Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του!

Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του! Facebook Twitter
5
Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του! Facebook Twitter
Με τον Κέισι είχαμε συζητήσει στ' αστεία πώς θα ήταν αν δεν ξαναπαίζαμε σε ταινίες. Βρήκαμε κωμική την ιδέα να αποσυρθεί ένας ηθοποιός στα 35 του χρόνια...

Χαίρομαι πολύ που σας γνωρίζω, επιτέλους!

Κι εγώ, αν και λυπάμαι που η γνωριμία μας γίνεται κάτω από τέτοιες περιστάσεις.


Γιατί το λέτε;

Μα, διότι θα ήταν καλύτερα να συναντιόμασταν κάπου αλλού να συζητήσουμε, παρά σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου.

Αυτό που με ξετρελαίνει στην ταινία είναι πως εξαρτάται κυρίως από το πώς τη «διαβάζει» κάθε θεατής ξεχωριστά. Έχω ακούσει τελείως διαφορετικές εκδοχές μέχρι στιγμής, από διαφορετικούς ανθρώπους.


Έχετε δίκιο, αν και η αφορμή είναι θαυμάσια. Μου άρεσε πολύ το «Έμφυτο Ελάττωμα», αν και δεν θα τολμούσα εύκολα να περιγράψω την πλοκή της ταινίας σε κάποιον που θα με ρωτούσε περί τίνος πρόκειται. Εσείς μπορείτε;

Όχι, αλλά αυτό που με ξετρελαίνει στην ταινία είναι πως εξαρτάται κυρίως από το πώς τη «διαβάζει» κάθε θεατής ξεχωριστά. Έχω ακούσει τελείως διαφορετικές εκδοχές μέχρι στιγμής, από διαφορετικούς ανθρώπους. Προσωπικά, δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα ταινίες που μπορείς να περιγράψεις πολύ άνετα. Πρόκειται για μια εμπειρία. Αν την παρακολουθήσεις όπως τη βιώνει ο Ντοκ, θα τη χαρείς. Αν προσπαθείς συνεχώς να την αποκωδικοποιήσεις, μπορεί και να σε τρελάνει.


Η χρονιά κατά την οποία εκτυλίσσεται η ταινία, δηλαδή το 1970, ήταν κρίσιμη για την ποπ κουλτούρα, και όχι μόνο: οι Beatles είχαν διαλυθεί, το Γούντστοκ αποτελούσε παρελθόν, το όνειρο έδινε τη θέση του στην παράνοια. Αυτό που λέω είναι αλήθεια, τελικά, ή μια εξιδανίκευση της πραγματικότητας;

Τι να πω, δεν ξέρω!


Δεν ήμασταν εκεί, αλλά τι υποθέτετε;

Από τη σκοπιά του φιλμ, ο συλλογισμός είναι αρκετά ακριβής. Το 1970 αποτέλεσε καμπή για πολλά ζητήματα. Επίσης, στα τέλη του '60 συνέβησαν πολιτικές δολοφονίες που προκάλεσαν σοκ και φόβο. Οι καιροί ήταν στ' αλήθεια ταραχώδεις. Και όλα αυτά, καθώς ο κόσμος έβγαινε από μια δεκαετία που αν ντυνόσουν με έναν συγκεκριμένο τρόπο και μιλούσες με μια συγκεκριμένη διάλεκτο, ήσουν αδελφός με τον συμπολίτη σου, ήσουν cool και μαζί θα αλλάζατε τον κόσμο. Τα βαριά ναρκωτικά, η κοκαΐνη και η ηρωίνη, προσγειώθηκαν απότομα στα νέα παιδιά και έμπαινες φυλακή αν σε έπιαναν με μια μικροποσότητα μαριχουάνας. Συνεπώς, ο ένας ρουφιάνευε τον άλλο για να σώσει το τομάρι του. Η παράνοια κυριάρχησε, αμέσως μετά την αδελφοσύνη. Κανείς δεν εμπιστευόταν τον διπλανό του, με τον οποίο μέχρι πρότινος συμφωνούσε στα συνθήματα της αγάπης και της ειρήνης. Αλλά, ειλικρινά, δεν ξέρω, δεν είμαι λόγιος ή πανεπιστημιακός και δεν ήμουν εκεί.

Το έμφυτο ελάττωμα του Joaquin Phoenix δεν είναι άλλο από το ταλέντο του! Facebook Twitter
Κανείς άλλος εκτός από τον Πολ δεν μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στη στιγμή. Αν παρατηρήσει μια χειρονομία ή μια κίνηση που τον ενδιαφέρει, θα επικεντρωθεί εκεί, σε αντίθεση με τον διάλογο, που βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνής. Ψάχνει πάντα να βρει κάτι που συναισθάνεται ως αυθεντικό...


Παρακολουθώντας το «I 'm still here» στο Φεστιβάλ Βενετίας, μου πέρασε από το μυαλό πως η καλλιτεχνική παγίδα που στήσατε με τον σκηνοθέτη της ταινίας, τον Κέισι Άφλεκ, ότι δηλαδή θα εγκαταλείπατε το σινεμά, μπορεί και να ίσχυε. Εσείς το σκεφτήκατε ποτέ σοβαρά; Εννοώ, να μην ξαναπαίξετε ποτέ στον κινηματογράφο;

Όχι. Με τον Κέισι είχαμε συζητήσει στ' αστεία πώς θα ήταν αν δεν ξαναπαίζαμε σε ταινίες. Βρήκαμε κωμική την ιδέα να αποσυρθεί ένας ηθοποιός στα 35 του χρόνια. Στα σπορ είναι κοινή πρακτική, γιατί το σώμα δεν αντέχει άλλο στην καταπόνηση. Ενώ αντιθέτως, ένας ηθοποιός «τραβάει» μέχρι να πεθάνει. Θεωρήσαμε πως έχει πλάκα το όλο θέμα...


Στον Πολ Τόμας Άντερσον έχετε δώσει τον εαυτό σας, την ψυχή σας, τώρα στο «Έμφυτο Ελάττωμα» αλλά και στο καταπληκτικό «The Master». Με δεδομένο πως είστε πιστός συνεργάτης κινηματογραφιστών που προφανώς θαυμάζετε, όπως ο Τζέιμς Γκρέι, τι το ιδιαίτερο επιφυλάσσει για σας η συνεργασία με τον Π.Τ. Άντερσον σε αυτά τα επικά φιλμ που σκηνοθετεί;

Θεέ μου, είναι τόσο πολλά. Μάλλον είναι θέμα της προσωπικότητάς του. Συμφωνώ με τα γούστα του στη μουσική και στην αισθητική. Επίσης, ο Πολ είναι ένας εξερευνητής. Τον ενδιαφέρουν ο κόσμος και οι άνθρωποι. Δεν εμφανίζεται με παγιωμένες απόψεις για το τι θέλει να κάνει, αλλά είναι περίεργος ως προς το τι μπορεί να βγει και να μεταδοθεί από την ομάδα ανθρώπων που συνιστούν τις ταινίες του.


Επομένως, είναι οργανωμένος, αλλά αφήνει χώρο να αναπνεύσει ο ηθοποιός, ως οργανικός συνεργάτης στις ταινίες του.

Ναι. Έχει αυτοπεποίθηση σε τέτοιο βαθμό, που αν και δεν γνωρίζει τι ακριβώς θα συμβεί μετά, μπορεί να προσαρμοστεί σε καταστάσεις που άλλοι σκηνοθέτες θα φοβόντουσαν. Κανείς άλλος εκτός από τον Πολ δεν μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια στη στιγμή. Αν παρατηρήσει μια χειρονομία ή μια κίνηση που τον ενδιαφέρει, θα επικεντρωθεί εκεί, σε αντίθεση με τον διάλογο, που βρίσκεται στο επίκεντρο της σκηνής. Ψάχνει πάντα να βρει κάτι που συναισθάνεται ως αυθεντικό. Ειδικά στο Master κυνηγούσε συνεχώς το καινούργιο, το ειλικρινές, το μοναδικό από τους χαρακτήρες. Αυτό δεν το έχω ξαναβρεί. Γι' αυτό και επιδιώκω να δουλεύω συχνά μαζί του.

Η ταινία Έμφυτο Ελάττωμα (Inherent Vice), σε σκηνοθεσία Πολ Τόμας Άντερσον, κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
Λάτρεψα το βιβλίο και περίμενα πως και πως την ταινία, ειδικά όταν είδα και το καστ. Όμως μέχρι στιγμής έχω διαβάσει αντιφατικές κριτικές. Επειδή δε θέλω να απογοητευτώ από κακή μεταφορά ενός βιβλίου που με ενθουσίασε, να δω την ταινία ή όχι; Κύριε Κουτσογιαννόπουλε απαντήστε μου!
Κατά την ταπεινή μου άποψη, ναι. Η σάτιρα και η πίκρα των Πίντσον και Άντερσον είναι συνυφασμένη για να λειτουργήσει σαν άσκπο έπος, ένα πολιτιστικό warp που ξεφούσκωσε άδοξα και αφομοιώθηκε σε κάτι τελείως διαφορετικό από τον αρχικό σκοπό της "κοινότητας". Τα πολλά πρόσωπα, ο ήλιος, η επιτραπέζια πλοκή, καμουφλάρουν την παράνοια. Και προσέξτε πώς φέρεται ο Άντερσον στον Πίντσον, χωρίς να αυτοπροδίδεται.