Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού Facebook Twitter
Ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμώξεων που έχει γίνει το πρόσωπο σύμβολο της μάχης κατά της πανδημίας, έχει κινδυνεύσει αρκετές φορές από την επαφή του με λοιμογόνους παράγοντες κι έχει κάνει πολλά για ασθενείς που δεν είναι γνωστά και δεν μιλά ποτέ για αυτά.

Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού

30

Σπάνια, ίσως και ποτέ, η επιλογή μιας κυβέρνησης για σημαντική θέση ευθύνης δεν έχαιρε τέτοιας εκτίμησης και αναγνώρισης ως αξιοκρατική, όπως η επιλογή του καθηγητή Λοιμωξιολογίας, Σωτήρη Τσιόδρα, που έχει τεθεί επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας η οποία δίνει τη μάχη για την αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας.


Ο λόγος είναι ο προφανής. Οι «ημέτεροι», οι «κολλητοί», οι «αρεστοί», οι «κουμπάροι» και αυτοί του «κομματικού σωλήνα», που συνήθως επιλέγονται, είναι για τις εύκολες μέρες. Όταν το διακύβευμα δεν είναι η δημόσια υγεία και η ανθρώπινη ζωή. Για τα δύσκολα, όπως είναι η μάχη εναντίον μιας πανδημίας, και μάλιστα σε χώρα απροετοίμαστη γι' αυτό, χρειάζονται οι άριστοι των αρίστων, γιατί κανείς δεν παίζει με αυτά. Οι άνθρωποι της προσφοράς και της αυταπάρνησης. Έτσι, η επιλογή του σεμνού αυτού καθηγητή και αφοσιωμένου επιστήμονα από τον πρωθυπουργό ήταν περίπου αυτονόητη κι ας μην είχε πολιτική σχέση μαζί του. Άλλωστε, όπως με ειλικρίνεια παραδέχτηκε και ο πρώην υπουργός Υγείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτοί εκείνον θα επέλεγαν.

Ο κ. Τσιόδρας έχει καταφέρει από την πρώτη στιγμή να κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός λαού πολύ καχύποπτου με τα δημόσια πρόσωπα. Οι πολίτες, κάθε απόγευμα στις 6, οπότε έχει καθιερωθεί η καθημερινή ενημέρωση για την πανδημία από την τηλεόραση, περιμένουν να τον ακούσουν ευλαβικά. Τους ενημερώνει, τους εμπνέει και κάποιες φορές τους συγκινεί. Και είναι τόσο παράξενο που αυτός ο άνθρωπος έχει αναδειχτεί σε πρότυπο αυτές τις δύσκολες μέρες, ενώ δεν έχει τίποτε από αυτά που ενθουσιάζουν τις μάζες: δεν έχει εμφάνιση σταρ, δεν έχει θράσος, δεν έχει τσαμπουκά, δεν είναι καν ρήτορας. Είναι μια ταπεινή φυσιογνωμία, σχεδόν ασκητική, φοράει γυαλιά και συμβατικά ρούχα, ενώ, όταν μιλάει, διακρίνεις ένα ελαφρύ ψεύδισμα. Πολλές φορές μοιάζει σχεδόν αδέξιος και αμήχανος, με έναν τρόπο όμως που τον κάνει να δείχνει συμπαθητικός, και έχει όλες αυτές τις παλιομοδίτικες αρετές που ως τώρα έμοιαζε να μην ενδιαφέρουν κανέναν: είναι σεμνός, ευσυνείδητος, ντρέπεται όταν ακούει επαίνους, αποφεύγει την προβολή και βλέπει την ιατρική ως λειτούργημα. Το παλιομοδίτικο προφίλ του συμπληρώνει το ότι είναι πιστός χριστιανός ορθόδοξος –μάλιστα είναι και ψάλτης–, καθώς και πολύτεκνος πατέρας με επτά παιδιά. Όμως ο κ. Τσιόδρας δεν είναι ένας αδύναμος άνθρωπος. Είναι μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα με ακλόνητες αρχές, που δεν είναι διατεθειμένος να θυσιάσει, και δέχτηκε τον ρόλο αυτόν παρά τη δυσκολία που έχει με την προβολή που τον συνοδεύει, γνωρίζοντας ότι θα σηκώσει σταυρό.

Δεν έχει εμφάνιση σταρ, δεν έχει θράσος, δεν έχει τσαμπουκά, δεν είναι καν ρήτορας. Είναι μια ταπεινή φυσιογνωμία, σχεδόν ασκητική, φοράει γυαλιά και συμβατικά ρούχα, ενώ, όταν μιλάει, διακρίνεις ένα ελαφρύ ψεύδισμα. Κι όμως, έγινε πρότυπο.

Τις τελευταίες μέρες άρχισε να δέχεται, ίσως για πρώτη φορά στη ζωή του, συντονισμένες και μαζικές επιθέσεις. Κανείς δεν τόλμησε να το κάνει μπροστά του, επώνυμα και τεκμηριωμένα. Ήταν αναμενόμενο, βέβαια, ότι όσοι αυτές τις ώρες δεν βλέπουν πως πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρόκληση των τελευταίων δεκαετιών της ανθρωπότητας και αντιμετωπίζουν τη μάχη κατά της πανδημίας ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και τον κ. Τσιόδρα ως κυβερνητικό εκπρόσωπο –παρότι δεν είναι–, θα του χυμούσαν. Για την ώρα, οι επιθέσεις που δέχεται είναι από ανώνυμα τρολ του Διαδικτύου, γραφικές προσωπικότητες, κομματικά στελέχη δεύτερης γραμμής και ελάχιστους αρθρογράφους κομματικών εντύπων, με προφανή πολιτική σκοπιμότητα. Νομίζουν κάποιοι πως πλήττοντάς τον, πλήττουν την κυβέρνηση και τη Νέα Δημοκρατία, μολονότι ο άνθρωπος αυτός δεν έχει καμία σχέση με τα κόμματα και ο ρόλος του είναι καθαρά επιστημονικός. Ο κ. Τσιόδρας ηγείται της προσπάθειας αυτής για λογαριασμό όλων μας, αλλά για κάποιους αυτό είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβουν.

Στον επιστημονικό τομέα χαίρει μεγάλου σεβασμού και όλοι εκφράζονται γι' αυτόν με τα θερμότερα λόγια. Ο καθηγητής Πολιτικής Υγείας και πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Ηλίας Μόσιαλος, τον έχει χαρακτηρίσει ως την πλέον κατάλληλη επιλογή. Ο γιατρός και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Ξανθός, επίσης. Ακόμα και ένας καθηγητής Βιοχημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που εμφανίστηκε να τον αμφισβητεί με ένα ποστ που ανάρτησε στο Facebook, το οποίο έλαβε μεγάλη δημοσιότητα, λίγες μέρες μετά δήλωσε ότι στηρίζει πάντα το «εξαιρετικό έργο» του κ. Τσιόδρα και χαρακτήρισε φαντασιόπληκτους όσους θεώρησαν ότι τον υπονομεύει.


Συνάδελφός του, καθηγήτρια στο ΕΚΠΑ, λέει γι' αυτόν: «Ο Τσιόδρας είναι σοβαρός άνθρωπος – έχω ακούσει τα καλύτερα από τους καλύτερους στη Σχολή του. Εκτός των γνωστών κυκλωμάτων. Είμαστε τυχεροί ως χώρα που το δύσκολο έργο της διαχείρισης και της επικοινωνίας στο θέμα του κορωνοϊού το έχει αναλάβει ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας».

Το 27 σελίδων βιογραφικό του κ. Τσιόδρα, που αποφοίτησε με άριστα από την Ιατρική Σχολή της Αθήνας και συνέχισε τις σπουδές του στα καλύτερα πανεπιστήμια των ΗΠΑ (Χάρβαρντ και ΜΙΤ), είναι γεγονός ότι δεν το έχουν πολλοί συνάδελφοί του στην Ελλάδα. Όσοι τον γνωρίζουν, όμως, υποστηρίζουν ότι ακόμα πιο σπουδαίο και από το βιογραφικό του είναι το ήθος του.


«Έχετε ξαναδεί καθηγητή Ιατρικής της εμβέλειάς του, που έχει δει και αντιμετωπίσει χιλιάδες θανάτους, να βουρκώνει στη σκέψη των ασθενικών μανάδων και γιαγιάδων μας;» αναφέρει μαθητής του, χωρίς να θέλει να αναφερθούμε στο όνομά του, καθώς, όπως λέει, δεν έχει την έγκρισή του και γιατί ο καθηγητής προτιμά να μένει «μακριά από τα βρομόνερα των επαίνων».

Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού Facebook Twitter
Ο ρατσισμός, στον οποίο αναφέρθηκε ο καθηγητής, προφανώς αφορά τη θρησκευτική του πίστη και την άσκηση των θρησκευτικών του δικαιωμάτων, για τα οποία θεωρεί ότι δέχτηκε αυτήν τη μισαλλόδοξη επίθεση. Φωτο: Eurokinissi


Οι παλιοί συμφοιτητές του λένε κι αυτοί τα καλύτερα λόγια και ορκίζονται ότι δεν έχει την παραμικρή πολιτική φιλοδοξία.


Οι συντάκτες Υγείας που τον παρακολουθούν εδώ και αρκετά χρόνια λένε γι' αυτόν: «Ο Σωτήρης Τσιόδρας είναι αυτό που βλέπετε. Ένας άνθρωπος αφοσιωμένος στην επιστήμη του, που χαμηλώνει τα μάτια γιατί ντρέπεται όταν του μιλάς».


«Ενδιαφέρεται προσωπικά για τους ασθενείς του. Και σήμερα που έχει αναλάβει τον ρόλο αυτόν έχει πάθος να γίνει το σωστό. Το μόνο κίνητρό του είναι να βοηθήσει τη χώρα να ξεπεράσει τη δοκιμασία αυτή» αναφέρει ένας από τους παλαιότερους συντάκτες Υγείας. «Δεν του αρέσουν, όμως, καθόλου τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε αυτόν ως "στρατηγό" και τον εγκωμιάζουν. Σ' εμάς, τους δημοσιογράφους, μιλάει πάντα μόνο για το αντικείμενό του και τονίζει συνεχώς ότι αυτό που γίνεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι συλλογική δουλειά. "Είμαστε 35 άτομα" τονίζει διαρκώς. Εγώ έχω αναλάβει την ενημέρωση, αλλά τη δουλειά αυτή την κάνουμε συλλογικά, όλοι μαζί"».

Ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμώξεων που έχει γίνει το πρόσωπο-σύμβολο της μάχης κατά της πανδημίας έχει κινδυνεύσει αρκετές φορές από την επαφή του με λοιμογόνους παράγοντες και έχει κάνει πολλά για ασθενείς που δεν είναι γνωστά και για τα οποία δεν μιλά ποτέ. Για παράδειγμα, ποτέ δεν διαφήμισε ότι μετέβη στη Μόρια και σε άλλες δομές για να κάνει εμβόλια διφθερίτιδας σε ασθενείς.


Τελευταία είναι φανερά αδυνατισμένος και άυπνος, καθώς δεν πηγαίνει ούτε για να κοιμηθεί στο σπίτι του αυτή την περίοδο, όπως λένε στο υπουργείο Υγείας, και έχει να δει τα παιδιά και τη γυναίκα του δέκα μέρες.

Την περασμένη Κυριακή δέχτηκε μια λυσσώδη επίθεση στο Διαδίκτυο, κυρίως από ανώνυμα τρολ, επειδή πήγε να ψάλει, όπως κάνει κάθε Κυριακή, και δεν «κάθισε στο σπίτι του». Λες και οι γιατροί δεν εξαιρούνται από τη γενική οδηγία του αυτοπεριορισμού στο σπίτι τους, αφού είναι στην πρώτη γραμμή, ή λες και δεν ήξερε ο κορυφαίος λοιμωξιολόγος να το κάνει αυτό με ασφάλεια, τηρώντας όλους τους κανόνες. Φυσικά και ο καθηγητής δεν παραβίασε κανέναν κανόνα, όλα έγιναν νόμιμα και ο ίδιος πήγε σε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον, όπου υπήρχε μόνο ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος (από τις ξεχωριστές περιπτώσεις ιερέων, ο οποίος είναι και επιστήμονας, με παρόμοιο βιογραφικό με το δικό του, και με τον οποίο συνδέεται με μια βαθιά πνευματική σχέση) καθώς και το αναγκαίο προσωπικό της εκκλησίας, κάτω από δέκα άτομα.

Μάλιστα, ξαφνιάζοντας τους χρήστες της πλατφόρμας του Τουίτερ, ο κ. Τσιόδρας απάντησε σε ένα ανώνυμο account που του έκανε την υπόδειξη να ψέλνει από το σπίτι. 

Ο ρατσισμός, στον οποίο αναφέρθηκε ο καθηγητής, προφανώς αφορά τη θρησκευτική του πίστη και την άσκηση των θρησκευτικών του δικαιωμάτων, για τα οποία θεωρεί ότι δέχτηκε αυτήν τη μισαλλόδοξη επίθεση, με πρόσχημα την παραβίαση των κανόνων του περιορισμού, κατηγορία που είναι εντελώς αβάσιμη. Κάποιοι έφτασαν να διακινούν και fake news για να τον κατηγορήσουν, επικαλούμενα σάιτ που δημοσίευσαν παλαιότερη φωτογραφία του έξω από τη Μονή Πετράκη, ισχυριζόμενοι ψευδώς ότι ήταν μετά τη θεία λειτουργία στην οποία έψαλε, καθώς και ότι έδωσε και συνέντευξη μετά, κάτι που δεν ισχύει. Αντιθέτως, ήταν ο τελευταίος που ήθελε δημοσιότητα σε μια τόσο προσωπική στιγμή του, καθαρά πνευματική και αναγκαία για εκείνον.

Φυσικά, η μεγάλη πλειονότητα των χρηστών του Τουίτερ έσπευσε να πάρει το μέρος του και να υπερασπιστεί τον καθηγητή που δεν είναι συνηθισμένος σε τοξικά περιβάλλοντα, όπως αυτό της πλατφόρμας του Τουίτερ, όπου ευδοκιμούν οι haters.

Πώς, όμως, αυτός ο άνθρωπος βρέθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου και τέθηκε επικεφαλής της ομάδας αντιμετώπισης της πανδημίας; Ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, γνώριζε τον καθηγητή από την εποχή της επιδημίας της γρίπης του 2009, όταν ήταν πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων. «Δεν τον ήξερα προσωπικά πριν, διαπίστωσα όμως πόσο καλός επιστήμονας είναι από εκείνη την εποχή. Όταν ξέσπασε, λοιπόν, η επιδημία του κορωνοϊού στην Κίνα, τον καλέσαμε να μας ενημερώσει στο υπουργείο Υγείας και έκτοτε υπήρχε συχνή επαφή, καθώς ήταν ο επικεφαλής της ομάδας των λοιμωξιολόγων. Μετά την εξάπλωση της επιδημίας στην Ιταλία, ο πρωθυπουργός αποφάσισε να γίνει μια έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, στις 24 Φεβρουαρίου, για να εκτιμηθεί η πορεία της χώρας και να εκπονηθεί το σχέδιο δράσης. Εκεί τον συνάντησε ο πρωθυπουργός για πρώτη φορά και έκτοτε καθιερώθηκε η τακτική τους συνάντηση, ώστε να υπάρχει καθημερινή ενημέρωση και να αναλαμβάνονται οι αντίστοιχες πρωτοβουλίες».

Συνεργάτης του πρωθυπουργού αναφέρει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης εντυπωσιάστηκε από το βιογραφικό του, ενώ του έκανε πολύ θετική εντύπωση το χαμηλών τόνων προφίλ του. «Τον εμπιστεύτηκε αμέσως και υπάρχει μια καλή συνεννόηση μεταξύ τους» λέει. Έκτοτε, κάθε πρωί, στις 9:30, μετά τον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου, ο κ. Τσιόδρας μαζί με τον υπουργό και τον υφυπουργό Υγείας, καθώς και με τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ, από την αίθουσα συσκέψεων του υπουργείου συνδέονται με τον πρωθυπουργικό μέγαρο και συσκέπτονται μέσω τηλεδιάσκεψης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνεργάτες του. Εκεί ο καθηγητής ενημερώνει τον πρωθυπουργό για τα δεδομένα που έχει από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και από άλλες χώρες, αφού συνομιλεί καθημερινά με τους σημαντικότερους λοιμωξιολόγους του κόσμου αλλά και με στελέχη του ΠΟΥ.


Στην ερώτηση εάν τα κυβερνητικά στελέχη που έρχονται σε επαφή μαζί του τον βλέπουν να στενοχωριέται για τις πολιτικές επιθέσεις που δέχεται, επειδή έχει βρεθεί σε αυτήν τη θέση, απαντούν ότι νομίζουν πως στενοχωριέται, αλλά δεν παραπονιέται γι' αυτό και προσπαθεί να μην το δείχνει. «Είναι πολύ καλό παιδί ο Σωτήρης» λέει γι' αυτόν μέλος της κυβέρνησης. «Σπουδαίος επιστήμονας και σπάνιος άνθρωπος».

 

Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού Facebook Twitter
Συνεργάτης του πρωθυπουργού αναφέρει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης εντυπωσιάστηκε από το βιογραφικό του, ενώ του έκανε πολύ θετική εντύπωση το χαμηλών τόνων προφίλ του.


«Αυτήν τη στιγμή σηκώνει ένα τεράστιο φορτίο στις πλάτες του» λέει για τον καθηγητή μία από τις πιο έμπειρες συντάκτριες Υγείας. «Είναι ένας σεμνός άνθρωπος, αφοσιωμένος στην επιστήμη του, μάχιμος γιατρός. Το μότο του πάντα ήταν "σαπούνι και νερό", αυτό μας λέει και τώρα. Όλοι οι δημοσιογράφοι στην Υγεία που τον ξέρουμε χρόνια έχουμε την καλύτερη εικόνα γι' αυτόν».


Η προσπάθεια να βρεις κάποιον να σου πει κάτι διαφορετικό είναι μάταιη. Όλοι επαναλαμβάνουν τις ίδιες φράσεις: σεμνός άνθρωπος, αφοσιωμένος στην επιστήμη του, μάχιμος γιατρός δίπλα στον άνθρωπο, μακριά από κυκλώματα. Όσοι τον ξέρουν λίγο πιο καλά μιλούν και για έναν αληθινά πιστό χριστιανό.


Η φετινή Mεγάλη Eβδομάδα θα είναι για εκείνον διπλής σημασίας και πολλών νοημάτων. Κι εκείνος σηκώνει τον δικό του σταυρό, όμως ως χριστιανός πιστεύει και στο θαύμα και στην Ανάσταση. Γι' αυτό και δεν διαμαρτύρεται, μόνο υπομένει και παραμένει αισιόδοξος με οδηγό του την αγάπη για τον άνθρωπο:

«Η στρατηγική μας έχει ως θεμέλιο λίθο τη διαφάνεια, την αλήθεια, την αποφυγή του στίγματος, την αλληλεγγύη με τον κόσμο, ο οποίος αυτήν τη στιγμή μπορεί να υποφέρει περιοριζόμενος, αλλά θα ανασάνει ελεύθερος αύριο».

Πώς ο Σωτήρης Τσιόδρας κέρδισε την εμπιστοσύνη ενός πολύ καχύποπτου λαού Facebook Twitter
 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 25.3.2020

Στήλες
30

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Εύχομαι ο δικαιολογημένους θαυμασμός προς τον πραγματικά άριστο κύριο Τσιόδρα να σηματοδοτήσει μία «αλλαγή υποδείγματος» (paradigm shift) στην Ελλάδα.Να προσθέσω ότι εάν οι συριζαίοι ήταν πραγματικά πονηροί, και όχι κουτοπόνηροι ή/και συμπλεγματικοί, θα επιχειρούσαν να εκμεταλλευτούν την δικαιολογημένη δημοφιλία του, λέγοντας «Αυτός είναι ένας πραγματικά άριστος, και όχι οι δήθεν άριστοι της ΝΔ». Όμως οι καρανίκες για πολλοστή φορά δεν καταλαβαίνουν τίποτε, ενώ άλλοι κουτοπόνηροι—σε ορισμένες περιπτώσεις και γιατροί—προσπαθούν να τον «αποδομήσουν» (δήθεν).Και όλοι μαζί καμαρώνουν για το αντίπαλον δέος του Αλέξη που ♫δεν καταλαβαίνει τι του λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί♫
"Το παλιομοδίτικο προφίλ του συμπληρώνει το ότι είναι πιστός χριστιανός ορθόδοξος –"Τελικά, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι θέμα μόδας;Υ.Γ. κατά τα άλλα, πολύ ενδιαφέρον (και αυτό το) άρθρο.
εννοειται οτι ειναι θεμα μοδας. υπαρχουν διαφορες θρησκειες ή ιδεολογιες που πρεσβευουν οτι κατεχουν την μοναδικη και απολυτη αληθεια (καμια φορα με αρκετο μισος στον πλησιον και λιγη αγαπη) απο εποχη σε εποχη.
@atman μάλλον προσεγγίζουμε το θέμα "μόδα" από διαφορετική σκοπιά. Συμφωνώ ότι σε κάθε εποχή εμφανίζονται διάφορες θρησκευτικές ιδεολογίες, ένα αρκετά πολύπλοκο θέμα.Αυτό που θέλω να πω είναι αν η θρησκεία ενός ανθρώπου τον κατατάσει στους "μοντέρνους" ή στους "παλιομοδίτες" και αν τελικά είναι θεμιτό ή υπάρχει κάποια λογική στο να χαρακτηρίζουμε έτσι τους ανθρώπους με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Φαντάσου ένα σενάριο, όπου ο κ. Τσιόδρας δεν ήταν ορθόδοξος χριστιανός αλλά vegan, που έκανε διαλογισμό!
συμφωνουμε, μιας και στην πραγματικοτητα υπαρχουν σημερα θρησκευτικες πεποιηθησεις οργανωμενων θρησκειων - που απλα δεν συμπεριλαμβανουν και καποιο θεο. τι αλλο θα χαρακτηριζε αλλωστε κανεις π.χ. το σημερινο ΚΚΕ παρα θρησκεια;
Θα προτιμούσα για την θέση της ενημέρωσης κάποιον επιστήμονα που με ψυχραιμία στέκεται στα γεγονότα. Χωρίς σκοπό να συγκινεί και χωρίς συναισθηματική φόρτιση.Αλλά αυτά είναι απόψεις και διαφέρουν για τον καθένα.
η επιστημη για αυτο το προβλημα εχει κατεξοχην ηθικη θεση. Ξεκινας απο το τι θελεις να κανεις και μετα αντιστοιχα αποφασιζεις τα αντιστοιχα actions. Δες τι κανει η σοσιολδημοκρατικη Σουηδια. Ειτε πεθανουν ειτε δεν πεθανουν οι ηλικιωμενοι στα τετοια τους απο οτι φαινεται.
"Ο ρατσισμός, στον οποίο αναφέρθηκε ο καθηγητής, προφανώς αφορά τη θρησκευτική του πίστη και την άσκηση των θρησκευτικών του δικαιωμάτων, για τα οποία θεωρεί ότι δέχτηκε αυτήν τη μισαλλόδοξη επίθεση". Ε όχι και να μιλάνε για θύματα ρατσισμού οι θρησκευόμενοι, οι κατεξοχήν φορείς του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας.
"οι θρησκευόμενοι, οι κατεξοχήν φορείς του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας."Πολύ περίεργες "στατιστικές" κυκλοφορούν τελευταία. Πού ακριβώς στηρίζετε αυτό το αξίωμα, που διατυπώσατε; Επίσης, συγκεκριμένα ο κ. Τσιόδρας, που μίλησε για ρατσισμό, έχει εκφραστεί με τρόπο ρατσιστικό ή μισαλλόδοξο;
Εντάξει. Αφού δεν πρέπει να μιλανε οι θρησκευόμενοι, την επόμενη φορά που κάποιος μουσουλμάνος δεχτεί φραστική ή άλλη επίθεση για τη θρησκεία του, να του πεις να το βουλώσει γιατί στη Μέση Ανατολή υπάρχουν κάποιοι εγκληματίες ομοθρησκοι του. Το ίδιο να πεις και σε έναν Εβραίο.
carryplot εσυ καπου δεν εχεις διαβασει τι εχει γινει τον 20αι και εχεις μεινει στον 17ο. Κατι για Σταλινισμο και Ναζισμο μαζι με ενα Πολ Ποτ και Ενβερ Χοτζα τους εχεις ακουστα;
Ως ανοιχτά gay πολίτης, δεν δέχομαι από τους θεούσους να μου λένε ότι είναι "θύματα" ρατσισμού και μισαλλοδοξίας. Και, για το παραπάνω σχόλιο του/της Citellus citellus, ναι, έχω ακριβώς την ίδια γνώμη και για Μουσουλμάνους και Εβραίους. Άλλωστε από την ίδια φύτρα προέρχονται και οι τρεις. Και για το ακόμα πιο παραπάνω σχόλιο του/της smooth_criminal, οι "στατιστικές" δεν είναι "τώρα τελευταία". Είμαι 53 και τους τρώω στη μάπα απ' τα 18 μου.
@carryplot 26.3.2020 | 03:38 Στο αρχικό μήνυμά σου, υποστηρίζεις ότι οι θρησκευόμενοι είναι οι κατεξοχήν φορείς του ρατσισμού. Και τελικά προκύπτει ότι αυτό το στηρίζεις σε προσωπικές σου εμπειρίες. Και από αυτές τις προσωπικές εμπειρίες κατηγορείς για ρατσιστές χιλιάδες ή ακόμη και εκατομμύρια ανθρώπους και χρησιμοποιείς και τον απαξιωτικό χαρακτηρισμό "θεούσοι".
@carryplotΑυτό είναι απλά εκδικητική μανία. Επειδή κάποιοι κάποτε μου έκαναν κάτι, εγώ θα χτυπάω για πάντα όλους όσοι ανήκουν σε αυτήν τη κοινότητα, ασχέτως ατομικών πράξεων ή πεποιθήσεων. Για εμένα όμως που δεν είμαι οπαδός της μιας ή της άλλης μισαλλόδοξης νοοτροπίας, όλοι οι ακραίοι το ίδιο κακό μου κάνουν. Ενας Μουσουλμάνος, Χριστιανός ή Εβραίος μπορεί να κάνει αλλά μπορεί και να μην κάνει διακρίσεις εις βάρος των γκέι. Κάποιος όμως ο οποίος κάνει διακρίσεις αποκλειστικά και μόνο βάσει θρησκευτικών στερεοτύπων, κατά τη γνώμη μου, κάνει μεγάλη ζημιά στην κοινωνία.
"...ο καθηγητής προτιμά να μένει «μακριά από τα βρομόνερα των επαίνων»". Πηγή: www.lifo.grΦαίνεται. Και αν θυμάμαι καλά, απάντησε σε κάποιον κόλακα "καλοθελητή", "αυτά είναι υπερβολές".Και αυτό "επιστρέφεται" σαν πληρωμένη απάντηση σε σχολιαστές σαν τον/την Kirs, ο οποίος αμφισβήτησε την εκτίμηση που του τρέφουν όλοι, αλλά δεν απάντησε τι στραβό του βρίσκουν όσοι δεν τον εκτιμούν, ούτε τι ποσοστό αντιπροσωπεύουν.Άφήστε που κατηγόρησε την κυβέρνηση σαν αναποτελεσματική, ειδικά που έκλεισε και τους οίκους ανοχής, "αφού υπάρχουν επαγγελματίες του χώρου που εργάζονται με επισκέψεις κατ' οίκον" (είπε επί λέξει ο/η Kirs )...Και οι οποίες επαγγελματίες αφού δεν ελέγχονται, τα μέτρα είναι αναποτελεσματικά και φταίει η κυβέρνηση για αυτό....Με αυτό το επίπεδο αντιπολίτευσης, θέλουν κάποιοι να κυβερνήσουν ή να ξανακυβερνήσουν...
Υπαρχουν δυστυχως πιστευω καποιοι συμπολιτες μας (βεβαια ειμαι σιγουρος και σε αλλες χωρες) που ευελπιστουν να γινει στραβοπατημα για να βρουν ευκαιρια να κατακεραυνωσουν την κυβερνηση, Ειτε λογω ιδεολογιας, πολιτικου φασματος, προσωπικου κερδος, ή δε ξερω τι αλλο.Για μενα μια επιτυχημενη κυβερνηση οφειλει να εχει μια δυναμικη αντιπολιτευση, να τραβηξει το αυτι εκει που πρεπει. ΑΛΛΑ! και η αντιπολιτευση εχει την τεχνη της, και πρεπει να γινεται με τροπο που σκοπο εχει το καλυτερο για το κρατος-κοινωνια-εθνος, και οχι να δινει σανο.Το ΗΘΟς της αντιπολιτευσης φαινεται οταν θα επανεσαι το σωστο εργο της κυβερνησης, ειδικα σε μια περιοδο κρισεως. Οτι κριτικη υπαρχει, μπορει να υπαρξει μετα (επικοδομητικη κριτικη και οχι σανο)
Καλά εντάξει τώρα. Το πιο πιθανό είναι στην Ελλάδα, εάν κάνει κάτι τέτοιο η αντιπολίτευση (τι Σύριζα τώρα, τι ΝΔ τα προηγούμενα έτη), μετά ο κόσμος να την κατηγορεί ότι την επηρεάζει πολύ η κυβέρνηση, ότι πάνε χέρι χέρι, ότι της βάζει πλάτες για κάποιο όφελος αργότερα, ότι είναι όλοι τους τα ίδια λαμόγια. Εδώ μερικές φορές όταν ψηφίζεται νομοσχέδιο (λίγες φορές) με ψήφο και κυβερνώνοντος κόμματος και Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (τα υπόλοιπα αντιπολιτευτικά κόμματα άλλωστε ό,τι νάναι κάνουν αφού δεν έχουν ελπίδα για εξουσία οπότε δεν τα κοιτάμε καν) τους λένε τσιράκια της κυβέρνησης ή απλά "τα ίδια είστε όλοι". Στους δε φανατικούς οπαδούς - μέλη κόμματος δύσκολα η αρχηγία της αντιπολίτευσης μπορεί να εξηγήσει τέτοια στάση. Υπάρχει πίεση απ τους ψηφοφόρους. Στην αρχή των μέτρων κατά της πανδημίας, κανένα κόμμα δεν έκανε έστω νύξη για κριτική. Αργότερα μεμονωμένα καμιά ήπια κριτική. Τώρα πλέον Σύριζα και υπόλοιποι της Βουλής έχουν επανέλθει και αρχίζουν πάλι τα δικά τους απ όταν ήρθαν στο προσκήνιο τα οικονομικής φύσεως μέτρα. Σε κάποια σημεία είναι και σωστή η κριτική όπως το ότι μειώνονται μισθοί κατά 50% αλλά αυξάνεται η αποζημίωση των ιδιωτικών επιταγμένων ΜΕΘ κατά 100% ή το ότι δεν χρησιμοποιούνται τα εργαστήρια του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας που μπορούν να κάνουν πάρα πολλά τεστ ημερησίως όπως σωστά πρότεινε ο πρώην Υπουργός Υγείας κ. Ξάνθος (που ήταν και απ τα λίγα καλά στελέχη που δούλεψαν και γενικά σπάνια ακούγονταν να υψώνει τη φωνή) να αξιοποιηθεί αντί να καταφεύγουμε σε ιδιώτες (που και αυτοί λίγοι είναι στην Ελλάδα, το διαπιστώσαμε τώρα).
"τονίζει συνεχώς ότι αυτό που γίνεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι συλλογική δουλειά. "Είμαστε 35 άτομα" τονίζει διαρκώς. Εγώ έχω αναλάβει την ενημέρωση, αλλά την δουλειά αυτή την κάνουμε συλλογικά, όλοι μαζί"»." Εγώ προσωπικά πιο ασφαλής αισθάνομαι αν σε μία κρίσιμη θέση (οικονομική, πολιτική, επιστημονική κτλ) βρίσκονται πολλοί άνθρωποι που συνεργάζονται παρά ένας άνθρωπος μόνος. Γιατί ο ένας μπορεί κάποια στιγμή να κάνει κάπου λάθος και τότε πρέπει να υπάρξει ο άλλος για να τον διορθώσει.
Εάν δεχτούμε ως οφείλουμε, ότι ο καθηγητής είναι επιλογή του πρωθυπουργού, τότε έχουμε να κάνουμε με ξεκάθαρη κίνηση ματ του Μητσοτάκη! Δύσκολα θα επέλεγε κάποιος παλαιοκομματικος και λαικιστης αυτόν τον ανθρωπο για αυτή τη θέση. Εκ των υστέρων ο Σύριζα αναγνώρισε την αξία του, αλλά σε μια στιγμή που δε θα μπορούσε να κάνει αλλιώς. Τα δε τρολ που επιτίθεται στον Τσιωδρα, είναι καταδίκασμενα να χάσουν.Η απλότητα, η ειλικρίνεια, η σεμνότητα σε συνδυασμό με την εξαιρετική επιστημονική επάρκεια του ανθρώπου αυτού, τον καθιστούν παντοδύναμο αντίπαλο. Άλλη μια φορά το λεω: πρόκειται για μια αποφασιστική σημασίας επιτυχία του Μητσοτάκη!
Μην βιάζεστε. Η κατάσταση δεν έχει καθοριστεί ακόμα.Από την άλλη είναι τραγικό να επευφημείται ένας άνθρωπος για τα αυτονόητα. Τραγικό για τον άνθρωπο αυτόν, κυρίως όμως τους επιδοκιμαστές του!...Υ.Γ.: Δεν έχουμε να κάνουμε με έναν καχύποπτο λαό (εμάς), αλλά για έναν ηλίθιο, απερίσκεπτο, απαίδευτο, θεοφοβούμενο (με τίποτα θεοσεβούμενο), λαό!...
Στην Ελλάδα έχουμε ακόμα να κάνουμε με αριστερούς που είναι πολύ συχνά τεχνοφοβικοί και οριακά σχεδόν λουδίτες. Δεν είναι τα πράγματα έτσι σε άλλες δυτικές χώρες. Βέβαια το Ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα τα θεωρούν χρήσιμα, για ευνόητους—χρησιμοθηρικούς—λόγους. Πριν όμως την εμφάνιση του Ίντερνετ ήταν πολύ συνηθισμένο να σε κατακρίνει αριστερός συμφοιτητής επειδή σε ενδιέφερε η πληροφορική. Για την έρευνα στην ιατρική, βιοτεχνολογία κλπ η προκαταλήψεις επιμένουν. Γενικά είμαστε παραδόπιστος και αρκετά οπισθοδρομικός λαός, εάν κάτι δεν είναι ξεκάθαρα χρήσιμο (βάσει προκαταλήψεων και ιδεοληψιών) το βλέπουμε με καχυποψία. Μετά βέβαια όλοι θέλουν να επωφεληθούν από την νέα εφεύρεση—όπως έγινε με κωμικό τρόπο στα μέσα της δεκαετίας του 90, όταν πρώην «ψαγμένοι» φίλοι που ήταν εναντίον των κομπιούτερ γίναν ξαφνικά φανατικοί καταναλωτές γκάτζετ.
@Ashton Heston III 26.3.2020 | 05:32Ashton δεν ισχύει αυτό που γράφεις. Εδώ δεν μιλάμε για δεξιούς ή αριστερούς αλλά για αμόρφωτους και ιδεοληπτικούς πάσης προέλευσης. Ακόμα και αν ισχύει η τεχνοφοβία των αριστερών, άλλο τόσο ισχύει και η ανοσία στον ιό, των δεξιών που πήγαν να μεταλάβουν. Μόνο που στην εκκλησία πάνε δεξιοί και αριστεροί όπως επίσης η «τεχνοφοβία συναντάται και σε αριστερούς και σε δεξιούς.Το πραγματικά επικίνδυνο δεν είναι η τεχνολογία αλλά η τεχνοκρατία!...(Βλέπε δηλώσεις Τραμπ και άλλων τεχνοκρατών που δηλώνουν πως -δεδομένης της κατάστασης με τον ιό- κουμάντο στις οικονομίες δεν θα κάνουν οι ιατροί και οι επιστήμονες!...)Σε αυτό το παράδειγμα που γράφεις για τους υπολογιστές, πληροφορική κτλ., εγώ θυμάμαι επίσης πολλούς ιερείς να την κατακρίνουν ως «μηχανήματα του διαβόλου» και τώρα το διαδίκτυο χρησιμοποιείται από την εκκλησία μέχρι και στο πιο απομακρυσμένο μοναστήρι!...Τώρα εάν εσύ έπεσες σε κάποιο αριστερό συμφοιτητή σου που είχε φάει «πετριά» άλλο τόσο κι εγώ είχα πέσει σε φοιτητή (συμμαθητή μου από το λύκειο) που προσπαθούσε να με αποτρέψει από την χρήση των υπολογιστών ως τεχνολογία του «666»!...Άλλος την τρώει τη πετριά από τα αριστερά, άλλος από τα δεξιά και μερικοί στο δόξα πατρί!...
Νοών από αριστερούς και ειδικά νέους θα περίμενα να είναι περισσότερο ανοιχτόμυαλοι σε θέματα τεχνολογίας και έρευνας απ’ό,τι οι θεοφοβούμενοι. Τουλάχιστον να έχουν κάποια περιέργεια σε σχέση με το τι κάνει ένας ερευνητής/επιστήμονας. Αντιθέτως η πιο συχνή πρώτη αντίδραση από πολλούς συνομηλίκους μου αριστερούς (στην δεκαετία του 90 μιλάω) ήταν γιατί άραγε να κάνει κάποιος αυτήν την δουλειά (και να μην σπουδάζει κοινωνιολογία πχ), γιατί να θέλει πχ να κάνει έρευνα στις νευροεπιστήμες, είναι επικίνδυνα πράγματα αυτά που θα οδηγήσουν σε περισσότερο κοινωνικό έλεγχο. Ή γιατί να ασχοληθεί κάποιος με βιοτεχνολογία, θα οδηγήσει σε έλεγχο της αγροτικής παραγωγής από τους «τεχνοκράτες» (λες και αυτός ήταν ο μόνος τομέας). Απλοϊκές και κοινότοπες θέσεις, όμως πολύ συνηθισμένες τότε. Αντίστοιχες απόψεις για την πληροφορική—μέχρι περίπου το 96, που έγινε mainstream το ίντερνετ (και που «λεφτά υπήρχαν» και ο κόσμος άρχισε να αγοράζει μαζικά υπολογιστές και γκάτζετ—αδιαφορώντας εννοείται για το ότι ήταν εισαγόμενα, αμερικανικά ως επί το πλείστον, για την εκμετάλλευση των εργατών στις χώρες όπου κατασκευάζονταν ή τις επιπτώσεις στο περιβάλλον όταν αποσύρονταν τα ηλεκτρονικά παλαιότερων γενεών). Βέβαια η νοοτροπία αυτή έχει αλλάξει αρκετά (επαναλαμβάνω ειδικά όσον αφορά την πληροφορική), ήταν όμως ενδεικτική του πόσο οπισθοδρομική ήταν η ελληνική αριστερά τότε. Την καχυποψία απέναντι στην βιοτεχνολογία την βλέπουμε ακόμα.
Δεν είναι μόνο η επιλογή το θέμα. Όπως επισημαίνει και η αρθρογράφος, η επιλογή των πλέον κατάλληλων τεχνοκρατών και επιστημόνων ως συμβούλων είναι σχεδόν μονόδρομος σε συνθήκες κρίσης. Το διαφοροποιό στοιχείο που κάνει τον Κ. Μητσοτάκη να ξεχωρίζει από όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις πρωθυπουργών του παρελθόντος είναι ότι ακολουθεί κατά γράμμα την καθοδηγητική γραμμή του Σ. Τσιόδρα και των συνεργατών του και δεν προσπαθεί να την εξισορροπήσει με μικροπολιτικές απαιτήσεις. Είναι πρωτοφανές φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα (και όχι μόνο) και εκεί νομίζω συνίσταται η επιτυχία και η ιστορική αλλαγή παραδείγματος.
"Το διαφοροποιό στοιχείο που κάνει τον Κ. Μητσοτάκη να ξεχωρίζει από όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις πρωθυπουργών του παρελθόντος είναι ότι ακολουθεί κατά γράμμα την καθοδηγητική γραμμή του Σ. Τσιόδρα και των συνεργατών του και δεν προσπαθεί να την εξισορροπήσει με μικροπολιτικές απαιτήσεις. Πηγή: www.lifo.gr"Με συγχωρείτε, αλλά το πινγκ πονγκ με την Εκκλησία για τουλαχιστον μία εβδομάδα άλλο έδειξε...Θα συμφωνούσα μαζί σας αν έκλεινε αμέσως όλους τους θρησκευτικούς χώρους. Δεν το έκανε! Βέβαια, έτσι όπως πάμε σε μερικά χρόνια που θα έχουν ξεχαστεί οι λεπτομέρειες, θα μνημονεύουμε το Μητσοτακη junior, οτι τα έβαλε με την Εκκλησία.