Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον; Facebook Twitter
O Μάικλ Τζάκσον στην Madison Square της Νέας Υόρκης τον Μάρτη του 1988. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΕΝΩ ΤΟ ΕΝΗΛΙΚΟ κοινό των κινηματογραφικών αιθουσών έχει μειωθεί μετά την πανδημία, ένα κινηματογραφικό υποείδος μοιάζει να έχει ακμάσει σε βαθμό που να μοιάζει σαν ένα franchise από μόνο του: η μουσική βιογραφία. Ορισμένες, όπως το Back to Black για την Έιμι Γουάινχαουζ ή το οικτρό I Wanna Dance With Somebody για την Γουίτνι Χιούστον, απέτυχαν παταγωδώς. Ήταν όμως οι εξαιρέσεις. Επιτυχίες όπως το A Complete Unknown (τουλάχιστον 150 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις παγκοσμίως και οκτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ) φαίνεται να διασφαλίζουν την προοπτική ότι κάθε εκπρόσωπος του ποπ και ροκ πανθέου κάποια στιγμή θα τύχει ανάλογης μεταχείρισης.

Ο αόριστος προσδιορισμός «κάποια στιγμή» φαίνεται να ταιριάζει ακόμα και σε πρότζεκτ που έχουν προγραμματιστεί προ καιρού, όπως η βιογραφική ταινία Michael, για τον Μάικλ Τζάκσον. Η ταινία του Antoine Fuqua θα έπρεπε να είχε ήδη κυκλοφορήσει – αρχικά είχε προγραμματιστεί να βγει τον Απρίλιο του 2025. Μετά από μια πρώτη αναβολή για τον προσεχή Οκτώβριο, η πρεμιέρα μετατοπιστεί για «κάποια στιγμή μέσα το 2026», με αιτιολογία ότι προστέθηκαν 22 ημέρες επιπλέον γυρισμάτων τον επόμενο μήνα. Δύο μήνες μετά την προβλεπόμενη κυκλοφορία της, το διάστημα αυτό των νέων γυρισμάτων είναι αρκετό για να προκύψει μια εντελώς διαφορετική ταινία.

Ο Μάικλ Τζάκσον άλλαξε την ιστορία της ποπ μουσικής όσο ζούσε και τώρα του δίνεται η ευκαιρία να αλλάξει την ιστορία των κινηματογραφικών μουσικών βιογραφιών από το υπερπέραν.

Το πλάνο φαίνεται τώρα να περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της ταινίας έτσι ώστε να προβληθεί σε δύο μέρη: το νέο υλικό θα χρησιμοποιηθεί για να επεκτείνει την ιστορία, η οποία –στο «πρώτο μέρος» της– θα σταματάει γύρω στο 1980 και το μεγάλο προσωπικό breakthrough του Μάικλ Τζάκσον με το άλμπουμ Off The Wall. Δηλαδή πριν από το Thriller, πριν από το Bad, και πολύ πριν από τις καταγγελίες του 1993 για παιδική κακοποίηση παιδιών, οι οποίες οδήγησαν σε έναν συμβιβασμό το 1994, πριν από μια ξεχωριστή δίκη για αντίστοιχες κατηγορίες το 2005.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ταινία περιλαμβάνει σκηνές με έναν από τους κατήγορους του Μάικλ Τζάκσον, ο διακανονισμός του οποίου με τους δικαιούχους του «βασιλιά της ποπ» περιλάμβανε τον όρο να μην συμπεριληφθεί σε οποιαδήποτε δραματοποίηση. Η επιμήκυνση της ταινίας σε δύο μέρη εξασφαλίζει στους δημιουργούς της περισσότερο χρόνο για να βρουν πώς να μην μπλέξουν σε νομικές ατραπούς.  

Και μόνο το γεγονός πάντως ότι περιλαμβάνονται αυτές οι κατηγορίες στην ταινία μοιάζει με εξαιρετικά τολμηρή κίνηση για ένα υποείδος που κατά κανόνα ευνοεί αποκλειστικά τις συμφωνημένες νομικά αφηγήσεις αμφίβολης συχνά αληθοφάνειας. Από την άλλη, δεν υπάρχει περίπτωση το καχύποπτο, υπερπροστατευτικό (και επικερδές) estate του Μάικλ Τζάκσον να έχει επικυρώσει μια βιογραφία που δεν παίρνει το μέρος του σ’ αυτές τις φριχτές κατηγορίες. Ο ηθοποιός που τον υποδύεται, για παράδειγμα, δύσκολα θα μπορούσε να είναι πιο «εγκεκριμένος» από τους κληρονόμους του, αφού πρόκειται για τον ανιψιό του, Τζααφάρ Τζάκσον.

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον; Facebook Twitter
Ο ανιψιός του Μάικλ Τζάκσον, Τζααφάρ Τζάκσον σε σκηνή από το «Michael». Φωτ.: Reddit

Η ιστορία του Τζάκσον διαθέτει τον παράγοντα του πρόωρου θανάτου σε συνδυασμό όμως με κατηγορίες και επιβαρυντικά στοιχεία πολύ πιο βαριά από το σπιράλ αυτοκαταστροφής της Χιούστον ή της Γουάινχαουζ. Ίσως αυτή να είναι η στρατηγική πίσω από την μετατροπή του Michael σε ένα έπος με δύο μέρη. Ανεξάρτητα από το τι μπορεί να περιέχει το δεύτερο μέρος (και φαίνεται ότι ούτε και ίδιοι οι δημιουργοί της ταινίας δεν γνωρίζουν αν και πώς θα εξελιχθεί), μια ταινία που τελειώνει λίγο μετά την κυκλοφορία του Off the Wall μπορεί να ξεφύγει από όλες τις δύσκολες καταστάσεις, πλασάροντας πάνω απ’ όλα τη νοσταλγία, το απόκοσμο ταλέντο του και την θριαμβευτική υπέρβαση των αντιξοοτήτων.

Στη συνέχεια, ένα δεύτερο μέρος (μια επιπλέον ταινία ουσιαστικά) μπορεί να προσφέρει την ψευδαίσθηση της υπεύθυνης διαχείρισης των καταγγελιών εναντίον του αείμνηστου σταρ. Στα χαρτιά, η ταινία έχει όλα τα στοιχεία ενός πιθανού φιάσκου. Επί της ουσίας όμως, μπορεί να αποδειχτεί κομβική, διαβρώνοντας περαιτέρω τα όρια μεταξύ της τέχνης της βιογραφίας και της «κληρονομικής» μπίζνας. Ο Μάικλ Τζάκσον άλλαξε την ιστορία της ποπ μουσικής όσο ζούσε και τώρα του δίνεται η ευκαιρία να αλλάξει την ιστορία των κινηματογραφικών μουσικών βιογραφιών από το υπερπέραν.

Με στοιχεία από The Guardian

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ