BROKEN EMBRACES

BROKEN EMBRACES Facebook Twitter
0
Είπες ότι αισθάνθηκες ότι παίρνεις ρίσκο με τις Σπασμένες Αγκαλιές. Τι σημαίνει αυτό;

Είναι μια ταινία σπασμένη σε κομμάτια - υπάρχουν πολλές ιστορίες που είναι αποσπασματικές. Είναι λιγότερο προσιτή από το Βολβέρ και με αυτή την έννοια το κοινό μπορεί να έρθει αντιμέτωπο με κάτι που δεν είναι πολύ εξοικειωμένο. Είναι πάντα πιο δύσκολη για τον θεατή μια ταινία που είναι «σπασμένη» σε πολλές αφηγήσεις και δεν κινείται σε μια ευθεία γραμμή, όταν οι χαρακτήρες αλλάζουν τόσο πολύ.

Απαιτεί από το κοινό να είναι συγκεντρωμένο σε όλη τη διάρκειά της;

Ναι, το οποίο είναι κάτι καλό, αλλά αυτός είναι επίσης κι ο φόβος μου: συγκεντρώνονται, άραγε, οι άνθρωποι που πηγαίνουν στο σινεμά στις μέρες μας σε αυτό που βλέπουν; Οι Σπασμένες Αγκαλιές είναι μια ταινία που απαιτεί να καθίσεις στο σκοτάδι και να συγκεντρωθείς για δύο ώρες. Ίσως θα έπρεπε να τη δουν όλοι δυο φορές - τη δεύτερη φορά την αφομοιώνεις καλύτερα και την απολαμβάνεις επειδή σου είναι οικεία!

Πώς ήταν η συνεργασία με την Πενέλοπε Κρουθ ξανά, μετά την τεράστια επιτυχία του Βολβέρ;

Απολαυστική. Δεν καταλαβαίνει απλά τον τρόπο που δουλεύω, αλλά είναι και τρομερά γενναιόδωρη. Είναι ακούραστη. Μπορείς να κάνεις ατελείωτες πρόβες μαζί της και ποτέ μα ποτέ δεν τα παρατάει, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ως σκηνοθέτη, μου δίνει απίστευτη δύναμη το γεγονός ότι έχει βαθιά πίστη σε μένα και αφήνεται στα χέρια μου...

Πίστευες απ' την αρχή ότι θα ήταν τέλεια για το ρόλο της Λένα;

Πίστευα ότι ο ρόλος της Λένα θα ταίριαζε ίσως σε μια μεγαλύτερης ηλικίας ηθοποιό, με συγκεκριμένες εμπειρίες από την πιο σκοτεινή πλευρά της ζωής, εμπειρίες που ίσως η Πενέλοπε να μην έχει. Ωστόσο, έκανε τον ρόλο να «δουλέψει» επειδή είναι πολύ καλή ηθοποιός.

Τα ρούχα στις Σπασμένες Αγκαλιές είναι θαυμάσια. Πόση συμμετοχή είχες στην επιλογή τους;

Προφανώς δουλεύω με μια ομάδα που τα επιμελείται -σε αυτή την ταινία με τη Sonia Grande- αλλά η πρόταση για το στυλ είναι δική μου. Είναι πολύ σημαντικό για μένα. Θυμάμαι σε μια σκηνή απ' την Καζαμπλάνκα την Ίνγκριντ Μπέργκμαν να συναντάει τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ μετά από πολύ καιρό και να τον ρωτάει αν θυμάται την τελευταία φορά που συναντήθηκαν. Αυτός λέει «Φυσικά, ήταν στο Παρίσι την ημέρα που οι Γερμανοί εισέβαλαν στην πόλη». Θυμόταν πολύ συγκεκριμένα ότι όλοι Γερμανοί φόραγαν γκρίζα κι αυτή ήταν ντυμένη στα μπλε. Είναι μια μέρα που δεν θα ξέχναγε ποτέ και αυτό οριζόταν κατά πολύ από τον τρόπο που όλοι ήταν ντυμένοι.

Η σκηνή που η Κρουθ δοκιμάζει μια ποικιλία από περούκες είναι αξιομνημόνευτη. Μεταμορφώνει τη Λένα σε άλλο πρόσωπο.

Και αυτή ακριβώς είναι η δουλειά του σκηνοθέτη. Τη διασκέδασα τη διαδικασία, επειδή χτίζεις έναν χαρακτήρα βασισμένο σε κάποιον -μια ηθοποιό- που θέτει τον εαυτό του στη διάθεσή σου. Και αυτή η σκηνή είναι μια ακριβής αντιγραφή όσων κάναμε με την Πενέλοπε στη διάρκεια της προετοιμασίας.

Μετά την Καυτή Σάρκα και το Όλα για τη μητέρα μου η Κρουθ έφυγε για το Χόλιγουντ να αναζητήσει την τύχη της. Πιστεύεις ότι εκεί την είδαν περισσότερο ως μια ωραία γυναίκα παρά ως μια χαρισματική ηθοποιό;

Είμαι απολύτως βέβαιος. Βλέπουν τις ηθοποιούς με πολύ προφανείς όρους στο Χόλιγουντ. Πρόκειται για ένα σύστημα που δεν ρισκάρει. Ακόμα και γυναίκες κοντά στα 40 θεωρούνται ξεπερασμένες - η Μέριλ Στριπ είναι εξαίρεση. Το Χόλιγουντ σπαταλάει ένα τρομερό πλεονέκτημα που έχει όταν δεν αναπτύσσει περαιτέρω την καριέρα που έχουν ήδη οι ηθοποιοί.

Έχεις μιλήσει αρκετές φορές για την παιδική σου ηλικία και για τα πράγματα από τα οποία ήθελες να ξεφύγεις. Πώς είναι όταν σήμερα κοιτάζεις πίσω σε αυτή την εποχή;

Όταν ήμουν τεσσάρων ή πέντε έβλεπα τη ζωή ως θεατής και μόνο. Σε αυτή την ηλικία δεν έχεις δική σου ζωή. Από την ηλικία των οχτώ ή εννιά κατάλαβα ποιος και τι ακριβώς ήμουν. Από τότε άρχισα να καταγράφω τις ζωές των άλλων, αλλά μόνο μέσα στο κεφάλι μου. Στη διάρκεια της εφηβείας ζούσα σε ένα μικρό χωριό και απλά περίμενα - περίμενα να μετακομίσω στη Μαδρίτη, την πόλη των ονείρων μου.

Λες ότι ήξερες ποιος ήσουν από οχτώ χρόνων. Ποιος ήσουν;

Ας πούμε καλύτερα από τα εννιά, για να είναι πιο σίγουρο! Ήμουν βέβαιος, για παράδειγμα, ότι έβρισκα ελκυστικά τα αγόρια. Και τα κορίτσια, επίσης. Απλά, είχα την αίσθηση ότι τα αγόρια με έκαναν να αισθάνομαι κάπως διαφορετικά. Ενδιαφερόμουν για το σινεμά και τα βιβλία. Επειδή ζούσαμε σε τόσο απομονωμένη περιοχή, οι αδερφές μου παράγγελναν συγκεκριμένα πράγματα για το σπίτι από πολυκαταστήματα κι εγώ παράγγελνα βιβλία στην τύχη. Έγινα πολύ φανατικός αναγνώστης.

Πώς αντέδρασες στον θρησκευτικό τρόπο που μεγάλωσες;

Μελετούσα με τους αδελφούς μοναχούς και φυσικά ήμουν περιτριγυρισμένος από τον Θεό όλη την ώρα. Σκεφτόμουν ότι ο Θεός είναι μια πολύ καλή ιδέα, αλλά δεν αισθανόμουν έντονη την αίσθηση της πίστης. Δεν θέλω να υπονοήσω ότι ήμουν εξυπνότερος από τους άλλους, αλλά με απασχολούσαν αυτά τα «μεγάλα» ερωτήματα πραγματικά από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Νομίζω ότι η πίστη είναι δώρο, αλλά εμένα αυτό το δώρο δεν μου δόθηκε.

Απαρνήθηκες τον Θεό;

Όχι. Αλλά, όταν ήμουν 9, έκανα με τον Θεό μια συμφωνία. Θα μπορούσες να πεις ότι ήταν μια προσευχή, επειδή την έκανα στον επίσημο χώρο της εκκλησίας. Είπα τα εξής: «Δεν σε βλέπω τριγύρω, έτσι θα σου δώσω ένα χρόνο για να φανερώσεις την ύπαρξή σου. Αν μετά από έναν χρόνο δεν το έχεις κάνει, φοβάμαι ότι θα είμαι καταδικασμένος να γίνω αγνωστικιστής». Και σε έναν χρόνο δεν είχα καμία ένδειξη ότι υπάρχει.

Αισθανόσουν καταπίεση που ζούσες σε ένα συντηρητικό περιβάλλον κάτω από τον φόβο του Θεού και έχοντας καταλάβει από πολύ νωρίς ότι είσαι γκέι;

Όχι, επειδή είχα μια ολοκληρωτικά ετεροφυλόφιλη εφηβεία. Και όχι επειδή προσπαθούσα να κρύψω τίποτα, αλλά επειδή ήταν αυτό που ήθελα. Υπήρχε μια έλξη για τα αγόρια και έπειτα τους άντρες, αλλά δεν αισθανόμουν την ανάγκη να την αναπτύξω. Σίγουρα δεν αισθανόμουν καταπίεση κατά τον ίδιο τρόπο που οι δυο αδερφές μου αισθάνονταν καταπιεσμένες. Μιλάω για τα πρώτα χρόνια των '60s, όταν στον υπόλοιπο κόσμο άφηναν τα μαλλιά τους να μακρύνουν, και, παρ' όλα αυτά, στην Ισπανία ζούσαμε λες και ήμασταν ακόμα στα '40s. Και στη La Mancha ακόμα πιο πολύ από οπουδήποτε αλλού στην Ισπανία.

Οι άνθρωποι μερικές φορές νομίζουν ότι καταλαβαίνεις τις γυναίκες τόσο επειδή είσαι γκέι.

Το ξέρω! Για να καταλάβεις τις γυναίκες πρέπει μόνο να τους δίνεις προσοχή. Δεν είναι δύσκολο!


Αν έπρεπε να διαλέξεις τον αγαπημένο σου γυναικείο χαρακτήρα από τις 17 ταινίες σου, ποιος θα ήταν;

Έχω τόσο πολλούς. Αγαπάω όλους τους χαρακτήρες στο Όλα για τη μητέρα μου. Αλλά, εάν έπρεπε να διαλέξω έναν, θα ήταν η Raimunda, ο χαρακτήρας της Πενέλοπε Κρουθ στο Βολβέρ...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ