Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο

Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
2

Η Κάπελα Σανσεβέρο, ένα παρεκκλήσι γεμάτο περίτεχνα γλυπτά στο ιστορικό κέντρο της Νάπολη στην Ιταλία αποτελεί ένα από τα παγκόσμια μνημεία θαυμασμού.

Όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου βλέπεις γλυπτά απαράμιλλης ομορφιάς, αριστουργήματα φιλοτεχνημένα από Ιταλούς καλλιτέχνες του 18ου αιώνα που εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες και τους κάνουν ν' απορούν με την εκπληκτική λεπτομέρεια στο σκάλισμα τους.

Ο επισκέπτης μένει άναυδος, στην ιδέα ότι κάθε ένα από αυτά τα αριστουργήματα, κατασκευάστηκε εξ' αρχής από ένα κομμάτι μάρμαρο.

Το Il Disinganno, διαχρονικό αριστούργημα του Γενοβέζου καλλιτέχνη Francesco Queirolo είναι μια μοναδική περίπτωση που ακόμη και σήμερα αφήνει τους πάντες άφωνους.

Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter

Πρόκειται για το άγαλμα ενός άνδρα που «δραπετεύει» από ένα εξαιρετικά λεπτό πλεγμένο δίχτυ, με τη βοήθεια ενός φτερωτού αγγέλου.

Όπως αναφέρει στη σελίδα του το μουσείο το γλυπτό απεικονίζει έναν άνδρα ο οποίος απελευθερώνεται από την αμαρτία η οποία συμβολίζεται από το δίχτυ στο οποίο ο Γενοβέζος καλλιτέχνης έβαλε όλη τη δεξιοτεχνία του.

Στο βιβλίο του Istoria dello Studio di Napoli (1753-54) ο Giangiuseppe Origlia κάνει αναφορά στο συγκεκριμένο έργο ως «την τελευταία πιο απαιτητική δοκιμή στη γλυπτική που έχει γίνει ποτέ σε μάρμαρο»

Φυσικά η αναφορά αυτή έχει να κάνει με το δίχτυ που άφηνε έκθαμβους τους ταξιδιώτες του 18ου και 19ου αιώνα, αλλά που συνεχίζει να γοητεύει μέχρι σήμερα.

Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Ένα αριστούργημα στη Νάπολη- Το γλυπτό με το δίχτυ που κανείς δεν πιστεύει πως είναι όλο μάρμαρο Facebook Twitter
Αρχαιολογία & Ιστορία
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί έθαβαν βρέφη μέσα σε αγγεία στο Βαθύ της Αστυπάλαιας;

Τι το ιδιαίτερο συμβαίνει στο Βαθύ της Αστυπάλαιας και τι συνεχίζει να αποκαλύπτει η αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«ΒΙΑΣ»: Τα αρχαιολογικά τοπία ως ζωντανά οικοσυστήματα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καμπανούλες στους Δελφούς, Πέρδικες στο Σούνιο. Ό,τι φυτρώνει και ζει στους αρχαιολογικούς χώρους

Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση του πολιτιστικού τοπίου αποκαλύπτει έναν άγνωστο κόσμο χιλιάδων ζώων και φυτών σε είκοσι εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Ιστορία μιας πόλης / Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Από το Ωδείο Αθηνών έως τη Σουηδία της εξορίας, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος δεν υπήρξε μόνο ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας, αλλά και ένας διανοούμενος που οραματίστηκε μια πιο δημοκρατική, λειτουργική και πολιτισμένη πόλη. Ποια είναι η παρακαταθήκη του στη σύγχρονη Ελλάδα; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Λουκά Μπαρτατίλα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς κατανοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την ψυχική ασθένεια; Ήταν θεϊκή τιμωρία, παθολογία του σώματος ή ένα υπαρξιακό βάρος που αποτυπωνόταν στη λογοτεχνία και στο θέατρο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Γιώργο Καζαντζίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τον τρόπο με τον οποίο η αρχαιοελληνική κοινωνία εξηγούσε, απεικόνιζε και αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Ασύλληπτη δεξιοτεχνία!!Τα έργα τέχνης μεσα στις εκκλησίες της Νάπολης είναι απαράμιλλης ομορφιάς. Στο ίδιο εξωκκλήσι υπάρχει κ το άγαλμα του Χριστου με το διάφανο βέλο.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Veiled_ChristΔηλαδή η φάση είναι όχι ξωκλησι , αλλά γκαλερί. Εννοείται πως πληρώνεις είσοδο για να μπεις!! (Και αν πάτε καμμιά βόλτα προς Νάπολη, εκεί κοντά στο ξωκλήσι εχει κ μια φοβερή πιτσαρια, antica pizzeria del Angelo. Άσχετο!)