NEO VIDCAST

Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ

Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
0
Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Λαβ Ντίαζ (κέντρο) με την ηθοποιό Charo Santos-Concio (αριστερά) και τον ηθοποιό John Lloyd Cruz (δεξιά) στη Βενετία στην προβολή της ταινίας The woman who left.

Πιστό στην παράδοσή του απαιτητικού μεγάλου βραβείου, το Φεστιβάλ Βενετίας προσπέρασε τα αναμενόμενα ονόματα για τον Χρυσό Λέοντα, και τον απένειμε στον Φιλιππινέζο Λαβ Ντίαζ για το (μόλις) τετράωρο δράμα The Woman Who Left. Έξι μήνες μετά την παρουσίαση, στο Φεστιβάλ Βερολίνου, του προηγούμενου, 8ωρου φιλμ, A Lullaby to the Sorrowful Mystery , ο Ντίαζ αναγνωρίζεται για την καλλιτεχνική του επιμονή σε ιστορίες που ξεδιπλώνονται αργά, απηχώντας τον ιστορικό πόνο της χώρας του. Το ευχάριστο είναι πως η επιτροπή επέλεξε έναν δημιουργό που δεν έχει ξαναπάρει πρώτο βραβείο σε κάποιο από τα μεγάλα φεστιβάλ και βάζει στον χάρτη των palmares μια παραγνωρισμένη κινηματογραφία.


Το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής κατέληξε στο φιλόδοξο Nocturnal Animals του Τομ Φορντ, ο οποίος πέταξε σαν αστραπή από την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, για να ευχαριστήσει το φεστιβάλ και την Ιταλία, τη δεύτερη πατρίδα του.


Το βραβείο σκηνοθεσίας μοιράστηκε ανάμεσα στον Αμάτ Εσκαλάντε, για το Untamed, την πιο προχωρημένη ταινία του διαγωνιστικού, αφού συνδυάζει ερωτική επιστημονική φαντασία με ξερό ρεαλισμό, φτάνοντας σε σημείο να κάνει οπτική αναφορά στο χταποδοειδές πλάσμα του Ζουλάφσκι από το Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη, και στον Ρώσο Αντρέϊ Κοντσαλόφσκι για το ασπρόμαυρο Paradise, ένα δράμα με φόντο το Ολοκαύτωμα και πρωταγωνιστές έναν Γερμανό αξιωματικό αριστοκρατικής καταγωγής και μια όμορφη Ρωσίδα κρατούμενη. Το φιλμ του βετεράνου Ρώσου δημιουργού είναι όντως ένας δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένος ελιγμός στην πολυεπίπεδη αφήγηση, ενώ του Μεξικανού, μια πρόκληση που συνηθίζεται στο φεστιβαλικό κύκλωμα- ο Εσκαλάντε έχει ήδη στην τροπαιοθήκη του ένα ακόμη βραβείο σκηνοθεσία από τις Κάννες, για το Heli.

Το Coppa Volpi ερμηνείας δεν πήγε στην Νάταλι Πόρτμαν, γιατί το Jackie παρηγορήθηκε για το σενάριο του Νόα Οπενχάϊμ, αλλά νομίζω πως θα δώσει ραντεβού στα Όσκαρ, προφανώς με αντίπαλο τη νικήτρια εδώ στην Βενετία, την εξαιρετική, αιθέρια και συγκινητική Έμα Στόουν, για το La La Land του Ντέϊμιαν Σαζέλ.


Από τους ηθοποιούς του διαγωνιστικού, ο Σαμ Μέντες και η επιτροπή του βράβευσαν τον Όσκαρ Μαρτίνεζ για το Distinguished Citizen των Αργεντινών Γκαστόν Ντουπράτ και Μαριάνο Κον.


Δυσάρεστη έκπληξη, το μικρό βραβείο της επιτροπής στο Bad Batch της Λίλι Άμιρπουρ, ένα αμετροεπές μπέρδεμα με πόζα αντί για στιλ.

0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ