10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
«Το Δικό μου Αϊντάχο» έδωσε την ευκαιρία στα νιάτα της εποχής (Κιάνου Ριβς και Ρίβερ Φίνιξ, λίγο πριν από τον θάνατό του) να παίξουν σε κάτι περισσότερο απαιτητικό.
0

TΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΑΪΝΤΑΧΟ 

Ανάμεσα στο χάος των δικών του παραγωγών, των άπειρων νέων σειρών και του χριστουγεννιάτικου περιεχομένου, το Netflix κρύβει συχνά διαμαντάκια του ανεξάρτητου και καλλιτεχνικού σινεμά. Το Δικό μου Αϊντάχο έβαλε για τα καλά στον φεστιβαλικό χάρτη τον Γκας βαν Σαντ και έδωσε την ευκαιρία στα νιάτα της εποχής (Κιάνου Ριβς και Ρίβερ Φίνιξ, λίγο πριν από τον θάνατό του) να παίξουν σε κάτι περισσότερο απαιτητικό.

Διαθέσιμη στο Netflix

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ

Τη χρονιά που συμπληρώνεται ένας αιώνας από τη γέννηση ενός μοναδικού δημιουργού από τη Γαλλία, οι ταινίες του ζουν μια δεύτερη ζωή στο Διαδίκτυο. Ξεκινώντας μαζί με την υπόλοιπη τρομερή ομάδα της nouvelle vague και ακολουθώντας ξεχωριστό δρόμο αργότερα, ο Ερίκ Ρομέρ έφτιαξε ιστορίες για όλες τις εποχές και για πλήθος χαρακτήρων, με εμμονή στους γεμάτους λεπτό χιούμορ διαλόγους. Τρεις από τις ταινίες του, η Μαρκησία του Ο... (1976), η Πολίν στην πλαζ (1983) και οι Ιστορίες του καλοκαιριού (1996), προβάλλονται στο πλαίσιο του 33ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Διαθέσιμες 25/11-4/12 μέσω της πλατφόρμας Cinesquare

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
«H Πολίν στην πλαζ» (1983) του Ερίκ Ρομέρ.

ΝΕΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ

Η Χρυσή Αθηνά των περσινών Νυχτών Πρεμιέρας είναι μία εξαιρετική καυστική σάτιρα, βασισμένη σε μια απίθανη αληθινή ιστορία που συνέβη τη δεκαετία του '30 στη Λιθουανία και αφορά την πρόταση για τη μετακόμιση της χώρας σε άλλο σημείο του πλανήτη, λόγω της πολωνικής απειλής. Οι κωμωδίες αδικούνται συχνά από τα φεστιβάλ και αυτή εδώ είναι μια φωτεινή εξαίρεση που είναι αδύνατο να της αντισταθείς χάρη στη μόνιμη ειρωνεία που συνοδεύει την αφήγηση και το μοντέρνο χιούμορ που συνδέει την πολιτική με τον σουρεαλισμό.

Διαθέσιμη στο Mubi

 

ΟΙ ΤΡΙΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ 

Τρεις τριλογίες τριών Ευρωπαίων auteurs συνοψίζουν μια 25ετία ενδελεχούς μελέτης του όρου «Ευρώπη». Εννιά ταινίες για την Ευρώπη του σήμερα, του χθες και για την ήπειρο που ο καθένας πάντα θα ονειρεύεται πως θα αλλάξει και θα γίνει κάτι δικό του, μέσα από ένα κοινό αφιέρωμα που περιλαμβάνει τα Τρία Χρώματα του Κριστόφ Κισλόφσκι, την Τριλογία του Παραδείσου του Ούλριχ Ζάιντλ και τις Χίλιες και μία νύχτες του Μιγκέλ Γκόμεζ. 

Διαθέσιμες στο Cinobo

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
Κριστόφ Κισλόφσκι, «Τρία χρώματα: Η μπλε ταινία», 1993

ΟI TAINIEΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ 

Από τις πιο στιβαρές και αναγνωρίσιμες υπογραφές του νέου ελληνικού σινεμά, ο Σύλλας Τζουμέρκας με το απείθαρχο και αταξινόμητο στυλ του, που ισορροπεί μεταξύ της σκιάς και των φωτεινών σημείων, μετρά πλέον τρεις πολυβραβευμένες ταινίες μεγάλου μήκους, τη Χώρα Προέλευσης, την Έκρηξη και το πιο πρόσφατο Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών

Διαθέσιμες στο stradafilms.gr


ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ

Απλωμένες σε μια τεράστια σε μέγεθος φιλμογραφία, οι πιο χαρακτηριστικές ταινίες του Σουηδού ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής Ίνγκμαρ Μπέργκμαν αποτελούν διαχρονικές επιλογές στο art house στερέωμα. Από την Έβδομη Σφραγίδα και τις Άγριες Φράουλες του μαγικού 1957 ως τον μοντερνισμό της Περσόνα και τα ώριμα εσωτερικά '70s με το Πρόσωπο με Πρόσωπο και τη Φθινοπωρινή Σονάτα, μερικές από τις μεγαλύτερες στιγμές του παγκόσμιου σινεμά περνούν μπροστά από τα μάτια σας.

Διαθέσιμες στο Cosmote TV Plus

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, «Περσόνα», 1966


ΜΑLINA

Από τις πιο αξιόλογες ανακαλύψεις της παγκόσμιας διανομής, η Μαλίνα του Βέρνερ Σρέτερ από το 1991 δίνει την ευκαιρία στην Ιζαμπέλ Ιπέρ για μια σαρωτική ερμηνεία ως συγγραφέας που προσπαθεί να χωρέσει την ερωτική ζωή και τις υποχρεώσεις της στον χρόνο που χρειάζεται για έμπνευση για γράψιμο. Χάος και δημιουργία συγκρούονται σε ένα παραγνωρισμένο και ξεχασμένο αριστούργημα που οι φαν της ηθοποιού δεν πρέπει να χάσουν.

Διαθέσιμη στο Mubi


ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ

Ο σκηνοθέτης που μας εισήγαγε στον μαγικό κόσμο του ψυχισμού και των συναισθημάτων στις αρχές της δεκαετίας του '60, σε μια εποχή που κυριαρχούσε το σινεμά της Φίνος Φιλμς, και παρέμεινε ασυμβίβαστος και απομονωμένος, δίνοντας ταινίες που, μολονότι στην εποχή τους δεν είχαν την επιτυχία που τους άξιζε, παραμένουν σήμερα δείγματα εξαίρετα ενός πρωτοποριακού κινηματογράφου που δεν έχει χάσει τίποτα από την ομορφιά και τη δύναμή του. Τρεις από αυτές, η Εκδρομή, ο Ουρανός και το Ρομαντικό Σημείωμα, προβάλλονται στο 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Διαθέσιμες 25/11-4/12 μέσω της πλατφόρμας Cinesquare

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
«Τα Χελιδόνια της Καμπούλ» από την εταιρεία παραγωγής του «Τρίο της Μπελβίλ».


ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΟΥΛ

Η εταιρεία παραγωγής του Τρίο της Μπελβίλ παρουσιάζει μια συγκλονιστική ιστορία νεανικής αγάπης με φόντο την Καμπούλ υπό την κυριαρχία των Ταλιμπάν, αποτυπωμένη με μια εντυπωσιακή τεχνική χειροποίητου κινουμένου σχεδίου βασισμένου σε κινήσεις αληθινών ηθοποιών. Ένας ύμνος στη γυναίκα, που πατά πάνω στο εξαιρετικό μυθιστόρημα της Γιασμίνα Χάντρα – λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Αλγερινού συγγραφέα Μοχάμεντ Μουλεσεχούλ.

Διαθέσιμη στο Cinobo


ΟΙ ΝΥΧΤΕΣ ΜΟΥ ΜΑΚΡΥΑ ΣΟΥ

Το πέρασμα του Γουόνγκ Καρ Γουάι στις ΗΠΑ έγινε χωρίς αισθητικές εκπτώσεις, σε ένα σπονδυλωτό φιλμ γεμάτο από τις θεματικές που τον είχαν απασχολήσει ως τότε στην καριέρα του. Ανεκπλήρωτοι έρωτες και ήρωες παραδομένοι σε πάθη και μικρές ή μεγάλες πληγές ενώνονται με τις φωνές της Νόρα Τζόουνς και της Κατ Πάουερ την ώρα που το slow motion ανοίγει απλόχερα τα συναισθήματά τους προς τον θεατή. Λιγότερο προβεβλημένο σε σχέση με την υπόλοιπη φιλμογραφία του, ένα διαμάντι που αξίζει μια εκ νέου προβολή.

Διαθέσιμη στο Ertflix

 

10 σινεφίλ ταινίες και αφιερώματα που αξίζει να δούμε online Facebook Twitter
Γουόνγκ Καρ Γουάι, «Οι νύχτες μου μακριά σου», 2007

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ