«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης

«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Οι δύο όψεις μεσοκυκλαδικής οφθαλμοπρόχου του δίχρωμου ρυθμού με παράσταση δελφινιών σε θαλάσσιο βυθό.
0



ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ 2015
ένας Ρώσος μεγιστάνας, ο Γεβγκένι Κασπέρσκι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Kaspersky Lab, μιας διεθνούς φήμης εταιρείας παροχής λύσεων ψηφιακής ασφάλειας, υπέγραψε με την Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία συμφωνία υποστήριξης των ανασκαφών στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης, που διευθύνει ο καθηγητής Χρήστος Ντούμας.

Οι ανασκαφές, που διαρκούν περίπου μισό αιώνα, έχουν φέρει στο φως πολλά και μοναδικά δείγματα αρχαίας τέχνης και πολιτισμού. Η συνδρομή του Ρώσου μεγιστάνα έφτασε σε μια στιγμή που η αποκάλυψη και αποκατάσταση των θησαυρών του μινωικού πολιτισμού στον αρχαιολογικό χώρο ήταν κρίσιμη και η οικονομική «ένεση» απαραίτητη: με την ενίσχυσή του ξεκίνησε η αποκατάσταση των τοιχογραφιών του τριώροφου οικοδομήματος Ξεστή 4.

Η έκθεση θα συμπεριλάβει 210 αρχαία έργα και σύνολα, τρία γύψινα εκμαγεία και δύο προπλάσματα κτιρίων του Ακρωτηρίου της Αρχαίας Θήρας. Σύμφωνα με τον Χρήστο Ντούμα, σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιαστεί συνολικά η ιστορία των ανθρώπων του πολιτισμού του αρχιπελάγους, με την πλειονότητα των αντικειμένων να προέρχεται από τις αποθήκες.

Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης

Ο Γεβγκένι Κασπέρσκι θα είναι ο χορηγός της έκθεση «Θησαυροί του Ακρωτηρίου», που θα πραγματοποιηθεί στο Κρατικό Μουσείο Καλών Τεχνών Πούσκιν από τις 20 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, στο πλαίσιο του έτους Ρωσία - Ελλάδα 2021, το οποίο είναι αφιερωμένο στην κοινή ιστορία των δυο χωρών, με έναν πολιτισμό 3.700 ετών να ταξιδεύει πρώτη φορά εκτός Ελλάδας.

Το Ακρωτήρι, «τόπος εφάμιλλο της Ακρόπολης των Αθηνών» κατά τον αρχαιολόγο Χρήστο Ντούμα, και τα ευρήματά του θα έχουν την τιμητική τους ως πρεσβευτές της χώρας μας στη Ρωσία με αυτή την έκθεση. Τα εκθέματα θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στη χώρα, ενώ πρόκειται και για την πρώτη περιοδική έκθεση στο εξωτερικό με αποκλειστικό θέμα τα αριστουργήματα του προϊστορικού οικισμού του Ακρωτηρίου. Θα παρουσιαστούν, επίσης, για πρώτη φορά στο κοινό αντικείμενα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ μέχρι σήμερα.

«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Μερική άποψη της νοτιοδυτικής γωνίας της Ξεστής 4, οι εξωτερικοί τοίχοι της οποίας ήσαν εξ ολοκλήρου από πελεκητούς τόφφους.

Η έκθεση θα συμπεριλάβει 210 αρχαία έργα και σύνολα, τρία γύψινα εκμαγεία και δύο προπλάσματα κτιρίων του Ακρωτηρίου της Αρχαίας Θήρας.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Ντούμα, σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιαστεί συνολικά η ιστορία των ανθρώπων του πολιτισμού του αρχιπελάγους, με την πλειονότητα των αντικειμένων να προέρχεται από τις αποθήκες, όπως και η κατανόηση του προϊστορικού Αιγαίου αλλά και των μοναδικών επιτευγμάτων του.

«Πρόκειται για μοναδικά έργα της αρχαιότητας που σώζονται στο νησί της Σαντορίνης, καθώς θάφτηκαν κάτω από ένα παχύ στρώμα τέφρας μετά από ηφαιστειακή έκρηξη. Τοιχογραφίες, κεραμικά και αντικείμενα που μαρτυρούν το ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο ανάπτυξης του πολιτισμού του Αιγαίου θα παρουσιαστούν στο ρωσικό κοινό για πρώτη φορά, ενώ μερικά δεν έχουν φύγει ποτέ από την Ελλάδα» αναφέρει το Μουσείο Πούσκιν.

Ένα σημαντικό σύνολο που θα παρουσιαστεί στην έκθεση θα είναι αυτό που προέρχεται από τη λεγόμενη «Οικία των Θρανίων», η οποία ανασκάπτεται συστηματικά κατά τα τελευταία πέντε έτη με τη χορηγία Κασπέρσκι και, σύμφωνα με την έως τώρα έρευνα, είναι χώρος με συμβολικό περιεχόμενο για την κοινότητα και συνδέεται με τις ιδέες, τις αντιλήψεις και τις δοξασίες των κατοίκων του Ακρωτηρίου.

Η μουσειολογική επιμέλεια της έκθεσης θα γίνει από τον διευθυντή των Ανασκαφών Ακρωτηρίου, Χρήστο Ντούμα, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Ο ίδιος έχει καταρτίσει το κυρίως μέρος του καταλόγου των έργων που θα παρουσιαστούν, ενώ ο μουσειογραφικός σχεδιασμός θα γίνει από το Μουσείο Πούσκιν, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων.

«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Μεγάλος κωνικός πίθος. Η διακόσμησή του με υδροχαρή φυτά (καλάμια) πιθανώς υποδηλώνει την χρήση του για αποθήκευση νερού.
«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Εισηγμένος τετράωτος πίθος με χαμηλό λαιμό, χοανοειδές στόμιο και επίπεδη βάση. Η μεγάλη, κύρια, διακοσμητική ζώνη στον ώμο κοσμείται με μεγάλους ρόδακες ανάμεσα στις λαβές, ενώ από τις πυκνές ταινίες του κάτω μέρους οι δύο συνδέονται με μικρά φύλλα σαν σε απομίμηση κλαδιού μυρτιάς
«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Μαρμάρινο πρωτοκυκλαδικό ειδώλιο γυναικείας μορφής του λεγόμενου «τύπου Πλαστηρά», ελλιπές κατά το κεφάλι και τους άκρους πόδες: πρόσθια και οπίσθια όψη.
«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Πρώιμη μαστοπρόχους σφαιρικού σχήματος του δίχρωμου ρυθμού με παράσταση χελιδονιών.

Ο μεγιστάνας της κυβερνοασφάλειας και η αγάπη για τη Σαντορίνη

Ερωτευμένος με τη Σαντορίνη και την απίστευτη ομορφιά της, ο Κασπέρσκι, συχνός επισκέπτης του νησιού, είχε απογοητευτεί από την επίσκεψή του στον υπό μερική λειτουργία αρχαιολογικό χώρο στο Ακρωτήρι, έτσι αποφάσισε να χρηματοδοτήσει την αποκατάσταση των μοναδικών ευρημάτων και τη συνέχιση των ανασκαφών.

Με προσωπική περιουσία που αγγίζει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια, ο Κασπέρσκι ίδρυσε την εταιρεία του Kaspersky Lab το 1997, αφού ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του '80 είχε ασχοληθεί με το λεγόμενο «κακόβουλο λογισμικό». Σήμερα πρόκειται για ένα από τα πλέον αποδεκτά πρόσωπα στον χώρο της ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων, με τις επιχειρήσεις του να απασχολούν 4.000 υπαλλήλους σε περισσότερες από 30 χώρες στον κόσμο, παρέχοντας υπηρεσίες προστασίας από ψηφιακές απειλές.

Με ένα επαγγελματικό παρελθόν συνδεδεμένο με τον ρωσικό στρατό και τον ίδιο να έχει λάβει την εκπαίδευσή του σε ένα τεχνικό κολέγιο που χρηματοδοτήθηκε από την KGB, βρέθηκε πολλές φορές σε διαμάχες σχετικά με το αν χρησιμοποιεί τη θέση του για να προωθήσει τα ρωσικά κυβερνητικά συμφέροντα, επιχειρώντας την απόσπαση πληροφοριών. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ισχυρισμοί για αμφισβητήσιμες σχέσεις με ρωσικά συμφέροντα ξεκίνησαν αφότου το πελατολόγιό του ανοίχτηκε και στην Αμερική. Ο Κασπέρσκι αποκαλεί όλες αυτές τις θεωρίες «ψυχροπολεμική παράνοια», τονίζοντας σε κάθε δήλωσή του ότι η εταιρεία του δεν κλήθηκε ποτέ να παραβιάσει λογισμικό προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για κατασκοπεία.

«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Ο Γεβγκένι Κασπέρσκι σε ομιλία του στο Kaspersky Security Analyst Summit του 2019 στη Σινγκαπούρη. Φωτο: Suhaimi Abdullah/Getty Images

Ο Κασπέρσκι δεν μοιάζει με μεγιστάνες του είδους του. Αυτοδημιούργητος, από μεσαίο κοινωνικό στρώμα, με πατέρα μηχανικό και μητέρα αρχειοφύλακα, κάτοικος Μόσχας, ως παιδί είχε ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά και ασχολούνταν με αυτά ακόμα και στον ελεύθερο χρόνο του, ενώ παράλληλα κέρδιζε σε μαθητικούς διαγωνισμούς. Εκεί ήταν που προσήλκυσε την προσοχή των καθηγητών της Σχολής Κολμογκόροβ, μιας σχολής για προικισμένα παιδιά με «μαθηματικό μυαλό» υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Μόσχας.

Ο Κασπέρσκι ανατράφηκε μέσα στην καρδιά του Ινστιτούτου Κρυπτογραφίας, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής από τα 16 του χρόνια, έμαθε να είναι κρυψίνους και να περνά απαρατήρητος, χαρακτηριστικό που διατηρεί μέχρι σήμερα, που κρατά τον κόσμο στα χέρια του, μαζί φυσικά με τα λογισμικά και τους κώδικες των μεγαλύτερων εταιρειών των πελατών του. Δουλεύει απομονωμένος, ενώ τον περιστοιχίζουν οι μεγαλύτεροι και πιο διάσημοι χάκερ στον κόσμο, που πέρασαν από προσωπική συνέντευξη μαζί του πριν προσληφθούν και είναι τα επίλεκτα μέλη της περίφημης GREAT (Global Research and Expert Analysis Team) με έδρα τη Μόσχα και πελάτες στα πέρατα της γης.

Η περιπέτειά του στον κόσμο της διαδικτυακής ασφάλειας ξεκίνησε το 1989, όταν ένας ιός χτύπησε τον υπολογιστή του. Ο Κασπέρσκι, αντί να σώσει τα αρχεία του, έσωσε τον ιό, αναλύοντας τα δεδομένα, πράγμα που επανέλαβε με θρησκευτική προσήλωση χιλιάδες φορές μέχρι να βρει τη λύση και να κάνει την εμφάνισή του και τα πρώτα του βήματα στη νεοφυή τότε αγορά hardware και software. Οι επιχειρήσεις του άνθησαν και σήμερα η Kaspersky Lab είναι ο κατεξοχήν «βοηθός» εταιρειών στο κυνήγι των δραστών εγκλημάτων που σχετίζονται με το Διαδίκτυο.

Συχνά, όταν τον ρωτούν, αποκαλύπτει ότι φιλοδοξεί να μετατρέψει την εταιρεία του στον πιο αξιόπιστο όμιλο παροχής ασφάλειας που, κατά τη γνώμη του, είναι αυτή που θα επιφέρει την παγκόσμια ειρήνη.

«Θησαυροί του Ακρωτηρίου»: Η έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν με τα αριστουργήματα της Σαντορίνης Facebook Twitter
Η είσοδος του Μουσείου Πούσκιν στη Μόσχα. Φωτο: EPA
Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας ξεχωριστός Κυκλαδίτης στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ένας ξεχωριστός Κυκλαδίτης στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Δρ. Ιωάννης Δ. Φάππας, Επιμελητής Αρχαιοτήτων του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, γράφει για την ανδρική μορφή «κυνηγού» ή «πολεμιστή» που εκτίθεται στη συλλογή κυκλαδικών αρχαιοτήτων του Μουσείου.
THE LIFO TEAM
Τι μας μαθαίνει σήμερα η κατάρρευση του μυκηναϊκού πολιτισμού;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τι μας μαθαίνει σήμερα η κατάρρευση του μυκηναϊκού πολιτισμού;

Οι αιτίες της καταστροφής και οι συγκρίσεις με την εποχή μας εξαιτίας της πανδημίας: Μιλούν στη LiFO η βραβευμένη αρχαιολόγος Ντόρα Βασιλικού και ο αναπληρωτής καθηγητής αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, Αντώνης Κοτσώνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Σοφία Σλήμαν: Η ζωή και η δράση της συζύγου του Ερρίκου Σλήμαν

Σαν Σήμερα / Σοφία Σλήμαν: Η ζωή και η δράση της συζύγου του Ερρίκου Σλήμαν

Η δεύτερη σύζυγος του αρχαιολόγου που ανακάλυψε την Τροία και τις Μυκήνες βρέθηκε στο πλάι του από πολύ μικρή ηλικία και μετά τον θάνατό του συνέχισε να προβάλλει το έργο του. Πέθανε σαν σήμερα, το 1932.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Αθηναίοι και η εμμονή με το πώς θα τους θυμούνται

Ιστορία μιας πόλης / «Έτσι θέλω να σε θυμάμαι»: Η ταφική τέχνη στην αρχαία Αθήνα

Η αρχαιολόγος Κάτια Μαργαρίτη εξηγεί πώς δηλώνεται η θλίψη και το πένθος στα επιτύμβια ανάγλυφα και τι είδους αγάλματα χρησιμοποιούσαν οι Αθηναίοι για τη σήμανση των τάφων.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Άσυλο Ανιάτων το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Άνθρωπος ή τέρας; Άγνωστον»: Επίσκεψη στο Άσυλο Ανιάτων το 1932

Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις», κατόπιν έκκλησης των υπευθύνων του ασύλου, επισκέπτεται τα διαμερίσματα της «στεγασμένης αυτής αθηναϊκής κολάσεως» στην Κυψέλη και περιγράφει όσα είδε με λέξεις που σήμερα ξενίζουν. 
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Κάτια Σπορν: Η αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Κάτια Σπορν: Η αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας

Η πρώτη γυναίκα αρχαιολόγος που διευθύνει το Γερμανικό Ινστιτούτο της Αθήνας μιλάει στη LiFO για τη δραστηριότητα του ινστιτούτου και τη σύνδεσή της με την Ελλάδα. Πάντα ως φιλέλληνας και «ορκισμένη» Αθηναία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηριδανός: Ο αόρατος ποταμός της Αθήνας

Ιστορία μιας πόλης / Ηριδανός: Ο αόρατος ποταμός της Αθήνας

Ένα ποτάμι που άλλοτε διέσχιζε την καρδιά της αρχαίας πόλης, σήμερα όμως περνάμε από πάνω του, αγνοώντας οι περισσότεροι την ύπαρξή του. Ο Ηριδανός, ένα από τα πιο αινιγματικά κομμάτια του φυσικού τοπίου της Αθήνας, αποκαλύπτει την ιστορία του μέσα από αρχαιολογικά ευρήματα, μύθους και τις υπόγειες διαδρομές του.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Χαλκίδα. Ένα μικρό κέντρο του κόσμου την Εποχή του Σιδήρου

Ιστορία μιας πόλης / Χαλκίδα. Ένα μικρό κέντρο του κόσμου την Εποχή του Σιδήρου

Στην Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου, η Χαλκίδα και τα γειτονικά της κέντρα –το Λευκαντί, η Ερέτρια, η Αμάρυνθος– σχημάτισαν ένα ζωντανό δίκτυο ανταλλαγών γύρω από τον Ευβοϊκό Κόλπο. Ο στενός Εύριπος δεν χώριζε αλλά ένωνε κοινότητες που μοιράζονταν τεχνογνωσία, εμπορική δραστηριότητα και κοινωνικές δομές που θα καθόριζαν τον ελληνικό κόσμο των αρχών της πρώιμης αρχαιότητας.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δαφνί: «To βασίλειο της αναποδογυρισμένης λογικής»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Δαφνί: «To βασίλειο της αναποδογυρισμένης λογικής»

«Ένα φρενοκομείον είναι σαν την άλλη κοινωνία. Με τη διαφορά ότι είναι από την ανάποδη!» Ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πατρίς» αποκαλύπτει τις εφιαλτικές συνθήκες που επικρατούσαν στο Δημόσιο Ψυχιατρείο τη δεκαετία του 1920.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Ασκληπιείο της Κω: Πώς ανακαλύφθηκε ένα από τα σπουδαιότερα ιερά του ελληνιστικού κόσμου

Ιστορία μιας πόλης / Ασκληπιείο της Κω: Πώς ανακαλύφθηκε το σπουδαίο ιερό του ελληνιστικού κόσμου

Ανάμεσα στα μεγάλα ιερά της δωρικής εξάπολης, το Ασκληπιείο της Κω ξεχωρίζει όχι μόνο για τη λαμπρότητά του αλλά και για την περιπετειώδη ιστορία της ανακάλυψής του.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Διεθνείς σπείρες διακίνησης Ελλήνων λαθρομεταναστών στον Μεσοπόλεμο

Αρχαιολογία & Ιστορία / Στον Μεσοπόλεμο οι Έλληνες ήταν οι λαθρομετανάστες της εποχής

Το 1930 υπήρχαν στην Αθήνα περισσότερες από πενήντα «μεταναστευτικαί σπείραι», «λαθροπράκτορες» που εκμεταλλεύονταν το όνειρο για μια καλύτερη ζωή στις ΗΠΑ. Ο ημερήσιος αθηναϊκός Τύπος κατέγραψε τη δράση τους.  
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Έπος του ’40: Σπάνιες φωτογραφίες από το αρχείο του Πολεμικού Μουσείου

Αρχαιολογία & Ιστορία / Όσα ξέρει το Πολεμικό Μουσείο για το έπος του ’40. Σπάνιες εικόνες

Iστορικά ντοκουμέντα από τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο εκτίθενται στο Πολεμικό Μουσείο, αποκαλύπτοντας ιστορίες αντίστασης και προσωπικής υπέρβασης. Μιλούν στη LiFO ο πρόεδρος του Δ.Σ. του μουσείου, Κωνσταντίνος Καραμεσίνης, και ο επιμελητής του Ιστορικού Αρχείου, Θεοφάνης Βλάχος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Απόδραση από την Πομπηία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πομπηία: Αυτοί που επέζησαν για να πουν την ιστορία της καταστροφής

Στο νέο του βιβλίο ο διαπρεπής καθηγητής Κλασικών Σπουδών Στίβεν Τακ αναζητά όσους επέζησαν από την τρομακτική έκρηξη του Βεζούβιου και επανίδρυσαν τις κοινότητές τους.
THE LIFO TEAM
Οκτώ συναρπαστικοί μήνες της ζωής του Μιχάλη Μπεζεντάκου

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καρέ-καρέ η μυθιστορηματική απόδραση του Μιχάλη Μπεζεντάκου

Το 1931 συνελήφθη ως ύποπτος για τον φόνο του αστυφύλακα Γυφτοδημόπουλου και η απόδρασή του λίγο καιρό μετά από τις φυλακές Συγγρού πήρε διαστάσεις θρύλου. Το χρονικό της, όπως το κατέγραψε η εφημερίδα «Ακρόπολις». 
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ