Πώς οι χρεωστικές κάρτες μπορούν να "χτυπήσουν" τη μαύρη αγορά

Πώς οι χρεωστικές κάρτες μπορούν να "χτυπήσουν" τη μαύρη αγορά Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
2

Η σωρηδόν έκδοση χρεωστικών καρτών μετά την επιβολή των capital controls, μπορεί σύμφωνα με τη Eurobank, να συμβάλλει στη μετάβαση της Ελληνικής οικονομίας από την κυριαρχία των συναλλαγών με μετρητά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Άλλωστε, σε παρόμοια κατεύθυνση προβληματίστηκε και η Ελληνική κυβέρνηση αξιολογώντας την εισαγωγή ενός άνω ορίου 70 ευρώ για κάθε συναλλαγή με μετρητά στα τουριστικά νησιά. Παρόλο που αυτή η πρόβλεψη έμεινε εκτός της νομοθεσίας που ψηφίστηκε πρόσφατα, η ιδέα δεν έχει εγκαταλειφθεί, στη Eurobank πιστεύουν ότι η επιβολή ενός γενικού ορίου στις συναλλαγές μετρητών θα έχει σημαντικά οφέλη στον έλεγχο της «μαύρης» οικονομίας και την ενδυνάμωση των δημοσιονομικών της χώρας.

Στην Ελλάδα, το μέγεθος της «μαύρης» οικονομίας εκτιμάται στο 25% του ΑΕΠ, (δηλ. 40 δις ευρώ).

Βάσει εκτιμήσεων, μια μείωση της κατά 5δις ευρώ θα μπορούσε να αποφέρει αύξηση φορολογικών εσόδων πάνω από 1 ένα δις ετησίως (ΦΠΑ, φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων).  Άρα η συντονισμένη υλοποίηση ενός εκτενούς πακέτου μέτρων για την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα μπορούσε να μειώσει τουλάχιστο κατά 25% τη «μαύρη» οικονομία, ενισχύοντας σημαντικά τα δημόσια έσοδα της χώρας.

Σημειώνεται, πως συνολικά εκδόθηκαν πάνω από 1εκ νέες χρεωστικές κάρτες κατά το μήνα Ιούλιο, ενώ πριν τους κεφαλαιακούς περιορισμούς, εκδίδονταν κατά μέσο όρο κάτω από 100.000 κάρτες μηνιαίως.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίδομα αδείας: Πότε καταβάλλεται, ποιοι το δικαιούνται και πώς υπολογίζεται

Οικονομία / Επίδομα αδείας: Πότε καταβάλλεται, ποιοι το δικαιούνται και πώς υπολογίζεται

Τι ισχύει το καλοκαίρι του 2025 για τις θερινές άδειες στον ιδιωτικό τομέα – Πότε καταβάλλεται το επίδομα αδείας, πόσο είναι, πώς επιμερίζεται και τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο
LIFO NEWSROOM
Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Οικονομία / Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Ο κανονισμός της ΕΕ για την απανθρακοποίηση φέρνει αυξήσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και μαζούτ – Αντιδράσεις για τον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα και την καθημερινότητα
LIFO NEWSROOM
ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οικονομία / ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εργασίες διαμόρφωσης, εγκατάσταση ραμπών και αναβατορίων, τοποθέτηση αυτοματισμών και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και αμοιβές μηχανικών
LIFO NEWSROOM
Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

2 σχόλια
Εν μερει.. Ολα ειναι ομως θεμα κινήτρων.. Αν εχω να κανω μια αγορα της ταξεως των 1600 εθρω, ο φπα θα ειναι 368 ευρω.. Περιπου, οπως απο το αρχικο φαινεται, το 25% της αγορας.. Αρα λοιπον θα προτιμήσω να μαζεψω τα μετρητα μου των τριων εβδομαδων και να πληρωσω μετρητα. Αν ομως ειχα κινητρα? αν ειχα μειωμενο ΦΠΑ? Θεωρωντας παντα πως οι τιμες ειναι rock bottom και δεν πανε παρακατω, τι μπορω να μειωσω? τους φορους.. Και οσοι δεν δεχονται καρτα? Δεν θα επρεπε να υπήρχε κινητρο να να δεχτουν? γιατι αν πω οτι θα επρεπε να υπάρχει νομος οταν καθε επαγγελματιας με το που βγαζει ΑΦΜ να παιρνει παραμασχαλα και ενα μηχανακι αναγνωσης καρτων ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΛΑΙΚΗ... Επισης το 80% του τζιρου του να ειναι μεσω καρτας (απο το μηχανακι που λεγαμε).. ΤΟ θεμα ειναι να θελεις να κανεις κατι.. Αν δεν θελεις, ολα τ αλλα ειναι λογια..
Η εκπτωση για χρηση καρτων εναντι μετρητων ηταν το εξυπνοτερο μετρο που ειχε προταθει κατα την διαρκεια των προηγουμενων μηνων, κριμα πραγματικα που δεν υλοποιηθηκε για οποιους τεχνικους ή αλλους λογους.