The Matrix Resurrections: 2 αστεράκια από τον Θ. Κουτσογιαννόπουλο

neo trinity matrix Facebook Twitter
Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.
0

ΒΡΟΧΟΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ή λούπα στο matrix; Υπήρχαν στιγμές που στο Matrix Resurrections αισθανόμουν κρεμασμένος από κάτι όχι και τόσο neo, όσο κι αν η πρόθεση της ταινίας είναι από την πολλή αρχή να ξορκίσει το déjà vu με αυτοσαρκασμό και απανωτές αναγωγές στην ίδια την πρωτότυπη ταινία του 1999, με σκηνές που αντιπαραβάλλονται ευθέως και οπτικό κουβεντολόι των πρωταγωνιστών με τα είδωλα που αντικρίζουν στην οθόνη.

Αυτή είναι η πιο heavy meta ταινία που έχει γίνει ποτέ, ένα εγκάρδιο πάρτι για τη fanbase του πιο δημοφιλούς διλήμματος από καταβολής κινηματογράφου και, ειλικρινά, μια ατελείωτη διαλεκτική ανακύκλωση.

Η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας.

Ο λόγος που έγινε είναι η συνεχιζόμενη πεποίθηση πως η εικονική πραγματικότητα ζει, βασιλεύει και μάλλον έχει υποκαταστήσει την αληθινή ζωή. Επίσης, η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης. Έτσι του φέρονται όλοι στη δουλειά: προγραμματίζει videogames και είναι πλέον ένα είδος προτύπου στην επιχειρηματική σφαίρα και ήρωας στον αντάρτικο υπόγειο κόσμο που τον περιμένει ως σωτήρα.

κιανου ριβς Facebook Twitter
Η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης.

Η Λάνα Γουατσόφσκι, μόνη σκηνοθέτις και σεναριογράφος μετά την άρνηση της Λίλι, για προσωπικούς λόγους, να συμμετάσχει στο πρότζεκτ, γνωρίζει τη σημασία που έχει ο Τόμας Άντερσον/Νίο στην κουλτούρα και στην κοινωνία και παίρνει τον χρόνο της για να υπερηφανευθεί για το κατόρθωμά της να γυρίσει τον αιώνα με έναν υποψιασμένο, καλοκάγαθο Μεσσία που πλέον μοιάζει επικίνδυνα με τον… Τζον Γουίκ.

Τα πρώτα σαράντα λεπτά είναι τα καλύτερα. Έχουν πλάκα και ειρωνεία και εισάγουν την εξελικτική παραλλαγή του Agent Smith, καθώς και ένα νέο στοιχείο, το μοναδικό που μπερδεύει την ήδη σημαδεμένη τράπουλα. Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.

Είναι εύκολο να συγκρίνουμε θετικά το Resurrections με τις δύο κακόφωνες συνέχειες του Matrix, τις οποίες το τέταρτο επεισόδιο ακυρώνει, μήπως και σπινθηρίσει καινούργιο παραμύθι, αλλά η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας. Ευτυχώς, γλιτώσαμε από τους αχρείαστους χαϊκού γρίφους. Για πιο βαθυστόχαστα νοήματα, αφεθείτε στο ψυχεδελικό άσπρο κουνέλι της Γκρέις Σλικ και του Λιούις Κάρολ. 

Η ταινία «The Matrix Resurrections» κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 23/12

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Οθόνες / Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Βλέπουμε ξανά την original τριλογία για να θυμηθούμε τη μυθολογία των Γουατσόφσκι, τις τομές που έφερε στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και τις πιο αδύναμες στιγμές της, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «The Matrix Resurrections».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ