NEO VIDCAST

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter
«No animals were harmed in the making of this movie. 70 members of the cast and crew were»
1

Στο τέλος της δεκαετίας του ’70 ο κινηματογραφικός παραγωγός και σκηνοθέτης Noel Marshall (του «Εξορκιστή») και η τότε σύζυγός του, η ηθοποιός Tippi Hedren, ξεκίνησαν να φτιάχνουν μια ταινία για μια οικογένεια που ταξίδεψε στην Αφρική για να συναντήσει έναν επιστήμονα που ζούσε ανάμεσα στα άγρια ζώα. Αυτή ήταν η αρχική ιδέα, σκόπευαν να ολοκληρώσουν την ταινία σε έξι μήνες και να κάνουν μια φτηνή παραγωγή, αλλά όλα πήγαν κατά διαόλου, τα γυρίσματα για να ολοκληρωθεί η ταινία κράτησαν έντεκα χρόνια και χρειάστηκαν 17εκατομμύρια δολάρια -αλλά αυτά δεν ήταν τίποτα μπροστά στον σωματικό πόνο και την ταλαιπωρία που τράβηξαν όλοι σχεδόν όσοι συμμετείχαν στην ταινία. Το συνεργείο, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί έζησαν τρομακτικές στιγμές προσπαθώντας να δουλέψουν με 132 λιοντάρια, τίγρεις, λεοπαρδάλεις, κούγκαρ και γατόπαρδους, έναν ελέφαντα, τρία γιγαντιαία άγρια πρόβατα και ένα σωρό εξωτικά πουλιά.

Ο Marshall ήταν ο πιο άτυχος γιατί νοσηλεύτηκε για έξι μήνες με πολλαπλές δαγκωματιές στο πόδι που εξελίχθηκαν σε γάγγραινα όταν του επιτέθηκε ένα λιοντάρι, η Hedren (που είχε γλιτώσει από τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ) δαγκώθηκε στο κεφάλι και της έμειναν μόνιμες ουλές, η κόρη της -η Melanie Griffith, που δεν είχε γίνει ακόμα γνωστή- χρειάστηκε να κάνει πλαστική στο πρόσωπο για να της φύγουν τα σημάδια από τα ράμματα όταν της επιτέθηκε ένα από τα ζώα, ενώ ο κινηματογραφιστής Jan de Bont σχεδόν έχασε όλο το δέρμα από το κεφάλι και για να του ξανατοποθετήσουν το σκαλπ χρειάστηκαν 220 ράμματα.

Συνολικά 70 άτομα από το συνεργείο και τους ηθοποιούς δαγκώθηκαν ή έπεσαν θύματα των νυχιών των ζώων, κάνοντας κυριολεκτικό το σύνθημα που συνοδεύει την ταινία τώρα που επαναπροβάλλεται: «No animals were harmed in the making of this movie. 70 members of the cast and crew were». Δηλαδή κανένα ζώο δεν τραυματίστηκε στα γυρίσματα αυτής της ταινίας. Τραυματίστηκαν 70 μέλη του συνεργείου».

Ο θρύλος που συνοδεύει την ταινία λέει ότι οι Hedren και Marshall είχαν ξεκινήσει την προεργασία αρκετό καιρό πριν αρχίσουν τα γυρίσματα, παίρνοντας στο σπίτι τους στο Μπέβερλι Χιλς ένα λιονταράκι που το έλεγαν Casey για ζήσει μαζί τους. Κάποιες βραδιές, μάλιστα, το λιονταράκι μοιραζόταν το κρεβάτι με την έφηβη τότε κόρη τους, την Μέλανι. Και για να ζήσουν ολοκληρωτικά την εμπειρία, πήραν στο σπίτι τους κι άλλα εφτά ενήλικα λιοντάρια λίγο πριν πετάξουν για την Αφρική, τα οποία προκάλεσαν τον τρόμο και τα παράπονα των γειτόνων επειδή βρυχούνταν στους κήπους τους.

Η ταινία ήταν μια οικονομική καταστροφή. Μετά από δύο χρόνων γυρίσματα και δεκάδες στιγμές τρόμου, τα λεφτά που είχε ο Marshall εξαντλήθηκαν και το ζευγάρι βρέθηκε να έχει πουλήσει σχεδόν τα πάντα για να μην σταματήσει η ταινία. Και μέχρι να ολοκληρωθεί έζησαν τις εφτά πληγές του Φαραώ: δυο πλημμύρες, μια μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή που τη γύριζαν, την αρρώστα ενός θηλυκού ζώου που έπαιζε βασικό ρόλο. Συνολικά κόστισε 17 εκατομμύρια δολάρια. Το χειρότερο ήταν ότι κανείς δεν την ήθελε για προβολή γιατί μυρίζονταν αποτυχία, έτσι δεν βγήκε ποτέ στις αμερικάνικες αίθουσες. Προβλήθηκε μόνο για μια εβδομάδα στο εξωτερικό το 1981 μαζεύοντας σχεδόν 2 εκατομμύρια δολάρια από τα εισιτήρια και άθλιες κριτικές. Θωρήθηκε η πιο ακριβή ταινία που έγινε ποτό για την εποχή εκείνη και η καριέρα της έληξε εκεί.

Όταν κυκλοφόρησε ξανά στις αίθουσες (μετά από μια κίνηση της Drafthouse να την βγάλει σε DVD και blu-ray και να την ξαναπλασάρει ως cult ταινία) έχει παιχτεί σε 100 αμερικάνικες αίθουσες –κυρίως για μεταμεσονύκτιες προβολές- και έχει μαζέψει μέχρι τώρα 102.445 δολάρια, κάνοντάς της ένα από τα blockbuster της χρονιάς.

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Roar: Η πιο επικίνδυνη ταινία που γυρίστηκε ποτέ Facebook Twitter

Οθόνες
1

NEO VIDCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια