Εξαιρετικές ταινίες για δροσερές καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές

Εξαιρετικές ταινίες για δροσερές καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές Facebook Twitter
«Before Sunrise» από την τριλογία του του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ.
0



ΙΣΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
προβολών σε θερινά σινεμά και άλλα open air σημεία επιφυλάσσει το φετινό καλοκαίρι στους Αθηναίους σινεφίλ, καθώς, πέρα από την πληθώρα νέων ταινιών και επανεκδόσεων που θα κυκλοφορήσουν, όπως κάθε χρόνο, σε κανονική διανομή, έχουν ανακοινωθεί πολλές special βραδιές με θεματικές προβολές που αξίζει να βάλουμε στο ημερολόγιό μας.

Αυτές τις μέρες ξεκινά το αφιέρωμα που έχει ετοιμάσει η Ταινιοθήκη στο κινηματογραφικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό ετών από τη γέννησή του. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει την ταινία Το κανόνι και το αηδόνι (23/6), που σκηνοθέτησε ο ίδιος σε συνεργασία με τον αδερφό του Γιώργο Καμπανέλλη, καθώς και ταινίες των οποίων υπογράφει το σενάριο, είτε μόνος είτε σε συνεργασία, ή που βασίστηκαν σε δικό του θεατρικό έργο: τη Στέλλα του Μιχάλη Κακογιάννη (25/6), το Ποτάμι του Νίκου Κούνδουρου (26/6), την Έβδομη μέρα της δημιουργίας του Βασίλη Γεωργιάδη (27/6) κ.ά. Όλες οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στο θερινό Λαΐς της Ταινιοθήκης.

Η έτερη ρετροσπεκτίβα που μόλις ξεκίνησε και θα τρέχει τις Δευτέρες ως τις 25/7, αυτή στο έργο του Νίκου Νικολαΐδη με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από τον θάνατό του, διεξάγεται στο θερινό Στέλλα της Κυψέλης. Θα προβληθούν σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες όλες οι μεγάλου μήκους ταινίες της φιλμογραφίας του που περιλαμβάνει θρυλικούς τίτλους: Singapore Sling και Πρωινή Περίπολος (27/6), Γλυκιά Συμμορία (4/7) και Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα (25/7).

ΚΥΡΙΑΚΗ Εξαιρετικές ταινίες για δροσερές καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές Facebook Twitter
«Ποτάμι» του Νίκου Κούνδουρου.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού διεξάγεται το 12ο Athens Open Air Film Festival, το θερινό συμπλήρωμα στις Νύχτες Πρεμιέρας που έχει εδραιωθεί πλέον και διοργανώνει δωρεάν προβολές σε μερικά από τα πιο δροσερά και αγαπημένα locations της πόλης. Μάλιστα φέτος το φεστιβάλ μεγαλώνει και επεκτείνεται σε προβολές στη Μύκονο και στη Σέριφο. Δείτε το συνολικό πρόγραμμα και σημειώστε στο καλεντάρι σας τις ταινίες που σας ενδιαφέρουν για να εξασφαλίσετε εγκαίρως τη θέση σας μέσω της δωρεάν ηλεκτρονικής προκράτησης, όταν αυτή ανοίγει κάθε φορά, γιατί οι θέσεις εξαντλούνται συνήθως σε χρόνο dt!

Μερικά από τα φετινά highlights περιλαμβάνουν το Ζαμπρίσκι Πόιντ του Μικελάντζελο Αντονιόνι (27/6, Κήπος Ιταλικής Πρεσβείας), την επετειακή προβολή για τα εξήντα χρόνια από την πρεμιέρα της Λολίτας του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (1/7, ΑΒ στα Πατήσια) και τον σινεμαραθώνιο back-to-back προβολών της τριλογίας «Before» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight, 29/7, Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνος).

Το 12ο AOAFF έχει ετοιμάσει επίσης ωραιότατες βραδιές σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο και το 6ο Θερινό Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου: Έτσι θα προβληθούν στους πανέμορφους και πάντα δροσερούς κήπους της Γαλλικής Σχολής Αθηνών στο Κολωνάκι οι ταινίες Η Μεγάλη Χίμαιρα του Ζαν Ρενουάρ (5/7), Καλοκαιρινό Φως του Ζαν Γκρεμιγιόν (12/7), Οπωσδήποτε την Κυριακή! του Φρανσουά Τριφό (21/7) και Οι Ομπρέλες του Χερβούργου του Ζακ Ντεμί (30/8). Επιπλέον, με αφορμή την Εθνική Γιορτή της Γαλλίας θα γίνει μια ειδική προβολή στις 14/7 της ταινίας Αταλάντη του Ζαν Βιγκό στο Λαΐς της Ταινιοθήκης.

Εξαιρετικές ταινίες για δροσερές καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές Facebook Twitter
«Οι Ομπρέλες του Χερβούργου» του Ζακ Ντεμί

Ακόμα μία συνεργασία που αναμένουμε με ανυπομονησία είναι εκείνη μεταξύ του AOAFF και του Midnight Express, της κινηματογραφικής λέσχης μεταμεσονύκτιων προβολών που διοργανώνει ο κριτικός κινηματογράφου και συνεργάτης της LiFO Άκης Καπράνος στη Ριβιέρα. Στις 23/7 θα πραγματοποιηθεί στο πιο ιδανικό spot, το Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας στην Πεντέλη, η επετειακή προβολή για τα τριάντα χρόνια από την πρεμιέρα του Δράκουλα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, μίας από τις πιο αγαπημένες ταινίες τρόμου των ’90s. Η συγκεκριμένη προβολή θα ξεκινήσει σε ώρα AOAFF (21:30) και όχι Midnight Express, αν και πλέον οι προβολές του Midnight θα ξεκινούν κι εκείνες νωρίτερα, στις 23:00, εξαιτίας ενός νέου ΦΕΚ που υποχρεώνει τα θερινά να κλείνουν στη 1:15 μετά τα μεσάνυχτα.

Έτσι, στο ανανεωμένο, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, πρόγραμμα του Ιουλίου του Midnight Express σημειώνουμε επίσης την «Bad movie night» (1/7) με την προβολή του υπερκάλτ Ninja III: The Domination, την Απόδραση από τη Νέα Υόρκη του Τζον Κάρπεντερ (8/7) και το Withnail and I του Μπρους Ρόμπινσον (22/7), μία από τις κορυφαίες στιγμές του βρετανικού σινεμά των ’80s. Όλες οι προβολές πραγματοποιούνται, κλασικά, στη Ριβιέρα.

Εξαιρετικές ταινίες για δροσερές καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές Facebook Twitter
«Δράκουλας» του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Στο αγαπημένο θερινό των Εξαρχείων, όμως, επιστρέφει για εντέκατη χρονιά και το «Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι», η πολύ προσεκτικά επιμελημένη εβδομάδα προβολών που ετοιμάζει κάθε χρόνο ο κριτικός κινηματογράφου και δημιουργός του site freecinema.gr Ηλίας Φραγκούλης (14-20/7). Το φετινό πρόγραμμα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα, όμως και φέτος θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε δύο διαφορετικές ταινίες κάθε βράδυ και οι επιλογές θα κυμαίνονται από τη δεκαετία του ’40 έως του ’80. Οι περισσότερες από αυτές σπανίως έχουν προβληθεί σε σινεμά της Ελλάδας ή δεν προβληθεί εδώ και πολλά χρόνια – είναι πάγιος σκοπός του Φραγκούλη η συγκεκριμένη εβδομάδα προβολών να λειτουργεί και «εκπαιδευτικά» για το νεότερο σινεφίλ κοινό. Έμφαση θα δοθεί φέτος στο πιο ψυχαγωγικό, χολιγουντιανό σινεμά που τόσο έχουμε ανάγκη.

Τέλος, ακόμα μία πρωτοβουλία της Πέγκυς Ρίγγα, της ιδιοκτήτριας της Ριβιέρας, μόλις ανακοινώθηκε και τη βρίσκουμε εξαιρετική: την τελευταία Δευτέρα καθενός από τους προσεχείς μήνες θα προβάλλεται μία μεγάλη (σε σημασία αλλά και σε διάρκεια) ταινία, αρχής γενομένης από το αριστούργημα Μπάρι Λίντον του Στάνλεϊ Κιούμπρικ (27/6). Η συνέχεια περιλαμβάνει τον Νονό II του Φράνσις Φορντ Κόπολα (25/7), τον Ελαφοκυνηγό του Μάικλ Τσιμίνο (29/8) και τον Γατόπαρδο του Λουκίνο Βισκόντι (26/9).

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βραβείο Κοινού LUX 2022: Τρεις Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, τρεις εξαιρετικά επίκαιρες ταινίες

EU Arts & Culture / Βραβείο Κοινού LUX 2022: Τρεις Ευρωπαίοι σκηνοθέτες, τρεις εξαιρετικά επίκαιρες ταινίες

Η LiFO βρέθηκε στο Στρασβούργο, παρακολούθησε από κοντά την τελετή απονομής του φετινού Βραβείου Κοινού LUX στο Ευρωκοινοβούλιο και συνομίλησε με τους σκηνοθέτες Σεμπάστιαν Μάιζε («Μεγάλη Απόδραση»), Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν («Flee») και Τζασμίλα Ζμπάνιτς («Κβο Βάντις, Άιντα;»).
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Κινηματογραφικός Καμπανέλλης: Αφιέρωμα στο κινηματογραφικό έργο του συγγραφέα με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του.

Πολιτισμός / Κινηματογραφικός Καμπανέλλης: Ένα αφιέρωμα της Ταινιοθήκης με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Ένα αφιέρωμα στο κινηματογραφικό έργο του πολυσχιδούς Έλληνα δημιουργού, θεατρικού συγγραφέα, στιχουργού, σεναριογράφου, δημοσιογράφου και ακαδημαϊκού Ιάκωβου Καμπανέλλη στην ταράτσα της Ταινιοθήκης.
THE LIFO TEAM
«Το τρίγωνο της θλίψης»: Είναι, τελικά, καλή η ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα;

Οθόνες / «Το τρίγωνο της θλίψης»: Είναι, τελικά, καλή η ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα;

Η νέα ταινία του Σουηδού Ρούμπεν Έστλουντ γυρίστηκε στη Χιλιαδού Εύβοιας, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και, όπως όλα δείχνουν, θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στα μέσα του Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ