The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει το ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία».
0

ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1997 και η πριγκίπισσα Νταϊάνα ερωτοτροπεί με τον Ντόντι Φαγέντ, στην κουπαστή του Jonikal, μιας θαλαμηγού που πλέει στα αστραφτερά νερά της Μεσογείου. Η Νταϊάνα του λέει ότι της αρέσουν οι άντρες με χείλη που έχουν «ακριβώς τη σωστή θερμοκρασία». «Τα δικά μου είναι στη σωστή θερμοκρασία;» την ρωτά ο Ντόντι κι εκείνη απαντά: «Δεν ξέρω, πρέπει να το ελέγξω».

Στη συνέχεια, το ζευγάρι φιλιέται, αγνοώντας ότι σε ένα σκάφος πιο πέρα βρίσκεται ο Μάριο Μπρένα, ένας επιδέξιος Ιταλός φωτογράφος, με μια κάμερα που ο μακρύς φακός της είναι στραμμένος πάνω τους.

Λίγες μέρες αργότερα, οι λήψεις του Μπρένα με την πριγκίπισσα και τον αγαπημένο της βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια κεντρική σκηνή του έκτου και τελευταίου κύκλου του βασιλικού δράματος του Netflix «The Crown» –η πρώτη δέσμη επεισοδίων έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη– και μια στιγμή που σηματοδότησε την έναρξη της φρενίτιδας των ταμπλόιντ γύρω από το ζεύγος, την οποία πολλοί κατηγορούν για τον τραγικό θάνατό του στις 31 Αυγούστου 1997, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι, καθώς καταδιωκόταν από τους παπαράτσι.

Ωστόσο, η απεικόνιση απέχει πολύ από την πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπρένα, στην πρώτη του συνέντευξη σε αγγλόφωνη εφημερίδα.

Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι.

Καταρχάς, το «The Crown» απεικονίζει τον Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, τον μεγιστάνα πατέρα του Ντόντι που πέθανε φέτος, να προσλαμβάνει ο ίδιος τον Μπρένα σε μια προσπάθεια να δημοσιοποιήσει τη σχέση της Νταϊάνα με τον γιο του και να πείσει το ζευγάρι να παντρευτεί. Ο Μπρένα όμως δηλώνει ότι αυτή η ιδέα είναι «παράλογη και εντελώς επινοημένη» και ότι κανείς δεν του «διέρρευσε» πληροφορίες σχετικά με το πού ακριβώς βρισκόταν η θαλαμηγός. Κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή, βρισκόταν, όπως λέει, στη Σαρδηνία κυνηγώντας φωτογραφίες διασημοτήτων και το γεγονός ότι έπεσε πάνω στην Νταϊάνα και τον Ντόντι ήταν απλώς «καθαρή και μεγάλη τύχη».

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Ο Μάριο Μπρένα στη Σαρδηνία αρχές της δεκαετίας του 2000.

Ο Μπρένα λέει σήμερα ότι την 1η Αυγούστου 1997 πλησίασε το γιοτ όπου βρισκόταν η Νταϊάνα με ένα φουσκωτό, αφού πέρασε για κάποια που γνώριζε την ξανθιά γυναίκα που τηλεφωνούσε στο πάνω κατάστρωμα. Καθώς πλησίαζε, συνειδητοποίησε έκπληκτος ότι επρόκειτο για την πριγκίπισσα. Αφού εντόπισε το ζευγάρι, ο Μπρένα είπε ότι πέρασε τις επόμενες ημέρες παρακολουθώντας το σκάφος, σκαρφαλώνοντας μάλιστα κάποια στιγμή σε έναν βράχο για να έχει καλύτερη θέα.

Από αυτή την υπερυψωμένη θέση, περίπου 400 μέτρα μακριά από την Νταϊάνα, τράβηξε αρκετές φωτογραφίες της Νταϊάνα και του Ντόντι αγκαλιασμένων. Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει στο ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία». Είχε επίσης απαθανατίσει μια εικόνα που «έλυσε τα προσωπικά και οικογενειακά μου προβλήματα», όπως λέει, σε μια εποχή που είχε πάρει πρόσφατα διαζύγιο και «δεν κολυμπούσε στο χρήμα».

Στις 10 Αυγούστου, η Sunday Mirror, η βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα, δημοσίευσε την εικόνα που τράβηξε ο Μπρένα στο πρωτοσέλιδό της. «Το φιλί» (The Kiss), έγραφε ο πηχυαίος τίτλος. Σύντομα, λέει ο Μπρένα, πουλούσε τις φωτογραφίες σε όλο τον κόσμο. Στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες έβγαλε πάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια από τις φωτογραφίες του ζευγαριού.

Οι φωτογραφίες του Μπρένα και οι τιμές που πλήρωσαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία γι' αυτές προκάλεσαν φρενίτιδα. Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι. «Ένιωσα ότι το όλο θέμα είχε ξεφύγει εντελώς από τον έλεγχο», είχε πει ο Φρέιζερ.

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι στον ρόλο της Νταϊάνα στον 6ο κύκλο του «The Crown».

Σήμερα, ο Μπρένα ζει στην Ιταλία, κοντά στη λίμνη Κόμο, όπου, όπως λέει, έχει φωτογραφίσει διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μάιλι Σάιρους και η Μπιγιονσέ, παρόλο που η αυγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχε επηρεάσει σημαντικά το επάγγελμά του, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών απολαβών του. Λέει ότι ο ίδιος και η οικογένειά του απολάμβαναν την επιτυχία των φωτογραφιών καθ' όλη τη διάρκεια εκείνου του Αυγούστου.

Στο τέλος του μήνα όμως, η Νταϊάνα κειτόταν νεκρή. Όταν έμαθε τα νέα, «δεν μπορούσε να το πιστέψει» και έβαλε τα κλάματα, όχι μόνο επειδή είχε και ο ίδιος δύο παιδιά και έτσι μπορούσε να καταλάβει τι σήμαινε ο θάνατός της για τα δύο αγόρια της Νταϊάνα.

Πήρε την απόφαση «να μη μιλήσει ή να μην αποκαλύψει τίποτα για το περιστατικό μέχρι ο Γουίλιαμ και ο Χάρι να ενηλικιωθούν». Και μόνο η σκέψη ότι «οι εικόνες μου θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην κορύφωση του άγριου κυνηγητού της Νταϊάνα και του Ντόντι προφανώς με λυπεί βαθιά», λέει ο Μπρένα. Δεν πιστεύει όμως ότι η δουλειά του ήταν αυτή που ενίσχυσε την φρενίτιδα γύρω από την πριγκίπισσα. «Αν δεν ήμουν εγώ», προσθέτει, «κάποιος άλλος σίγουρα θα είχε βρεθεί να τραβήξει αυτές τις εικόνες».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ