πάνω στο έργο αλλά να εμπλουτίζει την οπτική του σκηνοθέτη με τρόπο μη παρεμβατικό. Μπορείς να έχεις την προσωπική σου αισθητική όσον αφορά τη φωτογραφία, αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι να την αλλάζεις κάθε φορά.

— Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που έχεις αντιμετωπίσει όσον αφορά τη δουλειά σου;

Πιστεύω ότι είμαι από τους τυχερούς ανθρώπους και δεν έχω αντιμετωπίσει μεγάλες δυσκολίες στη δουλειά μου. Είχα πάντα ανθρώπους που με στήριζαν, από τα πιο μικρά πράγματα μέχρι τα πιο σημαντικά, και εμπιστεύτηκαν έναν άνθρωπο να κάνει μια ταινία, ενώ δεν είχε κάνει ποτέ ξανά.

— Πες μου μια ταινία που παρακολούθησες τελευταία και σε έχει αγγίξει.

Το «Rebels of the neon god» του Tsai Ming Liang. Eίδα την ταινία και μετά περπάτησα στην περιοχή όπου γυρίστηκε, εδώ, στην Ταϊπέι. 

Γιώργος Βαλσαμής: Δυο λόγια με τον νεαρό διευθυντή φωτογραφίας που έχει πάρει δύο Xρυσούς Φοίνικες Facebook Twitter
Ταϊπέι
Οθόνες
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κεκάτος: «Είναι ολοφάνερο ότι μας έχουν στο φτύσιμο»

Οθόνες / Βασίλης Κεκάτος: «Είναι ολοφάνερο ότι μας έχουν στο φτύσιμο»

Ο ορμητικός σκηνοθέτης που βραβεύτηκε με Χρυσό Φοίνικα μιλά για τη μεθυστική του εμπειρία στις Κάννες, τη μικροψυχία όσων είπαν ότι εκμεταλλεύτηκε τα queer θέματα, το γεγονός ότι δεν έχει φράγκο στα 28 του χρόνια και ότι γράφει το υπουργείο Πολιτισμού στ΄ αρχ... του!
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Motorway 65: Ο αυτοκινητόδρομος που οδηγεί την Εύη Καλογηροπούλου στο Φεστιβάλ των Καννών

Οθόνες / Motorway 65: Ο αυτοκινητόδρομος που οδηγεί την Εύη Καλογηροπούλου στο Φεστιβάλ των Καννών

Η εικαστικός και κινηματογραφίστρια διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα με μια ταινία μικρού μήκους που μιλά γι’ αυτά που ενώνουν και χωρίζουν τους κατοίκους της Ελευσίνας.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς»: Δείτε τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα ταινία του Βασίλη Κεκάτου

Lifo Picks / «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς»: Δείτε τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα ταινία του Βασίλη Κεκάτου

Η μικρού μήκους ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο 72ο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών συμμετέχει στο παγκόσμιο online φεστιβάλ «We Are One».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ