The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει το ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία».
0

ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1997 και η πριγκίπισσα Νταϊάνα ερωτοτροπεί με τον Ντόντι Φαγέντ, στην κουπαστή του Jonikal, μιας θαλαμηγού που πλέει στα αστραφτερά νερά της Μεσογείου. Η Νταϊάνα του λέει ότι της αρέσουν οι άντρες με χείλη που έχουν «ακριβώς τη σωστή θερμοκρασία». «Τα δικά μου είναι στη σωστή θερμοκρασία;» την ρωτά ο Ντόντι κι εκείνη απαντά: «Δεν ξέρω, πρέπει να το ελέγξω».

Στη συνέχεια, το ζευγάρι φιλιέται, αγνοώντας ότι σε ένα σκάφος πιο πέρα βρίσκεται ο Μάριο Μπρένα, ένας επιδέξιος Ιταλός φωτογράφος, με μια κάμερα που ο μακρύς φακός της είναι στραμμένος πάνω τους.

Λίγες μέρες αργότερα, οι λήψεις του Μπρένα με την πριγκίπισσα και τον αγαπημένο της βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια κεντρική σκηνή του έκτου και τελευταίου κύκλου του βασιλικού δράματος του Netflix «The Crown» –η πρώτη δέσμη επεισοδίων έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη– και μια στιγμή που σηματοδότησε την έναρξη της φρενίτιδας των ταμπλόιντ γύρω από το ζεύγος, την οποία πολλοί κατηγορούν για τον τραγικό θάνατό του στις 31 Αυγούστου 1997, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι, καθώς καταδιωκόταν από τους παπαράτσι.

Ωστόσο, η απεικόνιση απέχει πολύ από την πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπρένα, στην πρώτη του συνέντευξη σε αγγλόφωνη εφημερίδα.

Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι.

Καταρχάς, το «The Crown» απεικονίζει τον Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, τον μεγιστάνα πατέρα του Ντόντι που πέθανε φέτος, να προσλαμβάνει ο ίδιος τον Μπρένα σε μια προσπάθεια να δημοσιοποιήσει τη σχέση της Νταϊάνα με τον γιο του και να πείσει το ζευγάρι να παντρευτεί. Ο Μπρένα όμως δηλώνει ότι αυτή η ιδέα είναι «παράλογη και εντελώς επινοημένη» και ότι κανείς δεν του «διέρρευσε» πληροφορίες σχετικά με το πού ακριβώς βρισκόταν η θαλαμηγός. Κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή, βρισκόταν, όπως λέει, στη Σαρδηνία κυνηγώντας φωτογραφίες διασημοτήτων και το γεγονός ότι έπεσε πάνω στην Νταϊάνα και τον Ντόντι ήταν απλώς «καθαρή και μεγάλη τύχη».

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Ο Μάριο Μπρένα στη Σαρδηνία αρχές της δεκαετίας του 2000.

Ο Μπρένα λέει σήμερα ότι την 1η Αυγούστου 1997 πλησίασε το γιοτ όπου βρισκόταν η Νταϊάνα με ένα φουσκωτό, αφού πέρασε για κάποια που γνώριζε την ξανθιά γυναίκα που τηλεφωνούσε στο πάνω κατάστρωμα. Καθώς πλησίαζε, συνειδητοποίησε έκπληκτος ότι επρόκειτο για την πριγκίπισσα. Αφού εντόπισε το ζευγάρι, ο Μπρένα είπε ότι πέρασε τις επόμενες ημέρες παρακολουθώντας το σκάφος, σκαρφαλώνοντας μάλιστα κάποια στιγμή σε έναν βράχο για να έχει καλύτερη θέα.

Από αυτή την υπερυψωμένη θέση, περίπου 400 μέτρα μακριά από την Νταϊάνα, τράβηξε αρκετές φωτογραφίες της Νταϊάνα και του Ντόντι αγκαλιασμένων. Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει στο ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία». Είχε επίσης απαθανατίσει μια εικόνα που «έλυσε τα προσωπικά και οικογενειακά μου προβλήματα», όπως λέει, σε μια εποχή που είχε πάρει πρόσφατα διαζύγιο και «δεν κολυμπούσε στο χρήμα».

Στις 10 Αυγούστου, η Sunday Mirror, η βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα, δημοσίευσε την εικόνα που τράβηξε ο Μπρένα στο πρωτοσέλιδό της. «Το φιλί» (The Kiss), έγραφε ο πηχυαίος τίτλος. Σύντομα, λέει ο Μπρένα, πουλούσε τις φωτογραφίες σε όλο τον κόσμο. Στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες έβγαλε πάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια από τις φωτογραφίες του ζευγαριού.

Οι φωτογραφίες του Μπρένα και οι τιμές που πλήρωσαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία γι' αυτές προκάλεσαν φρενίτιδα. Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι. «Ένιωσα ότι το όλο θέμα είχε ξεφύγει εντελώς από τον έλεγχο», είχε πει ο Φρέιζερ.

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι στον ρόλο της Νταϊάνα στον 6ο κύκλο του «The Crown».

Σήμερα, ο Μπρένα ζει στην Ιταλία, κοντά στη λίμνη Κόμο, όπου, όπως λέει, έχει φωτογραφίσει διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μάιλι Σάιρους και η Μπιγιονσέ, παρόλο που η αυγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχε επηρεάσει σημαντικά το επάγγελμά του, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών απολαβών του. Λέει ότι ο ίδιος και η οικογένειά του απολάμβαναν την επιτυχία των φωτογραφιών καθ' όλη τη διάρκεια εκείνου του Αυγούστου.

Στο τέλος του μήνα όμως, η Νταϊάνα κειτόταν νεκρή. Όταν έμαθε τα νέα, «δεν μπορούσε να το πιστέψει» και έβαλε τα κλάματα, όχι μόνο επειδή είχε και ο ίδιος δύο παιδιά και έτσι μπορούσε να καταλάβει τι σήμαινε ο θάνατός της για τα δύο αγόρια της Νταϊάνα.

Πήρε την απόφαση «να μη μιλήσει ή να μην αποκαλύψει τίποτα για το περιστατικό μέχρι ο Γουίλιαμ και ο Χάρι να ενηλικιωθούν». Και μόνο η σκέψη ότι «οι εικόνες μου θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην κορύφωση του άγριου κυνηγητού της Νταϊάνα και του Ντόντι προφανώς με λυπεί βαθιά», λέει ο Μπρένα. Δεν πιστεύει όμως ότι η δουλειά του ήταν αυτή που ενίσχυσε την φρενίτιδα γύρω από την πριγκίπισσα. «Αν δεν ήμουν εγώ», προσθέτει, «κάποιος άλλος σίγουρα θα είχε βρεθεί να τραβήξει αυτές τις εικόνες».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ