Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν πέρσι στη Γάζα

Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν στη Γάζα κατά τους ενδεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών τον Μάιο του 2021 Facebook Twitter
Στο ντοκιμαντέρ θα εναλλάσσονται εικόνες από χαρούμενες στιγμές των παιδιών με εικόνες από τον τραγικό χαμό τους.
0

O ΜΑΪΚΛ ΓΟΥΙΝΤΕΡΜΠΟΤΟΜ είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς σκηνοθέτες που εργάζονται στη βιομηχανία σήμερα. Από το 1995, που ξεκίνησε την κινηματογραφική του πορεία, κάνει τουλάχιστον μία ταινία τον χρόνο.

Πρόκειται για έναν δημιουργό με πολλά πρόσωπα. Υπάρχει ο Γουίντερμποτομ των The Trip με τους Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον, ενός sui generis έργου εν εξελίξει που συνδυάζει την κωμωδία με τον υπαρξισμό. Υπάρχει ο πειραματικός σκηνοθέτης των 24 Hour Party People και 9 Songs. Υπάρχει και ο Γουίντερμποτομ του The Road to Guantanamo και A Mighty Heart που σκύβει πάνω από τις σκοτεινές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας.

Το ντοκιμαντέρ θα ξεκινήσει με εικόνες των βομβαρδισμών, όπως μεταδόθηκαν από τη βρετανική τηλεόραση, και στη συνέχεια θα μεταφερθούμε στη Γάζα, όπου ο Γουίντερμποτομ θα αφηγηθεί τη στρατιωτική επιχείρηση μέρα προς μέρα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά που σκοτώθηκαν κάθε μέρα, μέσα από συνεντεύξεις με είκοσι οκτώ οικογένειες. 

Aυτή η προσωπικότητα του Γουίντερμποτομ υπερίσχυσε και κατέστη ικανή να τον επαναδραστηριοποιήσει σε μια συνήθεια που διέκοψαν η πανδημία και οι συνεχόμενες καραντίνες.

Όχι ότι παρέμεινε ανενεργός στο μεσοδιάστημα. Έγραψε ένα βιβλίο, γύρισε και μια σειρά για τους πρώτους μήνες της πανδημίας με τον Κένεθ Μπράνα στον ρόλο του Μπόρις Τζόνσον. Από το σινεμά, όμως, έκανε ένα μικρό διάλειμμα, μέχρι που βρήκε το επόμενο θέμα του για να επιστρέψει.

Η νέα του ταινία λέγεται Eleven days in May –σαφής η αναφορά του τίτλου στο Seven days in May του Τζον Φρανκενχάιμερ– και πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν τον Μάιο του 2021 κατά τους εντεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών στη Γάζα. Τουλάχιστον εξήντα από τα περίπου διακόσια θύματα Παλαιστινίων ήταν παιδιά, με τον ακριβή αριθμό να παραμένει ανεξακρίβωτος.

Το ντοκιμαντέρ θα ξεκινήσει με εικόνες των βομβαρδισμών, όπως μεταδόθηκαν από τη βρετανική τηλεόραση, και στη συνέχεια θα μεταφερθούμε στη Γάζα, όπου ο Γουίντερμποτομ θα αφηγηθεί τη στρατιωτική επιχείρηση μέρα προς μέρα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά που σκοτώθηκαν κάθε μέρα, μέσα από συνεντεύξεις με είκοσι οκτώ οικογένειες. 

«Θέλαμε να το κρατήσουμε όσο πιο απλό γινόταν, να είναι σαν φωτογραφικό άλμπουμ», επισημαίνει ο Γουίντερμποτομ στην «Guardian».

Αρωγός στην προσπάθεια του Βρετανού σκηνοθέτη ήταν ένας ντόπιος κινηματογραφιστής που συν-σκηνοθετεί το ντοκιμαντέρ, ο Μοχάμεντ Σαγουάφ. Σύμφωνα με τον Σαγουάφ, αρχικά οι οικογένειες των παιδιών που σκοτώθηκαν αρνήθηκαν να πάρουν μέρος. «Τους εξηγήσαμε ότι το παιδί τους δεν είναι ένας αριθμός, ότι θέλαμε να δείξουμε πως ήταν άνθρωποι που είχαν όνειρα και επιθυμίες και μια μέρα έπαψαν να υπάρχουν, έτσι άδικα», επισήμανε ο Σαγουάφ.

«Οι άνθρωποι αυτοί είναι τόσο καταβεβλημένοι από τη θλίψη, που δεν έχουν πια το κουράγιο ούτε να οργιστούν, μου έκανε εντύπωση πόσο ήρεμοι ήταν. Η ερώτησή μας που τους δυσκόλεψε περισσότερο δεν ήταν αυτή για τον θάνατο των παιδιών τους αλλά εκείνη για τα όνειρά τους, για το τι θα τους επιφύλασσε το μέλλον αν δεν είχαν σκοτωθεί κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών».

Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν στη Γάζα κατά τους ενδεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών τον Μάιο του 2021 Facebook Twitter
«Ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τον θάνατο στην περιοχή είναι διαφορετικός σε σχέση με την πατρίδα μου, τη Μεγάλη Βρετανία», διευκρινίζει ο Γουίντερμποτομ.

Στο ντοκιμαντέρ θα εναλλάσσονται εικόνες από χαρούμενες στιγμές των παιδιών με άλλες από τον τραγικό χαμό τους. «Ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τον θάνατο στην περιοχή είναι διαφορετικός σε σχέση με την πατρίδα μου, τη Μεγάλη Βρετανία», διευκρινίζει ο Γουίντερμποτομ.

«Η έννοια της μνήμης και της υπενθύμισης είναι πιο ορατή. Αν αφορούσε παιδιά που σκοτώθηκαν στη χώρα μου, οι οικογένειές τους δεν θα συναινούσαν να χρησιμοποιήσουμε φωτογραφίες από τον θάνατό τους. Το μεγαλύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ μου απαρτίζεται από ενήλικες που θυμούνται πράγματα που αγαπούσαν στο παιδί τους. Υπάρχει και ένα 10% που αφορά τον θάνατο αυτών των παιδιών, όμως, και ο θάνατος ενός παιδιού είναι σοκαριστικός και θα πρέπει να δείχνει σοκαριστικός – θα έπρεπε να μας σοκάρει όταν βλέπουμε ένα παιδί να σκοτώνεται έτσι».

Τόσο ο Γουίντερμποτομ όσο και ο Γουασάφ επισήμαναν ότι ήθελαν να δείξουν την αντίθεση ανάμεσα στον θάνατο και τη ζωή και να αποτυπώσουν τη μεγαλύτερη παράπλευρη απώλεια ενός πολέμου, το μέλλον αυτών των παιδιών.

Το ντοκιμαντέρ αφηγείται η Κέιτ Γουίνσλετ, που είχε συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη στο Jude (1996), ενώ τη μουσική υπογράφει ο Μαξ Ρίχτερ, ο οποίος έρχεται για συναυλία στη χώρα μας φέτος τον Ιούνιο. Στην Αγγλία θα ξεκινήσει να προβάλλεται στις 6 Μαΐου, στη χώρα μας ακόμα δεν έχει λάβει διανομή.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παλαιστινιακό: Ένας αιώνας αιματηρής σύγκρουσης - Πώς φτάσαμε ως εδώ

Διεθνή / Παλαιστινιακό: Ένας αιώνας σύγκρουσης - Πώς και γιατί φτάσαμε ως εδώ

Σαν σήμερα, το 1948, ο Νταβίντ Μπεν Γκουριόν ανακοίνωνε την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ. Ήταν ένα ορόσημο στη σχεδόν αιωνόβια κρίση μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων που φτάνει ως το σήμερα.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ