«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!»

«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!» Facebook Twitter
Ο Ντιέγκο στην παραλία ανάμεσα στους γονείς του, αρχές της δεκαετίας του '80
3

Το ντοκιμαντέρ για τον κατά πολλούς κορυφαίο ποδοσφαιριστή («με την μπάλα κάτω») όλων των εποχών με  τίτλο απλώς "Diego Maradona" - κάνει πρεμιέρα αυτές τις μέρες σε πολλές κινηματογραφικές αίθουσες του πλανήτη ενώ τα δικαιώματα για την τηλεοπτική προβολή της ταινίας έχει πάρει το κανάλι HBO. Δημιουργός της ταινίας, ο σκηνοθέτης των πρόσφατων βραβευμένων κινηματογραφικών βιογραφιών των αείμνηστων Άιρτον Σένα ("Senna") και Έιμι Γουάινχαουζ ("Amy"), Ασίφ Καπάντια. Αντίθετα όμως από τα δύο προηγούμενα εξίσου θρυλικά «αντικείμενά» του, ο Ντιέγκο Μαραντόνα δεν είναι «αδικοχαμένος», αν και έχει φτάσει πολύ κοντά κάποιες φορές.

Παραμένει ζωντανός στα 58 του, και σχετικά ακμαίος, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τους κατά καιρούς εθισμούς και τα ποικίλα προβλήματα υγείας που είχε να αντιμετωπίσει στην περιπετειώδη εξωαγωνιστική πορεία του, την οποία συνεχίζει ακάθεκτος. Φέτος μόλις, υποχρεώθηκε να αναγνωρίσει ότι είναι πατέρας τριών παιδιών στην Κούβα, τα οποία φαινομενικά «έκανε» στο διάστημα που βρισκόταν εκεί μεταξύ 2000 και 2005 στο πλαίσιο θεραπείας απεξάρτησης από την κοκαΐνη.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας μίλησε πριν από λίγες μέρες στο νεοσύστατο site του ιστορικού περιοδικού The Face που έχει κάνει "reboot" εδώ και μερικούς μήνες, για την ταινία που όπως και οι προηγούμενες του, βασίστηκε κυρίως στην επιμελή διαχείριση πλούσιου υλικού αλλά και την εμπειρία του με έναν από τους πιο διάσημους και πιο αμφιλεγόμενους ανθρώπους στον πλανήτη...

«Είναι δύσκολο να αγαπήσεις τον άνθρωπο Ντιέγκο Μαραντόνα, δεν σ’ αφήνει!» Facebook Twitter
35 χρόνια συμπληρώνονται από την ημέρα που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό της Νάπολης, τον Ιούλιο του 1984.

 

Ο Μαραντόνα πριν και μετά τη Νάπολη είναι δύο διαφορετικά άτομα

«Εστίασα κυρίως στα ένδοξα χρόνια του Μαραντόνα στη Νάπολη, από το 1984 ως το 1991. Προσπαθήσαμε να δείξουμε τον Μαραντόνα πριν ...την αλλαγή, πριν γίνει η φιγούρα που γνωρίζουμε εδώ και δύο δεκαετίες. Αλλιώς ξεκινά στην αρχή της ταινίας, και αλλιώς καταλήγει. Όταν φεύγει από τη Νάπολη, είναι ένα διαφορετικό άτομο. Και εξακολουθεί να είναι αυτό το άτομο. Είναι σα να υπάρχει πλέον μόνο η σκοτεινή εκδοχή του μύθου του Μαραντόνα – εκείνη η ελαφράδα έχει χαθεί για πάντα...»

«Δε νοιώθει πολύ καλά σήμερα, αύριο ίσως»

«Τον συνάντησα για πρώτη φορά στο Ντουμπάι τον Σεπτέμβριο του 2016, όπου διέμενε τότε σ' αυτό το γιγαντιαίο νησί - συγκρότημα που έχει σχήμα φοίνικα. Πέντε μέρες είχαν περάσει και κάθε μέρα λαμβάναμε το ίδιο μήνυμα: 'Δε νοιώθει πολύ καλά σήμερα, αύριο ίσως'. Την τελευταία μέρα όμως, ενώ ήμουν έτοιμος να πάω στο αεροδρόμιο, μου παραχώρησε πέντε λεπτά και δώσαμε ραντεβού στο επανιδείν για τις συνεντεύξεις του. Είχα ήδη συνειδητοποιήσει ότι θα έκανα την ταινία περίπου όπως το "Senna" και "Amy": σα να μην βρίσκεται πια μαζί μας το κεντρικό πρόσωπο».

«Μη μου ξαναμιλήσεις για τη γυναίκα μου και για τον ατζέντη μου!»

«Κάναμε μαζί του τρεις τρίωρες συνεντεύξεις. Στην πρώτη, σκέφτηκα να το πάω σε πιο 'εύκολα', όπως νόμιζα, θέματα, και του ζήτησα να μου μιλήσει για την Κλάουντια, την μητέρα των παιδιών του. Έγινε έξαλλος: 'Μην τολμήσεις να μου αναφέρεις αυτό το όνομα ποτέ ξανά!'. 'ΟΚ, πες μου τότε για τον πρώτο σου ατζέντη...'. 'Ούτε ν΄ ακούσω δεν θέλω γι' αυτόν τον αλήτη που μου έκλεψε τόσα λεφτά!'. Ακολούθως, ο Μαραντόνα και η πρώην σύζυγός του πλακωνόντουσαν διαρκώς στα δικαστήρια ενώ γυριζόταν η ταινία. Την πετύχαμε όμως τελικά, ακούγεται η φωνή της στην ταινία, πέρα από το αρχειακό υλικό που σε κάνει να ξεχάσεις το 2017 και το 2018 που φαίνονται να μισούν θανάσιμα ο ένας τον άλλον και σε πηγαίνει πίσω στα '80s όταν ακόμα ήταν ερωτευμένοι.

DIEGO MARADONA Facebook Twitter
Ως αρχηγός της Νάπολι αλώνει το Τορίνο τον Μάρτιο του 1986 (πίσω αριστερά διακρίνεται με σχισμένη μπλούζα ο Αντόνιο Καμπρίνι της Γιουβέντους). © David Cannon/ Getty Images/ Ideal Image

 

Πόσο συμπαθής είναι τελικά από κοντά ο Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα;

«(Παύση)... Κοίτα, είναι τύπος της πιάτσας. Δεν ήταν εύκολο να τον αγαπήσω όπως αγάπησα τον Άιρτον Σένα και την Έιμι Γουάινχαουζ. Είναι κάπως θλιβερό. Ο ίδιος επιζητεί με λαχτάρα την αγάπη αλλά επίσης αντιδρά με τρόπο που διώχνει τους άλλους μακριά. Είδα όμως και την καλή πλευρά του. Είδα στο μάτια του πόσο ευάλωτος είναι. Έχει ένα ωραίο χαμόγελο. Και όταν πάρει μπρος, διαπιστώνεις πόσο αληθινά χαρισματικός είναι. Μόνο να φανταστώ μπορώ πώς μπορεί να ήταν να ανήκεις στο στενό κύκλο του και να βγαίνεις μαζί του για χορό τις νύχτες της δεκαετίας του '80 στη Νάπολη! Όταν όμως του γυρίσει η διάθεση, γίνεται απότομα σκοτεινός και τότε μπορεί να σε εξορίσει από τη ζωή του διά παντός. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που βρέθηκαν πολύ κοντά του και ξαφνικά μια μέρα κόπηκε μαχαίρι από τον ίδιο κάθε επαφή. Τους συναντάς και μπορείς να καταλάβεις τον πόνο τους όταν σου λένε ότι οι καλύτερες στιγμές στην ζωή τους ήταν τότε που υπήρξαν κολλητοί με τον Ντιέγκο Μαραντόνα. Υπ 'αυτή την έννοια, υπάρχουν πολλές ομοιότητες με την περίπτωση της Έιμι». 

 

Με στοiχεία από το The Face

Οθόνες
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Είδες πουθενά να λέω πως δεν ήταν αυτήν η δουλειά του?Το να κλωτσάει καποιος μια μπάλα (ας ειναι και ο καλύτερος του κόσμου )αυτομάτως δικαιολογεί το να ειναι ένας άξεστος απαράδεκτος τοξικός τύπος ?εχει κάποιου είδους ασυλία ας πούμε;