«Cherry»: Η κινηματογραφική ζωή είναι σκληρή χωρίς υπερήρωες

Cherry film - Tom Holland Facebook Twitter
Ο Τομ Χόλαντ πρωταγωνιστεί στο «Cherry» των αδερφών Ρούσο.
0

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην κινηματογραφική ιστορία αφορά τις σκέψεις και τα κίνητρα ενός δημιουργού που, μετά από μια δουλειά που έχει μείνει στη συνείδηση του κοινού ως το magnum opus του, ξεκινά την επόμενη.

Πάρτε για παράδειγμα μία από τις λίστες που κυκλοφορούν με τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά και φτιάξτε μια δική σας, τοποθετώντας στη θέση καθεμίας την επόμενη ταινία του δημιουργών της ‒ πιθανότατα θα προκύψει πολύ πιο ενδιαφέρουσα. 

Οι αδερφοί Ρούσο μπαίνουν σε αυτό το βεληνεκές, καθώς, όποια και αν είναι η γνώμη του κοινού για τους Εκδικητές τους, πρόλαβαν να δουν το τελευταίο μέρος της τρίτης φάσης του Marvel Cinematic Universe να σκαρφαλώνει στην κορυφή των πιο εμπορικά πετυχημένων ταινιών στην ιστορία του σινεμά, περνώντας το Avatar, το οποίο τους ξεπέρασε ξανά λίγες μέρες πριν, κάνοντας νέο release στην Κίνα.

Και δεν είναι μόνο μία η ταινία ‒ οι Ρούσο ταυτίστηκαν με την εμπροσθοφυλακή του γιγαντιαίου σύμπαντος που έφτιαξαν τα Marvel Studios και στέκονταν άνετα πλάι στους διάσημους υπερήρωές του. Μετά όμως ήρθε η στιγμή για την επόμενη ταινία, την πρώτη εκτός Marvel μετά από δέκα χρόνια. 

Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Στo Cherry παίρνουν μαζί τους και τον νέο Spider-Man, Τομ Χόλαντ, ώστε να διηγηθούν μια ιστορία που έχει πάρα πολλά, σίγουρα όμως όχι υπερήρωες. Αντιθέτως, παραθέτει ένα μωσαϊκό αδύναμων χαρακτήρων που πατούν τα είκοσι στην Αμερική της νέας χιλιετίας, αυτής του Μπους, και μοιάζουν να έχουν ξεμείνει από επιλογές, μη έχοντας την πολυτέλεια του καλού πανεπιστημίου και των οριζόντων που μπορεί αυτό να ανοίξει. Αντιθέτως, ο ήρωας ψάχνει μια προσωπική απόδραση, πηγαίνοντας να πολεμήσει στο Ιράκ, και η επιστροφή του συνοδεύεται από διαταραχή μετατραυματικού στρες και μια σειρά εσφαλμένων επιλογών που τον οδηγούν στο ναδίρ. 

Οι Ρούσο πήραν το ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νίκο Γουόκερ, που εξιστορεί το αδιέξοδο μιας γενιάς, αντίστοιχο με αυτής μετά το Βιετνάμ: νέοι απόκληροι που δεν ξεπέρασαν ποτέ όσα είδαν στην κόλαση του πολέμου και η επιστροφή τους στο σπίτι δεν είχε τίποτα το ηρωικό, αντιθέτως τους περίμενε μια ζωή στο περιθώριο.

Η ιστορία του Cherry (Χόλαντ) και της αγαπημένης του Έμιλι (Κιάρα Μπράβο) θα μπορούσε να στηριχτεί σε αντίστοιχες των late ’70s, όπως το Coming Home του Χαλ Άσμπι, όμως λοξοδρομεί από την αρχή, λόγω μιας μάλλον αφελούς κίνησης των δημιουργών να αιχμαλωτίσουν το υλικό τους σε ένα υπερβολικά πομπώδες στυλ που δείχνει τη διάθεσή τους να φτιάξουν μια modern classic Americana για την πρώτη γενιά του αιώνα μας.

Από τις πρώτες σκηνές, που θυμίζουν παραμύθι, ως το κεφάλαιο του πολέμου, με τις κραυγές να ακούγονται και να γράφονται ταυτόχρονα με μεγάλες επιγραφές στην οθόνη, η υπερβολή των δημιουργών δικαιολογείται όσο το περιεχόμενο το επιτρέπει. Το παρατεταμένο στυλιζάρισμα, που συνεχίζεται και παραπέμπει συχνά στο Ρέκβιεμ για ένα όνειρο του Αρονόφσκι, είναι αφάνταστα κουραστικό όμως, καθώς το πλούσιο περιεχόμενο παύει να υφίσταται και αντικαθίσταται από κλισέ.

Οι κύκλοι των ηρώων, η επίμονη καταγραφή της πτώσης τους με όπλο ξανά τον φορμαλισμό και η δυσκολία του Χόλαντ να ταυτιστεί με μια συγκεκριμένη πτυχή του χαρακτήρα του, που μοιάζει να είναι πολλοί διαφορετικοί εαυτοί στη συσκευασία του ενός, συνθέτουν ένα πορτρέτο χαρακτήρων που δουλεύτηκαν λιγότερο απ’ όσο έπρεπε στο σενάριο, πριν δούμε τις περιπέτειές τους με έναν όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό τρόπο.

Κάτι τέτοιο μπορεί να λειτουργούσε όταν ο χαρακτήρας ήταν μια λατρεμένη υπερηρωική μορφή της pop culture, όμως όταν αφορά το άτυχο παιδί της διπλανής πόρτας, μια αντίστοιχη προσέγγιση μπορεί να καταστρέψει μια ταινία. 

Η ταινία «Cherry» προβάλλεται στο Apple TV+

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Coming 2 America

Πρώτη προβολή / Coming 2 America: Η μουχλιασμένη επιστροφή του Έντι Μέρφι

Σε αυτή την προέκταση του «Coming to America», που είναι σίκουελ και remake ταυτόχρονα, ο Έντι Μέρφι δείχνει να έχει χάσει οποιαδήποτε πρωτοτυπία και φρεσκάδα τον έχρισαν κάποτε τον μεγαλύτερο και πιο αστείο κωμικό του σινεμά και του stand-up ιδιώματος. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Pulp Fiction / Όσκαρ 2021: Τα φαβορί και οι εκπλήξεις στις υποψηφιότητες της πιο περίεργης χρονιάς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με τον Λουκά Κατσίκα, καλλιτεχνικό διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», για τα φαβορί αλλά και τις εκπλήξεις των φετινών υποψηφιοτήτων.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
andra day

Πρώτη προβολή / «The United States vs Billie Holiday»: Μια «φτιαγμένη» ταινία για μια μπερδεμένη ζωή

Ο Λι Ντάνιελς πελαγοδρομεί στη βασανισμένη σχέση της Μπίλι Χόλιντεϊ με τους άνδρες, τις ουσίες και τις Αρχές, αλλά στον ρόλο της ανεπανάληπτης ερμηνεύτριας η Άντρα Ντέι είναι η αποκάλυψη της χρονιάς.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Judas and the Black Messiah

Οθόνες / Judas and the Black Messiah: Δίκαιη Χρυσή Σφαίρα για τον καθηλωτικό Ντάνιελ Καλούγια

Ο πρωταγωνιστής του «Τρέξε» υποδύεται τον ριζοσπαστικό σοσιαλιστή μάρτυρα Φρεντ Χάμπτον, ηγέτη του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων, στη νέα βιογραφική ταινία του Σάκα Κινγκ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ