«Η Ζωή Μπροστά Σου»: Η επιστροφή της Σοφία Λόρεν

«Η Ζωή Μπροστά Σου»: Η επιστροφή της Σοφία Λόρεν Facebook Twitter
Ο Μομό είναι Σενεγαλέζος μουσουλμάνος, χωρίς καμία πολιτισμική συνείδηση, και η Μαντάμ Ροζά τον περιμαζεύει απρόθυμα, μετά από παρότρυνση ενός γιατρού, καλού φίλου της.
0

Το Η Ζωή Μπροστά σου γράφτηκε το 1975 από τον Ρομέν Γκαρί (με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Εμίλ Αζάρ, που αποκαλύφθηκε μετά την αυτοκτονία του το 1981) και περιγράφει τον συγκινητικό ψυχικό δεσμό ανάμεσα στη Μαντάμ Ροζά, μια γηραιά Εβραία, survivor του Ολοκαυτώματος, πρώην πόρνη, με τον ανήλικο Άραβα Μομό.

Η εξαιρετικά επιτυχημένη κινηματογραφική διασκευή με τίτλο Μαντάμ Ροζά, που απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1978, ξεχωρίζει γιατί ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Μοζέ Μισραΐ (ο οποίος έζησε και εργάστηκε επί μακρόν στη Γαλλία, πριν επιστρέψει στη γενέτειρα χώρα του) σκύβει με ευαισθησία πάνω στην αραβοϊσραηλινή συγγένεια κουλτούρας και ιστορίας, μέσα από τους δυο τόσο αντίθετους χαρακτήρες, αντανακλώντας έτσι τις δυο μεγάλες αγάπες του Μισραΐ, προσφέροντας επίσης έναν αξέχαστο ρόλο στη Σιμόν Σινιορέ.


Την ίδια ιστορία επέλεξε για την επιστροφή της μετά από δεκαετή απουσία από τα πλατό η θρυλική Σοφία Λόρεν, και ίσως δεν θα το επιχειρούσε αν δεν τη φρόντιζε σκηνοθετικά ο γιός της, Εντοάρντο Πόντι – πρωτοσυνεργάστηκαν στο Between Strangers του 2002. Ο τίτλος επέστρεψε στο λογοτεχνικό του πρωτότυπο, η δράση μετατοπίζεται από τη γαλλική Μπελβίλ στη χαρακτηριστικά ιταλική, πολύ πιο φτωχική Νάπολη, οι πρωταγωνιστές διατηρούν τα ονόματά τους, το συναίσθημα βασιλεύει και περισσεύει, ωστόσο από το Η Ζωή Μπροστά σου, που προβάλλεται ήδη στο Netflix, απουσιάζει το πνευματικό κέντρο του έργου, ο πραγματικός σκοπός του, που δεν είναι άλλος από την σύνδεση του Μομό με τις ρίζες του, μέσω της δυνατής ιστορικής παρουσίας της γυναίκας που συνδέει το πεζοδρόμιο με τη φρίκη, με κοινό παρονομαστή την επιβίωση, πάση θυσία.

Βέρα ναπολιτάνα, η Σοφία Λόρεν έχει επιβιώσει και θριαμβεύσει γιατί κουβαλά στα γονίδιά της ίση ποσότητα δράματος και κωμωδίας, τα χαρακτηριστικά του τόπου καταγωγής και ανατροφής της, ικανά και αρκετά για να εκτιμήσεις και να κατανοήσεις την ίδια τη ζωή, πόσο μάλλον την τέχνη που τη μιμείται.

Ο Μομό, που εδώ είναι Σενεγαλέζος μουσουλμάνος, χωρίς καμία πολιτισμική συνείδηση, κλέβει και κάνει το βαποράκι στους δρόμους, βρίζει και αρχικά αρνείται την ένταξη σε οποιασδήποτε μορφής εστία, και η Μαντάμ Ροζά τον περιμαζεύει απρόθυμα, μετά από παρότρυνση ενός γιατρού, καλού φίλου της. Σταδιακά, η άνοια ξεθυμαίνει το μεταδοτικό μπρίο και τον καπάτσο δυναμισμό της, κρατά σε ομηρία την θαλερότητά της και της αφήνει ανέπαφες μερικές σκόρπιες αναμνήσεις, κυρίως του κήπου με τις κατακίτρινες μιμόζες, την ωραιότερη εικόνα της παιδικής της ηλικίας, που έχει κρατήσει αποτυπωμένη σε μια παλιά φωτογραφία, σαν φυλαχτό μιας ολόκληρης ζωής.

Χαμένη στις σκέψεις τρόμου από το Άουσβιτς, που ξυπνούν απροειδοποίητα, η Ρόζα της Σοφία Λόρεν είναι μια γυναίκα με θέρμη και πόζα, ιδανικός ρόλος για μια ηθοποιό που δεν έχει χάσει τη μοναδική επαφή που ανέκαθεν είχε με την κάμερα, ειδικά στα δακρύβρεχτα κοντινά, όταν ενθαρρύνει τον μικρό ή ζητά τη βοήθειά του για να μην ξεψυχήσει μόνη της σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου. Η σκηνή όπου ο Μομό τη φυγαδεύει σε αμαξίδιο στο λιμανάκι της Νάπολης που μόλις ξυπνάει, βρίσκει τη Λόρεν στην έδρα της, σε τρυφερότατο, χωρίς λόγια ιντερλούδιο, ενός έργου αθεράπευτα σεντιμεντάλ. Η Ρόζα δεν είναι σίγουρη τι ακριβώς αντικρίζει. Βλέπει το κόκκινο της θάλασσας και το μπλαβί του ουρανού σαν μια συγκεχυμένη μνήμη. Στα μάτια της Λόρεν καθρεφτίζεται η παιδική της ηλικία, το φιλόδοξο ξεκίνημά και η ταπεινή ρίζα που δεν ξέχασε ποτέ.

«Η Ζωή Μπροστά Σου»: Η επιστροφή της Σοφία Λόρεν Facebook Twitter
H Σοφία Λόρεν με τον γιο της Εντοάρντο Πόντι σε παλαιότερη εμφάνιση τους στις Κάννες. Φωτ.: ΕΡΑ
 

Βέρα ναπολιτάνα, η Σοφία Λόρεν έχει επιβιώσει και θριαμβεύσει γιατί κουβαλά στα γονίδιά της ίση ποσότητα δράματος και κωμωδίας, τα χαρακτηριστικά του τόπου καταγωγής και ανατροφής της, ικανά και αρκετά για να εκτιμήσεις και να κατανοήσεις την ίδια τη ζωή, πόσο μάλλον την τέχνη που τη μιμείται.


Την ομορφιά της την αποδίδει στο τυχερό DNA, αφού κληρονόμησε το πρόσωπο και τη φιγούρα της μητέρας της. Έμαθε από νωρίς να κινείται σωστά, να τιθασεύει το άχαρο look της καμηλοπάρδαλης με την οποία της άρεσε να συγκρίνεται, και να φορά τις τουαλέτες της έτσι ώστε να εξυπηρετούν τον σκοπό τους κα να μην εμποδίζουν την τέλεια θέα του σώματος.

Η Σοφία Σικολόνε γεννήθηκε φτωχή και σοφή, όπως λέει η ίδια. Ξεκίνησε από τα καλλιστεία στα 15 της χρόνια και ξαναβαφτίστηκε με το πιο καλλιτεχνικό Σοφία Λατζάρο για να σαλπάρει με ελπίδα και αισιοδοξία στη μόδα της εποχής, τις υπερπαραγωγές της Tσινετσιτά, που τότε αποκαλούσαν το Χόλιγουντ στον Τίβερη.

Η γνωριμία της με τον παραγωγό Kάρλο Πόντι ήταν μοιραία και άλλαξε για πάντα τη ζωή της. Έγινε ο μέντορας και ενορχηστρωτής της ένδοξης καριέρας της και την πλοήγησε στη μετάβασή της στο Χόλιγουντ (ως Λόρεν πλέον), που τότε έψαχνε μανιωδώς μια αυθεντική εξωτική μούσα, αντί των κλασικών Αμερικανίδων καλλονών της μεταπολεμικής περιόδου.


Το Πόθοι Κάτω από τις Λεύκες με τον Άντονι Πέρκινς και το Heller in Tight Pants, μια μέτρια κωμωδία με τον Κάρι Γκραντ, της έδωσαν το πάσο για τη συνέχεια, αλλά το πραγματικό διαβατήριό της το κέρδισε με την αξία της, στην ερμηνεία της στις Δυο Γυναίκες του Βιτόριο ντε Σίκα. Την τελευταία στιγμή επέλεξε να υποδυθεί τη μάνα αντί για την κόρη, και στα 27 της χρόνια, έγινε η πρώτη που απέσπασε Όσκαρ πρώτου ρόλου για μη αγγλόφωνο ρόλο.

Με βραβεία από τη Βρετανική Ακαδημία και το Φεστιβάλ Καννών, η όμορφη Ιταλιάνα που ορκιζόταν στα μακαρόνια και τον Κάρλο της, απέκτησε, εκτός από άψογη γνώση της αγγλικής γλώσσας με ένα νόστιμο, αχνό ιρλανδικό αξάν, ομφάλια σχέση με τα Όσκαρ. Πήρε βραβείο συνολικής προσφοράς το 1991, παρέδωσε σε διαφορετικές τελετές τιμητικό Όσκαρ στη Λίνα Βερτμίλερ και τον Φεντερίκο Φελίνι, αν και δεν πρόλαβε να συνεργαστεί μαζί του, και ήταν εκείνη που εγχείρισε το βραβείο στον Ρομπέρτο Μπενίνι, φωνάζοντας από χαρά το μικρό του όνομα, την τρελή βραδιά που ο κωμικός σάρωσε με το Η Ζωή είναι Ωραία.

«Η Ζωή Μπροστά Σου»: Η επιστροφή της Σοφία Λόρεν Facebook Twitter
«Πόθοι Κάτω από τις Λεύκες» με τον Άντονι Πέρκινς


Κυρίως, η Λόρεν έσπασε τα τείχη της ξένης στο εσωστρεφές Χόλιγουντ και έγινε επίτιμη προσκεκλημένη σε μια πόλη που της εμπιστεύτηκε πρωταγωνιστικό κομμάτι σε πανάκριβες επενδύσεις, όπως την Πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και το Ελ Σιντ. Πανέξυπνη, σοφή στα δικά της λόγια, δεν παρέλειψε να υπενθυμίζει στον εαυτό της πως για να παραμείνει σταρ, δεν έπρεπε να ξεχάσει να παίζει, γι' αυτό και επέστρεφε στη χώρα της για ζουμερούς ρόλους, όπως το Γάμος αλά Ιταλικά, που της χάρισε δεύτερη υποψηφιότητα στα Όσκαρ και λάνσαρε το trend της ιταλικής κωμωδίας

Εξαιρετική παρτενέρ, πάσαρε ρόλο καριέρας στον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι στο Μια Ξεχωριστή Μέρα του Έτορε Σκόλα, και έπαιξε δίπλα στους καλύτερους και γνωστότερους, τον Γκρέγκορι Πεκ στο Arabesque, τον Πολ Νιούμαν στο Lady L, τον Ρίτσαρντ Μπάρτον στο Voyage, τον Πίτερ Ο Τουλ στο Man of la Mancha, αλλά και τον Μάρλον Μπράντο στην Κόμισσα από το Χονγκ Κονγκ, με τον οποίο όμως δεν πέρασε καλά και θεώρησε αδιάφορο και εγωιστή.


Κι ενώ είπε παραδόξως «ναι» στην έκδοση μαγειρικών συνταγών, βγαίνοντας στο talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν για να φτιάξει τιραμισού, καθώς και στο τραγούδι, βγάζοντας δίσκους και κάνοντας μάλιστα ντουέτο με τον Πίτερ Σέλερς, αρνήθηκε όλα τα θεατρικά που της προτάθηκαν, χωρίς καν να μπει στον κόπο να τα διαβάσει, επειδή ντρεπόταν να εκτεθεί στη σκηνή μπροστά σε κοινό, και απέρριψε την τελευταία στιγμή δυο σημαντικούς ρόλους σε ισάριθμα πασίγνωστα σίριαλ: τη Δυναστεία, για τον πικάντικο χαρακτήρα της Αλέξις Κόλμπι που έκανε διάσημο η Τζόαν Κόλινς, και στο Falcon Crest, σε ρόλο που κατέληξε στην άσπονδη συμπατριώτισσά της, Τζίνα Λολομπρίτζιντα. Κανείς δεν μπορεί να την κακίσει όταν ως δικαιολογία πρόβαλε τον χρόνο που ήθελε να αφιερώσει στην ανατροφή των δυο γιών της.

«Η Ζωή Μπροστά Σου»: Η επιστροφή της Σοφία Λόρεν Facebook Twitter
Ο στενός δεσμός της με το Κάρι Γκραντ παραλίγο να καταλήξει σε γάμο... Φωτ.: Getty Images/Ideal Image


Οι σχέσεις της με τη χολιγουντιανή κοινότητα παρέμειναν άψογες. Ο στενός δεσμός της με το Κάρι Γκραντ παραλίγο να καταλήξει σε γάμο αλλά η Λόρεν σε συνεντεύξεις της είπε πως βρέθηκε μπροστά σε ένα σοβαρό δίλημμα και κατέληξε στη γενναία απόφαση να μείνει με τον Κάρλο Πόντι, κάτι που δεν μετάνιωσε ποτέ, παραμένοντας ισόβια φίλη με τον ωραιότερο άνδρα στο αμερικανικό σινεμά.

Ίσως γιατί, παρά την εκρηκτική της παρουσία στο σινεμά, η Λόρεν είναι κατά βάθος μια συντηρητική γυναίκα, που δεν ενέκρινε ποτέ το σεξ χωρίς τον έρωτα, μια ζωή μακριά από την οικογένεια, τη χριστιανική πίστη και τους ανθρώπους που δεν περιστρέφονταν γύρω από έναν σταθερό, ηθικό άξονα. Είναι βέβαια η ίδια γυναίκα που στα 72 της δήλωνε πως θα έκανε στριπτιζ, αν η Νάπολι κέρδιζε το πρωτάθλημα!


Η δημοτικότητα της δοκιμάστηκε και οι αρχές της αμφισβητήθηκαν όταν το 1982 κατηγορήθηκε για φοροδιαφυγή και εξέτισε 18 ημέρες σε ιταλική φυλακή. Το ξεπέρασε, ωστόσο, και το ποινικό της μητρώο καθάρισε και τυπικά 20 χρόνια αργότερα. Ίσως με τον πολυδιαφημισμένο εγκλεισμό που επέλεξε, απέδειξε πως για να ζήσεις στο μάξιμουμ, οφείλεις να κάνεις λάθη και να πληρώσεις τα χρέη σου. (Η ίδια δεν θέλησε να συζητά διεξοδικά το θέμα και να αναφέρει τον άνθρωπο που πιστεύει πως την έμπλεξε στην υπόθεση.)


«Μάτια που δεν έχουν κλάψει δεν είναι ωραία» συνηθίζει να λέει η Λόρεν, και από ένα σημείο κι έπειτα, χρησιμοποιεί το πιο όμορφο όπλο της σε σποραδικές εμφανίσεις και ρόλους που ταιριάζουν στον ζωντανό θρύλο μιας συγκεκριμένης ηλικίας. Όπως στο Nine, δίπλα στον Ντάνιελ Ντέι Λιούις και τη Μαριόν Κοτιγιάρ, ή με τον γιο της Εντοάρντο, στην τρίτη τους ταινία μαζί – το 2012, γύρισαν σε μικρού μήκους το κλασικό μονόπρακτο του Ζαν Κοκτό, Η Ανθρώπινη Φωνή. Η ίδια υποστηρίζει πως μόνο εκείνος τη γνωρίζει τόσο καλά ώστε να της ζητά να δώσει στον ρόλο της Μαντάμ Ροζά τις κρυφές αρετές της.

 

Η Ζωή Μπροστά - Τρέιλερ

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ