Απεργία της ΓΣΕΕ

20 ευρώ το εισιτήριο για την Ακρόπολη - Το ΚΑΣ ενέκρινε τις αυξήσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

20 ευρώ το εισιτήριο για την Ακρόπολη - Το ΚΑΣ ενέκρινε τις αυξήσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους Facebook Twitter
13


Τις αυξήσεις στις τιμές των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων που έγιναν με βάση την προσέλευση των επισκεπτών, ενέκριναν σήμερα τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, όπως αυτές παρουσιάστηκαν από την αρμόδια Διεύθυνση Μουσείων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Από τις αυξήσεις ξεχωρίζουν οι νέες τιμές στην Ακρόπολη Αθηνών, της οποίας το εισιτήριο είναι σήμερα 12 ευρώ το ολόκληρο και 6 ευρώ το μειωμένο (την ίδια τιμή έχει και το ενιαίο εισιτήριο που περιλαμβάνει μια σειρά μνημείων, όπως η Αρχαία και η Ρωμαϊκή Αγορά, το Ολυμπείο και η Βιβλιοθήκη του Αδριανού), ενώ με την αύξηση φτάνει τα 20 ευρώ (10 ευρώ μειωμένο). Στην τιμή αυτή θα περιλαμβάνεται και η επίσκεψη στη βόρεια και νότια κλιτύ της, ενώ δεν συζητήθηκε καθόλου το θέμα του ενιαίου εισιτηρίου της, όπως και κανενός άλλου μνημείου. Σε «ακριβή» κατηγορία ανήκει και ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, ένας κατεξοχήν χώρος με αυξημένη προσέλευση, όπου το εισιτήριο θα ανέλθει στα 15 ευρώ (8 το μειωμένο) από 6 ευρώ (3 το μειωμένο) που ισχύει σήμερα.

Στην επόμενη κατηγορία «τιμολόγησης» ανήκουν μεγάλοι αρχαιολογικοί χώροι που διαθέτουν και μουσεία, με μεγάλη αναγνωρισιμότητα και αυξημένη προσέλευση, όπως στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο Ιερού Ασκληπιείου Επιδαύρου (6 ευρώ σήμερα) ή στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο Μυκηνών (8 ευρώ σήμερα), όπου η τιμή τους διαμορφώνεται στα 12 ευρώ (6 το μειωμένο).

Η επόμενη κατηγορία αφορά μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους με μεγάλη αναγνωρισιμότητα και αυξητική τάση προσέλευσης (κάποιοι από τους οποίους διαθέτουν και μουσείο), όπως ο αρχαιολογικός χώρος της Αγοράς Αθηνών και το μουσείο της Στοάς Αττάλου, ή ο αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο αρχαίας Κορίνθου, όπου το εισιτήριο γίνεται 8 ευρώ το ολόκληρο και 4 ευρώ το μειωμένο. Στις επόμενες κατηγορίες ανήκουν σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι και μνημειακά σύνολα μέσης (π.χ. Νεμέα και Μαραθώνας) ή περιορισμένης προσέλευσης (όπως η Ακροκόρινθος, οι Κατακόμβες Μήλου, το Αμφιαράειο και η Πολίχνη Λήμνου), στους οποίους οι αυξήσεις δεν ήταν μεγάλες για να τονωθεί η επισκεψιμότητα.

Για τα μουσεία, η πρώτη κατηγορία αφορά τα εμβληματικά μουσεία, που εκτός από μεγάλη επισκεψιμότητα έχουν και όλες τις υποδομές, δηλαδή το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, στα οποία η τιμή διαμορφώνεται στα 10 ευρώ (5 το μειωμένο), από 7 που είναι στο πρώτο και 6 στο δεύτερο σήμερα (3 το μειωμένο). Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας, σήμερα 4 ευρώ η είσοδός του, ανεβαίνει στα 8 ευρώ, ενώ στα 6 ευρώ διαμορφώνεται η τιμή σε μουσεία όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών (όταν ανοίξει), το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας και το Νομισματικό Μουσείο στην Αθήνα. Από τις τιμές που προτάθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή, τα μέλη του ΚΑΣ ζήτησαν τη μετατροπή σε επτά περιπτώσεις: αύξηση στις τιμές του εισιτηρίου στο Ευπαλίνειο Όρυγμα (από 6 σε 8 ευρώ), το ίδιο και στη Σπιναλόγκα, ενώ η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου θα κοστίζει 8 ευρώ (και όχι 6, όπως προτάθηκε), στη Ζάκρο, στον Αρχαιολογικό Χώρο και στο Μουσείο της Αμφίπολης και στη Ρωμαϊκή Οικία στην Κω 6 ευρώ (και όχι 4).

Στη συνεδρίαση δεν συζητήθηκε το θέμα των ενιαίων εισιτηρίων, που θα έλθει σε επόμενο ΚΑΣ εντός 15 ημερών, οι δε καινούργιες τιμές θα έχουν ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2016. Μια παράμετρος που επίσης συζητήθηκε (και πήρε το πράσινο φως), ήταν ότι οι τιμές αυτές θα ισχύουν μόνο τη θερινή περίοδο (δηλαδή από Απρίλιο ως Οκτώβριο), ενώ τους χειμερινούς μήνες θα υπάρχει μείωση κατά 50%, «ώστε να μπορούν όλοι, κυρίως οι Έλληνες, να επισκέπτονται αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία σε χαμηλή τιμή», όπως ανέφερε η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ, Μαρία Βλαζάκη - Ανδρεαδάκη.

«Το ΤΑΠ έπρεπε ως εισπρακτικός μηχανισμός να σκεφτεί ποιοι είναι οι χώροι που «αντέχουν» μια αύξηση. Το σκεπτικό της επιτροπής ήταν βασισμένο στη λογική ότι όλα αλλάζουν, όχι μόνον οι τιμές», ανέφερε στη συνεδρίαση η Ασπασία Λούβη, που έκανε λόγο για την εγκατάσταση ως τις αρχές του έτους, αρχικά στη Ακρόπολη και στη συνέχεια σε άλλους 38 αρχαιολογικούς χώρους, του μηχανισμού e-ticketing (ηλεκτρονικό εισιτήριο), καθώς κι ενός ακόμα μηχανισμού στο ΤΑΠ, που θα μπορεί να ελέγχει όλα τα σημεία πωλήσεων σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού.

Για άμεση ανταποδοτικότητα ως προς την εύρυθμη λειτουργία των μουσείων μέσα από τις αυξήσεις στα εισιτήρια, έκανε λόγο ο έφορος αρχαιοτήτων Κυκλάδων, Δημήτρης Αθανασούλης, που μαζί με άλλα μέλη επισήμαναν την παράμετρο του «συμμαζέματος» των χώρων αυτών, κάτι που ακόμα και οι επισκέπτες τους επισημαίνουν στα "βιβλία των επισκεπτών", ζητώντας οι ίδιοι αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων.

Τέλος, όπως επισημάνθηκε, διατηρείται η δωρεάν είσοδος κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα για τους χειμερινούς μήνες, όπως ισχύει και σήμερα.

13

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.