10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Η αποτύπωση στην οθόνη του ειδυλλίου της Νταϊάνα (Ναόμι Γουότς) με τον καρδιοχειρούργο Χασνάτ Καν, είναι γεμάτη ξεκαρδιστικά σεξουαλικά υπονοούμενα («στο Παλάτι, μένουμε ανοιχτά μέχρι πολύ αργά»).
0

10. The Fifth Estate (2013)

Ο Τζούλιαν Ασάνζ έστειλε προσωπική επιστολή στον Μπένεντικτ Κάμπερματς εκλιπαρώντας τον ηθοποιό να μην τον υποδυθεί στην κινηματογραφική εκδοχή της υπόθεσης Wikileaks, με το επιχείρημα ότι επρόκειτο για προϊόν «πολιτικού οπορτουνισμού, συμφερόντων, εκδίκησης και πάνω απ' όλα, δειλίας». Μακάρι εκ των υστέρων να ήταν όλα αυτά. Θα ήταν σίγουρα πολύ λιγότερο αδιάφορο.

9. The Theory of Everything (2014)

Το βιβλίο απομνημονευμάτων της Τζέιν Χόκινγκ με τίτλο «Ταξιδεύοντας προς την αιωνιότητα» ήταν η βάση για την ταινία αυτή με θέμα τη ζωή του συζύγου της και διασημότερου επιστήμονα του σύμπαντος, η ίδια όμως είχε τα χειρότερα να πει για τον τρόπο που παρουσιάστηκαν κρίσιμα θέματα της σχέσης της με τον Στίβεν Χόκινγκ. Παρατήρησε επίσης δηκτικά ότι η ο χαρακτήρας της, όπως ενσαρκώθηκε στην οθόνη από την Φελίσιτι Τζόουνς, «έμοιαζε σα να μην έχει φίλους, γνωστούς ή ανθρώπινες σχέσεις»

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
The Theory of Everything

 

8. The Social Network (2010)

Η εξαιρετική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ με θέμα την ιστορία του Facebook και του ιδρυτή του γίνεται ακόμα καλύτερη όταν πληροφορηθεί κάποιος πόσο είχε ενοχλήσει τον ίδιο τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παρότι αναγνώρισε ότι ο Τζέσι Άιζενμπεργκ που τον υποδύθηκε φορούσε τα «σωστά ρούχα». Ακόμα κι αυτά τα φριχτά σανδάλια...

7. Nina (2016)

Πολλοί ήταν αυτή που κατηγόρησαν τη λογική του κάστινγκ αυτής της τραγικά επιφανειακής και κακόγουστα εξιδανικευμένης βιογραφίας της Νίνα Σιμόν, ειδικά σε σχέση με την «λευκής, κουκλίστικης ομορφιάς» ηθοποιό που την υποδύθηκε. Η Λίζα Σιμόν Κέλι πάντως, η κόρη της κορυφαίας ερμηνεύτριας, δήλωσε ότι «δεν φταίει η κοπέλα... δεν είναι υπεύθυνη για το σενάριο, τους κακούς διαλόγους και τα ψέματα», ένα εκ των οποίων ήταν ότι η μητέρα της είχε ρομαντική σχέση με τον (γκέι) μάνατζερ της.

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Nina

6. Grace of Monaco (2014)

Ήταν βουτηγμένη στο διασκεδαστικό κιτς αυτή η βιογραφία της Γκρέις Κέλι με την Νικόλ Κίντμαν αλλά αυτό δεν εκτιμήθηκε δεόντως από την πριγκηπική δυναστεία του Μονακό, παρότι δεν είδε καν την ταινία. Το trailer όμως ήταν αρκετό για την έκδοση επίσημης δήλωσης σύμφωνα με την οποία «πρόκειται για φάρσα μάλλον παρά για ταινία, που παραποιεί την ιστορία με αποκλειστικά εμπορικά κίνητρα». Ούτε κριτικός κινηματογράφου δεν θα το έθετε ορθότερα. ΄

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Grace of Monaco

 

5. Wired (1989)

Ελάχιστοι είδαν αυτή την βιογραφική ταινία για τον Τζον Μπελούσι, τον διάσημο πληθωρικό (με την ευρεία έννοια) κωμικό που πέθανε το 1982 εξαιτίας υπερβολικής δόσης ναρκωτικών. Και σίγουρα κανείς από τους συγγενείς, φίλους και γνωστούς του εκλιπόντος, που είχαν ήδη καταγγείλει με βαρύτατους χαρακτηρισμούς και το βιβλίο του δημοσιογράφου Μπομπ Γούντγουορντ, στο οποίο βασίστηκε.

4. Sid and Nancy (1986)

Η μεταφορά στην οθόνη από τον Άλεξ Κοξ της τραγικής ιστορίας του «Ρωμαίου και Ιουλιέτας του πανκ» (και της ηρωίνης) – του Sid Vicious και της Nancy Spungen - έχει υπάρξει μάλλον αγαπητή σε πολύ κόσμο. Σίγουρα όχι όμως στον John Lydon, τον τραγουδιστή των Sex Pistols που δήλωσε ότι η ταινία αποτελεί ύβρη προς την αλήθεια και τη μνήμη του παλιού του φίλου, λέγοντας ότι έκανε τον εθισμό να μοιάζει glamorous και ότι το τέλος – που δείχνει το ζεύγος να μοιράζονται ένα ταξί για την άλλη ζωή – ήταν εντελώς γελοίο.

10 κινηματογραφικές βιογραφίες που εξόργισαν συγγενείς, φίλους και οπαδούς Facebook Twitter
Sid and Nancy

 

3. England Is Mine (2017)

Ελάχιστους οπαδούς ακόμα και ανάμεσα στους φανατικούς του Morrissey, βρήκε αυτή η κινηματογραφική μυθοπλασία για τη ζωή του πριν τους Smiths και τη φήμη. Όσοι τον γνώριζαν τότε, έκαναν λόγο για «προσβλητικό», «άσχετο» και «ανερμάτιστο» κατασκεύασμα, ενώ η αδελφή του Morrissey, Τζακλίν, είπε απλά ότι ήταν «κωμικά ψεύτικο».

2. The End of the Tour (2015)

Η ταινία για τον συγγραφέα Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας βασίστηκε στο βιβλίο που είχε γράψει ένας δημοσιογράφος του Rolling Stone καταγράφοντας τις πέντε μέρες που είχε κάποτε περάσει μαζί του ενώ ο Γουάλας – που έδωσε τέλος στη ζωή του το 2008 – βρισκόταν σε περιοδεία για το επικό, πολυδαίδαλο μυθιστόρημά του, "Infinite Jest". Η οικογένεια του εκλιπόντος πάντως είχε δηλώσει μέσω δικηγόρου ότι «δεν υιοθετεί ούτε υποστηρίζει καθ' οιονδήποτε τρόπο» την ταινία, ενώ ο πρώην εκδότης του συγγραφέα χαρακτήρισε την ταινία «γελοία» και την ερμηνεία του Τζέισον Σίγκελ ως Γουάλας, «ναρκισσιστικά μακάβρια».

1. Diana (2013)

Η αποτύπωση στην οθόνη του ειδυλλίου της Νταϊάνα (που την υποδύεται με εντελώς άστοχη αυτοπεποίθηση η Ναόμι Γουότς) με τον καρδιοχειρούργο Χασνάτ Καν, είναι γεμάτη κατά λάθος σπαρταριστούς διαλόγους με ξεκαρδιστικά σεξουαλικά υπονοούμενα («στο Παλάτι, μένουμε ανοιχτά μέχρι πολύ αργά»). Ο ίδιος ο Καν ήταν καταρχάς έκπληκτος και ακολούθως έξαλλος με τη μια μικρή ματιά που έριξε στο τρέιλερ και ορκίστηκε να μην δει ποτέ την ταινία. Έχασε μια από τις κορυφαίες κωμωδίες της δεκαετίας.

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ