Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν πέρσι στη Γάζα

Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν στη Γάζα κατά τους ενδεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών τον Μάιο του 2021 Facebook Twitter
Στο ντοκιμαντέρ θα εναλλάσσονται εικόνες από χαρούμενες στιγμές των παιδιών με εικόνες από τον τραγικό χαμό τους.
0

O ΜΑΪΚΛ ΓΟΥΙΝΤΕΡΜΠΟΤΟΜ είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς σκηνοθέτες που εργάζονται στη βιομηχανία σήμερα. Από το 1995, που ξεκίνησε την κινηματογραφική του πορεία, κάνει τουλάχιστον μία ταινία τον χρόνο.

Πρόκειται για έναν δημιουργό με πολλά πρόσωπα. Υπάρχει ο Γουίντερμποτομ των The Trip με τους Στιβ Κούγκαν και Ρομπ Μπράιντον, ενός sui generis έργου εν εξελίξει που συνδυάζει την κωμωδία με τον υπαρξισμό. Υπάρχει ο πειραματικός σκηνοθέτης των 24 Hour Party People και 9 Songs. Υπάρχει και ο Γουίντερμποτομ του The Road to Guantanamo και A Mighty Heart που σκύβει πάνω από τις σκοτεινές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας.

Το ντοκιμαντέρ θα ξεκινήσει με εικόνες των βομβαρδισμών, όπως μεταδόθηκαν από τη βρετανική τηλεόραση, και στη συνέχεια θα μεταφερθούμε στη Γάζα, όπου ο Γουίντερμποτομ θα αφηγηθεί τη στρατιωτική επιχείρηση μέρα προς μέρα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά που σκοτώθηκαν κάθε μέρα, μέσα από συνεντεύξεις με είκοσι οκτώ οικογένειες. 

Aυτή η προσωπικότητα του Γουίντερμποτομ υπερίσχυσε και κατέστη ικανή να τον επαναδραστηριοποιήσει σε μια συνήθεια που διέκοψαν η πανδημία και οι συνεχόμενες καραντίνες.

Όχι ότι παρέμεινε ανενεργός στο μεσοδιάστημα. Έγραψε ένα βιβλίο, γύρισε και μια σειρά για τους πρώτους μήνες της πανδημίας με τον Κένεθ Μπράνα στον ρόλο του Μπόρις Τζόνσον. Από το σινεμά, όμως, έκανε ένα μικρό διάλειμμα, μέχρι που βρήκε το επόμενο θέμα του για να επιστρέψει.

Η νέα του ταινία λέγεται Eleven days in May –σαφής η αναφορά του τίτλου στο Seven days in May του Τζον Φρανκενχάιμερ– και πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν τον Μάιο του 2021 κατά τους εντεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών στη Γάζα. Τουλάχιστον εξήντα από τα περίπου διακόσια θύματα Παλαιστινίων ήταν παιδιά, με τον ακριβή αριθμό να παραμένει ανεξακρίβωτος.

Το ντοκιμαντέρ θα ξεκινήσει με εικόνες των βομβαρδισμών, όπως μεταδόθηκαν από τη βρετανική τηλεόραση, και στη συνέχεια θα μεταφερθούμε στη Γάζα, όπου ο Γουίντερμποτομ θα αφηγηθεί τη στρατιωτική επιχείρηση μέρα προς μέρα, αφιερώνοντας χρόνο στα παιδιά που σκοτώθηκαν κάθε μέρα, μέσα από συνεντεύξεις με είκοσι οκτώ οικογένειες. 

«Θέλαμε να το κρατήσουμε όσο πιο απλό γινόταν, να είναι σαν φωτογραφικό άλμπουμ», επισημαίνει ο Γουίντερμποτομ στην «Guardian».

Αρωγός στην προσπάθεια του Βρετανού σκηνοθέτη ήταν ένας ντόπιος κινηματογραφιστής που συν-σκηνοθετεί το ντοκιμαντέρ, ο Μοχάμεντ Σαγουάφ. Σύμφωνα με τον Σαγουάφ, αρχικά οι οικογένειες των παιδιών που σκοτώθηκαν αρνήθηκαν να πάρουν μέρος. «Τους εξηγήσαμε ότι το παιδί τους δεν είναι ένας αριθμός, ότι θέλαμε να δείξουμε πως ήταν άνθρωποι που είχαν όνειρα και επιθυμίες και μια μέρα έπαψαν να υπάρχουν, έτσι άδικα», επισήμανε ο Σαγουάφ.

«Οι άνθρωποι αυτοί είναι τόσο καταβεβλημένοι από τη θλίψη, που δεν έχουν πια το κουράγιο ούτε να οργιστούν, μου έκανε εντύπωση πόσο ήρεμοι ήταν. Η ερώτησή μας που τους δυσκόλεψε περισσότερο δεν ήταν αυτή για τον θάνατο των παιδιών τους αλλά εκείνη για τα όνειρά τους, για το τι θα τους επιφύλασσε το μέλλον αν δεν είχαν σκοτωθεί κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών».

Ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τα παιδιά που σκοτώθηκαν στη Γάζα κατά τους ενδεκαήμερους βομβαρδισμούς των Ισραηλινών τον Μάιο του 2021 Facebook Twitter
«Ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τον θάνατο στην περιοχή είναι διαφορετικός σε σχέση με την πατρίδα μου, τη Μεγάλη Βρετανία», διευκρινίζει ο Γουίντερμποτομ.

Στο ντοκιμαντέρ θα εναλλάσσονται εικόνες από χαρούμενες στιγμές των παιδιών με άλλες από τον τραγικό χαμό τους. «Ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τον θάνατο στην περιοχή είναι διαφορετικός σε σχέση με την πατρίδα μου, τη Μεγάλη Βρετανία», διευκρινίζει ο Γουίντερμποτομ.

«Η έννοια της μνήμης και της υπενθύμισης είναι πιο ορατή. Αν αφορούσε παιδιά που σκοτώθηκαν στη χώρα μου, οι οικογένειές τους δεν θα συναινούσαν να χρησιμοποιήσουμε φωτογραφίες από τον θάνατό τους. Το μεγαλύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ μου απαρτίζεται από ενήλικες που θυμούνται πράγματα που αγαπούσαν στο παιδί τους. Υπάρχει και ένα 10% που αφορά τον θάνατο αυτών των παιδιών, όμως, και ο θάνατος ενός παιδιού είναι σοκαριστικός και θα πρέπει να δείχνει σοκαριστικός – θα έπρεπε να μας σοκάρει όταν βλέπουμε ένα παιδί να σκοτώνεται έτσι».

Τόσο ο Γουίντερμποτομ όσο και ο Γουασάφ επισήμαναν ότι ήθελαν να δείξουν την αντίθεση ανάμεσα στον θάνατο και τη ζωή και να αποτυπώσουν τη μεγαλύτερη παράπλευρη απώλεια ενός πολέμου, το μέλλον αυτών των παιδιών.

Το ντοκιμαντέρ αφηγείται η Κέιτ Γουίνσλετ, που είχε συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη στο Jude (1996), ενώ τη μουσική υπογράφει ο Μαξ Ρίχτερ, ο οποίος έρχεται για συναυλία στη χώρα μας φέτος τον Ιούνιο. Στην Αγγλία θα ξεκινήσει να προβάλλεται στις 6 Μαΐου, στη χώρα μας ακόμα δεν έχει λάβει διανομή.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παλαιστινιακό: Ένας αιώνας αιματηρής σύγκρουσης - Πώς φτάσαμε ως εδώ

Διεθνή / Παλαιστινιακό: Ένας αιώνας σύγκρουσης - Πώς και γιατί φτάσαμε ως εδώ

Σαν σήμερα, το 1948, ο Νταβίντ Μπεν Γκουριόν ανακοίνωνε την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ. Ήταν ένα ορόσημο στη σχεδόν αιωνόβια κρίση μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων που φτάνει ως το σήμερα.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ