Σεισμός

Ο ύποπτος για την κλοπή έργου του Banksy «δείχνει» τον καλλιτέχνη ως αυτουργό

Ο ύποπτος για την κλοπή έργου του Banksy «δείχνει» τον καλλιτέχνη ως αυτουργό Facebook Twitter
Φωτογραφία: Banksy
2

Ο άνθρωπος εναντίον του οποίου απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την κλοπή ενός έργου του Banksy, τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι, υποστήριξε πως προέβη στην πράξη αυτή κατόπιν παραίνεσης του ίδιου του δημιουργού, αποκάλυψε σήμερα νομική πηγή.

Ο ύποπτος, ο οποίος κατηγορείται για «κλοπή πολιτιστικού αγαθού που σχετίζεται με δημόσια ακίνητη περιουσία» κι έχει τεθεί υπό κράτηση, παρουσιάστηκε ξανά σήμερα ενώπιον του ανακριτή. Το έργο, μία πλάκα με γκράφιτι, το οποίο βρισκόταν κοντά στο Κέντρο Πομπιντού δεν έχει βρεθεί έκτοτε. Κατά τη διάρκεια των ερευνών εντοπίστηκαν στην κατοχή του κι άλλα έργα του Banksy. Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο συνήγορός του Αντουάν Βε εξήγησε πως προκύπτουν στη διαδικασία «διάφορα στοιχεία που τεκμηριώνουν τη θέση» του πελάτη του, αλλά και τη συνάφειά του με τον καλλιτεχνικό χώρο των γκράφιτι και της τέχνης του δρόμου.

Επίσης ο συνήγορος αναφέρθηκε «στις σχέσεις που αντικειμενικά επιβεβαιώνονται» με το περιβάλλον του καλλιτέχνη και το γεγονός ότι βρέθηκαν στο σπίτι του έργα του Banksy, τα οποία «δεν ήταν κλεμμένα και τα οποία ούτε είχε αγοράσει», αλλά «του είχαν χαρίσει». Επιπλέον, ο ίδιος αμφισβήτησε αυτό καθαυτό το περιεχόμενο της κατηγορίας, τονίζοντας πως δεν έχει αποδειχθεί σε καμία περίπτωση πως πρόκειται για κλοπή. Ο Βρετανός καλλιτέχνης, που πεισματικά κρατά μυστική την ταυτότητα και την εικόνα του, είχε προκαλέσει αίσθηση στο Παρίσι τον Ιούνιο του 2018 όταν είχε διασπείρει μία σειρά έργα του σε πλάκες, πολλά εξ αυτών με σαφές και έντονο πολιτικό μήνυμα, απ' άκρου εις άκρον της πρωτεύουσας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

. Fifty years since the uprising in Paris 1968. The birthplace of modern stencil art.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Banksy (@banksy) στις

Ο ίδιος είχε αναγνωρίσει την πατρότητα οκτώ έργων του στον λογαριασμό του Instagram, μεταξύ αυτών και η παραποιημένη εκδοχή του γνωστού πίνακα «Ο Ναπολέων διασχίζοντας τις Άλπεις» του Ζακ-Λουΐ Νταβίντ, μία ανθρώπινη μορφή με θλιμμένη έκφραση μπροστά σε μία πόρτα του κλαμπ Μπατακλάν, ή ένα ποντικάκι με μάσκα που κραδαίνει ένα κραγιόν, ή έναν κόφτη, διφορούμενο τι, κοντά στο Πομπιντού.


Είναι τούτο το έργο ακριβώς, «φιλοτεχνημένο στην πίσω πλευρά μίας πινακίδας στην είσοδο χώρου στάθμευσης», που εκλάπη τη νύκτα της 1ης προς 2α Σεπτεμβρίου. Το Κέντρο Πομπιντού κατέθεσε μήνυση για «κλοπή και παραμόρφωση, σε χώρο που ανήκει στην περίμετρό του».

Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ/AFP

Culture
2

Σεισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Εντάξει έχουμε συνηθίσει πια τον Banksy. Σου λέει για πόσο ακόμα θα με θεωρούν καλλιτέχνη όταν δεν έχω ουσιαστικό ταλέντο, παρά μόνο γκράφιτι με στένσιλ. Οπότε κάτι πρέπει να κάνει κι αυτός για να μείνει στην επιφάνεια. Όπως είχε κανονίσει και την καταστροφή του έργου του αμέσως μετά την πώληση. Πολύ προώθηση από όποιον τον έχει αναλάβει γενικά.