Ο Inarritu και πάλι φαβορί

Ο Inarritu και πάλι φαβορί Facebook Twitter
2

Έχει γίνει μεξικανική υπόθεση το ζήτημα των Όσκαρ Σκηνοθεσίας την τελευταία τριετία, με τον Alfonso Cuarón να κερδίζει το 2013 με το «Gravity», τον Alejandro G. Inarritu να κερδίζει πέρυσι με το «Birdman» και να είναι και φέτος πάλι το μεγάλο φαβορί…

Είναι αλήθεια, ότι το «The Revenant» είναι η ταινία που έχει προκαλέσει την περισσότερη αίσθηση, παράλληλα και με όλη την πληροφορία που έχει κυκλοφορήσει για την δυσκολία των γυρισμάτων. Γι' αυτό είναι άλλωστε και μία από τις ταινίες που τις περιμένουμε πώς και πώς να έρθουν στις Οσκαρικές πρεμιέρες των καναλιών Novacinema. 

Πάντως, ο Inarritu έχει ήδη σπάσει ένα ρεκόρ και συγκεκριμένα των βραβείων The Directors Guild of America, όπου είναι ο πρώτος στην ιστορία αυτού του θεσμού που κερδίζει δύο φορές συνεχόμενα. Μην ξεχνάμε ότι κέρδισε και στις Χρυσές Σφαίρες…

Κάνοντας μία μικρή αναδρομή στα Όσκαρ, θα βρούμε μόλις δύο σκηνοθέτες να το έχουν καταφέρει και συγκεκριμένα ο John Ford με τις ταινίες «The Grapes of Wrath» (1940) και «How Green Was My Valley» (1941) και ο Joseph L. Mankiewicz με τις ταινίες «A Letter to Three Wives» (1949) και «All About Eve» (1950). Αυτό σημαίνει, ότι έχουν περάσει 66 χρόνια, από τότε που σκηνοθέτης κατάφερε να πάρει Όσκαρ δύο χρονιές συνεχόμενα. Λέτε να τα καταφέρει ο Μεξικανός;

Ο Inarritu και πάλι φαβορί Facebook Twitter

Κυριότερο αντίπαλό του, βλέπουν τον βετεράνο George Miller, ο οποίος είναι για πρώτη φορά υποψήφιος σε αυτήν την κατηγορία. Ο ελληνικής καταγωγής Miller (ή Μηλιώτης από τα Κύθηρα) χαίρει μεγάλου σεβασμού από τον κινηματογραφικό κόσμο και οι ταινίες Mad Max συγκαταλέγονται στις καλύτερες ταινίες δράσης παγκοσμίως.

Οι λοιποί υποψήφιοι χαίρουν επίσης εκτίμησης και σεβασμού, αν και τα ονόματά τους δεν πολυακούγονται ως εν δυνάμει νικητές. Πρόκειται για τους Tom McCarthy ("Spotlight"), Adam McKay ("The Big Short") και Lenny Abrahamson, ("Room"), οι ταινίες των οποίων βρίσκονται σε διάφορες κατηγορίες των Όσκαρ και έχουν δυναμικό παρόν στα περισσότερα φεστιβάλ ανά τον κόσμο.

Υποψήφιοι:

Tom McCarthy ("Spotlight")

Adam McKay ("The Big Short")

George Miller ("Mad Max: Fury Road")

Alejandro Gonzalez Inarritu ("The Revenant")

Lenny Abrahamson, ("Room")

Πιθανόςνικητής: Alejandro Gonzalez Inarritu

Αουτσάιντερ: George Miller

Για όσους ψάχνουν άλλες ταινίες που θεωρούν ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στην πεντάδα, μάλλον θα τις ανακαλύψουν παρακάτω στη σειρά:

6. Steven Spielberg "Bridge of Spies"

7. Todd Haynes "Carol"

8. Ridley Scott "The Martian"

9. Denis Villenueve "Sicario"

10. F. Gary Gray "Straight Outta Compton"  

11. John Crowley "Brooklyn"

12. Quentin Tarantino  "The Hateful Eight"

13. Jay Roach "Trumbo"

14. László Nemes "Son of Saul"

15. Cary Joji Fukunaga "Beasts of No Nation"

16. Alex Garland "Ex Machina"

17. Danny Boyle "Steve Jobs"

18. Tom Hooper "The Danish Girl"

19. Ryan Coogler "Creed"

20. David O. Russell "Joy"

Όσοι δε βλέπετε την ώρα για την τελετή, τα  κανάλια Novacinema προβάλλουν ζωντανά και σε αποκλειστικότητα την πιο λαμπρή γιορτή του κινηματογράφου. Επίσης η τελετή είναι διαθέσιμη στο Nova GO τόσο live όσο και ondemand, και μάλιστα εντελώς δωρεάν. Όσο δε για τις ταινίες, τα Novacinema προβάλλουν πρώτα από όλους βραβευμένες οσκαρικές πρεμιέρες λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και 1 χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
The Martian, Son of Saul και Sicario αντί των spotlight, the big short και room για το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας. Το σορταρισμα ειδικα δεν έπρεπε να το βλέπουμε πουθενά!
Να το πάρει για να δικαιωθεί και ο Ταρκόφσκι. Άλλωστε καλύτερη σκηνοθεσία-απίστευτη χρήση των εκφραστικών του μέσων - είναι μακράν το ντεμπούτο του Νέμες με το: "ο γιος του Σαούλ " , αλλά ουπς βραβεύουν μόνο ταινίες από Αμερική σε αυτή την κατηγορία.