ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στην παράσταση "Ελέφαντας ΕΓΩ"?

 ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στην παράσταση "Ελέφαντας ΕΓΩ"? Facebook Twitter
0

Από τον Αλέξανδρο Διακοσάββα

Φωτογραφίες για τη LiFO: Γιάννης Κυλπάσης

 

Τα παραμύθια σε λίγες λέξεις...
Ένας μοναχικός ελέφαντας που ζει στο φεγγάρι, λέει μόνο "γιατί". Τα υπόλοιπα πλάσματα ενοχλούνται μαζί του και απευθύνονται στο καλόκαρδο ξωτικό για να τα βοηθήσει. Θα καταφέρει το ξωτικό να σταματήσει τον ελέφαντα να λέει "γιατί";

Ένα κοριτσάκι που το λένε "εγώ" ψάχνει να βρει κάποιον να πιουν μαζί τσάι. Όλοι του λένε όχι. Στο δρόμο της εμφανίζεται ο ελέφαντας. Θα πιουν μαζί τσάι ή... το κοριτσάκι θα βρει άλλη παρέα;

Ο ελέφαντας που κάθεται όλη μέρα και δεν κάνει τίποτα, συναντά μια πεταλούδα. Θα καταφέρει να ξεπεράσει τους φόβους του και ναι επικοινωνήσει μαζί της; O ελέφαντας θα δώσει απάντηση στα "γιατί" του;

 

Πορεία προς την ενηλικίωση...
Σε μια χρονική συγκυρία όπου η αυτοσυντήρηση των περισσότερων από εμάς έχει εξελιχθεί σε καθημερινό αγώνα προς επιβίωση, η ανατροφή παιδιών  είναι μια δύσκολη έως απαγορευτική διαδικασία... Τι πολιτισμό, τι κουλτούρα και κυρίως ποιες απαντήσεις δίνεις στα αμέτρητα "γιατί" των παιδιών που παρατηρούν και αφουγκράζονται μια χώρα και μια κοινωνία σε απόλυτη παράνοια;


Με βάση αυτή τη διαπίστωση, μια παιδική στην επίφαση, αλλά ενήλικη στην ψυχή θεατρική παράσταση, ο «Ελέφαντας Εγώ;», μπορεί να σε βοηθήσει να εξηγήσεις σε ένα παιδί πέντε βασικά πράγματα με πέντε απλούς συμβολισμούς. Η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Λιθογραφείον στην Πάτρα.

 

 

Παραμύθια για πρώτη φορά στο θέατρο
Η πλοκή είναι απλή και μπορεί να μιλήσει ακόμα και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ως πρώτη ύλη χρησιμοποιούνται τρία παραμύθια, ή πιο σωστά παραμυθο-ποιήματα, του Αμερικανού ποιητή edward estlin cummings σε μία ενιαία θεατρική διασκευή που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.


Η πορεία ενηλικίωσης του ελέφαντα περιλαμβάνει ένα ταξίδι στην αυτογνωσία, την ανοχή και το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα, την αυτοεκτίμηση και την αγάπη. Η κατανόηση όλων αυτών των αφηρημένων (άρα και δυσνόητων για τον ανήλικο) εννοιών επιχειρείται συνήθως με τη χρήση τετριμμένων παραμυθιακών προσώπων σε ανάλογες παραστάσεις. Εδώ όμως η προσέγγιση γίνεται με χαρακτήρες ασυνήθεις και ρηξικέλευθους για τα δεδομένα του παιδικού θεάτρου, που δίνουν στο αποτέλεσμα μια αύρα υπαρξιακή...

 

Χωρίς υπερβολές...
Αναφορικά με το στοιχείο της υπερβολής που έχει υπερχρησιμοποιηθεί σε οτιδήποτε απευθύνεται σε παιδιά, εδώ συναντά τη χρυσή τομή του "τόσο όσο", στις ερμηνείες, την ενδυματολογία και τη σκηνογραφία. Τόσο, όσο να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μικρών θεατών δηλαδή, τόσο ώστε να τους κάνει να μη βαρεθούν και να παρακολουθήσουν με προσοχή τα δρώμενα, αλλά παράλληλα τόσο ώστε να μην υπερκαλύψει τα βαθύτερα νοήματα του παραμυθιού.

Επιπλέον στοιχεία που αποδεικνύουν το πόσο προσεγμένη δουλειά έχει γίνει από το σύνολο των συντελεστών, είναι η άρτια κινησιολογία, η σωστή άρθρωση και η φωνητική τοποθέτηση των τριών πρωταγωνιστών.

Η παράσταση περιοδεύει συμπληρωματικά τις καθημερινές και σε σχολικούς χώρους. 

 

INFOS
Θέατρο Λιθογραφείον, Μαιζώνος 172β, Πάτρα

Παραστάσεις κάθε Κυριακή στις 12:00 & 18:00
Καθημερινά για σχολεία κατόπιν συνεννόησης.
Τηλέφωνο: 2610 328394

Είσοδος: 5€ (δωρεάν οι συνοδοί των παιδιών με κάρτα πολυτεκνίας)


Ραδιοφωνικό σποτ: http://soundcloud.com/larapakos/spotb

facebook event: https://www.facebook.com/events/289990024442704/

 

CREDITS
Διασκευή- Σκηνοθεσία- Χορογραφία: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Παίζουν και χορεύουν: Λάμπρος Αραπάκος, Κατερίνα Κολλυροπούλου, Δημήτρης Χουρδούμης
Μουσική επένδυση: Παναγιώτης Χριστόπουλος
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια- Κατασκευές: Μάρκελλος Μαυρομάτης- Μιμίκα Σπυρίδωνος
Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια- Ειδική Σύμβουλος: Μαίρη Χαραλάμπους
Φωτογραφίες: Γιάννης Βλασταράς
Βοηθοί Σκηνογράφου- Ενδυματολόγου: Κλειώ Λιάβα, Έρη Κανατέλια

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αριστοκρατικά φτωχοί, Ελευθεροτυπία, 1991

Ημερολόγιο / Αριστοκρατικά φτωχοί. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Ελάχιστοι κατέχουν το μυστικό να χρησιμοποιούν το χρήμα επ’ αγαθώ, να το σκορπίζουν απαλά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά ούτε και περιφρόνηση, να το σκορπίζουν όπου θέλουνε αυτοί κι όχι η μόδα
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ