36ο Πανόραμα με Πολ Λάβερτι, Ανιές Βαρντά και μια ανθρωπίστρια βρικόλακα

10 Highlights του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person: Φρέσκια πρόταση στον βαμπιρικό μύθο
0


ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΚΑΤΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ
όταν επισκέπτεσαι τις αίθουσες που διεξάγεται το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Είναι, βλέπεις, το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της πρωτεύουσας, έχουν περάσει από αυτό καλεσμένοι όπως ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Κρίστοφερ Λι, ο Κεν Λόουτς, ο Αλεξάντερ Πέιν, ο Μπερτράν Ταβερνιέ, η Ανιέσκα Χόλαντ, ο Ατόμ Εγκογιάν, ο Οτάρ Ιοσελιάνι, η Βαλέρια Γκολίνο και ο Τζον Χίλκοουτ και έχει μεγαλώσει γενιές Αθηναίων σινεφίλ. Με τη συμμετοχή σου είναι σαν να γίνεσαι μέρος μια κινηματογραφικής ιστορίας που γράφεται ακόμα.

Και φέτος το φεστιβάλ έχει βαριά ονόματα της έβδομης τέχνης ως καλεσμένους, φέρνει σε πρώτη προβολή για το αθηναϊκό κοινό εκλεκτές ταινίες της πρόσφατης παραγωγής, ενώ διαθέτει και αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς. Ξεκινώντας άτυπα με προφεστιβαλικές προβολές όλης της φιλμογραφίας του Εμίρ Κουστουρίτσα, παρουσία του ίδιου, οι οποίες ολοκληρώνονται στις 29 Νοεμβρίου, το Πανόραμα ανοίγει επισήμως στις 30 Νοεμβρίου με τη νέα ταινία του Κεν Λόουτς και θα διαρκέσει ως τις 6 Δεκεμβρίου. Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στους κινηματογράφους Ανδόρα και Έλλη, με την τιμή του εισιτηρίου να ορίζεται στα 6 ευρώ.

Στο πλαίσιο του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει εγχώριες παραγωγές που προβλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, όπως το Tranzit του Καρόλου Ζωναρά, η Εξέλιξη του Περικλή Χούρσογλου, η Μονοκατοικία του Ιωακείμ Μυλωνά, το Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα του Κύρου Παπαβασιλείου και το Αλευρίνο: Το Σπέρμα του Σύμπαντος του Νίκου Αλευρά.

Από το πλούσιο φετινό πρόγραμμα, το οποίο μπορείτε να μελετήσετε στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ, ξεχωρίσαμε 10 highlights, τα οποία συνιστούμε να μη χάσετε. 

10 Highlights του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
Τhe Old Oak: Η τελευταία ταινία του Κεν Λόουτς

Τhe Old Oak: Η προβολή έναρξης του φετινού φεστιβάλ είναι η τελευταία ταινία του Κεν Λόουτς, ένα It’s a wonderful life της βρετανικής εργατικής τάξης, που κοινωνεί τον ανθρωπισμό και κερδίζει το happy end του δύσκολα, ένα happy end προσγειωμένο, συνειδητοποιημένο ως προς μια ευρύτερη εικόνα, στην οποία εντάσσονται οι πρόσφυγες. Προμηθευτείτε χαρτομάντιλα.

Scrapper: Μια πολυμήχανη δωδεκάχρονη που καταφέρνει να ζει μόνη της μετά τον θάνατο της μητέρας της, ξεγελώντας την Πρόνοια, γνωρίζει τον πατέρα της, ένα τέως party animal, και επιχειρεί να συσφίξει τις σχέσεις της μαζί του. Η επόμενη βρετανική ιστορία πατέρα-κόρης, στα βήματα του Aftersun, εστιάζει περισσότερο στη χιουμοριστική πλευρά και, πιθανότατα, θα κερδίσει τους φαν της ταινίας τη Σάρλοτ Γουέλς. Βραβείο World Cinema -Dramatic στο Σάντανς.

10 Highlights του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
Scrapper: Η επόμενη βρετανική ιστορία πατέρα - κόρης, στα βήματα του Aftersun, εστιάζει περισσότερο στη χιουμοριστική πλευρά

Γυναίκες που Περάσατε από Δω: Μια μοναδική ευκαιρία να απολαύσετε στη μεγάλη οθόνη το κύκνειο άσμα του Σταύρου Τσιώλη, μια «ακίνητη» ταινία δρόμου, όπως την αποκαλούσε ο ίδιος, και αντιπροσωπευτικό δείγμα μιας μορφής λαϊκού σινεμά που δεν υποτιμούσε τον θεατή του και εντόπιζε τον σουρεαλισμό και την κωμική… ποίηση της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Do Not Expect too Much from the End of the World: Στη νέα φιλμική παλαβομάρα του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε ακολουθούμε μια ΤikΤoker εργαζόμενη ως βοηθό σε εταιρεία παραγωγής κατά τη διάρκεια μιας μέρας γεμάτης ευτράπελα. Σαρδόνια σάτιρα, συγχρονισμένη με τους καιρούς μας, αναμένεται να ικανοποιήσει όσους είχαν ενθουσιαστεί με το Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό.

10 Highlights του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
Do Not Expect too Much from the End of the World: Σαρδόνια σάτιρα, συγχρονισμένη με τους καιρούς μας,

Ελληνικές Ταινίες: Στο πλαίσιο του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει εγχώριες παραγωγές που προβλήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, όπως το Tranzit του Καρόλου Ζωναρά, η Εξέλιξη του Περικλή Χούρσογλου, η Μονοκατοικία του Ιωακείμ Μυλωνά, το Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα του Κύρου Παπαβασιλείου και το Αλευρίνο: Το σπέρμα του σύμπαντος του Νίκου Αλευρά.

Masterclass Πολ Λάβερτι: Ο τακτικός συνεργάτης  του Κεν Λόουτς και ένας από τους καλύτερους Ευρωπαίους σεναριογράφους επισκέπτεται τη χώρα μας για να παραδώσει ένα κοινωνικά ενσυνείδητο masterclass, όπου θα αποκαλύψει μερικά από τα μυστικά της τέχνης του και θα μιλήσει για την πολυετή συνεργασία του με τον σπουδαίο Βρετανό δημιουργό.

Στρέλλα: Στο πλαίσιο του αφιερώματος στη διευθύντρια φωτογραφίας Ολυμπία Μυτιληναίου προβάλλεται και η κορυφαία ίσως queer στιγμή του ελληνικού σινεμά, η οποία συνοδεύεται από μια αποκαλυπτική ερμηνεία πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού, ολίγη δόση από μαγικό ρεαλισμό σε μια χαρακτηριστική ερωτική σκηνή αλλά και μια συγκλονιστική σκηνή αναγνώρισης στην παράδοση της αρχαίας τραγωδίας.

10 Highlights του 36ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Facebook Twitter
Η Στρέλλα είναι ίσως η κορυφαία queer στιγμή του ελληνικού σινεμά

Αφιερώματα σε δημιουργούς: Η επονομαζόμενη «γιαγιά» της nouvelle vague Aνιές Βαρντά, ο θρυλικός Ζορζ Φρανζί και ο πρωτοπόρος του free cinema Λίντσεϊ Άντερσον έρχονται για να εκπληρώσουν (και) τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του φεστιβάλ, δίνοντας τη δυνατότητα σε νεότερους σινεφίλ να ανακαλύψουν μεγάλες στιγμές της έβδομης τέχνης. Αν έπρεπε να διαλέξουμε μία ταινία από κάθε αφιέρωμα, θα καταλήγαμε στα Πρόσωπα και Ιστορίες, Μάτια δίχως πρόσωπο και «Εάν…» αντίστοιχα.

The Time that Remains: Η έκρυθμη κατάσταση στην Παλαιστίνη δίνει έντονο πολιτικό χαρακτήρα τόσο στην παρουσία του Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν όσο και στην προβολή της ταινίας του Ο χρόνος που απομένει, η οποία καταγράφει με μαύρο χιούμορ την πορεία του κράτους του Ισραήλ από τη γέννησή του μέχρι σήμερα μέσα από τα μάτια των μελών μιας οικογένειας Παλαιστινίων.

Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person: Οι αρετές του ντεμπούτου της Αριάν Λουί-Σεζ που έκλεψε την παράσταση πριν από λίγες μέρες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης δεν εξαντλούνται στον πιασάρικο τίτλο. Φρέσκια πρόταση στον βαμπιρικό μύθο με σαρκαστική διάθεση, χωρίς όμως να μπορείς να την κατηγορήσεις ότι προσεγγίζει με ελαφρότητα τα σοβαρά θέματά της.

36ο Πανόραμα Ελληνικού Κινηματογράφου
30/11-6/12
Στους κινηματογράφους Έλλη & Ανδόρα
Αναλυτικό πρόγραμμα στο panoramafest.gr

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ