Απεργία της ΓΣΕΕ

Επέκταση Μουσείου στο κτίριο του Πολυτεχνείου: Αντιδράσεις από τη διοίκηση του ΕΜΠ και νομικά εμπόδια

Επέκταση Μουσείου στο κτίριο του Πολυτεχνείου: Αντιδράσεις από τη διοίκηση του ΕΜΠ και νομικά εμπόδια Facebook Twitter
3

Στις προγραμματικές δηλώσεις του Σαββάτου ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε μεταξύ άλλων την επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών στο κτίριο του Πολυτεχνείου στην οδό Πατησίων. 

Φαίνεται όμως πως το σχέδιο έχει να αντιμετωπίσει νομικά ζητήματα, αλλά και αντιδράσεις της διοίκησης του ΕΜΠ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδα των Συντακτών, το κληροδότημα της Ελένης Τοσίτσα με το οποίο αγοράστηκε το οικόπεδο και κατασκευάστηκαν τα βασικά κτίρια, ορίζει ρητά ότι η δωρεά αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς σκοπούς του Πολυτεχνείου.

Επίσης, η εφημερίδα αναφέρει πως κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη και με παρέμβαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, το βράδυ της Δευτέρας, διαβεβαίωσε τις πρυτανικές αρχές του πρώτου τεχνολογικού ιδρύματος της χώρας ότι θα παραμείνουν στον χώρο τους η Αρχιτεκτονική και οι υποδομές άλλων σχολών του Πολυτεχνείου και δεν θα ενταχθούν στο σχέδιο αντιμετώπισης της έλλειψης χώρων του Αρχαιολογικού Μουσείου. 

Είχε προηγηθεί τη Δευτέρα συνεδρίαση των κοσμητόρων όλων των σχολών του Πολυτεχνείου ύστερα από πρόσκληση του πρύτανη Γιάννη Πασπαλιάρη. Στην ομόφωνη απόφασή τους τονίζουν ότι «το ΕΜΠ αιφνιδιάστηκε με τις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή, οι οποίες αφορούν σχέδιο ενοποίησης του Αρχαιολογικού Μουσείου με το συγκρότημα της Πατησίων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Για το σχέδιο αυτό που αφορά και σε χώρο του ΕΜΠ δεν υπήρξε, όπως είναι επιβεβλημένο, προηγούμενη ενημέρωση της πολυτεχνικής κοινότητας, ούτε και της διοίκησης του Ιδρύματος». Ενημερώνουν ότι «στο ιστορικό και εμβληματικό συγκρότημα της Πατησίων πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες του ΕΜΠ σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και στεγάζεται η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών». Και καταλήγουν: «Αυτονόητο είναι ότι σε οποιαδήποτε συζήτηση για αναβάθμιση της περιοχής, το ΕΜΠ πρέπει να έχει σημαντικό ρόλο».

Μενδώνη: Παραμένει η Αρχιτεκτονική Σχολή στο κτίριο του Πολυτεχνείου 

 

Στη σημερινή συνάντηση της Λίνας Μενδώνη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη έγινε εκτεταμένη αναφορά στο σχέδιο επέκτασης του μουσείου. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, κρίθηκε αναγκαία η υπόγεια επέκτασή του, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι αναγκαίοι χώροι για την προβολή των πολύτιμων συλλογών του που το καθιστούν διεθνώς μοναδικό. Μέσω της υπογειοποίησης το Μουσείο θα διασυνδεθεί με τις υποδομές και του Ακροπόλ, το οποίο θα λειτουργήσει ως πολιτιστική θερμοκοιτίδα σύγχρονης δημιουργίας.

Το ίδιο σχέδιο προβλέπει, επίσης, η Αρχιτεκτονική Σχολή να παραμείνει στο Πολυτεχνείο και να «συνομιλεί» με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο καθώς παράγει Πολιτισμό. Οι πόροι για τις σχετικές μελέτες, όπως σημείωσε και στις προγραμματικές του δηλώσεις ο πρωθυπουργός, έχουν ήδη εξασφαλιστεί από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Culture
3

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Δεν επιτρέπει άλλη χρήση ακόμα και αν ο σκοπός της κληροδοσίας κατέστη ανέφικτος ή ανήθικος; Γιατί εγώ θεωρώ ότι το εργοστάσιο παραγωγής μολότωφ και ο server του indymedia είναι εκτός σκοπού κληροδοτήματος;Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιον λόγο κανείς αριστερός φίλος δεν θέλει την αλλαγή της χρήσης του κτηρίου του ΕΜΠ. Είναι κάποιο φετίχ με τις συλλογικές αναμνήσεις;Συνήθως είναι οι ίδιοι που λένε να γίνει το Άγιον Όρος πανδοχείο.