Καληνύχτα και καλή τύχη: Χωρίς παρουσιαστή τελικά τα φετινά Όσκαρ

Καληνύχτα και καλή τύχη: Χωρίς παρουσιαστή τελικά τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Όπως και να εξελιχθεί η φετινή τελετή, μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να ανακοπεί με κάποιο τρόπο η σαφής πτωτική τάση της θεαματικότητας της «μεγάλης βραδιάς» που σημειώνεται χρόνο με το χρόνο.
1

Αναγκαστικά, και εκτός συγκλονιστικού απρόοπτου ή λύσης της τελευταίας κυριολεκτικά στιγμής, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου οδηγείται σε μια ριζική επανεξέταση της ετήσιας τελετής των βραβείων Όσκαρ.

Για πρώτη φορά μετά από τριάντα χρόνια, η «μεγαλύτερη νύχτα του σινεμά» (του Χόλιγουντ βασικά) θα εξελιχθεί χωρίς παρουσιαστή. Επίσημη ανακοίνωση δεν έχει βγει αλλά σύμφωνα με το περιοδικό Variety που παραδοσιακά ξέρει κάτι παραπάνω για τα ενδότερα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, η απόφαση έχει παρθεί.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του περιοδικού, οι παραγωγοί της εκδήλωσης – οι οποίοι ήδη τρέχουν και δεν φτάνουν καθώς η τελετή έχει οριστεί να γίνει στις 24 Φεβρουαρίου - θα επιλέξουν μια σοδειά επιφανών σταρ για να παρουσιάσουν τα διάφορα τμήματα της μακρόσυρτης τελετής εξοικονομώντας έτσι και χρόνο από την απουσία των (αμφιλεγόμενου χιούμορ συχνά) μονολόγων ενός κεντρικού παρουσιαστή – τελετάρχη.

Κάποιοι άλλοι πάντως πιστεύουν ότι η απουσία παρουσιαστή μπορεί να αποτελέσει θετική εξέλιξη από τη στιγμή που μάλιστα, όπως λένε, επικρατεί ήδη τέτοιος ιδεολογικός διχασμός στην κοινωνία που όποια ατάκα κι αν πει ο παρουσιαστής, θα αναλυθεί μέχρι αηδίας.

Η ιδέα πάντως μιας τελετής των Όσκαρ είναι σίγουρα διχαστική. Κάποιοι παράγοντες της βιομηχανίας του κινηματογραφικού θεάματος ακούστηκαν ήδη να γκρινιάζουν με την προοπτική αυτή στο πάρτι που ακολούθησε την πρόσφατη απονομή για τις Χρυσές Σφαίρες, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια ειδικά οι παρουσιαστές / παρουσιάστριες είναι που αποτελούν τον πιο ελκυστικό στοιχείο τέτοιων ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων.

Κάποιοι άλλοι πάντως πιστεύουν ότι η απουσία παρουσιαστή μπορεί να αποτελέσει θετική εξέλιξη από τη στιγμή που μάλιστα, όπως λένε, επικρατεί ήδη τέτοιος ιδεολογικός διχασμός στην κοινωνία που όποια ατάκα κι αν πει ο παρουσιαστής, θα αναλυθεί μέχρι αηδίας.

Η πρώτη και τελευταία (μέχρι φέτος) φορά που η εκδήλωση έγινε χωρίς παρουσιαστή ήταν πριν από τριάντα χρόνια και όσοι τη θυμούνται – αν και πρόκειται για τον ορισμό αυτού που λέμε «αλήστου μνήμης» - θα θυμούνται ίσως το εναρκτήριο 11λεπτο μουσικοχορευτικό νούμερο που ξεκίνησε την τελετή αντί μονολόγου από τον οικοδεσπότη. Ειδικά το κωμικοτραγικό ντουέτο του Ρομπ Λόου με την «Χιονάτη» σε μια εκτέλεση (κυριολεκτικά) του τραγουδιού "Proud Mary".

Όπως και να εξελιχθεί πάντως η φετινή τελετή, μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να ανακοπεί με κάποιο τρόπο η σαφής πτωτική τάση της θεαματικότητας της «μεγάλης βραδιάς» που σημειώνεται χρόνο με το χρόνο.

 

To 11λεπτο βίντεο από τη μουσικοχορευτική έναρξη της τελετής των Όσκαρ του 1989 

Οθόνες
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
κατ' εμε μια "νικη σταθμος" στα νεα ηθη με το metoo...παει,δεν θα ξαναδουμε ποτε κωμωδια απο χολυγουντ μερια,δηλαδη,δεν θα ξαναδουμε κωμωδια...καλυτερα ετσι,διοτι και οι φετινοι παρουσιαστες τωνν χρυσων σφαιρων ηταν φοβισμενοι(αρα,χωρις χιουμορ) μεχρι το μεδουλι...