The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει το ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία».
0

ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1997 και η πριγκίπισσα Νταϊάνα ερωτοτροπεί με τον Ντόντι Φαγέντ, στην κουπαστή του Jonikal, μιας θαλαμηγού που πλέει στα αστραφτερά νερά της Μεσογείου. Η Νταϊάνα του λέει ότι της αρέσουν οι άντρες με χείλη που έχουν «ακριβώς τη σωστή θερμοκρασία». «Τα δικά μου είναι στη σωστή θερμοκρασία;» την ρωτά ο Ντόντι κι εκείνη απαντά: «Δεν ξέρω, πρέπει να το ελέγξω».

Στη συνέχεια, το ζευγάρι φιλιέται, αγνοώντας ότι σε ένα σκάφος πιο πέρα βρίσκεται ο Μάριο Μπρένα, ένας επιδέξιος Ιταλός φωτογράφος, με μια κάμερα που ο μακρύς φακός της είναι στραμμένος πάνω τους.

Λίγες μέρες αργότερα, οι λήψεις του Μπρένα με την πριγκίπισσα και τον αγαπημένο της βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια κεντρική σκηνή του έκτου και τελευταίου κύκλου του βασιλικού δράματος του Netflix «The Crown» –η πρώτη δέσμη επεισοδίων έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη– και μια στιγμή που σηματοδότησε την έναρξη της φρενίτιδας των ταμπλόιντ γύρω από το ζεύγος, την οποία πολλοί κατηγορούν για τον τραγικό θάνατό του στις 31 Αυγούστου 1997, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι, καθώς καταδιωκόταν από τους παπαράτσι.

Ωστόσο, η απεικόνιση απέχει πολύ από την πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπρένα, στην πρώτη του συνέντευξη σε αγγλόφωνη εφημερίδα.

Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι.

Καταρχάς, το «The Crown» απεικονίζει τον Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, τον μεγιστάνα πατέρα του Ντόντι που πέθανε φέτος, να προσλαμβάνει ο ίδιος τον Μπρένα σε μια προσπάθεια να δημοσιοποιήσει τη σχέση της Νταϊάνα με τον γιο του και να πείσει το ζευγάρι να παντρευτεί. Ο Μπρένα όμως δηλώνει ότι αυτή η ιδέα είναι «παράλογη και εντελώς επινοημένη» και ότι κανείς δεν του «διέρρευσε» πληροφορίες σχετικά με το πού ακριβώς βρισκόταν η θαλαμηγός. Κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή, βρισκόταν, όπως λέει, στη Σαρδηνία κυνηγώντας φωτογραφίες διασημοτήτων και το γεγονός ότι έπεσε πάνω στην Νταϊάνα και τον Ντόντι ήταν απλώς «καθαρή και μεγάλη τύχη».

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Ο Μάριο Μπρένα στη Σαρδηνία αρχές της δεκαετίας του 2000.

Ο Μπρένα λέει σήμερα ότι την 1η Αυγούστου 1997 πλησίασε το γιοτ όπου βρισκόταν η Νταϊάνα με ένα φουσκωτό, αφού πέρασε για κάποια που γνώριζε την ξανθιά γυναίκα που τηλεφωνούσε στο πάνω κατάστρωμα. Καθώς πλησίαζε, συνειδητοποίησε έκπληκτος ότι επρόκειτο για την πριγκίπισσα. Αφού εντόπισε το ζευγάρι, ο Μπρένα είπε ότι πέρασε τις επόμενες ημέρες παρακολουθώντας το σκάφος, σκαρφαλώνοντας μάλιστα κάποια στιγμή σε έναν βράχο για να έχει καλύτερη θέα.

Από αυτή την υπερυψωμένη θέση, περίπου 400 μέτρα μακριά από την Νταϊάνα, τράβηξε αρκετές φωτογραφίες της Νταϊάνα και του Ντόντι αγκαλιασμένων. Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει στο ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία». Είχε επίσης απαθανατίσει μια εικόνα που «έλυσε τα προσωπικά και οικογενειακά μου προβλήματα», όπως λέει, σε μια εποχή που είχε πάρει πρόσφατα διαζύγιο και «δεν κολυμπούσε στο χρήμα».

Στις 10 Αυγούστου, η Sunday Mirror, η βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα, δημοσίευσε την εικόνα που τράβηξε ο Μπρένα στο πρωτοσέλιδό της. «Το φιλί» (The Kiss), έγραφε ο πηχυαίος τίτλος. Σύντομα, λέει ο Μπρένα, πουλούσε τις φωτογραφίες σε όλο τον κόσμο. Στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες έβγαλε πάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια από τις φωτογραφίες του ζευγαριού.

Οι φωτογραφίες του Μπρένα και οι τιμές που πλήρωσαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία γι' αυτές προκάλεσαν φρενίτιδα. Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι. «Ένιωσα ότι το όλο θέμα είχε ξεφύγει εντελώς από τον έλεγχο», είχε πει ο Φρέιζερ.

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι στον ρόλο της Νταϊάνα στον 6ο κύκλο του «The Crown».

Σήμερα, ο Μπρένα ζει στην Ιταλία, κοντά στη λίμνη Κόμο, όπου, όπως λέει, έχει φωτογραφίσει διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μάιλι Σάιρους και η Μπιγιονσέ, παρόλο που η αυγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχε επηρεάσει σημαντικά το επάγγελμά του, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών απολαβών του. Λέει ότι ο ίδιος και η οικογένειά του απολάμβαναν την επιτυχία των φωτογραφιών καθ' όλη τη διάρκεια εκείνου του Αυγούστου.

Στο τέλος του μήνα όμως, η Νταϊάνα κειτόταν νεκρή. Όταν έμαθε τα νέα, «δεν μπορούσε να το πιστέψει» και έβαλε τα κλάματα, όχι μόνο επειδή είχε και ο ίδιος δύο παιδιά και έτσι μπορούσε να καταλάβει τι σήμαινε ο θάνατός της για τα δύο αγόρια της Νταϊάνα.

Πήρε την απόφαση «να μη μιλήσει ή να μην αποκαλύψει τίποτα για το περιστατικό μέχρι ο Γουίλιαμ και ο Χάρι να ενηλικιωθούν». Και μόνο η σκέψη ότι «οι εικόνες μου θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην κορύφωση του άγριου κυνηγητού της Νταϊάνα και του Ντόντι προφανώς με λυπεί βαθιά», λέει ο Μπρένα. Δεν πιστεύει όμως ότι η δουλειά του ήταν αυτή που ενίσχυσε την φρενίτιδα γύρω από την πριγκίπισσα. «Αν δεν ήμουν εγώ», προσθέτει, «κάποιος άλλος σίγουρα θα είχε βρεθεί να τραβήξει αυτές τις εικόνες».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ