«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».
0

Στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου, η 46χρονη ηθοποιός αποκάλυψε μέσω του λογαριασμού της στο Instagram ότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας. «Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της. «Θέλω να παίξω ξανά με το γιο μου, θέλω να περπατήσω στο δρόμο».

Μερικούς μήνες αργότερα, κατάφερε να συγκινήσει και πάλι το κοινό, με την αγέρωχη εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair μετά τα Όσκαρ. Λίγες μέρες πριν, είχε μιλήσει και φωτογραφηθεί για το περιοδικό.


«Ο σκοπός εκείνης της ανάρτησης δεν ήταν να κάνω κάποια βαρυσήμαντη ανακοίνωση μιας δραματικής διάγνωσης» λέει σήμερα. Ειλικρινά – αφελώς ίσως – δεν μου είχε περάσει από το μυαλό ότι θα το τσιμπούσαν αμέσως τα ειδησεογραφικά μέσα. «Ξαφνικά, μετά απ' αυτό επανασυνδέθηκα με πολλά άτομα που νόμιζαν ότι θα τα τινάξω σύντομα», λέει με έντονη δόση μαύρου χιούμορ.

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με τον επτάχρονο γιο της, Άρθουρ

Από τότε έχει περάσει έναν Γολγοθά. Η κακή αντίδραση του οργανισμού της σε θεραπεία υψηλών δόσεων γλυκοκορτικοειδών , της έχει αφήσει έντονα κινητικά προβλήματα αναγκάζοντάς τη να χρησιμοποιεί μπαστούνι, ενώ πλέον μιλά με ένα τρέμουλο στη φωνή που θυμίζει «την Κάθριν Χέμπορν στη 'Χρυσή Λίμνη'», όπως λέει η ίδια χαριτολογώντας.

Η όρασή της επίσης έχει περιοριστεί ενώ το να ντυθεί «είναι ένας εφιάλτης». Το σώμα της αναδύει περίεργους ήχους – γογγυσμούς, κραυγές. Επειδή δεν μπορεί να σηκώσει τα χέρια της για να χτενιστεί, υιοθέτησε πρόσφατα ένα κοντοκουρεμένο "bob" στυλ με ξανθό βάψιμο.

Μοιάζει και ακούγεται πια τόσο διαφορετική ώστε ο επτάχρονος γιος της, ο Άρθουρ, κουλουριάζεται διαρκώς πλάι της. «Θέλει να βρίσκεται πιο κοντά στο σώμα μου, και καταλαβαίνω ότι θέλει επίσης να σιγουρευτεί ότι είμαι ακόμα το ίδιο άτομο. Κάναμε τόσα αθλητικά πράγματα μαζί. Τώρα σωριάζομαι διαρκώς μπροστά του».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό»

Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».

Δηλώνει επίσης ότι τα κίνητρά της για την πλήρη δημοσιοποίηση της κατάστασής της είναι πολλαπλά. Καταρχάς, θέλει να εμποδίσει άλλες γυναίκες να κάνουν τα ίδια λάθη που έκανε εκείνη σχετικά με την θεραπευτική αγωγή. «Με τον προηγούμενο γιατρό, παρίστανα τη γενναία, επειδή ήταν άντρας. Το παίρναμε στην πλάκα. Ήθελα να πιστεύει ότι πάω καλά, παρότι του έλεγα εν τέλει ότι 'έχω φτάσει στα όρια της κόπωσης, δεν μπορώ να κρατηθώ ξύπνια'. Μακάρι να με είχε πάρει σοβαρά. Έχω νιώσει πολλή ντροπή στη ζωή μου παλιότερα λόγω της ανώριμης συμπεριφοράς μου και της εξάρτησής μου από το αλκοόλ, ώστε ως μητέρα ήθελα να αποδείξω ότι είμαι γενναία και δυνατή. Λάθος».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της.

Η Σέλμα Μπλερ, η οποία βρέθηκε στο εξώφυλλο του Time ως «πρόσωπο της χρονιάς του 2017» μαζί με τις υπόλοιπες ηθοποιούς του Χόλιγουντ που κατήγγειλαν σεξουαλική κακοποίηση (στην περίπτωσή της εναντίον του σκηνοθέτη Τζέιμς Τόμπακ) σπάζοντας τη σιωπή για το ζήτημα, λέει ότι δεν περίμενε ότι η ειλικρίνειά της για την ανίατη πάθησή της θα συναντούσε τέτοια ανταπόκριση:

«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός

Καθώς δυσκολεύεται να κοιμηθεί τελευταία, προσπαθεί να απαντήσει σε όσο πιο πολλούς μπορεί από τους ανθρώπους που σχολιάζουν τις αναρτήσεις της. «Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός. Εντάξει, σίγουρα υπάρχει κι αυτό, για μένα όμως η εμπειρία μοιάζει πραγματικά με μια εξερεύνηση της ανθρώπινης κατάστασης».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Η εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair την περασμένη Κυραική μετά τα Όσκαρ

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα» καταλήγει στη συνέντευξή της στο Vanity Fair. «Είμαι καλά και αν μπορέσω να βοηθήσω κάποιον που υποφέρει από τέτοια ασθένεια να νιώσει πιο άνετα στο πετσί του, έχω καταφέρει περισσότερα από οτιδήποτε άλλο έχω κάνει στη ζωή μου».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ