The Trivialist: Μια σελίδα των social media κάνει την Ιστορία fun και απολαυστική

the trivialist Facebook Twitter
Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση
0

Θα σου πάρει περίπου ένα λεπτό για να διαβάσεις τα εκπαιδευτικά ποστ του «Trivialist», αλλά μια μικρή αιωνιότητα για να αποστηθίσεις το σχολικό βιβλίο της Ιστορίας, από το οποίο δεν ξέρω τι του μένει τελικά. Μπορεί να πρόκειται για διαφορετικά πράγματα, όμως είναι τρομερό το πώς ένα λεπτό σήμερα, την εποχή των social media, είναι αρκετό για να σου περάσει μια συγκεκριμένη ιστορική πληροφορία με διασκεδαστικό, εύληπτο και καθαρό τρόπο ή να σου προσφέρει ένα ερέθισμα για να αναζητήσεις περισσότερα.

Η σελίδα του Γιώργου (aka The Trivialist) μοιάζει με μια μικρή όαση ποιοτικού περιεχομένου στα social media των ασταμάτητων clickbaits και των ατελείωτων διαξιφισμών. Σήμερα αριθμεί πάνω από 75.000 likes στο Facebook και πάνω από 9.000 follows στο Instagram και αποτελεί μία ακόμη από τις εκπαιδευτικές κοινότητες που βλέπουμε να κάνουν θραύση στον κόσμο των social, καθιστώντας την ιστορία πίσω από trivial θέματα ελκυστική σε νέο κόσμο. Και γιατί όχι; Σε αυτή μπορεί κανείς να μάθει για τα πάντα. Για πινακίδες ερωτικού περιεχομένου από τη Μεσοποταμία και για τον θεό Πάνα, για το τι κρύβεται σε μια μπάμπουσκα και για διάσημες φράσεις τη σημασία των οποίων νομίζαμε ότι ξέραμε. Και, φυσικά, για κάθε λογής διάσημες μορφές της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Αυτό που κάνει τις μικρές, περιποιημένες εκπαιδευτικές δόσεις αξιαγάπητες στο φανατικό κοινό των social είναι η φαντασία στον τρόπο που δομούνται, ντύνονται και μας σερβίρονται για να τις συναντήσουμε απρόσμενα κάποια στιγμή μέσα στη μέρα. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Πες μας λίγα λόγια για εσένα. Πότε γεννήθηκε η αγάπη σου για την Ιστορία και πώς αποφάσισες να δημιουργήσεις τη σελίδα; 

Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση. Ενθουσιαζόμουν από παιδάκι με τις ιστορικές ταινίες και τα ντοκιμαντέρ. Τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας τα βαριόμουν, αλλά διάβαζα πολλά εξωσχολικά. Κατά καιρούς «κολλούσα» με έναν αρχαίο πολιτισμό και διάβαζα ό,τι έπεφτε στα χέρια μου σχετικά με αυτόν. Τελικά, η αγάπη αυτή με οδήγησε στις ιστορικές και πολιτισμικές σπουδές. Έτσι, αποφάσισα κάποια στιγμή να φτιάξω και τη σελίδα. Μου άρεσε η ιδέα να μιλάω για την Ιστορία και να τη μεταδίδω με έναν διαφορετικό τρόπο, πιο γλαφυρό και ευχάριστο.  

— Πότε έγινε το μπαμ με τη σελίδα; Πότε κατάλαβες ότι το ενδιαφέρον του κόσμου γι’ αυτήν ολοένα αυξανόταν και πώς διαχειρίστηκες την επιτυχία της; 

Η αλήθεια είναι πως η σελίδα ξεκίνησε καλά από τη αρχή. Μήνα με τον μήνα έβλεπα έκπληκτος τους followers να πολλαπλασιάζονται. Παράλληλα, υπήρχαν πολλά θετικά σχόλια και αντιδράσεις και πολλά μηνύματα που μου έλεγαν να προχωρήσω. Νομίζω, η στιγμή που κατάλαβα ότι ο Trivialist έχει δυναμική και αντίκτυπο ήταν όταν, τον όγδοο μήνα ύπαρξής του, με καλέσαν ως ομιλητή στο TEDx.

— Πιστεύεις ότι η άπειρη πληροφορία με την οποία ερχόμαστε με μεγάλη ταχύτητα σε επαφή στα social media, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους, μας εμποδίζει να κάνουμε focus κάπου και να αντιληφθούμε ολοκληρωμένα ένα γνωστικό αντικείμενο; Ή έχει σχέση με τον τρόπο που αφήνουμε τον εαυτό μας να αλληλεπιδράσει με αυτά; 

Νομίζω πως τα social media δεν προσφέρονται από τη φύση τους για μια πιο εις βάθος και ολοκληρωμένη επαφή με ένα γνωστικό αντικείμενο. Και το Facebook και το Instagram λειτουργούν περισσότερο ως ψηφιακά περιοδικά ποικίλης θεματολογίας που περισσότερο μας κεντρίζουν την περιέργεια. Οι πλατφόρμες αυτές δεν είναι πανεπιστήμιο, μπορούν, όμως, να γίνουν η αφετηρία για περισσότερη έρευνα. 

— Στα ποστ σου υπάρχουν πληροφορίες, δοσμένες όμως με δομή απλή και cool τρόπο που τις κάνει να διαβάζονται εύκολα. Πώς αποφασίζεις τις θεματικές που θα παρουσιάσεις και πόση δουλειά σού παίρνει η προετοιμασία; 

Αντλώ τις θεματικές μου από διάφορες πηγές. Οι σπουδές μου αποτελούν, ασφαλώς, το πλαίσιο και την πρωταρχική πηγή. Από κει και πέρα, οι πληροφορίες έρχονται σ’ εμένα με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να ψάχνω για την έπαυλη του Αδριανού στο Τίβολι και να πέφτω στο άγαλμα που δώρισε ένας εκνευρισμένος Πάπας σε κάποιον απερίσκεπτο Γάλλο βασιλιά. Εφόσον θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον, θα γράψω ποστ γι’ αυτό! Άλλες φορές, πάλι, τις ιδέες μού τις δίνουν οι αναγνώστες που μου ζητάνε να γράψω για κάτι συγκεκριμένο ή με προκαλούν, για παράδειγμα, να περιγράψω ένα απρεπές θέμα, δίχως να φαίνεται χυδαίο. Όσον αφορά τη διαδικασία από την προετοιμασία μέχρι τη δημοσίευση, αυτή περιλαμβάνει διασταύρωση πηγών, συμπύκνωση πληροφοριών, έρευνα για κατάλληλες εικόνες που θα συνοδεύουν το κείμενο, διαφορετικό format για το Facebook και το Instagram. Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά απαιτούν πολλές ώρες και καθημερινή ενασχόληση.

— Πιστεύεις ότι ο τρόπος που μαθαίνει ένα παιδί Ιστορία στο σχολείο σήμερα το βοηθάει να κατανοήσει εις βάθος τις πληροφορίες που του δίνονται προκειμένου να κατακτήσει αυτές τις γνώσεις; 

Δυστυχώς, όχι! Τυχαίνει να συζητώ και με δασκάλους, οι οποίοι μου λένε ότι τα σχολικά εγχειρίδια εξακολουθούν να είναι κακογραμμένα. Το είδα κι εγώ πρόσφατα, που με είχαν καλέσει σε δημοτικό σχολείο για να μιλήσω στα παιδιά. Δεν νομίζω πως είναι ευχάριστο για κανέναν, πόσο μάλλον για ένα παιδί, να μελετά την Ιστορία μέσα από άπειρα γεγονότα, ονόματα και ημερομηνίες. Από το εκπαιδευτικό υλικό λείπει η ουσία και σίγουρα η φαντασία, ενώ από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς λείπουν τα μέσα. Είναι κρίμα ένα τόσο σημαντικό μάθημα να προσφέρεται με τόσο βαρετό και ξεπερασμένο τρόπο, ενώ θα μπορούσε να γίνει διαδραστικό και πολύ ευχάριστο.

— Ποια θεωρείς ότι είναι η σχέση των νέων ανθρώπων με την Ιστορία σήμερα και τι την έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό; 

Το παράξενο είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Το λέω αυτό γιατί η εμπειρία των περισσοτέρων είναι δυσάρεστη – ειδικά όσων έπρεπε να αποστηθίσουν ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας για τις Πανελλήνιες. Βλέπω πολλούς χρήστες να σχολιάζουν και να προσθέτουν πληροφορίες κι αυτό είναι ενθαρρυντικό. Επίσης, βλέπω πολλούς άλλους που παραδέχονται πως δεν γνωρίζουν και πολλά, αλλά δείχνουν γνήσιο ενδιαφέρον και πολλές φορές γκουγκλάρουν για περισσότερες πληροφορίες. 

— Πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε στα social media εκπαιδευτικές «κοινότητες», αξιοποιώντας θετικά τα εργαλεία που αυτά μας προσφέρουν; Στην Ελλάδα βλέπουμε όλο και περισσότερες προσπάθειες να ανθίζουν και τον κόσμο να τις αγκαλιάζει. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Σε τι επίπεδο πιστεύεις ότι βρισκόμαστε αναφορικά με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα social media και την τοξικότητα που μερικές φορές αυτά παρουσιάζουν; Πώς πιστεύεις ότι χρησιμοποιούνται από τις νεότερες γενιές; 

Η διαδικτυακή μας συμπεριφορά δεν αποτελεί παρά μια ψηφιακή προβολή του εαυτού μας. Από την άποψη αυτή, υπάρχουν τόσοι τρόποι χρήσης των social media όσοι και οι χρήστες του. Οι επιλογές είναι άπειρες και ο καθένας μπορεί να επιλέγει το ψηφιακό περιβάλλον που του ταιριάζει – τοξικό ή ψυχαγωγικό. Πιστεύω, πάντως, πως όλο και περισσότεροι χρήστες, ειδικά οι νεότεροι, αποφεύγουν την αρνητικότητα και επιλέγουν πιο δημιουργικούς τρόπους χρήσης τους, όπως είναι οι εκπαιδευτικές σελίδες.

— Πες μου για τη σχέση που έχεις με το κοινό σου. Υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση; Σου έρχονται μηνύματα με προτάσεις ή σχόλια, διαφωνίες πάνω σε γεγονότα ιστορικά ή πλευρές αυτών που μοιράζεσαι; Υπάρχουν άνθρωποι που σου έχουν πει ότι αγάπησαν την Ιστορία μέσα από τη σελίδα σου; 

Μπορώ να σας πω ότι καθημερινά έχω μηνύματα στο messenger με ιδέες για νέα ποστ. Πολλά μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Αναγνώστες αισθάνονται την ανάγκη να μου πουν πόσο αγαπούν τη σελίδα και τον τρόπο που πραγματεύομαι την Ιστορία. Όντως, κάποιοι μου λένε πως άρχισαν να αγαπάνε την Ιστορία διαβάζοντας The Trivialist. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση. Κάποιες φορές υπάρχουν και διαφωνίες. Και είναι ευπρόσδεκτες, όταν υπάρχει ευγένεια και καλοπροαίρετη διάθεση για συζήτηση.

— Υπάρχει κάποιο ποστ που ξεχωρίζεις ως το αγαπημένο σου; 

Αγαπώ τα θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των ανθρώπων και, σίγουρα, γοητεύομαι από τις πιο εκκεντρικές και παράξενες ιστορίες. Από τις αγαπημένες μου είναι εκείνη με το κεράσι, την Κερασούντα και τον Ρωμαίο στρατηγό Λούκουλλο, καθώς και εκείνη με το ρωμαϊκό βαζάκι κρέμας από το Λονδίνο. Για το τελευταίο, μάλιστα, είχα πλέξει και μια ιστοριούλα που θύμιζε πολύ το αγαπημένο μου κόμικ, τον «Αστερίξ».

— Τι περιμένουμε από τον Trivialist στο μέλλον; 

Έχω, πραγματικά, πάρα πολλά πρότζεκτ στο μυαλό μου. Πέρα από αυτά που ήδη τρέχω, όπως η σελίδα, στην οποία θα συνεχίσω να αφιερώνω μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, έχω ξεκινήσει και κάποιες συνεργασίες με σχολεία, δήμους και χώρους πολιτισμού. Παράλληλα, ετοιμάζω και πολλά άλλα πράγματα που δεν θα σας αποκαλύψω, αλλά θα τα μάθετε σύντομα.

Facebook: the.trivialist.gr

Instagram: the.trivialist



 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Simon Critchley

Βιβλίο / Σάιμον Κρίτσλεϊ: «Οι αρχαίοι Έλληνες ζούνε τη δική μας πλάνη και τρομακτική ομορφιά»

Ο καθηγητή Φιλοσοφίας Σάιμον Κρίτσλεϊ είναι στην Αθήνα και μίλησε στη LiFO για το νέο του βιβλίο «Η τραγωδία, οι αρχαίοι Έλληνες κι εμείς», για τη σημασία της φιλοσοφίας και της αρχαίας τραγωδίας, την παράσταση «Προμηθέας» του Ν. Καραθάνου, τους αδελφούς Κοέν και την παράξενη εμφάνιση του Νέλσον Μαντέλα ως Αντιγόνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

5 Μαΐου 1821 – 200 χρόνια από τον θάνατο του Μεγάλου Ναπολέοντα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέγας Ναπολέων: O μύθος του συναρπάζει ακόμα

Σκέψεις και ιστορίες για την προσωπικότητα του Μεγάλου Ναπολέοντα -που πέθανε σαν σήμερα- αποφεύγοντας τα πεδία των στρατιωτικών συρράξεων και ακολουθώντας μονοπάτια που συνέδεαν τα πεδία των προσωπικών μαχών του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΣΕΝ: Οι καινοτομίες ενός θεσμού που ιδρύθηκε από γυναίκες για γυναίκες

Ιστορία μιας πόλης / ΣΕΝ: Οι καινοτομίες ενός θεσμού που ιδρύθηκε από γυναίκες για γυναίκες

150 περίπου χρόνια πριν, ιδρύεται στην Αθήνα ο Σύλλογος Εκπαιδεύσεως Νεανίδων, που επιβιώνει και προσαρμόζεται στις κοινωνικές αλλαγές, και ζει μέχρι και σήμερα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Το ΕΚΠΑ και η Αθήνα: Οι πρώτοι καθηγητές, οι πρώτοι φοιτητές, η πρώτη κατάληψη

Ιστορία μιας πόλης / Το ΕΚΠΑ και η Αθήνα: Οι πρώτοι καθηγητές, οι πρώτοι φοιτητές, η πρώτη κατάληψη

Κτίρια του βρίσκονται διάσπαρτα στην Αθήνα, στη Σόλωνος, στου Ζωγράφου και αλλού. Πολύβουοι τόποι, γεμάτοι ζωή, πεδίο μαχών, κέντρο παραγωγής και διάδοσης γνώσης. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τη Χάιδω Μπάρκουλα για την ιστορία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Λέλα Καραγιάννη: Η συγκλονιστική ιστορία της ηρωίδας - κατασκόπου της Εθνικής Αντίστασης

Ιστορία μιας πόλης / Λέλα Καραγιάννη: Η ηρωίδα-κατάσκοπος της Εθνικής Αντίστασης

Δρόμοι πήραν το όνομά της, προτομή της στέκεται στα Εξάρχεια, μετά θάνατον βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών, ντοκιμαντέρ περιστρέφονται γύρω από τη ζωή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ για τη Λέλα Καραγιάννη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ενοίκια στα ύψη, gentrification και ηχορύπανση: Η Ρώμη του Νέρωνα είχε όλα τα προβλήματα των σημερινών μητροπόλεων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ενοίκια στα ύψη, gentrification και ηχορύπανση: Η Ρώμη του Νέρωνα είχε όλα τα προβλήματα των σημερινών μητροπόλεων

Παρότι η απόσταση που μας χωρίζει από την κλασική Ρώμη είναι τεράστια, τα αστικά προβλήματα που αντιμετώπισε μοιάζουν να επαναλαμβάνονται ανά τους αιώνες.
THE LIFO TEAM
Πεθαίνοντας στη Μυκηναϊκή Αττική: Το νεκροταφείο στο Κολικρέπι Σπάτων

Ιστορία μιας πόλης / Πεθαίνοντας στη Μυκηναϊκή Αττική: To νεκροταφείο στο Κολικρέπι Σπάτων

Πώς πέθαιναν οι άνθρωποι στη Μυκηναϊκή Αττική; Τι τιμές τους επεφύλασσαν οι συνάνθρωποί τους; Και τι συμπεράσματα προκύπτουν από τα ταφικά έθιμα στα περίχωρα της Αθήνας κατά την Ύστερη Εποχή του Χαλκού; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Νίκη Παπακωνσταντίνου για το προϊστορικό νεκροταφείο στο Κολικρέπι Αττικής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Guest Editors / Ο βράχος, η θάλασσα και το τελεφερίκ στη Μονεμβασιά

Το σχέδιο για την εγκαθίδρυση τελεφερίκ εκπλήσσει καθώς φανερώνει μια μεταστροφή του υπουργείου Πολιτισμού από πολιτικές ήπιας παρέμβασης και χαμηλού φωτισμού τις οποίες ακολούθησε για δεκαετίες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επέμβαση που έχει γίνει στον βράχο εδώ και πάνω από δύο αιώνες και ίσως τη μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ μετά την ανοικοδόμηση των τειχών.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΟΤΣΩΝΑΣ
Τι σήμαινε να είσαι ασθενής στο Αιγινήτειο στις αρχές του 20ου αιώνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ασθενής στο Αιγινήτειο στις αρχές του 20ού αιώνα;

Χάρη σε ένα κληροδότημα, ιδρύεται στις αρχές του 20ου αιώνα επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας ένα νοσοκομείο το οποίο στεγάζει την έδρα της Νευροψυχιατρικής του ΕΚΠΑ. Ένα νοσοκομείο του οποίου η σχέση με το Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και με τις κοινωνικές μεταβολές στην πόλη και στη χώρα είναι άρρηκτες. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά για την ιστορία του Αιγινητείου με την ιστορικό Δέσπω Κριτσωτάκη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Αθηναϊκή οπερέτα: Ευρωπαϊκός αέρας και η μοντέρνα ζωή των αστών του Mεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / Αθηναϊκή οπερέτα: Ευρωπαϊκός αέρας στη ζωή των αστών του Mεσοπολέμου

Η οπερέτα στην Αθήνα ανθίζει και εξελίσσεται εν μέσω μεγάλων ιστορικών γεγονότων: Βαλκανικοί πόλεμοι, εθνικός διχασμός και αργότερα η Μικρασιατική Καταστροφή. Ήταν η οπερέτα μια διέξοδος για τους Αθηναίους της εποχής; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Αλέξανδρο Ευκλείδη για την ιστορία και τους μεγάλους σταθμούς της αθηναϊκής οπερέτας.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Δοξιάδης: Ο πρωτοπόρος πολεοδόμος και η έρευνα του για τους κατοίκους της Αθήνας

Ιστορία μιας πόλης / Κωνσταντίνος Δοξιάδης: Ο πρωτοπόρος πολεοδόμος της Αθήνας

Πρωτοπορία, όραμα, κοσμοπολιτισμός: Τα υλικά με τα οποία ήταν φτιαγμένος ο Κωνσταντίνος Δοξιάδης. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την Μαριάννα Χαριτωνίδου για την δράση, την έρευνά του για τους κατοίκους της Αθήνας, την παρακαταθήκη του στην πόλη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ο διαβόητος αρχαιοκάπηλος Ρόμπιν Σάιμς και ο ελληνικός του σύνδεσμος

Ρεπορτάζ / Ο διαβόητος αρχαιοκάπηλος Ρόμπιν Σάιμς και ο ελληνικός του σύνδεσμος

Ποιος είναι ο διαβόητος Βρετανός λαθρέμπορος από την εταιρεία του οποίου ανακτήθηκαν πρόσφατα εκατοντάδες αρχαιότητες μετά από μακροχρόνια διεκδίκηση από το ελληνικό Δημόσιο;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σχέδια για τις Απόκριες του 1933 και τα έθιμα της Παλιάς Αθήνας

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Οι παληές αθηναϊκές Απόκρηες»: Πώς γιορτάζονταν πριν έναν αιώνα;

Μια σειρά από σχέδια που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Παναθήναια» σχετικά με τις Απόκριες και άρθρα από το περιοδικό «Μπουκέτο» για τα αποκριάτικα έθιμα της παλιάς Αθήνας.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γίγαντες, Τρίτωνες και ένα ανάκτορο στην Αθήνα

Ιστορία μιας πόλης / Γίγαντες, Τρίτωνες και ένα ανάκτορο στην Αθήνα

Πού μπορούμε να δούμε το Ανάκτορο των Γιγάντων σε μια βόλτα μας στο κέντρο της πόλης και τι συμβολίζουν τα γλυπτά που υπάρχουν στο πρόπυλο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον αρχαιολόγο Γιάννη Θεοχάρη.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
ΠΕΑΝ: Όταν ανατινάχτηκαν τα γραφεία της φιλοναζιστικής ΕΣΠΟ στην οδό Γλάδστωνος

Ιστορία μιας πόλης / ΠΕΑΝ: Όταν ανατινάχτηκαν τα γραφεία της φιλοναζιστικής ΕΣΠΟ στην οδό Γλάδστωνος

Ποια ήταν η ολιγομελής ομάδα ΠΕΑΝ που έμεινε στην ιστορία για τις ριψοκίνδυνες δράσεις της ενάντια στους Ναζί; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Ευάνθη Χατζηβασιλείου για την Πανελλήνιο Ένωση Αγωνιζομένων Νέων.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Χαιρώνεια: Η μάχη που γέννησε τον σύγχρονο άνθρωπο

Ιστορία μιας πόλης / Χαιρώνεια: Η μάχη που γέννησε τον σύγχρονο άνθρωπο

Στις 2 Αυγούστου του 338 π.Χ. ο Φίλιππος Β’ οδηγεί τους Μακεδόνες σε μία μάχη η έκβαση της οποίας θα αλλάξει τον κόσμο. Τι σήμανε για τη Μακεδονία, την Αθήνα και τον ελλαδικό χώρο η Μάχη της Χαιρώνειας; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Παναγιώτη Ιωσήφ, συνεπιμελητή της έκθεσης που έχει ως θέμα την ιστορική μάχη και τρέχει αυτό το διάστημα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ