Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους

Επιστροφή στο μέλλον: Η Αθήνα υποδέχεται drive-in κινηματογράφους Facebook Twitter
Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων.
0



ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η ΣΥΛΛΗΨΗ
της ιδέας του drive-in έγινε πριν από περίπου 90 χρόνια. Σε μια χώρα με αμέτρητες αχανείς εκτάσεις, το σχέδιο ήταν η χρησιμοποίηση μεγάλων ανοιχτών χώρων όπου ο θεατής θα έμπαινε με το αυτοκίνητό του και θα έβγαινε χωρίς να έχει χάσει κάτι από την απόλαυση μιας ταινίας σε μεγάλη οθόνη.

Η πραγματική επιτυχία του ξεκίνησε τη δεκαετία του '50, όταν έγινε αναπόσπαστο μέρος της καλοκαιρινής εξόδου των νέων, καθώς συνδύαζε πρακτικότατα το ρομαντικό ραντεβού με την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα που πρόσφερε το αυτοκίνητο. Με τα χρόνια το εμπορικό σινεμά μετακόμισε στα malls και ένα μεγάλο μέρος των drive-in είτε έγινε μια ρετρό ανάμνηση είτε συνδέθηκε με το σεξ, αυτό που γινόταν επί της οθόνης, εντός αυτοκινήτου ή και στα δύο.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν.

Στην Ελλάδα το γνωρίσαμε αργότερα, κατά τη δεκαετία του '70. Όμως, σε μια χώρα γεμάτη θερινά σινεμά, με πλήθος κόσμου να συρρέει σε αυτά όλο το καλοκαίρι, τα drive-in περιορίστηκαν από νωρίς ως αναγκαστικός προορισμός ερωτικών ταινιών και κρυφών ραντεβού το σύντομο διάστημα που διαρκούσαν, με τεράστιες οθόνες τοποθετημένες σε χωράφια, όπως αυτή στον δρόμο για τη Μαλακάσα, να θυμίζουν μέχρι σήμερα την ύπαρξή τους.

Μέχρι που ο κορωνοϊός και τα μέτρα ασφαλείας οδήγησαν ξαφνικά σε ακμή τα αμερικανικά drive-in, τους μοναδικούς κινηματογράφους που λειτουργούν αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, φέρνοντας στη χώρα μας μια συνήθεια του παρελθόντος που ταιριάζει με το social distancing του μέλλοντος.


Πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε μια μυστηριώδης σελίδα στο Διαδίκτυο με τίτλο ΑΘΕΝΣ ΝΤΡΑΪΒ-ΙΝ, που πραγματοποιεί αντίστροφη μέτρηση μέχρι τα μεσάνυχτα της 1ης Ιουνίου και προσφέρει ένα πεδίο όπου μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο newsletter. Οι υπεύθυνοι της σελίδας μάς είπαν πως θα ανακοινώσουν περισσότερα πολύ σύντομα και ότι η εγγραφή στο newsletter θα έχει αντίκρισμα πρακτικά, καθώς όσοι εγγραφούν θα έχουν πρόσβαση στα πρώτα εισιτήρια που θα διατεθούν στο κοινό, όπως και δυνατότητα αγοράς VIP Packages.


Σχεδόν ταυτόχρονα, ο δήμαρχος Γλυφάδας, κ. Γιώργος Παπανικολάου, δημοσιοποίησε στα social media τις πυρετώδεις προετοιμασίες του Drive-in Φεστιβάλ στην καταπράσινη περιοχή του Γκολφ Γλυφάδας. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον ίδιο ανέφερε πως η ιδέα προέκυψε στην προσπάθεια προσαρμογής των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει κάθε καλοκαίρι ο δήμος στα νέα δεδομένα και την ευκαιρία αξιοποίησης μιας μεγάλης και ήσυχης έκτασης πρασίνου που υπάρχει στην περιοχή.

«Θα φιλοξενήσουμε προβολές ταινιών, νέων και κλασικών, όπως και θεατρικές παραστάσεις αλλά και συναυλίες. Είμαστε σε συνεννόηση ώστε να ανακοινώσουμε σύντομα όλο το πρόγραμμα. Οι εκδηλώσεις θα είναι και φέτος δωρεάν για το κοινό και, αντί εισιτηρίου, θα συγκεντρώσουμε τρόφιμα και φάρμακα για τις κοινωνικές μας δομές. Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε ποτέ κάτι τέτοιο σε εντελώς ανοιχτό χώρο, γιατί θα λειτουργούσε εις βάρος κάθε παράστασης. Το Γκολφ δίνει τη δυνατότητα ελέγχου και ο χώρος που θα έχουμε θα δίνει τη δυνατότητα άνετης εισόδου και εξόδου σε 180-200 αυτοκίνητα. Παράλληλα, φτιάχνουμε μια ιστοσελίδα απ' όπου ο κόσμος θα προμηθεύεται το δωρεάν εισιτήριό του διαδικτυακά, ώστε να αποτρέψουμε οποιαδήποτε συμφόρηση. Θα ξεκινήσουμε μέσα στον Ιούνιο, με στόχο να έχουμε στην έναρξη ένα event με κλασικά αυτοκίνητα μέσα στον χώρο» ανέφερε ο κ. Παπανικολάου.


Παράλληλα με τις δύο αυτές απόπειρες, προβολές drive-in θα περιλαμβάνονται και στις δράσεις του 10ου Athens Open Air Film Festival, το οποίο οργανώνεται αυτόν τον καιρό και σύντομα θα ανακοινώσει το πρόγραμμα με τις αγαπημένες κλασικές ταινίες που παρουσιάζει κάθε καλοκαίρι.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ