«Cherry»: Η κινηματογραφική ζωή είναι σκληρή χωρίς υπερήρωες

Cherry film - Tom Holland Facebook Twitter
Ο Τομ Χόλαντ πρωταγωνιστεί στο «Cherry» των αδερφών Ρούσο.
0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην κινηματογραφική ιστορία αφορά τις σκέψεις και τα κίνητρα ενός δημιουργού που, μετά από μια δουλειά που έχει μείνει στη συνείδηση του κοινού ως το magnum opus του, ξεκινά την επόμενη.

Πάρτε για παράδειγμα μία από τις λίστες που κυκλοφορούν με τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά και φτιάξτε μια δική σας, τοποθετώντας στη θέση καθεμίας την επόμενη ταινία του δημιουργών της ‒ πιθανότατα θα προκύψει πολύ πιο ενδιαφέρουσα. 

Οι αδερφοί Ρούσο μπαίνουν σε αυτό το βεληνεκές, καθώς, όποια και αν είναι η γνώμη του κοινού για τους Εκδικητές τους, πρόλαβαν να δουν το τελευταίο μέρος της τρίτης φάσης του Marvel Cinematic Universe να σκαρφαλώνει στην κορυφή των πιο εμπορικά πετυχημένων ταινιών στην ιστορία του σινεμά, περνώντας το Avatar, το οποίο τους ξεπέρασε ξανά λίγες μέρες πριν, κάνοντας νέο release στην Κίνα.

Και δεν είναι μόνο μία η ταινία ‒ οι Ρούσο ταυτίστηκαν με την εμπροσθοφυλακή του γιγαντιαίου σύμπαντος που έφτιαξαν τα Marvel Studios και στέκονταν άνετα πλάι στους διάσημους υπερήρωές του. Μετά όμως ήρθε η στιγμή για την επόμενη ταινία, την πρώτη εκτός Marvel μετά από δέκα χρόνια. 

Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Στo Cherry παίρνουν μαζί τους και τον νέο Spider-Man, Τομ Χόλαντ, ώστε να διηγηθούν μια ιστορία που έχει πάρα πολλά, σίγουρα όμως όχι υπερήρωες. Αντιθέτως, παραθέτει ένα μωσαϊκό αδύναμων χαρακτήρων που πατούν τα είκοσι στην Αμερική της νέας χιλιετίας, αυτής του Μπους, και μοιάζουν να έχουν ξεμείνει από επιλογές, μη έχοντας την πολυτέλεια του καλού πανεπιστημίου και των οριζόντων που μπορεί αυτό να ανοίξει. Αντιθέτως, ο ήρωας ψάχνει μια προσωπική απόδραση, πηγαίνοντας να πολεμήσει στο Ιράκ, και η επιστροφή του συνοδεύεται από διαταραχή μετατραυματικού στρες και μια σειρά εσφαλμένων επιλογών που τον οδηγούν στο ναδίρ. 

Οι Ρούσο πήραν το ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νίκο Γουόκερ, που εξιστορεί το αδιέξοδο μιας γενιάς, αντίστοιχο με αυτής μετά το Βιετνάμ: νέοι απόκληροι που δεν ξεπέρασαν ποτέ όσα είδαν στην κόλαση του πολέμου και η επιστροφή τους στο σπίτι δεν είχε τίποτα το ηρωικό, αντιθέτως τους περίμενε μια ζωή στο περιθώριο.

Η ιστορία του Cherry (Χόλαντ) και της αγαπημένης του Έμιλι (Κιάρα Μπράβο) θα μπορούσε να στηριχτεί σε αντίστοιχες των late ’70s, όπως το Coming Home του Χαλ Άσμπι, όμως λοξοδρομεί από την αρχή, λόγω μιας μάλλον αφελούς κίνησης των δημιουργών να αιχμαλωτίσουν το υλικό τους σε ένα υπερβολικά πομπώδες στυλ που δείχνει τη διάθεσή τους να φτιάξουν μια modern classic Americana για την πρώτη γενιά του αιώνα μας.

Από τις πρώτες σκηνές, που θυμίζουν παραμύθι, ως το κεφάλαιο του πολέμου, με τις κραυγές να ακούγονται και να γράφονται ταυτόχρονα με μεγάλες επιγραφές στην οθόνη, η υπερβολή των δημιουργών δικαιολογείται όσο το περιεχόμενο το επιτρέπει. Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό όμως, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Οι κύκλοι των ηρώων, η επίμονη καταγραφή της πτώσης τους με όπλο ξανά τον φορμαλισμό και η δυσκολία του Χόλαντ να ταυτιστεί με μια συγκεκριμένη πτυχή του χαρακτήρα του, που μοιάζει να είναι πολλοί διαφορετικοί εαυτοί στη συσκευασία του ενός, συνθέτουν ένα πορτρέτο χαρακτήρων που δουλεύτηκαν λιγότερο απ’ όσο έπρεπε στο σενάριο, πριν δούμε τις περιπέτειές τους με έναν όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό τρόπο.

Κάτι τέτοιο μπορεί να λειτουργούσε όταν ο χαρακτήρας ήταν μια λατρεμένη υπερηρωική μορφή της pop culture, όμως όταν αφορά το άτυχο παιδί της διπλανής πόρτας, μια αντίστοιχη προσέγγιση μπορεί να καταστρέψει μια ταινία. 

Η ταινία «Cherry» προβάλλεται στο Apple TV+

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Coming 2 America

Πρώτη προβολή / Coming 2 America: Η μουχλιασμένη επιστροφή του Έντι Μέρφι

Σε αυτή την προέκταση του «Coming to America», που είναι σίκουελ και remake ταυτόχρονα, ο Έντι Μέρφι δείχνει να έχει χάσει οποιαδήποτε πρωτοτυπία και φρεσκάδα τον έχρισαν κάποτε τον μεγαλύτερο και πιο αστείο κωμικό του σινεμά και του stand-up ιδιώματος. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Pulp Fiction / Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με τον Λουκά Κατσίκα, καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», για τα φαβορί αλλά και τις εκπλήξεις των φετινών υποψηφιοτήτων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
andra day

Πρώτη προβολή / «The United States vs Billie Holiday»: Μια «φτιαγμένη» ταινία για μια μπερδεμένη ζωή

Ο Λι Ντάνιελς πελαγοδρομεί στη βασανισμένη σχέση της Μπίλι Χόλιντεϊ με τους άνδρες, τις ουσίες και τις Αρχές, αλλά στον ρόλο της ανεπανάληπτης ερμηνεύτριας η Άντρα Ντέι είναι η αποκάλυψη της χρονιάς.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Judas and the Black Messiah

Οθόνες / Judas and the Black Messiah: Δίκαιη Χρυσή Σφαίρα για τον καθηλωτικό Ντάνιελ Καλούγια

Ο πρωταγωνιστής του «Τρέξε» υποδύεται τον ριζοσπαστικό σοσιαλιστή μάρτυρα Φρεντ Χάμπτον, ηγέτη του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων, στη νέα βιογραφική ταινία του Σάκα Κινγκ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ