«Cherry»: Η κινηματογραφική ζωή είναι σκληρή χωρίς υπερήρωες

Cherry film - Tom Holland Facebook Twitter
Ο Τομ Χόλαντ πρωταγωνιστεί στο «Cherry» των αδερφών Ρούσο.
0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην κινηματογραφική ιστορία αφορά τις σκέψεις και τα κίνητρα ενός δημιουργού που, μετά από μια δουλειά που έχει μείνει στη συνείδηση του κοινού ως το magnum opus του, ξεκινά την επόμενη.

Πάρτε για παράδειγμα μία από τις λίστες που κυκλοφορούν με τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά και φτιάξτε μια δική σας, τοποθετώντας στη θέση καθεμίας την επόμενη ταινία του δημιουργών της ‒ πιθανότατα θα προκύψει πολύ πιο ενδιαφέρουσα. 

Οι αδερφοί Ρούσο μπαίνουν σε αυτό το βεληνεκές, καθώς, όποια και αν είναι η γνώμη του κοινού για τους Εκδικητές τους, πρόλαβαν να δουν το τελευταίο μέρος της τρίτης φάσης του Marvel Cinematic Universe να σκαρφαλώνει στην κορυφή των πιο εμπορικά πετυχημένων ταινιών στην ιστορία του σινεμά, περνώντας το Avatar, το οποίο τους ξεπέρασε ξανά λίγες μέρες πριν, κάνοντας νέο release στην Κίνα.

Και δεν είναι μόνο μία η ταινία ‒ οι Ρούσο ταυτίστηκαν με την εμπροσθοφυλακή του γιγαντιαίου σύμπαντος που έφτιαξαν τα Marvel Studios και στέκονταν άνετα πλάι στους διάσημους υπερήρωές του. Μετά όμως ήρθε η στιγμή για την επόμενη ταινία, την πρώτη εκτός Marvel μετά από δέκα χρόνια. 

Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Στo Cherry παίρνουν μαζί τους και τον νέο Spider-Man, Τομ Χόλαντ, ώστε να διηγηθούν μια ιστορία που έχει πάρα πολλά, σίγουρα όμως όχι υπερήρωες. Αντιθέτως, παραθέτει ένα μωσαϊκό αδύναμων χαρακτήρων που πατούν τα είκοσι στην Αμερική της νέας χιλιετίας, αυτής του Μπους, και μοιάζουν να έχουν ξεμείνει από επιλογές, μη έχοντας την πολυτέλεια του καλού πανεπιστημίου και των οριζόντων που μπορεί αυτό να ανοίξει. Αντιθέτως, ο ήρωας ψάχνει μια προσωπική απόδραση, πηγαίνοντας να πολεμήσει στο Ιράκ, και η επιστροφή του συνοδεύεται από διαταραχή μετατραυματικού στρες και μια σειρά εσφαλμένων επιλογών που τον οδηγούν στο ναδίρ. 

Οι Ρούσο πήραν το ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νίκο Γουόκερ, που εξιστορεί το αδιέξοδο μιας γενιάς, αντίστοιχο με αυτής μετά το Βιετνάμ: νέοι απόκληροι που δεν ξεπέρασαν ποτέ όσα είδαν στην κόλαση του πολέμου και η επιστροφή τους στο σπίτι δεν είχε τίποτα το ηρωικό, αντιθέτως τους περίμενε μια ζωή στο περιθώριο.

Η ιστορία του Cherry (Χόλαντ) και της αγαπημένης του Έμιλι (Κιάρα Μπράβο) θα μπορούσε να στηριχτεί σε αντίστοιχες των late ’70s, όπως το Coming Home του Χαλ Άσμπι, όμως λοξοδρομεί από την αρχή, λόγω μιας μάλλον αφελούς κίνησης των δημιουργών να αιχμαλωτίσουν το υλικό τους σε ένα υπερβολικά πομπώδες στυλ που δείχνει τη διάθεσή τους να φτιάξουν μια modern classic Americana για την πρώτη γενιά του αιώνα μας.

Από τις πρώτες σκηνές, που θυμίζουν παραμύθι, ως το κεφάλαιο του πολέμου, με τις κραυγές να ακούγονται και να γράφονται ταυτόχρονα με μεγάλες επιγραφές στην οθόνη, η υπερβολή των δημιουργών δικαιολογείται όσο το περιεχόμενο το επιτρέπει. Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό όμως, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Οι κύκλοι των ηρώων, η επίμονη καταγραφή της πτώσης τους με όπλο ξανά τον φορμαλισμό και η δυσκολία του Χόλαντ να ταυτιστεί με μια συγκεκριμένη πτυχή του χαρακτήρα του, που μοιάζει να είναι πολλοί διαφορετικοί εαυτοί στη συσκευασία του ενός, συνθέτουν ένα πορτρέτο χαρακτήρων που δουλεύτηκαν λιγότερο απ’ όσο έπρεπε στο σενάριο, πριν δούμε τις περιπέτειές τους με έναν όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό τρόπο.

Κάτι τέτοιο μπορεί να λειτουργούσε όταν ο χαρακτήρας ήταν μια λατρεμένη υπερηρωική μορφή της pop culture, όμως όταν αφορά το άτυχο παιδί της διπλανής πόρτας, μια αντίστοιχη προσέγγιση μπορεί να καταστρέψει μια ταινία. 

Η ταινία «Cherry» προβάλλεται στο Apple TV+

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Coming 2 America

Πρώτη προβολή / Coming 2 America: Η μουχλιασμένη επιστροφή του Έντι Μέρφι

Σε αυτή την προέκταση του «Coming to America», που είναι σίκουελ και remake ταυτόχρονα, ο Έντι Μέρφι δείχνει να έχει χάσει οποιαδήποτε πρωτοτυπία και φρεσκάδα τον έχρισαν κάποτε τον μεγαλύτερο και πιο αστείο κωμικό του σινεμά και του stand-up ιδιώματος. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Pulp Fiction / Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με τον Λουκά Κατσίκα, καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», για τα φαβορί αλλά και τις εκπλήξεις των φετινών υποψηφιοτήτων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
andra day

Πρώτη προβολή / «The United States vs Billie Holiday»: Μια «φτιαγμένη» ταινία για μια μπερδεμένη ζωή

Ο Λι Ντάνιελς πελαγοδρομεί στη βασανισμένη σχέση της Μπίλι Χόλιντεϊ με τους άνδρες, τις ουσίες και τις Αρχές, αλλά στον ρόλο της ανεπανάληπτης ερμηνεύτριας η Άντρα Ντέι είναι η αποκάλυψη της χρονιάς.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Judas and the Black Messiah

Οθόνες / Judas and the Black Messiah: Δίκαιη Χρυσή Σφαίρα για τον καθηλωτικό Ντάνιελ Καλούγια

Ο πρωταγωνιστής του «Τρέξε» υποδύεται τον ριζοσπαστικό σοσιαλιστή μάρτυρα Φρεντ Χάμπτον, ηγέτη του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων, στη νέα βιογραφική ταινία του Σάκα Κινγκ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ